Test: Hyundai Elantra World Cup

Už vícekrát jsme se na stránkách našeho časopisu zmínili o tom, jak širokou nabídku vozidel má v poslední době korejská značka Hyundai. Zhruba uprostřed leží typ Elantra, vůz nižší střední třídy. V souvislosti se sponzorstvím mistrovství světa ve fotbale, vytvořila automobilka verzi nazvanou Elantra World Cup.

Už předchůdce elantry, zvaný v Evropě lantra, se vyznačoval značným posunem vpřed proti tomu, na co jsme byli od hyundaie zvyklí. Elantra je pak zase ještě o kousek dál. Zvenku určitě nelze opominout nápaditý design, ale docela příjemné potěšení skýtá jízda.

Vysoce nadprůměrně dlouhý prostor na nohy cestujících vpředu je kompenzován poněkud stísněnějšími podmínkami vzadu. Ale i řidič té nejvyšší postavy musí být spokojen. Ve výbavě neschází nic z obvyklých prvků, konečně jsme narazili také na rozumnou kombinaci elektrického ovládání zrcátek a oken. Většinou to totiž bývá tak, že pohodlím šetří konstruktéři spíš na oknech. Ta se ovšem spouštějí daleko častěji než nastavují zrcátka. V tomto směru je to tedy v pořádku.

  
Málokdy se setkáme s dlouhým prostorem před předními sedadly.
Pro vytvoření přijatelného prostoru vzadu je naštěstí dost velká rezerva v podobě možnosti posunu předních sedadel.
Na rychloměru se při akceleraci zvedá ručička relativně zvolna.

Absence některých takových prvků by napovídala, že Elantra World Cup je vybavená chudě. To ovšem neplatí, stačí se podívat na klimatizaci, čtyři airbagy, předpínače bezpečnostních pásů atd.

Elantra World Cup je v nabídce jako sedan a pětidveřový hatchback. My jsme měli v testu k dispozici sedan, možná je o poznání elegantnější než kolega. To je ovšem věc náhledu, cenově se však obě verze neliší, stojí 399 900,- Kč. Univerzální je také výbava motorem, čtyřválcem 1,6 l s výkonem 79 kW/107 k. Točivý moment je udáván v hodnotě 143 N.m. Takové parametry pochopitelně nedávají předpoklad nějakých závratných dynamických hodnot. Pětistupňová převodovka se musí častěji řadit, točivého momentu se občas nedostává. Když už se elantra rozjede, rychlost drží. Akcelerace ale není právě její nejsilnější stránkou. Orientačně jsme naměřili zrychlení z 0 – 100 km/h za téměř 12 s, největší rychlost 177 km/h. Zaujaly nás jízdní vlastnosti. Elantra je rozhodně měkký vůz s trochu houpavým podvozkem, ale v protikladu k tomu se v zatáčkách chová překvapivě dobře. Rozhodně lépe než by napovídaly signály na zvlněné vozovce. Je tedy velmi přísně neutrální a za předními koly vede absolutně přesně a spolehlivě. S tak zvláštně protikladnými vlastnostmi se opravdu nelze setkat často. V některých situacích bychom dokonce neváhali označit podvozek za lehce sportovní.

  
Na rozdíl od jiných sedanů je přístupový otvor do kufru dost vysoký pro naložení i rozměrnějších zavazadel.
Elektrické ovládání mají všechna okna…
…zatímco zrcátka se musejí spokojit s mechanickými páčkami.

Elantra je tak vozem, který nabízí za slušné peníze poměrně vysokou užitnou hodnotu. V ceně má už třeba i metalický lak, který bývá většinou za příplatek. Na mnoha místech exteriéru i interiéru se setkáváme s fotbalovou symbolikou. Na potazích sedadel, řadicí páce, ozdobných krytech kol a jinde. Takový automobil je příležitostí pro všechny, kdo chtějí nový vůz s hezkým svezením a jsou ochotni oželet nějakou tu desetinku sekundy ve zrychlení.

   
World Cup má výhradně tento motor 1,6 l, ale lantra obecně disponuje i většími agregáty.
Vztah ke světovému šampionátu fotbalistů vyjadřuje tento znak.
Znak je i řadicí páce před palubní deskou s klimatizací.
Hyundai Elantra je opravdu příjemný a užitný vůz.

Sledujte AutoRevue na Facebooku Další článek
Hyundai i30 1.591
Rok výroby: 2013
Stav: 70 320 km
Cena: 240 000 Kč
Hyundai Accent 1.341
Rok výroby: 2005
Stav: 141 012 km
Cena: 32 000 Kč
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – James ví proč

Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – James ví proč

Úroveň Dacií se rok od roku zlepšuje a s ní i nabídka verzí. Zatímco v minulosti byla automatická převodovka nemyslitelná, dnes už to takový problém není. Jak funguje „robot“ v kombinaci s tříválcem 0.9 TCe?

28.  9.  2016 | Aleš Veverka | 19 příspěvků
Test Škoda Fabia Combi ScoutLine 1.2 TSI DSG – Švihák plastový

Škoda Fabia Combi ScoutLine

Zatímco minulá generace Fabie nesla v oplastované verzi drsný název Scout, ta současná se drží více při zemi. Plastů ubylo, filozofie však zůstává.

21.  9.  2016 | Aleš Veverka | 67 příspěvků
Test Mini Cabrio Cooper S – Klukům vstup povolen!

Test Mini Cabrio Cooper S

I v současné generaci přišla automobilka Mini s otevřeným provedením Cabrio. Verze Cooper S má výkonu na rozdávání, otázkou však zůstává, jestli je 192 koní opravdu potřeba.

14.  9.  2016 | Aleš Veverka | 4 příspěvky