84
Fotogalerie

Test Hyundai i30 CRDi: dobrý, nebo jen levný?

Kapitoly článku:


Naměřená dynamika

Zrychlení:

0-100 km/h: 11,3 s
0-120 km/h: 16,6 s
0-140 km/h: 24,9 s
0-160 km/h: 37,6 s
0-160 km/h: 59,6 s

Nejvyšší dosažená rychlost: 200 km/h

Pružnost:

40 - 80 km/h: 2 st. 4,6 s; 3 st. 7,0 s; 4 st. 12,2 s
60-100 km/h:                  3 st. 7,4 s; 4 st. 10,5 s; 5 st. 15,8 s
80-120 km/h:                  3 st. 8,5 s; 4 st. 10,0 s; 5 st. 14,0 s

Maximální rychlosti na jednotlivé převodové stupně

1 –   45 km/h při 5 000 ot./min
2 –   80 km/h při 5 000 ot./min
3 – 130 km/h při 5 000 ot./min
4 – 180 km/h při 5 000 ot./min
5 – 200 km/h při 4 250 ot./min

Převody:

 40:   2 - 2450; 3 - 1450; 4 - 1050; 5 -  800
 60:   2 - 3700; 3 - 2250; 4 - 1600; 5 - 1250
 80:   2 - 5000; 3 - 3700; 4 - 2200; 5 - 1750
100:                 3 - 3800; 4 - 2800; 5 - 2200
120:                 3 - 4600; 4 - 3300; 5 - 2600
140:                               4 - 3900; 5 - 3050
160                                4 - 4400; 5 - 3400

Nošení škodovek do Nošovic

Cena základní verze s motorem 1,4 ve výbavě Classic činí 344 900,- Kč vč. DPH, cena základní verze s testovaným turbodieselem 1,6 CRDi ve výbavě Classic dosahuje výše 389 900,- Kč vč. DPH. To jsou více než dobré ceny, když nejlevnější naftová Škoda Octavia 1,9 TDi  ve výbavě Classic startuje na 509 900,- Kč.

Můžeme se zde rozněžňovat nad technologickým rozdílem, který stále visí mezi evropskými automobily a Hyundaiem, jenže právě v případě modelu i30 to již zjevně neplatí. Kromě vyloženě nesportovního podvozku není nic, čím by byl pozadu a i nesportovní podvozek lze svést na jinou cílovou skupinu.

Testovaný Hyundai i30 byl ještě dílem korejských rukou, ale sympatický Hyundai se bude vyrábět i ve slezských Nošovicích. A tak pochybovat o úspěchu tohoto vozu na českém trhu by bylo nošením škodovek do Nošovic. Jen pro inspiraci – slovenská policie se objednala několik tisíc žilinských Cee´dů. Nechá se k témuž inspirovat i česká Policie?

Technické údaje

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

Řadový, kapalinou chlazený přeplňovaný vznětový čtyřválec, uložený vpředu napříč
Objem: 1 582 ccm
Největší výkon: 85 kW (115 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 255 Nm při 1 900 ot./min
Palivo: Nafta motorová

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 188 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,7
Mimo město: 4,1
Kombinovaná: 4,7
Objem palivové nádrže: 53 l

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost: 1 291 kg
Užitečná hmotnost: 529 kg

Vnější rozměry

Délka: 4 245 mm
Šířka: 1 775 mm
Výška: 1 480 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 340 l
Objem zavazadlového prostoru se sklopenými zadními sedadly: 1 250 l

Hyundai i30

Hyundai i30 se prezentuje jako české auto. A proč také ne, vždyť se vyrábí v Nošovicích. Hyundai i30 patří k nejprodávanějším vozům nižší střední třídy v ČR. Oblibu si získal především cenovou dostupností.

Cena, výbava, technická data •  Minitest Hyundai i30 N Project C • Hyundai i30 N Line • Minitest Hyundai i30 N Performance • Test Hyundai i30 N Fastback • Minitest Hyundai i30 kombi

Doporučujeme

Články odjinud