Test: Hyundai ix35 1.6 GDI - povedený základ

Mezi nepřeplňované benzínové jedna-šestky přibyla 1,6 GDI. Vyzkoušeli jsme ji a zde je náš závěr: kategorie má nového lídra.
Seznam kapitol
  1. Fluidní elegán, Interiér na úrovni, Ergonomie bez chyby
  2. Lepší než dvoulitr, Nespěchat, Základ stačí
  3. Technické údaje, Kompletní fotogalerie

Kompaktní SUV ix35 bylo představeno přesně před rokem, coby nástupce dosluhujícího modelu Tucson. Ten vznikl jako reakce na rostoucí zájem o vozy kategorie SUV a měl doplnit většího sourozence Santa Fe. Popravdě řečeno byl Tucson na trhu o něco déle, než by bylo vhodné, a tak ke konci svého působení lákal zákazníky spíše na zajímavou pořizovací cenu. Konkurence se posunula výrazně kupředu a Tucson ji už nestačil.

Hyundai ale připravil velmi kvalitní odpověď. Model ix35 je už na první pohled úplně někde jinde než jeho předchůdce. Začíná to designem, pokračuje kvalitou zpracování a končit můžeme třeba u jízdních vlastností. Nakonec by bylo trochu smutné, kdyby tomu tak nebylo.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Trh korejské kompaktní SUV přijal vřele (během prvního měsíce se prodalo 33 000 automobilů) a příslušní manažeři si na nedostatek zájmu nemohli a ani v současnosti nemohou stěžovat. Už při představení výrobce sliboval, že se časem objeví také zcela nové, malé a úsporné jednotky, které vytvoří základ nabídky. Jak Hyundai slíbil, tak se také na podzim loňského roku stalo. Zákazníci si mohou kromě známých dvoulitrů pořídit také naftový agregát 1,7 CRDI nebo benzinový motor 1,6 GDI.

Fluidní elegán

S příchodem modelu ix35 nastartoval Hyundai novou éru designu svých automobilů. Zajímavé a především originální tvary vznikaly v německém Rüsselsheimu s ohledem na požadavky evropských zákazníků. Ledacos o podobě tohoto malého SUV napověděla studie ix-onic, která se představila před dvěma roky a která vzbudila nemalou pozornost. Odvážný vzhled téměř až šokoval a jeden by nevěřil, že se něco podobného opravdu dostane do výroby. Světe div se, přesně tak se stalo.

Auto vypadá hodně sebevědomě, čemuž napomáhá především rozměrná šestiúhelníková maska chladiče, kterou dostaly také další nově příchozí modely včetně například malého MPV ix20. Hodnotit design je obecně trochu ošemetná záležitost. Pokud mám mluvit za sebe, pak musím říci, že se mi tvary tohoto automobilu líbí, a to především proto, že nejsou podobné žádnému z konkurentů. Na druhou stranu jsem se setkal se spoustou lidí, kterým se fluidně tvarované kompaktní SUV nelíbí. Údajně jsou jeho linie až příliš složité.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Hyundai ix35 se může kromě dravého výrazu také pochlubit zajímavými liniemi. Jedna linka se táhne od přední masky přes světlomety až na bok karoserie, druhá začíná vzadu od místa pro SPZ, přechází přes zadní svítilny a končí až na druhém páru dveří. Na boku karoserie jsou tím pádem vytvořeny zajímavé prolisy (něco na způsob Seatu Ibiza), ještě k tomu okořeněny o celkem netradičně tvarované oplastování spodní části dveří.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Svými rozměry patří model ix35 mezi lepší průměr dané kategorie. Na délku má 4 410 mm (šířka 1 820 mm, výška 1 670 mm), ještě větší je Ford Kuga, sesterská Kia Sportage, postarší Renault Koleos a Volkswagen Tiguan. Zajímavé bude, a nejen v tomto ohledu, porovnání se zcela novým Ssangyongem Korando. Ten je na tom rozměrově prakticky stejně. Navíc nabídne oproti svému korejskému rivalu o deset milimetrů větší rozvor náprav (2 650/2 640 mm).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Interiér na úrovni

Hyundai za posledních několik let udělal velký pokrok nejen z hlediska designu (s příchodem ix20 už definitivně zmizely z nabídky všechny staré modely), ale také v případě zpracování interiéru. Jeho design logicky navazuje na karoserii a opět se nemusí líbit každému. Nicméně oproti posledním příspěvkům například kinetického Fordu vypadá ještě docela střízlivě.

Začít můžeme třeba od použitých materiálů. Jistě, není nikterak složité už dopředu odhadnout, co interiéru vládne. Samozřejmě to je tvrdý plast. Neberte to jako výtku, tak to prostě u automobilů tohoto typu a této cenové kategorie je. Náš exemplář se k testu dostavil ve druhé nejdostupnější výbavě Comfort 4x2. Kromě tvrdých plastů tak jeho interiér obsahoval sedadla kombinující látkové čalounění s umělou kůží a kůží byl potažen také volant a hlavice řadicí páky. Základní výbava Classic 4x2 neobsahuje ani jeden ze jmenovaných prvků. Musím uznat, že i když v interiéru převažuje plast, díky dvěma odstínům a také díky množství stříbrných doplňků výsledek nevypadá vůbec špatně. Navíc působí kvalitně a bytelně, takže docela věřím, že během prvních pár let provozu zde nezačne něco vrzat.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Na řidiče čeká dobře tvarovaný čtyřramenný volant. Standardem pro všechny výbavy je možnost ovládání audio-systému tlačítky na volantu. Zde bych vyzdvihl jejich logické a jednoduché seskupení. Jako praktický detail se ukázala dvojice malých joysticků, která je velmi blízko řidičovým palcům. Otázkou pouze zůstává, zda po nějakém čase nebudou trpět stejnými problémy, jako podobné řešení známé z mobilních telefonů jedné nejmenované značky.

Přístrojový štít má dva výrazné tubusy obsahující otáčkoměr a tachometr. V jejich středu je umístěn na jedné straně ukazatel teploty chladicí kapaliny, na straně druhé palivoměr. Mezi nimi pak najdeme multifunkční displej palubního počítač. Výsledek je jednoduchý a přehledný, prakticky mu není co vytknout. 

Klepněte pro větší obrázek

Ergonomie bez chyby

Testovaný vůz vybavený novou benzinovou jedna-šestkou byl už v pořadí čtvrtým Hyundaiem ix35, se kterým jsem jezdil. Jak nad tím tak přemýšlím, vždy jsem se mezi ovládacími prvky zorientoval prakticky okamžitě a je jedno, jestli jsem v tomto automobilu seděl poprvé, po třetí nebo po čtvrté. Ergonomie je příkladná. Na středovém panelu jsou výrazně oddělené ovladače audio-systému a  klimatizace (v našem případě manuální), takže velmi rychle najdete, co potřebujete. Snad jen ty vstupy pro externí zařízení by nemusely být tak dole.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Když už jsme došli k tématu AUX a USB, musím uvést určitá specifika. Hyundai dává svým zákazníkům možnost připojení externích médií v rámci standardní výbavy, což je velmi pozitivní. Známe případy jiných značek, kde si za toto musíte připlatit také u automobilů s cenovkou přesahující hranici 1,5 milionu korun. Bohužel ono to slavné USB nepracuje úplně bezchybně. Modely Hyundai jsem testoval nesčetněkrát a ve velké většině se opakoval jeden a tentýž problém.
Audio-systém se totiž ukázal jako poněkud vybíravý, takže ze spousty flash-disků, které používám, přehrával jenom některé. Aby toho nebylo málo, ty, které přehrál, fungovaly bez problému přibližně tři dny. Poté se na displeji místo seznamu složek s hudbou objevil nápis “Empty“ a bylo hotovo.

S prostorem na tom je ix35 jak vpředu, tak vzadu dobře. Sedačky jsou příjemné, k automobilu dané kategorie tak akorát tvarované. Cestující ve druhé řadě si budou pochvalovat dostatek místa pro kolena (možná také díky prolisům v opěradlech řidiče a spolujezdce).  Musí se pouze smířit s poněkud omezeným výhledem ven. Boční okna jsou totiž kvůli efektnímu vzhledu celkem úzká.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Čeští chalupáři určitě ocení objem zavazadlového prostoru. V základním uspořádání nabízí Hyundai ix35 465 litrů, což je v kategorii kompaktních SUV téměř nejlepší hodnota. Více nabídne pouze Volkswagen Tiguan (470 l), všichni ostatní zaostávají. Lépe řečeno téměř všichni, protože nováček Ssangyong Korando je schopen pojmout dokonce 486 l. Vypadá to, že do segmentu C-SUV přišel minimálně silný konkurent.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Hyundai i30 1.591
Rok výroby: 2012
Stav: 50 235 km
Cena: 195 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2.188
Rok výroby: 2009
Stav: 196 979 km
Cena: 173 000 Kč
Hyundai i30 1.582
Rok výroby: 2011
Stav: 84 761 km
Cena: 134 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků