Kapitoly článku:
Benzinový etalon v nižší střední třídě
Test benzinového vrcholu v nabídce korejské automobilky nás přesvědčil o kvalitách „nošovického” hatchbacku. Nebojíme se ho proto označit za nejlepší nákup v nižší střední třídě v objemu dva litry. Ve střední výbavě Style startuje na 509 900,- Kč. Srovnatelná Škoda Octavia ve výbavě Ambiente vychází na 634 900,- Kč. Pravdou ovšem je, že disponuje šestistupňovou manuální převodovkou, kterou byste u Hyundaie v této motorizaci marně hledali.
Nejlépe vybavený Hyundai i30 2,0i CVVT ve stupni výbavy Premium přijde na 549 900,- Kč. Srovnatelná výbava Elegance u výše zmíněné Octavia vyjde na 674 900,- Kč a některé drobnosti je třeba navrch dokoupit. Hyundai tak míří nečekaně vysoko a my se jen ptáme: jak dlouho bude trvat, aby se stal Hyundai velkým vráskem na čele manažerů evropských automobilek? Deset let, pět let, dva roky a nebo ta doba už nastala?
Technické údaje
Hodnoty udávané výrobcem
Motor
Řadový, kapalinou chlazený zážehový čtyřválec, uložený vpředu napříč
Objem: 1 975 ccm
Největší výkon: 105 kW (143 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 186 Nm při 4 600 ot./min
Palivo: Benzin bezolovnatý
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 205 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,3
Mimo město: 5,9
Kombinovaná: 7,1
Objem palivové nádrže: 53 l
Hmotnosti
Pohotovostní hmotnost: 1 327 kg
Užitečná hmotnost: 453 kg
Vnější rozměry
Délka: 4 245 mm
Šířka: 1 775 mm
Výška: 1 480 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 340 l
Objem zavazadlového prostoru se sklopenými zadními sedadly: 1 250 l