Test: Hyundai i40 1.7 CRDi - když vás Passat nebaví

Hyundai se mění. Nové modely jsou čím dál zajímavější a konkurence z toho má vrásky na čele. Jedním z důkazů je nový model i40.
Test: Hyundai i40 1.7 CRDi - když vás Passat nebaví
Seznam kapitol
  1. Opět fluidní, opět svůj, Klasický Hyundai
  2. Tohle se bude Čechům líbit, Výbava? Velmi zajímavé, Škoda dieselu
  3. Spotřeba: óda na radost, Jízda? Jedno velké korejské překvapení, Jednoznačně výborný, ale…, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Velice mě baví porovnávat starší modely jednotlivých značek s těmi novými. Nejlépe je tak totiž patrný pokrok, jaký ta která automobilka udělala. V případě korejského Hyundaie mluvíme o jednom obrovském skoku kupředu. Když zavzpomínám na testy některých starších modelů (například Tucson nebo Matrix), opravdu se musím hodně smát. Oproti novému kombi i40 vypadají oba jmenované automobily, jako kdyby patřily k úplně jinému výrobci. Přitom to je de facto pár let, co byla výroba modelů z předešlé éry ukončena.

Dnes tu máme nový Hyundai, který má nové ambice a který chce být čím dál lepší. Ostatně to symbolizuje také slogan „New thinking…“. Jo a abych nezapomněl, korejská automobilka má vlastně nový název, respektive jinou výslovnost. Možná jste si toho díky nějaké aktuální reklamě všimli. Už to není Hyundai, jak ho všichni známe a vyslovujeme, ale něco jako „Jondéé“.

Premiéry | Zajímavosti | Hyundai | Hyundai i30

Hyundai i30: první představení v ČR

Novou tvář Hyundaie ovšem nesymbolizuje pouze reklamní slogan nebo z ničeho nic jiná výslovnost, ale také nové modely. A zde musím Hyundai, tedy pardno – „Jondéé“, hodně pochválit. Kdo by ještě před pár lety čekal, že právě tato automobilka přijde na evropský trh s něčím, jako je Gnesis Coupé s atmosféricky (!) plněným šestiválcem o objemu 3,8 l, nebo že se dočkáme zajímavého čtyřdveřového hatchbacku Veloster. Ostatně také příchod korejského modelu, který by se postavil velikánům typu VW Passat, Ford Mondeo nebo dokonce Škoda Superb asi mnoho lidí překvapil. A přece, stalo se.

hyundai_i40_02.JPGhyundai_i40_03.JPGhyundai_i40_05.JPG

Opět fluidní, opět svůj

Hyundai říká, že je jeho design inspirován přírodou, architekturou a kdo ví čím vším ještě. Někteří lidé na to odpovídají, že je to pro ně tvarově už přeci jen moc složité, což je ale věc názoru. Nová „í-čtyřicítka“ představuje zase další stupínek ve vývoji designu a z mého pohledu se speciálně tento automobil vzhledově hodně povedl, především s karoserií kombi.

Napohled auto působí možná trochu větší, než skutečně je. Co na fotkách také úplně nevynikne, je jeho poměrně nízká výška. Designéři měli za úkol vytvořit něco dynamického a na výsledku je to hodně znát. Za zmínku stojí přední světlomety s LED diodami pro denní svícení poskládanými do efektní vlnky. Jde o nové poznávací znamení vozů značky Hyundai. Samozřejmě na přední části nesmí chybět charakteristická pětiúhelníková maska.

Za mou osobu říkám jednoznačné ano, model i40 se po stránce designu velmi povedl. V dnešní době, kdy při koupi jednotlivých automobilů hraje poměrně výraznou roli také design, má korejská novinka díky fluidnímu vzhledu určitě pro mnoho lidí silnou zbraň. Passat nebo Superb vedle i40 vypadají jako Bolek Polívka po boku Julie Roberts. Nic proti Passatu nebo Škodě (ani proti Bolkovi) ale na nový Hyundai (i na Julii) se kouká přeci jen o něco lépe.

hyundai_i40_12.JPGhyundai_i40_13.JPG
Hyundai i40 si na silnici zaručeně s ničím jiným nespletete. Fluidní design mu jednoznačně sluší

Klasický Hyundai

Fluidní tvarování karoserie se logicky odráží také v interiéru. Přestože jde o zajímavé tvary, pořád si v prvních chvílích řeknete něco ve stylu „No jo, klasický Hyundai“. To samé platí například také pro Genesis Coupé, které vypadá skvěle, jezdí ještě lépe, ale když otevřete dveře, je to zkrátka Hyundai. Nechci přímo říci, že jde o nějaké zásadní negativum, nicméně je to prostě tak. Interiér je bezesporu kvalitní, ale asi bych se nezlobil, kdyby model i40 uvnitř nepůsobil tak plastově (a kdyby Genesis Coupé bylo v interiéru o něco sportovnější).

To se ovšem pořád bavíme více o subjektivních dojmech. Každému se líbí něco jiného, že ano. Pokud mám objektivně zhodnotit interiér nové i40, pak budu víceméně pouze chválit. Upřímně řečeno jsem byl na tento vůz dost zvědav, protože se na něj ze všech koutů ozývá jenom samá chvála. Z vlastní zkušenosti mohu na rovinu říci, že jde o chválu zcela oprávněnou.

Prakticky jediná věc, která mi vadila, jsou nešikovně umístěná tlačítka na volantu. Na malé spodní „čudlíky“ se musím dívat, jinak zmáčknu pokaždé něco jiného, ty větší si občas při zatáčení zmáčknu dlaní. Trochu divné je také to, že se vyhřívání volantu soustředí více méně na spodní polovinu věnce. V zimě asi korejští inženýři často drží volant v poloze „za deset minut půl deváté“. 

hyundai_i40_23.JPGhyundai_i40_24.JPGhyundai_i40_25.JPG

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Hyundai Tucson 2
Rok výroby: 2007
Stav: 76 834 km
Cena: 160 000 Kč
Hyundai Lantra 1.6
Rok výroby: 1996
Stav: 183 300 km
Cena: 20 000 Kč
Hyundai Tucson 2
Rok výroby: 2007
Stav: 175 424 km
Cena: 125 000 Kč