Test: Hyundai ix35 1.6 GDI - povedený základ

83 komentářů

Vlada
27. listopadu • 17:32

mam zatim najeto 850 km a s motorem sem spokojen az na tu spotrebu v meste pise mi to 10,2 a mimo mnesto okolo 8 litru a jezdim opatrne maly plyn ako pise pocitac bendzin pouzivam obycajny 95 oktanovy 99 oktanovy by mala udajne klesnut aj spotreba no este neviem musim skusit co na to povie muj motor 1,6 GDI

Paulberg
11. října • 9:43

Zajímavá stránka o tomto autě je http://www.hyundaiix35.cz...

Stefan
29. července • 10:38

Spotreba pri 90km/hod spotreba 6 litrov,hyundai accent nejeden pozám ,kt už má aj 300 000km nabehaných a chodia len na výmnu oleja!!:-|

Vladimír
16. května • 21:31

:-) ix 35 se prodá na Slováči jednou tolik co Sportáží.B-]Pro mě je to překvápko

Pepa
28. dubna • 21:20

Pro ty co nechápou pojem základní motror.Tento motor má splňovat požadavek na pohodlnou jízdu,žádné závodění a přitom rozumnou spotřebu,samozřejmě v mezích váhové kategorie.Při srovnáních ix35 1,6GDI proti Yeti 1,2TSI jsou tyto výkony ve 2000ot TSI 37kw,gdi 30kw,3000ot TSI 55kw,GDI 50kw,4000ot TSI 72kw,GDI 67kw,5000ot TSI 77kw,GDI 83kw výše už má jasně GDI navrch.Absence turba,menší tepelné namáhání to také mluví ve prospěch GDI.
Takže nedá se hovořit o tom,že by byl motor GDI vyloženě slabý,v nižších otáčkách proti TSI ztratí,ale staačí mít o cca500ot víc a není rozdílu,tedy žádný propastný rozdíl ve vytáčení,výše má navrch.

MIchael
1. května • 21:50

Zatím mám s tímto motorem na ix35 odježděno pár set kilometrů. Pruběh kroutícího momentu a výkonu s otáčkami je až nepříjemný. Rozhodně se to nedá srovnávat s motory VW které jsou pocitově mnohem dynamičtější. Na druhou stranu ta spotřeba je u tohoto auta opravdu dobrá. Jezdím s tím za cca 7,5l/100km. Každopádně každému kdo o koupi uvažuje doporučuji aby se svezl s touto kokrétní motorizací.

Jarda
4. května • 17:38

Já mám nyní najeto s 1,6 jen 935 km, tak to zatím ještě moc neproháním, ale nezdá se mi, že by se to nějak špatně pohybovalo a spotřeba je rovněž něco málo přes 7,5 litrů, což by na tak velké vozidlo bylo dosti slušné. To jsou ale jen první dojmy a na seriózní posouzení budeme muset počkat až se najede nějaký ten tisíc km.

Jarda
4. května • 17:38

Já mám nyní najeto s 1,6 jen 935 km, tak to zatím ještě moc neproháním, ale nezdá se mi, že by se to nějak špatně pohybovalo a spotřeba je rovněž něco málo přes 7,5 litrů, což by na tak velké vozidlo bylo dosti slušné. To jsou ale jen první dojmy a na seriózní posouzení budeme muset počkat až se najede nějaký ten tisíc km.

Zee777 -skladem
28. dubna • 15:12

skladem zde:www.autonabidka.cz ... akorat nevím ty barvy, bíla by byla nej

Antiautomat
25. dubna • 12:26

ta 1.6-ka nie je zla, ono je to skor o preferenciach. Samozrejme tocivy moment dvojlitroveho diesela to nema ale ako zakladna motorizacia to naozaj staci. Ano, chce to trochu viac radenia ale su aj taki, ktorych to radenie bavi, trebars mna :-) Samozrejme dalsie otazky budu na spolahlivost a ako sa ten motor a vobec auto bude spravat dajme tomu po 5-tich rokoch, na to si treba pockat. Vzhladom ale na jednoduchost si myslim ze to bude aj po mechanickej stranke ok, okrem toho zakladnu motorizaciu si nekupujem na to aby som z toho zmykal maximum....Ja by som s usudkom este trosku pockal.

lamal_SK
25. dubna • 22:48

stare korejske motory boli opravdu tragicke a ked sa nesypali tak zas nesli... vykonova charakteristika bola asi s 3mi dierami vo vykone, pri nizkych to slodocela slusne, v strede to umrelo potom sa to chytilo aby to nasledne pred 5000 polavilo a nad 5000 este potiahlo... tragedia proste.. no ich nove motory su o inom, rychlo sa naucili robit tie motory dobre a okrem ineho daleko viac mena CELY motor a davaju aj nove technologie oproti nejakemu VW ktory stavia svoje motory uz 20 rokov na tom istom zaklade....supaci, korejec radsej postavi z brusu novy motor...a nieje to tym, ze by VW mal take okuzlujuce vykriky techniky, ze by stacili to dnes skorej naopak :-D taky japonci tam to bolo o inom uz v 80tych rokoch

Fantomas
26. dubna • 8:34

"Korejec radsej postavi z brusu novy motor..." No protože musí, když žádný spolehlivý a léty prověřený nemá. Jeho předchozí motor moc dlouho jezdit nevydržel. A teprve za pár let se ukáže jestli nové motory jsou lepší.

lamal_SK
26. dubna • 16:37

Teda hlavne pokial sa bavime v porovnani s 1,2 TSi :-D tam je aka historia prosim ta ? je to novy motor od znacky skoda, s ciastkovou technikou VW, pricom skoda nepredviedla nikdy ziadne zazraky v konstrukcii motorov a VW tiez nie v minulosti pri V4 benzin motoroch... chod britom alebo amikom vysvetlit, ze motory skoda / z predchodcov 120, favorit atd/ su motory s bohatou tradiciou - to teda su, ale nie slavnoupritom 1,2 je este ovela mensia kubatura na tak velke a tazke auto, k tomu dopovana turbom a priamym vstrekom, ozaj optimisticke vyhliadky :-)

Moik
28. dubna • 19:40

Celohliníkový motor OHV 1.3 ve Favoritu byl vyhlášen ve své době motorem VW. Ne snad kvůli technické vysmělosti B-], ale v poměrech objem-výkon, spotřeba-výkon, hmotnost-atd..Jestli je 1.2TSI v pohodě se ukáže za x let, ale 1.4TSI se dělá od roku ale 2007 ne-li 6 a až na občasné historky se nic tragického neděje...

lamal_SK
26. dubna • 10:24

neviem co sa sypalo na korejcoch starych, ale co sa tyka benzinakov nepoznam ziadne pripady kde odchadzali kluky loziska rozvody ci prehnane zrali olej, po mechanickej stranke to nebolo o nic horsie ako nejaky VW 1,6 MPi 1,6 MPi 8V vsetko stare sunky `rokmi preverene` co tocili vzdy max 5000ot atd.... to rokmi overene je u benziakov vacsinou klise....ci budu dobre sa uvidi, kazdopadne ja vobec nepochybujem, si snad myslis, ze spravili alebo riskovali nejaku materialovu chybu ? to sa im vobec neoplati....

lamal_SK
26. dubna • 10:30

* 1,4 a 1,6 MPi 8V

Fantomas
25. dubna • 12:36

No, motory 1,6 Hyundai, které byly třeba v Lantrách, to zrovna velké držáky nebyly. Tyhle nové motory, nejsou kontrukčně stejné?

zulyk
26. dubna • 18:22

mas aj nejaky odkaz, ohladom poruchovosti tych motorov?
neviem, ktoru generaciu lantry mas na mysli, ale celkom prve lantry pohanali motory vyvinute v spolupraci s mitsubishi (hyundai je japonska skola, kedze sa tie motory naucili od nich, takisto niektore modely aut vychadzali prave z mitsubishi, az do casu, ked sa osamostatnili a zacali robit vlastne modely a rovnako aj vlastne motory - ak sa nemylim :) ), dalsia generacia lantier pohanali motory rady "alpha" (ked sa nemylim :) )co sa tyka motora gdi (znova odkaz na historiu, prve gdi vyvinul mitsubishi, ako je zname, korejci maju pravdepodobne narok na toto oznacenie, detaily nepoznam, ale vychadza to pravdepodobne z davnejsej spoluprace tychto automobiliek), ako pise kolega, je to rada "gamma", ktora nema s lantrami uz davno nic spolocne. gdi - cko prinasa okrem priameho vstreku benzinu (gdi) takisto aj DCVVT (casovanie ventilov sacich a vyfukovych) a napriklad aj VIS (variabilna dlzka nasavacieho potrubia) - ked som to spravne pochopilodkaz na motor gamma 1,6 gdi
www.youtube.com ...

Fox
25. dubna • 18:31

Ne, opravdu nejsou. Tohle je rada Gamma. Jedny z nejlepsich atmosfer momentalne dostupnych.

Fantomas
26. dubna • 8:44

Tak tohle bych si o rok starém motoru rozhodně netroufl říct. Do mého soukromého hodnocení motoru patří i posouzení spolehlivosti. Možná je to pro mě dokonce nejdůležitější vlastnost, důležitější než to, že mám zrovna nejvýkonnější motor.

lamal_SK
26. dubna • 10:33

ja si nepamatam ani pri znackach daewoo 1,5 1,6 8v -16v zlebo prakticky v kazdej automobilke aby sa sypali atmosfericke 1,6ky.... a co je podla teba jeden z naj motorov ? bmw 1,6 VTi ? alebo 1,6 THP ? ci fordacky 1,6 ti-vct ? ani jeden novych motorov sucastnosti nemas este overeny z dlhodobeho hladiska :-))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
26. dubna • 13:17

No aspoň tam máš relativní možnost spolehlivosti dle tradice a zkušeností výrobce.
Od takového BMW můžeš čekat víceméně špičkový motor.

lamal_SK
26. dubna • 16:37

Teda hlavne pokial sa bavime v porovnani s 1,2 TSi tam je aka historia prosim ta ? je to novy motor od znacky skoda, s ciastkovou technikou VW, pricom skoda nepredviedla nikdy ziadne zazraky v konstrukcii motorov a VW tiez nie v minulosti pri V4 benzin motoroch... chod britom alebo amikom vysvetlit, ze motory skoda / z predchodcov 120, favorit atd/ su motory s bohatou tradiciou - to teda su, ale nie slavnoupritom 1,2 je este ovela mensia kubatura na tak velke a tazke auto, k tomu dopovana turbom a priamym vstrekom, ozaj optimisticke vyhliadky :-)

Toper
26. dubna • 16:52

Já jen uvedl příklad. A to takový, aby to bylo pochopitelné. Tedy s výraznými póly.Já bych netvrdil, že VW neumí motory, prakticky se pohybuje ustavičně na špici, máme tam 1.4 TSI, který je už několikanásobný motor roku, pak 1.8 TSI potažmo 2.0 TSI, což je také úspěšná obdoba. A co čekat od 1.2 TSI? Můžeme se dohadovat, ale nějakou tragédii neočekávám.
Spousty lidí tu dříve psalo, jak se bude 1.4 TSI kazit a že půjde po 50 tis do kopru, ale kde nic tu nic a prodává se to po neuvěřitelných kvantech. A teď tu máme malou 1.2 TSI, opět lidi píšou, že je to přiliš malá kubatura, aby to vydrželo velký náběh a já stále tvrdím, nebojte se, oni to mají velmi dobře spočítané, kolik to musí vydržet a kolik to reálně vydrží. Takže bez obav do ní. ;-)

lamal_SK
26. dubna • 17:01

No ale ja som sem neprisiel kydat na ine motory... ja len nevidim dovod na to odsudzovanie noveho zakladneho motora, ktory je atmosfericky a vyuziva modernu techniku sucastnosti... nic viac nic menej a otazky charaktera zahrnam do preferencii, nie kazdy si musi mysliet, ze downsizing je to naj na svete,..nieco za nieco vies ako to chodi...k tym TSi by som predsa nieco mal... okrem toho, ze vychadzaju zo starych neuspesnych motorov FSI v pripade 1,8 a 2,0 a 1,4 MPi v pripade 1,4 TSi, okrem ineho tieto motory sa vo svojich zaciatkoch potykali s velkymi problemami... mazanie... /2,0 tdi by tiez vedelo rozpravat o mazani/ atd... to ze to vyskusali na zakaznikoch a nejako to dali do kopy je sice pekne, ale o tom sa v oficialitkach mlci... mimochodom ked vyslo TSi tak nikto v EU beznej konkurencii nemal male turba tak samozrejme, ze to bolo prekvapenim ake vykonne su 1,4ky s turbom vsetci padli na prdelku.... tak a teraz ked tu ma ford svoju 1,6 aj 2,0, talianske multiAIR su tu nissan tu ma novu 1,6 turbo, BMW , renaul 1,4 tce - na zaklade motorov 1,4 nissan a tak dalej by sme pokracovali....si myslis ze keby v tej dobe mali tuto konkurenciu tak by bolo prvenstvo TSi take jednoznacne ? tot otazka ;-)

Toper
26. dubna • 19:16

Já spíš hodnotím současnost a fakta. Na coby kdyby jsou tu jiní odborníci. ;-)

lamal_SK
26. dubna • 20:55

tak ked hodnotis fakta tak mas o dovod viac sa poobzerat aj inde nez len u TSi ;-);-)

lamal_SK
26. dubna • 16:32

to mi uz pride trocha ako alibizmus, bmw je v troska inej triede a za ine peniaze ako tento korejec... samozrejme, nieco na tom je ci je to honda nissan toyota bmw tak isto sa mozu odvolat na svoju historiu, ktora svedci o kvalite motorov, na druhej strane tu nevidim dovod na paniku...

Jarp
24. dubna • 18:06

Stále čítam v diskusiách stašne veľa negatívnych názorov na kórejské autá, až sa čudujem, kto to potom vlastne kupuje, že sa to nestíha vyrábať ;-)

FSH
27. dubna • 15:32

to víš, půlka negativních komentářů je od škodovkářů, kteří neunesou fakt, že lze koupit lepší auto za nižší cenu.
Druhá půlka jsou teoretici, kteří auto maximálně viděli někde na ulici :-D

Demik
24. dubna • 14:18

Nic moc - taková obluda auto, jen spalovací motor.

Fantomas
25. dubna • 8:08

A co byste tam chtěl, reaktor? :-))

rohYpnol
23. dubna • 23:51

Myslím, že jako ZÁKLAD je to naprosto dostatečná motorizace.
Někteří tady hýkají, že je to slabota. Jenže třeba zrychlení za 11,1 je lepší, než řada základních motorizací v nižší střední.
Za tu cenu to slušná nabídka.
Otázka charakteru je jediná smysluplná. SUV 4x2 je zkrátka do značné míry pozérství. A benzin se k tomu zkrátka příliš nehodí. Ale v rámci konkurence bych se snad jen vážně zamýšlel, jestli Sportage nebo ix35.
Návrat až po 100 tis. km mi nepřijde nijak tragický. ono je taky na místě se zamyslet nad zůstatkovou hodnotou. Benzin bude mít podle mě mnohem vyšší ztrátu hodnoty, i když může být provozně spolehlivější.
Takže i kdybych měl zpět ty peníze až po ujetí 100 tis. km, tak jsem těch 100 tis. najezdil s motorizací svým charakterem vhodnějším pro vůz a ještě mám jako bonus vyšší zůstatkovou hodnotu a snadnější prodej.
Možná by ale pro benzin mohla být zajímavá přestavba na LPG. Kdo však nemá počátečních 90 tis. na diesel, tohoto provedení bych se nebál. Na dnešní přehuštěný provoz stejně stačí i HTP :-D

lamal_SK
25. dubna • 23:00

ja len zareagujem na to HTP... za posledny tyzden som presedel cirou nahodou asi 300km v novej fabii s optickym paketom sport /a svihadlami na dverach :-)) / a motor HTP bez cerveneho znaku takze asi ta slabsia varianta... a musim povedat, ze to bolo v pohode... v meste to tahlo vocpoda a malo makky zaber, vladalo to aj s dlhou 5kou pretoze na 1,2ku mat 3700ot pri 130km/h je fajn... a dokonca som z nej vo dvoch vyzmykal 170 :-D na bezne jazdy v meste to staci neviem co vsetci pindaju ;-)akurat, ze za 4500ot to uz umrie, takze vykon tam nieje je to slabe ako mucha iba pruzne to je, co sa vlastne dalo cakat ze to okrem prijemnej beznej pruznosti absolutne netahne... a tiez to malo len 24tisic km, ale ten zvuk pri stiahnutych oknach je az desivy....pri vytiahnutych oknach este ako tak, no nechcem si to predstavit po 150tisic ... ako keby za to mam dat 8tisic euro tak to nedam nikdy to by musel byt nejaky 4valec ale ako auto na ktorom nezalezi a jazdi v meste to je v poho

Toper
26. dubna • 13:15

Čekat od základního motoru nějaké zázraky, to opravdu nejde. ;-)

lamal_SK
26. dubna • 17:06

ani som necakal, a ta pruznost je prijemna ide to prakticky od volnobehu sice to vrni srpi chrochta ale ide... aj ked uznam, ze 1,0 3valec v yarise je lepsi o dost....z vlastnej skusenosti a tak isto aj 1,2 4valec v hyndai i10 i20 pripadne 1,4 cvvt v kia ceed... to su zaklady a lepsie, ale nestazujem sa to HTP do mesta staci bez debaty

Toper
26. dubna • 19:14

Někdo tu onehdá srovnával právě 1.0 VVTI v Yarisu a 1.2 HTP ve Fabii obě 51 kW a hodnoty zrychlení a průžnosti měla tuším obdivuhodně težší Fabia lepší.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
lamal_SK
26. dubna • 20:53

HTP je vysmech pre ostatnich ale je az prekvapive ako sa sprava v nizkych a strednych otackach, len ta TOYOTA sa necha aj vytocit a nema taky otrasny zvukovy prejav je o triedu kultivovanejsi.... je troska dalej a so spotrebou tiez, je uspornejsi

Moik
24. dubna • 19:38

To je teď nějaká móda psát o tom, že SUV nemají smysl?No pokud nejseš cílová skupina auta s vyšším podvozkem na chatu a do města a pokud rád sedíš při řízení hodně nízko, neznamená to, že SUV jsou póza...co je to za blábol...Rád bych připomněl, že jedno z nejprodávanějších SUV je Ford Fusion (designovka na pózování?) A komu se Fusion nelíbí nebo mu přijde moc malý nebo starý, tak....???

Lupen
25. dubna • 15:34

Fusion a Ignis mezi SUV řadí maximálně prodejci, aby zvedli prodej. Jinak ale zrovna lidi, kteří potřebují auto na chatu kupují Ignis 4x4. Klasické větší SUV 4x2 má možná smysl pro ženskou, která je účastníkem 5-ti nehod za rok, ale většinou je to čiré pozérství. Znám několik majitelů SUV 4x2 a všichni jsou rádi, že utlučou splátky. Jezdí pak na totálně sjetých gumách, v zimě na letních, s hodně lehkou nohou na plynu atd. Pro ně je motorizace 1,6 je skoro předimenzovaná. Případně si ho "šetří" doma :-D 4x4 potřebuje opravdu málokdo a ten hledá v offrodech.

rohYpnol
25. dubna • 16:36

SX4 i Sedici je oficiálně SUV. Ale je to asi takové SUV, jako Fabia Scout. Pokud vezmu Fusiona jako SUV, tak Duster 4x4 je trialový speciál :-D

Moik
26. dubna • 14:44

Je to jen o pohledu na věc.
Já beru Duster jako teréňák, stejně jako X-trail...
Yeti, Tiguan, Kuga a klidně i SX4 a Fusion beru jako SUV - teda ne auto do terénu, spíš jako auto, který občas terén zvládne... a vycházím především z toho, že Kuga a spol. třeba nemá ani dimenzované zavěšení na stálou nebo častou jízdu v terénu,k podvozek naladěný, aby dobře seděl na asfaltu... Takže tady to 4x4 IMHO není potřeba...U Dusteru bych spíš očekával, že bude dělaný do terénu, ale třeba se mýlím, neřídil jsem ho, ani nestudoval...Souhlasím jen s tím, že teréňák bez 4x4 je pozérství... ale teréNák beru Nissan Patrol, Pajero, Hilux, Navara ATD. Ne leštěnky typu Forester, Yeti, Kuga, Forester...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
rohYpnol
26. dubna • 19:11

Co má Fusion společného s SUV? Snad jen mírně vyšší světlou výšku. To už bych ale mohl Škodovky s paketem pro špatné cesty nazývat taky SUV ;-)
Leštěnka Forester zrovna nabízí jen 4x4.
Pohon 4x4 schází kdykoliv, kdy je zhoršená trakce. A zhoršení trakce nastává tím častěji, čím méně asfaltu na silnici je.
Takže myšlenka, že na polní cesty stačí i 4x2 sice platí, ale jen do té doby, než začne pršet, nebo je po dešti či začne sněžit.
Mimoto 4x2 končí i tam, kde je výraznější stoupání. Vím, o čem píšu. Byli jsme s klasickou předokolkou (lehkou) na lesní louce. Skoro jsme z ní neodjeli, a to bylo sucho a svítilo Slunce.

Moik
28. dubna • 19:37

Jo tak uznávám, že označovat Fusion za SUV je už trochu extrém, to bylo pro názornost a o pohonu 4x4 vím svoje, po Foresterovi mám Tiguan 4motion a ten rozdíl se pozná i na suchém asfaltu, natož v situcích, které popisuješ, nic proti tomu, že je 4x4 lepší... jen IMO pro někoho ne nezbytné

rohYpnol
25. dubna • 9:57

Naopak teď je móda mít SUV, co nemá pohon 4x4. A to je do zančné míry pozérství.
Fusion a SUV? Možná tak na papíře. Fusion je auto do města, tedy něco jako Urban Cruiser.
Pokud jen sedím rád vysoko, MPV je lepší volbou. Pokud potřebuji prostor, opět MPV. Pokud jezdím mimo zpevněné cesty, pak to chce 4x4. Pokud jezdím ve městě, nepotřebuji SUV.
Tak kde je smysl těch SUV s pohonem 4x2?
Zkrátka kupuji něco, na co nemám. Každý, kdo využije schopnosti SUV, využije i 4x4. A pokud nemá obyč. 50 tis. na 4kolku, pak nemá kupovat SUV. To je celé B-]
Že jsou různá omezení v podobě 1.2TSi u Yeti, kde se 4x4 nedostane, je věcí jinou. Navíc třeba Yeti je mírně menší, takže do města pro mě za mě. Ale třeba Freelander 4x2? Pozérství jak bič.

praptak
26. dubna • 20:06

SUV 4x2 není pozérství, někdo prostě chce mít auto s vyšším posazem, dobrým rozhledem, vyšší světlou výškou na naše pseudosilnice ;-) a polní cesty a do našich podmínek navíc není pohon 4x4 většinu času potřeba a je prakticky zbytečný.

Moik
25. dubna • 15:38

Když chci vyšší podvozek na rozbité cesty tak mi MPV nepomůže
Když chci vyšší spoiler a podvozek na obrubáky, tak mi mpv nepomůže
Když chci nižší spotřebu, nechci 4x4 - se svým bývalím autem jsem vždy pohodlně vyjelnezpevněné cesty nepotřebují 4x4, předpokládám využití na rozbité polňačce.
Vyšší podvozek ti pomůže i když napadne sníh, hned tak si to nesedne, zase o trochu míň potřeba 4x4.Ukaž mi v tom pozérství...
Fusion je IMO taky SUV... SUV není teréňákSám mám SUV 4x4, ale to 4x4 jen proto, že bydlím v oblasti, kde ho využiju. Oproti MPV využívám vyšší světlou výšku celkem normální posaz (celé auto je výš a ne jak v MPV, že se sedí na židlích, aby bylo dosaženo vyššího posazu), vyššího profilu gumy...

rohYpnol
25. dubna • 16:23

Když mám tebou zmíněné požadavky, koupím Fusion, Urban Cruiser, Octavii + paket pro špatné cesty, QashQai nebo SX4.
Freelander, GLK, Q5, Captiva, RAV4, CRV, Kuga, Tiguan - to vše jsou vozy, kde absence pohonu 4x4 má jen jeden smysl - snížit cenu vozu.
Kdo potřebuje na horší cesty (popř. mimo ně) zima nezima, tak bez 4x4 je to v lepším případě o ostudu. 4kolka schází už i na vesnici v zimě.
Uznávám ale, že skupinka zákazníků typu klobouk může vystačit s 4x2. Aneb jedu jen když je hezky, na polňačku jen když není bláto atd.
Pro všechny ostatní je 4x2 kompromis. Kdo si to přizná, ok. Zbytek spadá pod pozéry.
BTW. když budu mít sníženou pohyblivost (starší osoba apod.), tak je opět lepší volbou MPV a posez typu židle ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Moik
25. dubna • 18:29

Tak výška sedáku u obou bude asi stejně vysoko, takže pro kohokoli stejné nastupivání, jen u MPV mačkáš pedály jako v autobuse směrem dolů a v SUV víc jako v osobáku, směrem dopředu.Já tomu říkám, že SUV nabízí vyšší posaz, lepší přehled, lepší bezpečnost díky vyššímu posazu, lepší přístup k dětem vzadu a ne terénní schopnosti.Já jsem myslím vyjímka z těch, co si SUV koupili jako auto do lehkého terénu.

rohYpnol
25. dubna • 21:50

Přál bych ti lézt třeba do Q7. Vlastně lituji ty drobné blondýny, co v nich semotamo :-D jezdí.
Nastupování je do MPV pohodlnější, protože nemají podlahu tak vysoko a nemají tak masivní prahy. O posezu jsem psal. Výhled "z výšky" a přehled dopředu totožný.
Lepší bezpečnost SUV? A pro koho? Pro chodce, kterého majitel SUV sejme tou chromovanou trubkou? Nebo vyšší riziko převrácení SUV z důvodu "najetí" na jiný vůz? Lepší aktivní bezpečnost díky vyššímu težišti?

Moik
25. dubna • 15:39

* bývalým autem..

Pavel
22. dubna • 15:28

Tohle je kombinace auta a motoru, kde kdyz se slapne na plyn tak se proste nic nedeje. Tohle neni o tom, kolik kilometru clovek najezdi, aby se to vyplatilo oproti jinemu motoru nebo nevyplatilo, to je o tom, zda je clovek schopen a ochoten akceptovat tento jednoduchy fakt, ze chce proste odjet z bodu a do bodu b, ale vubec neresit, ze to auto proste nejede, ale plouzi se. Protoze jakykoliv pozadavek na to aby se pod plynem neco delo znamena, ze proste je potreba koukat po uplne jinem motoru, nez je tento.

lamal_SK
22. dubna • 21:37

podla toho co pisete, nepoznata radiacu paku - vec ktorou sa radi aj smerom dolu, nielen nahor... kto chce vykon hlada ho hore za 4000ot a ze sa nieco deje hovori aj zrychlenie 11,1s co na taky kolos nieje spatne.... 1,7 crdi to nerozhybe o nic rychlejsie...druha vec, je ze sa to k charakteru tohoto auta vobec nehodi, zmykat tam po otackach hladnu 1,6ku, ale ked sa chce ide to tych 99kw tam je... vacsina ludi na tom mozno planuje chodit 50 90 130 a nepatri ku skupine co to s autom tejto kategorie a ropakom v predu potrebuju dokazovat sedanom ci inym mensim a mrstnejsim vozom... myslim, ze ako lacny zaklad motor to je akurat len to trocha nepasuje k charakeru vozidla....

Moik
23. dubna • 22:17

Ale tak debata není o tom, jestli ten motor má 99kW nebo nemá. Debata je o tom, že pokud chci jezdit jako člověk bod A bod B, něbudu jezdit mezi 4tis a 6tis ot. abych z motoru dostal aspoň (odhadem) 60-99kW. Debata je o tom, že v rozmezí 2000 - 4500 dává ten motor TÉMĚŘ stejně jako každá jiná 1.6 od roku 1995 a to prostě na 1400kg a vysokou stavbu kastle nestačí. NestačIlo to ani na Escorta...A řekl bych, že celý slavný přímý vstřikování benzínu nepřineslo ani 10% toho, co stejná technologie u dieselu... možná že při ustálené jízdě to umí vstřikovat vrstveně a málo a sníží mírně spotřebu...

Pepa
24. dubna • 18:31

A co nabízí konkurence jako základ?Třeba Tiguan,nebo Yeti.Tigi bude o něco lepší,ale Yeti základ 1,2TSI.Nic moc proti této atmosférické motorizaci.Kdo chce dynamičtějš ix35í pak půjde do 2,0CRDI.Žádný problém.K tématu otáčky vs spotřeba,spotřeba je přímo závislá na požadovaném výkonu a kroutícím momentu,nikoliv na otáčkách.Každý si sám může vyzkoušet že při totožných otáčkách nedosahujete vždy totožné spotřeby.

Moik
24. dubna • 19:34

Ve vyšších otáčkách motor žere vždy víc, při stejné rychlosti bez zrychlení, má vyšší ztráty třením.1.2TSI má jeden velký rozdíl. Sice nižší výkon ale dosahuje právě tam, kde ho chce poklidný řidič mít: 1500-3500 ot.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pepa
25. dubna • 16:16

Ve vyšších otáčkách vždy více žere ten samý motor,nikoliv když srovnáte motory různých výrobců.Tam spíše záleží nač byli konstruovány.Tření je jedna věc a dynamické vnitřní odpory druhá,ono více tepelně a mechanicky zatěžovaný motor musí být robustnější,těžší součásti,ani tomu tření to nepomáhá.To samé platí o tom co chce poklidný řidič,spíše dát motoru to co potřebuje.Vytočené HTP k 5000ot/min je nepříjemné,ale u jiného vám to tak nepřijde.Jsem ze asi moc ze staré školy a platilo,že diesel se má jen tak převalovat,ale benzín 2500-4500ot nevadí,táhne a přitom nežere.
Mimochodem viděl jste výkonovou křivku této 1,6GDI.Na té záleží,ne na jedné hodnotě.Navíc absence turba dává tušit delší životnost.

Moik
25. dubna • 18:22

Já jsem chtěl jednoduše napsat, že 1.6i mezi těmi 2500 a 4500 ot. nebude mít rozhodně dost výkonu na bezpečné ježdění. 1.2TSI 77kW ve stejných otáčkách ano.

Moik
25. dubna • 19:23

Ještě jsem našel nějakou lepší 1.6GDI má 140PS (105kW)2000ot 40k
3500ot 70k
4500ot 110kDacia 1.6 16V
2000ot 40k
3500ot 74k
4500ot ca95kFord Ti-VCT 85kW (existují i silnější verze)
2000ot 40k
3500ot 74k
4500ot 100kMyslím z toho vyplývá, že všechny ty 1.6 budou přibližně stejné, kdybych pohledal tu silnější Fordovu, bude na chlup stejná jako to protoypové GDI se 105kWZ toho vyplývá, že je to jen hra s čísly a možná kdyby Vám někdo napsal, že je k mání Hyundai 1.6GDI 80kW, měli byste pokoj a šli od toho... ale 99kW, to zní přece jinak...
Srovnávám

Pepa
25. dubna • 20:19

U GDI krouťák v celém spektru otáček neklesne o více než 15%,to není špatné.Když se píše u jiných od-do max krouťák tak to je spíše hra,protože nikdy není stejný,ale vždy kolísá směrem dolů.80kw a 99kw je už celkem rozdíl.Jak píšeš 4500/ot.min 110k o 1800ot výše už 135k.
Prostě slušný základ,ale jen základ.Nepřeceňovat prosím.

lamal_SK
25. dubna • 22:39

tieto vecne debaty o tom o kolko je male turbo lepsie ako atmosfera su zbytocne...majitel TSi si to bude obhajovat do nemoty a tym to hasneGDi urcite nebude ako stara 1,6ka kvoli krutiacemu momentu /i jeho priebehu/ a tvrdit, ze jazda pod 4000 nebude bezpecna, dokonca nebezpecna :-D trapne klise... kto chce ist z 50 na 90 za obcou musi ho hned vytocit aspon na 5tisic aby sa bezpecne rozbehol vsak, zatial co na 1,2 TSi prida na 6ke plyn a trha asfalt ... realita je taka, ze ked niekto na 1,6ke bude predbiehat na 5ke ci 6ke pri 2500ot je to VOL a tiez ked si mysli ze s 1,2tsi ho v takom velkom aute predbehne rychlo na 6ke spotreba vyfukaneho 1,2 TSi bude pri sviznej jazde alebo vyuzivani potencialu daleko vyssia ako na tejto 1,6ke pricom dynamika pri vytacani GDi bude mat minimalne tu istu uroven... je to bohuzial prax s turbo motormi kedy pri vyuzivani ked len 50% potencialu a viac zeru neumerne vacsie mnozstvo paliva ako rovnako vykonny atmo motor vyssieho objemu... este taky maly detajl ktory mi neda vzdy spomenut : radsej budem mat auto ktore v krizovej situacii bude tahat ozivot az po obmedzovac s vytocenym motorom ako motor co pri beznej jazde dava svoje maximum zo seba ale pri kritickom manevre kde to treba roztiahnut na jeden stupen umrie pri 5tisic otackach vo vyssej rychlosti...pripadne nad 100km/h umrie uz uplne i ked v meste tahne vocpoda :-O takze je to len vec preferencii, vsetko ma svoje pre aj proti a preklinat tento zakladny motor kvoli inej preferencii je blbost

Toper
26. dubna • 13:13

Kolik si toho Lamale v turbobenzínu najezdil?Psát o tom, že "radsej budem mat auto ktore v krizovej situacii bude tahat ozivot az po obmedzovac s vytocenym motorom ako motor co pri beznej jazde dava svoje maximum zo seba ale pri kritickom manevre kde to treba roztiahnut na jeden stupen umrie pri 5tisic otackach vo vyssej rychlosti..."
No jo, osobní preference je věc jedna, ale to, že při běžných otáčkách, které se využívají po 99% času jízdy, ten motor nijak ukázkový výkon nemá, je věc druhá. A už nemluvím o tom, že bude docela trvat, než ten motor do těch vysokých otáček při krizové situaci dostaneš...Zkus se na to podívat i z druhé strany. ;-)

lamal_SK
26. dubna • 16:53

MOIK to sa tu zas ideme bavit pri porovnavani 1,6 atmo VS 1,6 turbo ? to snad netreba nikomu vraviet, ze dobre nastavena 1,6 turbo bude vykonom oproti atmo 1,6 dynamicky ina liga to zbadas uz aj na papieri, troska ti unika kontext nie ? porovnavaj zakladne motory v tomto pripade 1,6 tamo VS 1,2 turbo, ci mas dojem, ze v niektorom shade SUV mas ako zakladny motor 1,6 Turbo ? a aj keby hned tak turbo a atmo toho isteho objemu zrovnava vo vykone len chuj .... este k tomu ze KAZDE turbo ide v pohode s chutou cez 6500ot - Toper tu je na mieste otazka kolko Moik najazdil s turbonmotormi sucastnej produkcie downsizingoveho mainstreamu ?Toper vyskusal som ich zopar a poviem ti ze okrem novych alfa romeo multiair a mozna /nesiel som/ 1,6 THP od bmw ich vela vo vysokych otackach nejde 1,4 Tsi za 5500 citelne polavuje, 1,4 tjet v brave za 5000 polavuje, 1,2 Tsi detto... podla testov ani tie THP v 110kw moc nejdu hore resp nemaju spicku...ale to sme sa uz dostali kusok inde od zakladnych motorov...ja s tebou suhlasim, mas pravdu ze vo vacsine pripadov bude turbo prijemnejsie, pruzne a tiez som hned na zaciatku napisal ze v tomto aute sa charakter tej GDI nehodi a bude to troska na nic zmykat tu 1,6ku, ale ked sa chce tak ten motor svojim vykonom vyhovie...nemyslim ze je problem dostat ho do otaciek to si akoze nikdy nepodradil na aute ? tak si kup 1,2 TSi do yetiho a na okreskach zbadas, ze bez podradenia a poriadneho vyzmykania sa ziadne zazraky robit nebudu... na GDi podradis pri 80km/h na 3ku a do 120 mozna i viac ides s tym co dokaze...easy

Moik
28. dubna • 19:34

Lamale, ty to dokážeš vždycky dokonale zamotat...Já jsem uvedl motory s výkonem okolo 100kW a poukázal jsem na to, že jak tu někdo píše, že zrxchlení za 11s u GDI je super, že je to blbost, protože nejde o to, jak se ten motor chová za 4500ot, ale jak se chová do 4500 ot. Tak už to nepřekrucuj...Nejsem zjevně takový expert jako ty a střídám podstatně méně aut než ty, ale jaksi zrovinka jezdím s 1.4TSI twincharge a občas se povozím v 2.0TSI a mám za sebou pár let 2.0 boxer. Žádné slábnutí se nekoná, možná se ti to zdá, když ten motor dosáhne výkonu dřív, že už potom neroste, ale to neznamená, že vadne :-P

Moik
26. dubna • 11:10

Sorry, ale to jsou strašný tlachy...Já jsem chtěl jen napsat, že ta GDI není nic jiného, než trochu výkonnější běžná 1.6ka a že se GDI 99kW rozhodně nemůže rovnat třeba s 1.6turbo 103 Opel nebo 1.4TSI 90kW od VWKaždý turbobenzín jede pohodlně do 6500ot.

Pepa
27. dubna • 20:13

Řeč je zde o základních motorech v srovnatelných SUV.U ix35 je tato 1,6,bylo zde psáno že je to slabé,ano je,ale je to základ.Stejně slabý základ prodává i naše Škoda v Yeti a co.Je to špatné?Ne,kdo chce silnější,jde do silnějších verzí.

Pepa
25. dubna • 20:09

Ano v nižších otáčkách jsou na to m stejně,to je přesně ono,jenže ve vyšších má navrch ta od Hyundae.A včem je to lepší?Skoro v ničem,s kažkou se dá jezdit naprosto v pohodě.Jen to GDI má větší výkonovou rezervu při případném předjíždění.Takže je z nich (atmosfér) nejlepší.A vlastně s tím TSI,ktré jsem srovnával já,musíš jezdit jako s dieslem,brzo zabere,ale proti tomuto dříve umře.Čili jen posun otáček do nižších,či vyšších.
Vzhledem k tomu,že opravdu otáčky na klice nepočítám,spíše se řídím sluchem a spotřebou,tak nemám s jízdou s atmosférami nejmenší problém.Jedeš klidně,nízké otáčky(nízký krouťák-výkon)nízká spotřeba.Potřeba předjet,otáčky v okolí max kroutícího momentu a výše,zvýší spotřebu,ale krátkodobě,stejně jako když u dieslu,nebo turbobenzínu šlápneš na pedál při 1500-2000ot.,bez ohledu na tyto nízké otáčky vyletí spotřeba také krátkodobě do výšin.Vše je vlastně velmi podobné.

Pepa
25. dubna • 19:13

A víš kolik výkonu v těchto otáčkách má?Viděl jsi výkonovou křivku?Nebo osobní zkušenost s touto GDI.Možná je stejně příjemná při 3000ot jako TSI ve 2000ot.Takové rozdíly mezi motory běžně jsou.U něktrého si myslíš že se rozletí při 5000,u jiného při 7000.A co.Pokud jezdí kultivovaně a relativně usporně,tak otáčky neřešim.
Často přesedám z dieslu na benzín a diesel netočím,tak jak si to občas dovolím u benzínu a naopak u dieslu si dovolím nižší otáčky.Ale proč toto řešit,vše má svoje osobité kouzlo i při klidné jízdě.

vlado
23. dubna • 8:19

"vacsina ludi na tom mozno planuje chodit 50 90 130"A koľko by mali ísť ? Tieto rýchlosti sú maximálne dovolené v SR, ČR a inde sú aj nižšie (80, 110).

lamal_SK
23. dubna • 8:41

robi sa len to co je povolene ? viacmenej som tym myslel, normalnou jazdou tj bez potreby predbiehat vsetko co sa hybe

Dzejaaar
22. dubna • 15:17

tento motor pod kapotou je ako vytunovany vysavac, cisty nezmysel si kupovat taketo auto s takym motorom.... jazdil som novu Sportage s touto motorizaciou, zle zle... a 1,7 diesel to iste... :-/

FSH
27. dubna • 15:28

Jakože je lepší si koupit JáTy v 1.2TSI? :-D

Peterer
22. dubna • 9:18

Nejsou náhodou ty hodnoty spotřeby pro dieslovou motorizaci????

space
22. dubna • 10:46

Taky jsem na to koukal. Buď je to chyba nebo PR blábol...U fotografií mi chybí jedna dost zásadní: "Celkový pohled na pracoviště řidiče", protože z detailu ofuku oken a dvou tubusů přístrojů (mě se nelíbí) si estetický vjem nejsem sto vytvořit...

Petr Vaněk
22. dubna • 0:15

Víte co nej? Koukat na ty fotky, a vědět kterou část kdo v Žilině montoval:-D ..."lídr kategorie" .... pohovořme si raději pak po 5-10 letech provozu ju;-)

xherbert
23. dubna • 0:03

Nemontuje sa Hyundai nahodov v Nosovicich? V Ziline je Kia, aj ked ide o spriaznene podniky, mam pocit, ze Hyundai = Nosovice, Kia = Zilina. Mylim sa?

vlado
23. dubna • 8:16

ix35 sa vyrába v Žiline a venga (hoci je to kia) v Nošoviciach.

jogurt
24. dubna • 11:17

Ano, tento designový plagiát na téma Kuga, se zoufalým podvozkem a motorem s nadnesenými parametry, papírově podstatně optimističnějšími než je realita, se skutečně vyrábí v Žilině.

x12345678
26. dubna • 15:45

Ač je iX3ř skutečně ukradeným designem Kugy, ostatně asiaté všeho druhu nemají úctu k duševnímu vlastnictví v genech, tak podvozek zas až tak šílený není. Tiguan i Kuga jsou na tom o generaci lépe ale odstrašující je podvozek iX55, s iX35 se jezdit dá.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
fsh
27. dubna • 15:28

hlavně zezadu jsou téměř "identické" co? Ty si mi ale "vodborník" B-]

jogurt
27. dubna • 23:19

tak opravdu se rozdíly v designu najdou, úplný plagiát to není......:-P:-P
a pro soudruha Kima o příspěvek níž - blábolíš hezky, ale zřejmě jsi ani s jedním nejel. Tiguan ani kuga rozhodně kostitřasy nejsou a problém ix není měkkost či pseudokomfort podvozku ale jejich fatální nejistota v táhlém oblouku konstantního poloměru. Problém s tím měla už první generace Sorenta a teď je to ještě horší.

toman
5. října • 13:34

No, já jsem ve Fordu Kuga sice nejel ale rodiče mají Focus r.v. 2010 a je to takový kostitřas, že bych ho nechtěl ani náhodou. Přepokládám, že Kuga bude obdobná takže nevím proč odsuzovat Hyundai za to, že je pohodlný. Prosím, kdo chce sportovní podvozek ať si takové auto koupí. Já osobně mám preferuji podvozek, který mi nedává vědět o stavu českých silnic.

Vencos
26. dubna • 17:58

A proč si pořád všichni mylně myslíte,že pohodlné a měkké podovzky jsou špatné? Každý přeci není Fittipaldi (nebo kdo tam teď jezdí).
Tiguan i Kuga budou kostitřasy... žádný o generaci lépe. O generaci tvrdší

Doporučujeme

Články odjinud