Test Hyundai H350 Van 2.5 CRDi 125 kW: Povedená dodávka

Můžete mít rádi osobní auta, veterány, nebo třeba sporťáky, ale dříve či později nastane chvíle, kdy se bude hodit opravdu velká dodávka. A přesně v ten moment vás bude chtít oslovit kromě zavedených značek nově také Hyundai.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Prémiovost na užitkový způsob
  2. Nakládejte dle libosti, Jezdí opravdu příjemně
  3. Verdikt, Technické údaje
  4. Hyundai H350: Fotogalerie

Chtěli jste velkou dodávku? Do minulého roku platilo, že pravděpodobně skončíte u nějakého zavedeného jména typu Transit, Ducato, Crafter nebo Sprinter. Jenže minulý rok přišel do této celkem našlapané kategorie zcela nový hráč, který se tam dříve nevyskytoval. Své prodejní štěstí se vydal mezi velké dodávky hledat také Hyundai

Testy | Ojetiny | SUV | Hyundai

Test ojetiny Hyundai ix35: Potěší spolehlivými diesely, zklame při jízdě

Ten loni loni začal prodávat model označený jako H350. Jak se u podobných aut sluší a patří, na výběr je řada variant. Respektive dvě délky (5,5 a 6,2 m) a tři verze - Van, Bus a podvozek s kabinou. V případě dodávky pak lze dále vybírat mezi klasickým třímístným provedením, nebo variantou Combi Van, kde najdete další tři místa ve druhé řadě, tedy přesněji řečeno v nákladovém prostoru. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hyundai je značka, na kterou nejsme v této kategorii zvyklí, ale H350 vypadá velmi slibně 

Jakkoliv se na první pohled zdá, že má kupující hodně z čeho vybírat, právě za nabídku variant je Hyundai často kritizován, protože na poli dodávek bývá zvykem ještě mnohem více.

Zájemci mají na výběr dva naftové motory, kdy oba dva nabídnou objem 2,5 litru. Ten slabší disponuje výkonem 110 kW (150 k), silnější verze nabízí maximum 125 kW (170 k). V každém případě dostanete šestistupňový manuál a pohon zadní nápravy. 

Technika | Volkswagen | Byznys | Premiéry | Užitková auta

Volkswagen Crafter přijíždí s novým designem i moderní technikou

Naším případem je provedení Van, tedy čistokrevná dodávka, osazené silnějším motorem a nejvyšší úrovní výbavy Comfort. Ve spojení se silnější variantou čtyřválce 2.5 CRDi ani nic jiného nedostanete. Pokud chcete chudší výbavu, budete muset sáhnout po slabším dieselu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také H350 se drží aktuálního designového stylu značky. Výrazná maska a světla s diodami autu sluší. Za tato světla si ale musíte připlatit také u nejvyšší výbavy Comfort 

Prémiovost na užitkový způsob 

Rozebírat design u dodávek je zcela zbytečné. Tady se hraje především na co nejlepší využití daného prostoru, což designérům nedává mnoho možností pro velkolepé kreace. Hyundai tak zboku a zezadu vypadá jako všechny ostatní dodávky, zepředu ho prozrazuje výrazná maska chladiče a v případě naší výbavy také projektorová světla s diodami denního svícení. Ta ale dostanete i v našem případě jen za příplatek. Jsou součástí paketu Premium za 72 tisíc. Kromě světel obsahuje balíček také parkovací asistent vpředu a vzadu, couvací kameru, navigaci nebo automatická světla. 

Tuning | Volkswagen | Užitková auta

Volkswagen T6 dostal od ABT naděleno až 235 naftových koní

Kabina naopak představovala sympatické překvapení. Všichni známe automobilku Hyundai, která se už dlouhou dobu trochu přehnaně honosí svou prémiovostí za lidovou cenu, nicméně H350 v testované výbavě vypadala na poměry dodávek velice dobře.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Použité materiály vypadají kvalitně, zpracování působí bytelným dojmem
a ergonomie nemá chybu

Dost místa pro tři cestující, velmi dobrá ergonomie a pohodlná sedadla. Samozřejmostí je pak také spousta odkládacích přihrádek, které najdete na palubce, ve dveřích, nad hlavou, pod řadicí pákou jsou držáky na nápoje a velice užitečnou schránku můžete využít pod předním dvousedadlem, kam odložíte i větší batoh a ten tak zůstane ukryt zvědavým pohledům kolemjdoucích.

V kombinaci s možností uzamknout pouze kabinu to představuje ideální záležitost v případech, kdy chcete nechat doklady nebo nějaké cennější věci ukryté a pod zámkem, zatímco se budete věnovat třeba vykládání stěhovaného nábytku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Odkládací prostory a různé držáky jsou všude. Praktický je zejména objemný
prostor pod předním dvousedadlem 

Z kabiny je také přímo vynikající výhled (samozřejmě ne dozadu), hodí se velká zpětná zrcátka a při jízdě potěší velmi slušné odhlučnění. Jen tak pro zajímavost... Během tohoto testu jsem měl k dispozici ještě Hyundai ix20, nicméně mnohem radši jsem jezdil z H350, protože to je regulérně pohodlnější a lepší automobil. 

Radosti
Velmi slušné zpracování
Bohatá výbava
Solidní dynamika
Dost prostoru všude
Starosti
Boční dveře se občas nechtěly zcela dovřít
Oproti ostatním méně verzí v nabídce
Silnější motor pouze s nejvyšší výbavou
7  /10
80 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie80 fotografií
_DSC0131.jpg _DSC0132.jpg _DSC0133.jpg
Následující kapitola
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 30 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 22 968 km
Cena: 159 000 Kč
Hyundai ix20 1.591
Rok výroby: 2015
Stav: 8 964 km
Cena: 285 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků