Test Honda Legend 3,5 V6: velká Honda se vrací

92 komentářů

JanB
15. srpna • 14:33

Díky za další výborný test (po posledním BMW) navíc s navazující výbornou diskuzí. S Legendem jsem se krátce projel a dojmy: kvalita špičková, nádherný interiér (líbí se mi víc, než všichni Němci) a na první pohled příliš usedlý exteriér, který se mi ale postupně líbil stále více. Tlumení nerovností na rozbité okresce skvělé, jízdní vlastnosti pro mou potřebu naprosto dostačující, tedy za sebe říkám výborné. Od motoru i převodovky jsem ale čekal o dost víc, zátah v nízkých otáčkách mi přišel vysloveně slabý a to přesto, že mám stejně těžké auto s třílitrovým benzínem, automatem a AWD. Aby mě teď někdo nepochopil špatně, Legend je z nuly na sto asi o dvě vteřiny rychlejší než moje Subaru Tribeca a je mi jasné, že i v reále bude dynamicky mnohem lepší, pokud se bude motor dostatečně točit, ale asi právě proto jsem čekal, že budu subjektivně vnímat výraznější rozdíl. Čekal jsem, že rozdíl 50 koní a 50 Nm navíc v sedanu s nižší karoserií mě zkrátka "dostane". Nestalo se a prodejce to dával do souvislosti i s tím, že boxer má na rozdíl od Hondy velmi plochou křivku toč. momentu. Může to tak být, ale i ten boxer se musí v těžkém autě točit, aby se člověk svižně svezl, takže nevím. Je otázka, kolik výkonu se ztrácí při přenosu převodovým ústrojím Hondy, tedy kolik koní a Nm se nakonec dostane na silnici. No a převodovka podle mě podřazuje opravdu velmi váhavě. Jestli ale Honda tohle zlepší, tak tomu autu osobně nemám co vážnějšího vytknout.

Antiautomat
14. srpna • 20:54

Hmmmmm, takato rozsiahla diskusia o prevodovke, to sa tak casto nevidi....Osobne by som v aute ten nezmysel typu ´´PRND´´ nezniesol, ale za uvahu stoja nasledovne fakty:1. Největší výkon: 217 kW (295 k) při 6 200 ot./min
2. Největší točivý moment: 351 Nm při 5 000 ot./min
3. 5 kvaltBody 1 a 2 davaju informacie o vysokoo polozenom vykone a tocivom momente, co zrovna pre automat nie je to prave. Ked k tomu pripocitame bod 3 /kde sa strati cas vykonu, ktoreho je prave v nizsich otackach nedostatok/, potom fakt neviem co dobreho si o tom mysliet.
Nemozem si pomoct, ale z horeuvedeneho citit potrebu poriadneho diesla na kilometre daleko. Staci si porovnat trebars 607 3.0 vs 607 2.7 /no ano, odmysliet si 4x4/.
Designu memam co vytknut, ale.... :-D

xvasek
15. srpna • 8:51

...a z toho plyne, že pokud chceš dávat ve městě sprinty na zelenou, nebo se účastnit různých pouličních závodů, tak Legend není zrovna nejlepší volba. Tím pádem je to auto úplně o ničem, nemá cenu o něm vůbec uvažovat a každý, kdo si ho koupí, je úplný pablb.

mrazik
15. srpna • 10:57

Amen

Skypy
14. srpna • 8:33

je to fajn auto za úměrný peníz, SH-AWD je opravdu super, pro dnešní blbečky co neumějí kroutit volantem je to velké plus, ubyde možná 1/3 mrtvých na silnici
převodovka je v pohodě, že by váhala a tápála jak tu někdo psal.. kravina.. spíš jel prvně v automatu, převodovka je ok, ale člověk si na její reakce musí zvyknout.
auto jezdí bez problému 250km/h a s tím městem, já se ve městě vešel cca do 10l/100km ale pak jsem jezdil doraz a spotřebu jsem uknoural na 35l/100... ale to mě na 3. kvalt piskali kola.. cca nekde pri 160ti
podtrzeno secteno
auto pro klidne ridice co jezdi na rodinne vylety super.. pohodlne bezpecne a umerna spotreba a naopak pro hovada, ktery si delaj dobre pretizenim v sedacce je to skvely ukojitel, ovsem uz ve stylu limuziny, tudiz zbytecne velka spotreba pneu a paliva.. takze rekl bych idelani na dalnice (i pro rychlejsi jizdu) a jinak pro normalni jizdu.. zadnej gumball :)

Filip
14. srpna • 9:40

A nebo je Legend naopak Vaše první auto s automatem, případně postrádáte srovnání s poslední generací automatů konkurence (Mercedes, BMW) ? ;-) a proto se Vám zdá že je vše skvělé ?

Marecek
13. srpna • 19:23

Ja som mal moznost za posledne dva mesiace najazdit s Legendom dost vela kilometrov - robili sme pre nich promo akcie po celom Slovensku. Mozem zodpovedne prehlasit, ze Legend je velmi dobre auto s vybornymi jazdnymi vlastnostami a motorom. Len pri jednej ceste (konkretne z Bratislavy do Banskej Bystrice) sa mi stalo, ze pri rychlosti cca 130kmh mi "strelila kapota" (toto je funkcia na ochranu chodcov pri zrazke, ked pri prednom okne "vystreli" kapota o cca 12cm dohora, aby sa zvacsil uhol dopadu a tym sa zmensila sanca urazu hlavy chodcov). Ale chvalabohu to nebol chodec ;-), ale nejaky vtak alebo co... Tak som zastavil, otvoril kapotu a chcel ju opat zavriet. Co uz bohuzial neslo, co som sa aj neskor docital v manuali (nesmie sa otvarat a treba hned dojst do servisu). Tak som ju stiahol taznym lanom o predny tazny hak a odisiel do najblizsieho servisu (cca 100km). Tam sa na to pozreli a skoncilo to tak, ze tie dve tycky, co zdvihaju kapotu, mi urezali karbobruskou :-) s tym, ze auto bude 2 mesiace nepojazdne, lebo nemaju na to nahradne diely a skoda cca 200000skk. Celkom potesujuce... Mat taketo auto by som velmi chcel, ale vediet, ze pri takejto blbosti budem cakat 2 mesiace na diely, tak dakujem pekne, neprosim.

King
14. srpna • 9:42

Slyšel jsem už, že té aktivní kapotě stačí málo, aby došlo k aktivaci, ovšem pokud je auto pojištěné, což stoprocentně bude, majitele to moc zajímat nemusí. S toučekací lhůtou mi to ale přijde dost zvláštní, nikdy jsem na žádný díl na Hondu nečekal déle než tři dny.

Filip
13. srpna • 15:30

Ono je to asi všechno o tom, s jakým očekáváním k autu člověk přistupuje a co od něj vlastně chce. V novém Legendu jsem najezdil skoro 4.000 km než jsem ho předal kolegovi.
Moje osobní hodnocení - velice pohodlné kvalitní auto s dlouhou zárukou, které se nemá za co stydět a je za dobrou cenu.
Co mne překvapilo od začátku - poměrně usedlý projev vozu i samotné jízdy a pro mne osobně velice nevýrazný design vozu, který tak trochu potírá sportovní šmrnc Hondy.Co se mi líbilo :
* pohodlná sedadla a relativně majestnátní dojem z jízdy
* jisté brzdy
* systém 4x4
* cena vozu (to už padlo) - (po slevě u deaera ještě téměř o - 100.000 Kč z ceníkové ceny)
* prostorný interiér
* přehledná a příjemná přístrojová deska
* spotřeba (13,5 l na 100 km průměr za 3000 km)Co se mi nelíbilo :
* vnější design auta není to co bych si osobně představoval
* mapové podklady pro navigaci ČR - to je spíš k pláči
* očekával jsem silnější a pružnější chod motoru -pocitově silně zaostává za papír. údaji
* kamera na couvání byla imrvére špinavá (nepoužitelná - na displeji není nic vidět) - blbé místo ?
* kůže na sedadlech začala cca po 3000 nepříjemně "vrzat" a nepomohlo ani promazání
* Příliš velký volant, je potřeba si na něm také zvykat na umístěný jednotlivých ovladačů
* subjektivní - přes skvělý poměr ceny/výkon schází určitý reprezentativní efekt, jestli je pro Vás důležitý (někdo to tu už na začátku psal - i když je to smutné, pro spoustu lidí bude ještě na dlouho Honda "jen" Hondou - BMW - byť 316 v základní výbavě - stále BMW - asi víte jak to myslím)
* automatická převodovka - z mého pohledu rozhodně nejslabší místo Legendu. Klidná jízda je ukázková, ale kopcovitý terén atd ... utrpení v řazení. Převodovka často neví co si počít a podřazení o dva stupně je váhavé - nepomáhá ani snaha o ruční řazení. Citelně schází lepší logika a myslím i 6 převodový stupeň. Do Legendu jsem přestupoval z Mercedesu E320. Jako další vůz po "půjčeném" Legendovi jsem si pak převzal BMW 530xi. Pocitově i stylem jízdy má myslím Legend asi nejblíže k Mercedesu - pohodlí a klid na prvním místě. Sportovnějšímu BMW je už svým projevem vzdálen trochu více.
Legend je u mne zapsán rozhodně dobře - i když podle mého soudu v přímé konkurenci tak úplně neobstojí - v obou případech jasně vítězí funkce automatické převodovky - tady se má Legend hodně co učit. Na druhou stranu BMW 530xi bylo v mé výbavě dražší o více než 400.000 .- Kč - a to už je rozdíl, který stojí za vážné zamyšlení.

Pete
13. srpna • 22:17

Myslim ze tomu co pisete docela rozumim i kdyz predstava ze vaham mezi napr. 525 a Hondou je mi hodne vzdalena protoze ze chci prave tu sportovnost BMW. Co me ale zarazi je ze si nikdo neuvedomuje o kolik vic klesne cena Hondy nez BMW (nebo MB) za prvni 3 roky. Velkou vetsinu z tech 400.000 kc dostanete pri prodeji zpatky... a navic si nejsem jist zda vykonove neni vhodnejsi srovnavat s 525i nez 530xi kde by cenovy rozdil byl o dost nizsi. Asi by hodne lidi prekvapil pohled na leasingove splatky kde se pokles ceny plne promitne. Podle me je Accord super jako mlada ojetina - tragicka pocatecni ztrata ceny, vysoka spolehlivost a pohodli - jako nove auto myslim nema proti nemcum temer zadnou sanci. ... A to bohuzel vzhledem k tomu co za podobnmou cenu uspesne prodava Audi.

Filip
14. srpna • 9:35

Jistě - proti gustu žádný dišputát jak se říká - každý má jiné preference, to je jisté. V tomhle případě pro Vás asni ani nemá příliš cenu číst rezenci na Legenda :-) - nic ve zlém.
Co se týká poklesu cenu - je to průšvih v každém případě - koupit si nové auto znamená logicky velikánský prodělek - a to samozřejmě nejen u Hondy, ale u všech aut - u luxusního segmentu to platí dvojnásob.
Malý výřez z naší zkušenosti - Passat 2,8 V6 Automat, pořizovací cena 1.200.000, prodej po 3 letech 290.000 .- Kč. Vectra GTS pořizovací cena 980.000 prodej po necelých 3 letech 270.000 .- Kč, Mercedes E 320 pořizovací cena 1.670.000 - prodej po 3 letech 690.000 .- Kč, BMW 530i pořizovací cena 1.940.000 - prodej po 3 letech 720.000 .- Kč .. atd. atd.
Je asi zbytečné zmiňovat že onu zmíněnou "přídavnou" příplatkovou výbavu oproti Legendu (cca 400.000) Vám nikdy nikdo nezaplatí ani jí pořádně neocení (konečně máme i zkušenosti s AMG a M verzí).
Tzn. je potřeba s tím počítat v každém případě - v případě nákupu do firmy se náklady rozloží a za nákup nového a navoňěného auta se holt musí platit.
Když tedy vezmu tuto logiku, počítám že prodejní cena Legenda po 3 letech bude cca 300-400.000 max. Tím se pohybujeme stále v intencích očekávaného - pozitivní je, že se u něj ušetří kromě nižší pořizovací ceny také rok na nákladech servisu (alespoň částečně) díky delší 3 leté záruce.
V leasingových splátkách 400.000 logicky vidět je zejména při propočtu na 3 roky, ale to asi není to oč tu běží. Jestliže do firmy kupujete podobných aut více (náš případ) náklady se samozřejmě načítají a při větším počtu aut je to už pořádně zakulacená sumička.
Závěr je tedy ten, že Legend je přes to všechno výbornou koupí - zejména když člověk nechce investovat tolik - dostane spolehlivé kvalitní auto v super výbavě, za které se nemusí stydět. Jistě, za podobnou nákupní cenu lze po slevě pořídit třeba Audi A6 3.0 TDI quattro tiptronic, ale opět výbava pokulhává a s Legendem má rozhodně člověk vůz, který nestojí na každém rohu. P.S. Zrovna dneska jsem mluvil s kolegou kterému jsem Legenda předal - vystřídal ho za předešlou generaci Audi A6 - ke dnešnímu dni má najeto cca 70.000 a je velice spokojený. Kromě občasného zaváhání automatu nemá žádný problém, neprojevila se dosud žáná závada. Podle jeho slov je pocitově Legend o moc dále než předchozí Audina (subjektivní pochopitelně). Průměrnou spotřebu za posledních 30.000 má cca 14,5 l/100

Pete
14. srpna • 11:15

To ze Honda ztrati svou cenu rychleji mi budete vymlouvat jen velmi tezko. Vzhledem k tomu ze neznam podobnou sluzbu na ceskem internute pouzil jsem anglickou verzi. http://www.whatcar.com/depreciation-index.aspx. Zatimco 525i ztrati za prvni 3 roky 52% puvodni hodnoty, Honda 60%. V absolutni hodnote se jedna o rozdil 350.000 coz vychazi (3x12=36 mesicu) na zhruba 10.000 mesicne vyssi naklady v pripade Legendu. Modely nejsou uplne srovnatelne a situace v CR muze byt lehce jina ale ta cisla jsou velmi zrejma... a je to hlavni duvod proc vetsina zamestnavatelu ma v politice MB, BMW nebo Audi.

King
15. srpna • 11:46

No tak nevím, modely nejsou VŮBEC srovnatelné. Pokud se podíváme na BMW 530xi ((ne)výbavu základní verze nebudeme zmiňovat), přijde na cca 1 400 000, dáš tam pár drobností a 15, mega je tam coby dup. Při uvažované stejné ceně je rozdíl ztráty hodnoty v neprospěch Legendu cca 120 000 korun, tedy 3 000 měsíčně. Když k tomu připočteme, co se ve třetím roce na BMW vysype a opravy klíčky porýpaných boků, riziko krádeže a podobných příjemností, bude to tak nula od nuly. ;-) A to jsem ještě nezohlednil fakt, že stejně naspecifikované BMW vyjde o 400 000 dráž, čímž se dostáváme k jádru pudla, a totiž že těch 400 000 zpátkxy nedostaneš, ani kdyby ses rozkrájel. :-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pete
15. srpna • 16:58

Tak si 530xi dej do toho porovnani ztraty hodnoty a sam uvidis kolik za 3 roky usetris jen tim ze ztrati min hodnoty. A kdyz uz tam budes tak se mrkni jak to dopadne kdyz zvolis nejaky diesel. Agrumentovat cenou oprav skrabancu od zavistivych zoufalcu mi prijde vazne zcesty.

SOUMAR
15. srpna • 18:09

Tak nějak tě nechápu.Pokud uvažované BMW je o 400 000 kč dražší, tak přeci nejde ušetřit.Ano prodáš ho sice dráž, ale v žádném případě ne o 400tkč.Píšeš rozdíl 60 % a 52 %, takže defacto vyčísleno sice Honda ztrátí v % víc , ale v penězích je těch 52 % mnohem více, to dá přeci rozum.Ale možná jsem tě blbě pochopil.Když tak tak to sepiš v číslech, ať je to tvé ušetření viditelné a jasně dané.Díky...

Candy Apple
16. srpna • 12:09

Ušetřit se dá u BMW i tím, že místo limuzíny si pořídím verzi kombi a hned mám na vstupu o 19% nižší cenu. Když sme u té ceny, je nutné si uvědomit, že stinnou stránkou možnosti individualizace je vždycky vyšší cena. Vždyť u BMW si můžete vybrat ze třech různých druhů sedadel, včetně aktivních s elektricky měnitelnou délkou a šířkou sedáku, ze třech různých volantů, několika druhů kůže, jejich odstínů, vnitřního obložení, dvou druhů převodovek a k tomu ještě 6sti rychlostních, z x různých druhů rozměrů pneumatik, designů ráfků, motorizací atd.. Výbava u Legendu včetně motorizace je pevně daná a neměnná. Už jen blbá výměna kol je u Hondy problém, kdy auto přijde na standardních kolech, vy si musíte přes servis objednat jiná, a ta původní, pokud nenarazíte na ochotného prodejce, který je od vás odkoupí zpět, vám zůstanou v ruce. Věřím tomu, že kdyby BMW vyrábělo 5 stylem ala Honda, tzn. jeden motor, jedna výbava, cena by byla určitě nižší.

King
14. srpna • 9:49

Jsem téhož názoru.
Hmmm, služební Legend... Asi dělám pro špatného zaměstnavatele... :-O

Dusan
14. srpna • 7:57

Omyl. Accord stejne jako treba Avensis je ojetina s nejmensim poklesem ceny ve sve tride. U nas to plati jenom castecne v Nemecku stoprocentne. Zkuste si tam koupit za rozumne penize ojety Accord a splacete nad vydelkem, vyjde draze nez treba Passat a mnohem draze nez bezne vozy jako je Mondeo nerkuli Frantici. O Legendu to nicmene platit asi nebude.

SMRT
14. srpna • 17:48

TO JE PRAVDA a dlouho jsem nechapal proc je Accord jako ojetina tak drahy, pod 350tis rok 2003 se da sehnat jen tezko nebo ma nalitanych 170000km.

Pete
14. srpna • 8:16

To jen potvrzujete co rikam. Jako novy cenou konkuruje BMW 5, lehce ojety je drazsi nez Passat...

King
14. srpna • 9:30

Jsi trošku naivní, když si myslíš, že Legend prudce ztratí a ceně a BMW5 ne. Proč si myslíš, že se BMW 540i a podobné nesmysly začínají řím dál častěji objevovat před domy s vymlácenými okenicemi a fasádkou ožehlou, jak se uvnitř vloni topilo parketama. BMW 3 ze stejné doby a polovičním výkonem najdeš v bazaru stejně draho, možná dráž.

JardaBar
13. srpna • 20:30

Velmi kvalitní pohled!

King
13. srpna • 14:33

Už jsem si fakt myslel, že na AR budu jen chodit autorům spílat za chyby, nepřesnosti a případně nesouhlasit s jejich závěry. Ale pak přišel test BMW 335d a teď Legend a King začíná být spokojen. :-)) Za sebe musím říct, že se autorovy dojmy de facto shodují s mými, rozdíly jsou z kategorie zanedbatelných. Dle máho názoru je co do ovladatelnosti a jízdného projevu po BMW 5 v současnosti nejlepším autem, pokud bychom ho brali jako spíše komfortní, tak po Mercedesu druhý nejkomfortnější. Prostě se v něm tyhle dvě charakteristiky dobře spojují. :-) Pokud bych měl testu něco vytknout, tak mi třeba chyběla zmínka o velmi dobrém řízení, pohodlných sedadlech s dobrým bočním vedením (něco, co německá Velká trojka ve vyšší střední zkloubit nedokáže). Dosažené spotřeby mi nepřijdou reálné, mých +-15 l bylo při usedle svižném cestování (okresky do 110, dálnice do 150). Zejména dálničiní provoz je pro spotřebu smrtící, naopak na okreskách se spotřeba dokáže dostat i na 11. Také mi chyběla zmínka o tom, jak s SH-AWD jezdit, aby se jeho potenciál dal využít. Ale jak jsem psal výše, jinak testu nelze nic vytknout. B-] Jen na závěr drobné popíchnutí. Autor (a určitě nejen on) si určitě rád přečte, jak o Legendu napsali "zaslepení fanatici" z Hondaclub.cz. Mě tedy ten fanatický přijde dokonce kritičtější, než ten nezávislý. :-P http://www.hondaclub.cz/default.asp?what=a&a_id=1397&s_id=11&preview=1

matuS
14. srpna • 16:49

do mercedesu treba dokupit aktivne sedadlo a vysledok pohodlneho sedadlo s genialnym bocnym vedenim je na svete.

Nimra
13. srpna • 10:29

Nikdy jsem s tím nejel, takže hodnotit to můžu jen pohledově - neurazí ani nenadchne.
Ale manželku/přítelkyni máte nádhernou :-)

drgi
13. srpna • 13:48

a nepochybne aj mudru, kedze ma za volantom botasky a nie lodicky ;-)

Péťa
13. srpna • 11:41

Jojo, pěkná :D

Skyline
13. srpna • 10:05

S Legendem jsem toho moc nenajezdil, ale takhle kladnou recenzi bych opravdu necekal. Proc:
1) prevodovka je podle me strasne dlouha, coz je i duvodem nizkeho kroutaku na kolech v nizkych otackach. Nechapu, proc ma petikvalt jednicku u takto koncipovaneho (a tezkeho) auta snad do 70 km/h, dvojku do 120 a trojku do 180. Pri rozjezdu (a pri zrychlovani napr. z 80 na 100) je potreba slapat na plyn daleko vic, nez bych cekal. Navic mi razeni prislo pomale, pri bezne jizde to nevadilo, ale kdyz chtel clovek jet ostreji, byla prodleva citelna a otravna. 2) S tim souvisi dle meho pomerne zbytecne vysoka spotreba, kterou by kratsi jednicka a dvojka ve meste vyrazne snizila. Timto me zarazi az neskutecna dosazena spotreba, protoze po meste za 11.5 jezdi Acco 2.4. Po dalnici za 11 to na tempomat pri 130 km/h mozna pujde, ale celkove se mi to zda z rise snu. Netvrdim, ze se to na palubnim pocitaci nemohlo objevit, ale neverim, ze to bylo za standardnich podminek, tedy tech, ve kterych se bude 90% ridicu bezne pohybovat. Jinak prave automat je pro me "dealbreaker" a i kdyz se mi Legend moc libi, nevzal bych ho (teda samozrejme, kdybych na nej mel:-). Po vysednuti me mrzelo, jak dokaze lina prevodovka "zazdit" jinak vyborne auto. Taky si myslim, ze by vubec nevadilo, kdyby Legend tak o 200 kg zhubnul, protoze takhle se zda, ze jsou diferaky na SH-AWD snad z olova...

mrazik
14. srpna • 11:42

Skyline uvedom si, kdo je cilovym zakaznikem takovychto limuzin. jsou to lidi, co cestou do prace budou projizdet zatacky kontrolovanym driftem a pak nadavat, jak jim to blbe a pomalu radilo ? Probud se. Ridi to lidi, kteri ani nevedi kolii valcu a kolik koni maji pod kapotou a jsou radi, ze vedi kde je volant a kudy se nastupuje. Odveze je to do prace a z prace a pak o vikendu nekam s rodinou. Mozna jsi nasel slabsi mista tohoto auta, ale s ohledem k zamereni auta jsou to argumenty k smichu.

Skyline
14. srpna • 17:44

Sorry, ale mam dojem, zes nikdy nepotkal zadneho majitele petkoveho BMW. Probudit by ses mel sam.

Petr Šikl
13. srpna • 10:51

Řazení mi přišlo v Legendu při běžných cestách, resp. přesunech z bodu A do bodu B naprosto v pohodě. Problém nastává při ostřejší jízdě. To převodovka doopravdy řadí zpomaleně (a dokonce i při manuální volbě rychlosti). Největším problémem však vidím občas zmatené chování při nutnosti podřadit. Například v serpentinách právě převodovka brzdí celý vůz... Jinak si na automatickou převodovku nemohu stěžovat. Odstupňování jednotlivých rychl. stupňů odpovídá právě "pouze" pěti rychlostech. Taková šestirychlostní převodovka je samozřejmě o něčem jiném...
Jinak musím konstatovat, že tento vůz bych osobně používal zejména na dlouhé vzdálenosti a především pohodlnou jízdu ve stanovených rychlostních limitech. A pro tento účel je naladění převodovky dobré.

Skyline
13. srpna • 10:56

Myslim, ze vase posledni veta zcela presne vystihuje podstatu nasich pohledu - vy to berete jako auto pro duchodce, ja nikoliv. Predevsim proto, ze v pripade vami naznaceneho vyuzivani ztraci SH-AWD z velke casti smysl a auto by s nahonem na predek bylo nejen podstatne lehci, ale taky by min zralo.Pro me je to proste schizofrenni naladeni auta, kde v pripade, kdy "stiha" automat, jedete tak, ze SH-AWD vubec nepoznate. Naopak v pripade, kdy SH-AWD chcete vyuzit, prevodovka vam to neumozni.A k zprevodovani - porad si myslim, ze i jako duchodce byste neprotestoval, kdyby auto slusne zrychlovalo bez vytaceni. A to s takto dlouhou prevodovku pri dane vaze neni mozne.

Petr Šikl
13. srpna • 11:12

Nevím, jestli každý kdo přibližně dodržuje rychlostní limity musí být zaručeně důchodce... Samozřejmě nepopírám, že občas se rád projedu nad rámec, ale musí k tomu být podmínky. V běžném provozu řadil Legend bez problémů a bez vytáčení motoru do vysokých otáček. Až při větším sešlápnutí plynu řadil Legend velmi pozdě. Stejné naladění však najdete například i Subaru Outback 3.0R AT, kdy pětistupňová převodovka řadí v ostrém režimu Sport Sharp až kolem hranice sedmi tisíc. Berte to tak, že tyhle motory vysoké otáčky milují, a produkují při nich dobrý sound. Samozřejmě, že každému vyhovuje něco jiného ...
Osobně považuji šestiválce za výborné motory, které umí táhnout v celém spektru otáček téměř lineárně. Pak se může zdát řidiči (např. zvyklému na turbodiesely) výkon nedostačující.

Skyline
13. srpna • 11:32

Ale no tak - vyzkouset limity SH-AWD muzete na okresce i pri dodrzovani limitu, ne? No a to je prave ten problem, ze to nejde, presneji nejde to tak, jak by to slo s manualem a/nebo lepsim automatem. Nebo jak si predstavujete vyuziti SH-AWD vy? Predpokladam, ze ne na dalnici pri 200 km/h nebo ve 150 na okresce. Pokud jde o razeni bez vytaceni, tak to jiste Legend umi, jenze dynamika je mizerna (teda me takova prisla). Jak uz jsem psal, pri 80 km/h a zrychleni na 100 km/h bych u tak silneho motoru cekal, ze polechtam plyn a je to tam. A misto toho se to sbiralo dost pomalu a ja si rikal, kam se zatracene schovaly ty newtonmetry. Pri duraznejsim tlaku na pedal uz se sice delo vic, ale spotreba sla neumerne nahoru. Proste me nejde o to, ze by prevodovka radila pozde (ve vysokych otackach), ale o to, ze pri beznem razeni je dynamika o nicem a neodpovida tem 300 konim pod kapotou.Stejne tak souhlasim s vybornym zvukem nad cca 5000 otacek, ale to uz je prave ta hranice, kde prevodovka proste nestiha... Narazka na ridice turbodieselu prozrazuje, ze na AR nejste zas tak casto - ja jezdil s CRX a do minuleho patku se Civikem VTi, takze opravdu nepatrim k lidem, kteri by sestivalec porovnavali s 1.9 TDi. Naopak jsem se na Legend hodne tesil a papirove cekal mnohem dynamictejsi auto a misto toho byl celkem zklaman vlaznym projevem motoru v nizkych otackach a vlaznym projevem prevodovky ve vysokych. Jinak vetsina ctenaru by asi cekala, ze budu s vasi velmi kladnou recenzi horlive souhlasit (samozrejme me tesi, ze se vam Legend libil), ale zase nemam problem napsat, co se nelibilo me.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Novák
15. srpna • 12:15

"Narazka na ridice turbodieselu prozrazuje, ze na AR nejste zas tak casto - ja jezdil s CRX a do minuleho patku se Civikem VTi, takze opravdu nepatrim k lidem, kteri by sestivalec porovnavali s 1.9 TDi. Naopak jsem se na Legend hodne tesil a papirove cekal mnohem dynamictejsi auto a misto toho byl celkem zklaman "Právě proto jste byl zklamán.Legenda si jako nové auto VĚTŠINOVĚ kupuje úplně jiná sorta lidí (vzdělání, společenský status), než nějakého Civika VTI nebo nedejbože CRX.

Skyline
15. srpna • 12:29

Muzes nejak upresnit, jak souvisi moje vzdelani a spolecensky status s nazorem na Legend? Take prosim o dalsi (a podrobnejsi) dalkovy psychologicky a socialni rozbor me osoby, docela me zajima, jake ptakoviny z tebe jeste vypadnou. Tvuj nadrazeny arogantni ton prozrazuje, ze mas asi nejaky mindrak, ktery ses rozhodl zahojit na me. Nemuzu nez poprat, ze ti to snad pomuze a priste se zkusis aspon zamyslet, nez podobnou chudakovinu placnes.

xvasek
15. srpna • 12:42

Klííídek. Novák chtěl jenom říct, že Civic a Legend mají prostě jinou cílovou skupinu a zaměření, nic osobního bych v tom neviděl.

Skyline
15. srpna • 12:56

Kdyby chtel Novak rict, to co ty, nemusel to vztahovat osobne (tj. vlastnictvi Civiku a dalsi veci, kterymi se zjevne lisim od kupce Legendu). V zadnem pripade to ovsem nema zadny vliv na to, co jsem tady doted napsal. Autor clanku taky nemusi byt milionar, ktery kupuje S-klasse kazdy den kvuli tomu, aby to auto mohl otestovat.

xvasek
13. srpna • 17:57

[...] Naopak jsem se na Legend hodne tesil a papirove cekal mnohem dynamictejsi auto [...]Jestli ono to taky není subjektivní. Já mám v současné době Civic'85 s třírychlostním automatem (mimochodem VELMI povedeným :) a taky Accorda'95 (s manuálem 2.0 ještě bez vtecu) a schválně hádej, které auto mi přijde "sportovnější". Je to Civic, který je parametricky spíš nákupní taška, ale když na to šlápnu a vycvaknu z overdrive na silný převod, motor si najde ty "honďácké" otáčky, dá o sobě okamžitě zvukově vědět a dají se jet zatáčky tak, že jde cítit každý kamínek, předjíždění taky žádný problém.Naproti tomu Accord se subjektivně tváří jak milius, zatáčky jede s takovou nudnou a řekl bych až suchou jistotou, když jedu 130 a šlápnu na to, tak to prostě začne dál zrychlovat - "ano lorde, Váš požadavek na zvýšení rychlosti je právě vyřizován." Na nerovné silnici nemá Accord potřebu obtěžovat s tím posádku a nějak to pořeší sám. A když se ale podívám na reálná čísla, tak je Accord v dynamice daleko lepší - "udělali jsme co šlo, pane, dofáme, že jste se cítil pohodlně". A přesně pro to všechno mám Accorda moc rád - když se chci pohodlně dopravit, tak je to "k službám, pane", na blbnutí mám ještě motorku. Jediná věc mi chybí ke štěstí - kdyby tak šly vyměnit ty převodovky, resp. aspoň do Accordu by se ten automat kurňa hodil.Myslím, že Legend pokračuje tam, kde (můj) Accord skončil - prostě rychlý a pohodlný křižník. I ta nesportovní převodovka se k němu IMHO hodí. Podřadí o dvě vteřiny později? No a co, hlavně když je to plynulé. Co se dívám tady okolo, tak lidi v autech typu A6 na silnici nezávodí, aspoň teda určitě míň, než floutci té-červenné-dé-červené-í. I když přiznávám, že je zábavné je občas trochu potrápit. :-)

Skyline
13. srpna • 21:27

Vsechno, co nejde zmerit, je subjektivni - a i to, co zmerit da, se muze jevit jinak. ;-)A k tomu, ze Legend pokracuje tam, kde Accord skoncil - tim si prave nejsem tak jisty.Jen se zeptam - jel jsi s tim autem? Uz jen napsat "nevadi, ze je to pozde, hlavne, kdyz je to plynule" zavani protimluvem (plynule to prave neni, kdyz je to se zpozdenim).

xvasek
13. srpna • 22:25

Legendem jsem, pravda, nejel - doufám, že mě to automaticky nevyřazuje z diskuse. :-) Taky nevím, proč by "se zpožděním" muselo automaticky znamenat, že to není plynule. Vždyť motor přenáší přes automat krouťák kontinuálně, jenom ho za chvilku (po podřazení) přibude. Já toto chování preferuju před tím, co dělal třeba automat v Sharanu (3.0i). Ten podřazoval sice ochotně a velmi rychle, ale taky dost necitelně a často vyloženě zbytečně, což na komfortu rozhodně nepřidá.

Skyline
14. srpna • 9:27

Nevyrazuje, ale je precejen rozdil, jestli se bavime o zazitcich, nebo o pocitech z psaneho textu. Ja si o te prevodovce v Civiku taky muzu ledacos myslet, ale tezko me budes verit nejake zavery, kdyz jsem s tim nikdy nejel. Razeni samo o sobe je hladke, ale pod plynulosti si kazdy asi predstavujeme neco jineho. Proste pri rychlosti okolo 100 km/h, ve kterych se blizim do zatacky, kterou chci projet cca 60 km/h sviznym tempem jsou ty sekundy pri podrazovani jako vecnost. Kdyz to vezmu jinak - kdyby byl v Legendu i manual, dovedu si dobre predstavit, ze bych to jako auto jednou chtel. Za soucasne situace ovsem ne. Jeste, ze ma pro me Honda v nabidce i jina auta :-)

xvasek
14. srpna • 11:12

Pokud se blížím do zatáčky a chci tam už dopředu mít nějakou sportovní rychlost, tak mám pádla pod volantem a spoooustu času při brždění. Osobně bych preferoval raději naladění na absolutní komfort s tím, že při sportovní jízdě (která u mě tvoří zcela zanedbatelné procento času) to vezmu trochu ručně, než "stálý sport" bez možnosti komfortu. Opravdu jsem v tom nejel a někdo tady psal, že ruční řazení moc nepomáhá, což by bylo na pováženou. Ale to by bylo trochu divné - klasický HDM automat by měl teoreticky umět zařadit zcela libovolnou rychlost ve zlomku vteřiny. Třeba ten můj historický civic podřazuje ze 3 na 1 v podstatě synchronně s nárustem otáček motoru a při zcela plynulém nárustu krouťáku na kolech.

King
14. srpna • 9:37

Xvasek má pravdu, mezi plynulostí a rychlostí je rozdíl. Legend řadí rozhodně plynule (tedy bez cukání), nicméně dost laxně.

Skyline
14. srpna • 9:51

Vsak to rikam, ze si pod tou plynulosti kazdy predtavujeme neco jineho;-)

asimov
13. srpna • 17:51

Copak ona nějaká Honda jede dokud nesepne VTEC? Vždyť to je skoro základní vlastnost každé Hondy co jsem v ní jel. Dole nic, nahoře všechno. Legendem jsem jel v zimě coby spolujezdec (Autoelegance Brno - necucám si to z paty) a ač nesnáším naftu, tak na takovou mrchu dvoutunovou se tenhle motor nehodí a taková A6 s 3.0 TDI byla pocitově i na okreskách obratnější, protože na výjezdu ze zatáčky dávala hromadu výkonu, Legend se 100 metrů sbíral a už se zase brzdilo. Neměl sem pocit, že jsem v autě s 295hp.

xvasek
13. srpna • 18:02

Otázkou zůstává, jestli zrovna Legend je primárně cílený na blbnutí na okreskách.

JK
13. srpna • 19:30

Na to není primárně určená ani A6.

Radek O.
13. srpna • 12:14

Jinak vetsina ctenaru by asi cekala, ze budu s vasi velmi kladnou recenzi horlive souhlasit (samozrejme me tesi, ze se vam Legend libil), ale zase nemam problem napsat, co se nelibilo me.- nevím, mi připadá, že když je recenze Hondy negativní, tak bojuješ o 106 jak je to pozitivní a když je pozitivní, tak bojuješ o něco, že je negativní. Prostě kdykoli se najde důvod to těm redaktorům natřít.Osobně např. nemám pocit, že by byl Legend jakkoli sportovním náčiním. To auto k tomu vůbec ničím nesvádí a pokročilý 4x4 vidím spíše jako bezpečnostní prvek, než přínos pro agresivnější průjezdy zatáčkami. Ono to ukazují i přímé testy s konkurencí, kdy SH-AWD nijak nepomáhá k dosažení lepších jízdních výkonů právě při jízdě na hraně, jako je třeba okruh.Z mého pohledu je to prostě usedlé auto ve stylu Ečkového MB, kdy to má k BMW i Audi, po stránce důrazu na sportovnější ambice dost daleko.Prostě být unavený manager, který chce hlavně klid, vyberu si Legend.

Skyline
13. srpna • 13:10

Zrovna od tebe bych takovy blabol necekal, ale budiz:
- je-li v recenzi neco zaporneho, s cim nesouhlasim, tak jsem fanatik;
- je-li v recenzi neco kladneho, s cim nesouhlasim, je to zase spatne, protoze se "to snazim redaktorum natrit". To myslis vazne?Ze TY nemas pocit, ze je to auto sportovni je sice pekne, ale Honda se svym marketingem snazi kupce presvedcit o opaku. Popsal jsem to v odpovedi autorovi a nebudu to tedy zbytecne opakovat. Jen by me zajimalo, ktere "prime testy na okruhu s konkurenci" mas na mysli, protoze ja zatim nasel toto vyzneni jen v jednom testu a to byl klasicky tendencni TG (kde proti seriovemu Legendu dorazila 5ka se sportpaketem A6 S-line a presto jejich "vitezstvi" bylo jen velmi tesne, z cehoz lze usuzovat, ze bez extra doplnku by byl nejrychlejsi Legend).

mabosk
13. srpna • 15:54

V AMS oproti A6 quattro, 530xi, E350 4matic skoncila dost zle ;)V pripade zaujmu Ti ho mozem preposlat (je ale nemecky)

Skyline
13. srpna • 16:26

AMS jsem par let kupoval. Pak uz mi z toho bylo zle, tak jsem prestal. Jinak je zajimave, ze v americkem testu uplne stejne soupere porazil. Nemecti soudruzi a jejich "objektivni srovnani" me fakt nechavaji klidnym.;-)

mabosk
13. srpna • 16:36

Mas nejaky link na ten test? Dost by ma to zaujmalo u AMS je vyhra podlozena jasnymi cislami z dosiahnutych casov v handlingu a rychlosti na mokrom kruhu (tym netvrdim ze to je objektivne) PS. ani BMW a Audi z toho moc dobre nevyslo :D

Skyline
13. srpna • 21:18

Nemam, musel bych hledat - je to z roku 2005, kdy se Acura RL zacala prodavat. Ze AMS nekam nasype cisla me nechava klidnym, fakt jim neverim ani nos mezi ocima, stejne jako Svet motoru je to jen propagacni platek. Nezapomenu na test, ve kterem Audi A4 vyhralo pred konkurenci diky "skvelemu, technicky vyspelemu motoru" (1.6 8V 74 kW - konkurence mela vsechno 1.6 16V), vyborne spotrebe (horsi, nez ty 16V od konkurence pri nizsim vykonu) atd. Kdyz zase v jinem testu kufr o objemu 348 litru byl super nadprumer (evropske auto) a 340 litru bylo "hluboko pod prumerem" (japonske nebo korejske, uz nevim), tak to muze nevidet jen uplny evropsky helmut.

JPM
13. srpna • 21:11

Nevím jestli tím americkým testem nebyl myšlený tento :
http://www.edmunds.com/insideline/do/Drives/Comparos/articleId=106555
Jen místo MB jsou tam další japonci s pohonem všech kol. Legend vyhrál. Test je z r. 2005.

Vavroch
13. srpna • 13:29

Ty s-pakety autu nepřidají ani koně, takže asi tak.

Skyline
13. srpna • 13:33

Mas pravdu, do zatacek jsou potreba predevsim kone. Jeste, ze na prujezd zatackou nemaji vliv pneumatiky, to bych snad nakonec mohl mit i pravdu, fuj!

JK
13. srpna • 19:32

Na to má vliv především podvozek, rozložení váhy a systém pohonu.
Děláš, jako by ona Honda měla obuty nějaké Debicy a konkurence lítala na minimálně P6-kách.

Skyline
13. srpna • 21:10

BMW ma dle svych slov s timto paketem "sportovni podvozek" a misto nejakch 225/50/17 "slupky" 245/35/18. To je dle meho zatracene velky rozdil. Uz jen vymena 195/55 za 195/50 je znat. Legend ma 235/50/17. Ale jinak samozrejme chapu, ze ti nekdo sahl na tvyho milacka a tak ses z toho vedle a snazis se vyhody bagatelizovat.

JK
13. srpna • 21:24

To je mi úplně jedno, Hondu si kupovat nemusím.

Petr Šikl
13. srpna • 12:06

SH-AWD .. samozřejmě, že lze vyzkoušet i při dodržování limitu ... navíc tento pohon ocení za zhoršených adhézních podmínek každý smrtelník (i důchodce). Pohon 4x4, potažmo SH-AWD beru jako bezpečnostní pojistku, kterou nemusím vždy využít.Akcelerace bez přílišného vytáčení motoru odpovídala pražskému provozu a běžnému zrychlení například rozjíždějící kolony, takže vlažná, pohodová jízda. Z počátku jsem byl zvukem při vyšších otáčkách zaskočen. V interiéru to znělo něco jako "řev brontosaura". S přibývajícími km jsem však názor změnil. Nedosahuje kvalit ležatého boxeru, přesto patří k těm co rád poslouchám.Narážka na diesely nebyla mířena přímo na Vás, ale myšlena všeobecně. Každý týden jezdím s jiným vozem. Jednou přesednu z tříválce třeba do osmiválce nebo opačně, podruhé do dieselu atd., takže se musím vyrovnávat s různou charakteristikou různých motorů. Souhlasím s Vámi, že po přesednutí ze Civiku může výkon Legendu působit až rozpačitě. Já jsem přesedal z osmiválcového BMW, pětiválcového Volva a šestiválcového Outbacku a výkon odpovídal hmotnosti i charakteristice vozu ... Přesto Vám mohu říct, že stejný prvotní dojem "ztracených koňů a newtonmetrů" na mě dělal i šestiválec v již zmiňovaném Outbacku. Rád se zapojím do dialogu a rád vyslechnu Vaše poznatky. A je jasné, že se nemusíme ve všech zrovna shodovat...

Skyline
13. srpna • 13:04

Ja mam dojem, ze se v te argumentaci celkem mijime a duvodem jsou nejspis ocekavani. SH-AWD neni bezne 4x4 a jedina plnohodnotna obdoba je ATTESA v Skyline GT-R. Ve srovnavackach v USA si Acura pozvala Audi, BMW i MB. Testovalo se na okruhu. Promo videa Hondy jsou z okruhu v Motegi. U nas se Legend predstavil v Moste. Honda ho ve svych prospektech predstavuje jako sportovne-luxusni limuzinu. Ma to krasnych 300 koni, kroutaku na rozdavani. A pak do toho sednu a ono to jede tak nejak nijak. Ze to nad 4000 krasne "tahne" a ma to velmi prijemny zvuk me neprekvapilo. Ze to ale nejelo "dole" me zklamalo a ze prevodovka radi pred zatackou pri manualnim modu 3 sekundy dvojku pri 80 km/h, to me proste nepresvedcilo.Honda cekala, ze SH-AWD bude pro kupce duvod jit radeji do Legendu, nez do BMW 5x. A vy ted rikate, ze 4x4 je "bezpecnostni pojistka". Ano, ja s tim souhlasim, ale to NENI zpusob, jakym Honda chtela Legend prezentovat a jak se mel jevit zakaznikum. A zaroven je to nejvetsi problem dealeru, kteri nejsou schopni vyhody SH-AWD poradne predvest na predvadeckach, SH-AWD proste NENI poznat driv, nez pri razantni jizde, pri ktere se ale bohuzel projevi nejvetsi (dle meho jediny) neduh auta a tim je pomala a dlouha prevodovka, ktera se sportovnim zbytkem auta nechce nic mit. Potom dojde k tomu, ze vy s tim jezdite jako s Mercedesem a jste spokojen, ale ten, kdo do autosalonu prisel nalakan reklamou o sportovni limuzine a souperi pro BMW asi nadsen nebude. Honda proste dle meho spatne sladila vlastnosti auta s cilovou skupinou a marketingem a vy i ja jsme toho dukazem. Jeste vetsim dukazem jsou ale tristni prodeje v USA.

Petr Šikl
13. srpna • 13:40

Pokud to berete takto, tak souhlasím. Reklamu je však nutné brát z rezervou. To že Honda lákala na sportovní vlastnosti, může být pro někoho (stejně jako pro Vás) zklamáním. Přesto Legenda lze považovat za sportovně-luxusní limuzínu. Vždyť stovku zvládá za sedm, samotné zrychlení kolem stovky není špatné a o podvozku s SH-AWD ani nemluvě...
Marketing automobilek je nutné brát z rezervou. Toyota také tvrdila, že nový model Auris přichází s revolučními změnami a ejhle, hned po prvním testu nemohu změny označit ani za evoluční ...
Honda se občas snaží hlavou prorazit zeď, ve skupině kde se jednou s Legendem již nechytla, to zkouší znovu a znovu. Teď má však velmi dobře nakročeno ...

Skyline
13. srpna • 13:52

Jasne, ze je potreba to brat s rezervou (navic obecne na me ma reklama minimalni vliv a kdyz, tak spis zaporny). Jenze ty superlativy z USA proste neslo prehlednout, vcetne vysledku srovnani s nemeckou trojkou, kde SH-AWD suverenne zvitezilo. Nakroceno ma prave bohuzel spatne, o prodejich v USA uz jsem mluvil. A krome jinych duvodu (ktere jsem zminil i v clanku, ktery jsem pred rokem psal pro hondaclub.cz) je to prave v tom, ze potencialni kupec jde do salonu s vidinou BMW a odchazi zklaman.Souvisi s tim i to, ze ja mel zatim s marketingem Hondy vzdy dobre zkusenosti - kdyz ma byt City rodinne auto, tak jim taky je (uz z reklamy vim, ze pro me neni). Zklamani s Aurisem jste trefil dobre - ja cekal kdovijakeho soupere pro Civic a pri pohledu na Auris bych nechtel byt v kuzi prodejce, ktery ma majitele Corolly presvedcit, ze si ma koupit Auris a ne Cee'd, ktery je o 100k levnejsi a vypada lip.

LK
13. srpna • 9:42

Přijde mi trochu podivné hodnocení autora ohledně spotřeby. V článku píše:
Po městě se vejdete do 11,5 litru a na dálnici do 11 litrů.
Za 11,5 l/100km mi jezdila Xantie 1500kg těžká v automatu se 120 koníky, současná V8 s 300 koníky v autě těžkém podobně jako tento Legend jezdí ve městě zhruba za 18. Za 10-11 jsem schopen jet v noci na letiště, kdy je Praha prázdná a semafory vypnuté, to však není městský provoz. Dost silně pochybuju, že by s tímto Legendem někdo ve městě bych schopen jezdit za 11,5 i s lehkou nohou, zvláště když kousek dál čtu, že samotná Honda uvádá ve městě 17 (což vidím jako velmi reálné).
A jako třešnička na dortě na mně působí závěrečné hodnocení stylu Svět motorů, kdy jedním z mínusů je údajná "vyšší spotřeba".
Proč ve stylu Světa motorů? Protože tam nejsou výjimkou testy, kdy jedno testované auto má objem kufru 400l, Škodovka v témže testu třeba 350l a přesto auto se 400l má jako nevýhodu uvedeno "malý objem zavazadlového prostoru" a u škodovky nic :-/

Petr Šikl
13. srpna • 10:38

S lehkou nohou jsem po Praze najezdil cca 200 km v době začátku letních prázdnin, kdy provoz nebyl příliš silný, přesto začínalo několik uzávěrek. Trasa znamenala celkem 3 přejezdy přes Prahu. Jeden vedl ze západu na východ (přes centrum), druhý od severu na jih (opět přes centrum) a poslední třetí znamenal cestu napříč Prahou po jižní spojce atd. Velmi lehká noha na plynu dokáže u šestiválce vykouzlit velký pokles spotřeby. Záleží na stylu jízdy. Těžší noha oproti tomu znamená vysoký nárůst spotřeby, což popisu v testu. V totálně ucpané Praze nebude problém se dostat popojížděním na dvacet litrů.To samé platí i o cestách mimo město. Spotřeba je hodně závislá především na jízdním stylu. Klidní řidiči se dostanou dokonce pod deset, řidiči dodržující rychlostní limity se vejdou do 13, rychlejší řidiči do 15 a ty hodně rychlí do 20 litrů.Ostatně brzy se dočkáte testu dalšího benzínové šestiválec, tentokrát boxeru, který dosáhl překvapivých hodnot spotřeby.

LK
13. srpna • 10:47

No, průjezd relativně prázdnou Prahou po jižní spojce mi nepřijde jako reprezentativní městský cyklus. Jak píšu, tam za 10-11 jezdím i s V8. Když už bych chtěl testovat městský provoz, tak vezmu auto a jeden ten s ním jezdím po městě. Tam a zpátky, hlavními i vedlejšími uličkami apod.
Jsem opravdu přesvědčen, že zmíněných v opravdovém městském režimu 11,5 je naprosto nedostažitelných se sebelehčí nohou.
Navíc jsem pořád nepochopil, proč je ta spotřeba v závěru kritizována. Jednak je zcela odpovídající danému vozu (motor, hmotnost, převodovka), druhak uvádíte neuvěřitelně příznivé hodnoty a přesto to za spotřebu auto v závěru schytá. Tomu opravdu nerozumím.

Petr Šikl
13. srpna • 10:58

Já tomu také nerozumím. Teď na to doslova "zírám"... Přirozeně, že v mínusech vyšší spotřeba nemá co pohledávat. Nejspíše jsem pochybil při psaní testu i při závěrečné kontrole textu. Za chybný mínus se omlouvám a sypu si popel na hlavu. Dvojí chyba se může stán jen u mě a v Černobylu....

WOLF
13. srpna • 23:25

v cernobylo se stala minimalne dvanactinasobna chyba... ale jinak v poho

Andres
13. srpna • 8:55

Přidávam pro doplnění krátký test z pořadu fifth gear, aby jste si mohli udělat obrázek jak honda vypadá na silnici ve srovnání se svými konkurenty od BMW a Audi.http://www.youtube.com/watch?v=Qaw8p__T62w

Kiermaszek
13. srpna • 8:20

Szkoda.:-/:-|

Půjdech
14. srpna • 8:57

Kdepak szkoda, Honda!! :-P

Milan K
13. srpna • 7:31

Měl jsem možnost cca před rokem najezdit poměrně hodně km v americké verzi Legendu (Acura RL) - měl jsem jí z půjčovny v perfektním stavu jako teprve druhý zákazník (najeto cca 500 mil).

Po počátečních rozpacích z dojmů velké nepříliš sportovní limuzíny (mám Hondu spojenou spíše se sportovním svezením) jsem Legendu přišel na chuť. Vůz se choval velice jistě, jízdu byla vynikající, pohodlná a klidná. Na 1 jsem hodnotil systém 4x4, který jsem v praxi vyzkoušel při několikahodinovém dešti na pěkně rozmlácených silnicích. Pár výtek bych ale přece jen měl. Trochu individuální problém - ovládání navigace mi nějak ne a ne přejít pod kůži (ale to bude chtí zvyk). Motor je vynikající "tichá síla" v praxi - ale přece jen bych se nezlobil kdyby bylo ještě o pár koníků navíc. Největší připomínka z mé strany směrovala k práci automatické převodovky. Nevím jestli je úplně oprávněná (jsem hodně zmlsaný 7 rychlostním automat od Mercedesu a 6 rychlostní automatem od BMW). Asi nejde říct, že by automat v Acuře byl nějak špatný - to ne, ale jeho reakce mi připadala tak nějak "tupá" - jako by se jednalo o automat ze starší generace (majitelé prominou).

K tomu asi trochu více vysvětlení - automat řadí výborně a bez komplikací při průběžném postupném zrychlování (dálnice), ale jakmile přišly na řadu komplikovanější úseky, bylo cítit že logika řazení občas nevím kam se hnout (dlouhé váhání s podřazením o dva stupně dolů, jakmile už byl poté dávno čas na zařazení vyšší rychlosti (přejezd kopce dolu), dlouho držel nižší rychlost, jen proto aby třeba následný vyšší stupeň vyměnil ihned zpět za nižší. Aby to zase ale neznělo tragicky - automat není vůbec špatný, jen jsem možná očekával příliš. Závěr který jsem si tehdy udělal byl - výborné auto s 3 letou zárukou s perfektním poměrem cena/výkon, bez toho aby člověk přitahoval pozornost.

Myslím ale - a říkal jsem to už dříve - že jenen u nás (v celé Evropě) nebude mít Legend na růžích ustláno. Přece jen je to vůz segmentu, kdy hraje klíčovou roli i prestiž značky - a její obecná povědomost. Chápu, že je to sice ohrané klišé a rozhodně se fandů Hondy nechci dotknout, nicméně v praxi to tak často funguje (určitě jste zažili - on jezdí v BMW vs - koupil si nějakého japonce- Toyotu Lexus, Hondu atd. - byt je to BMW 3 vs Lexus 430).
V Evropě bude asi ještě chvíli trvat než se na tom něco změní (V USA alespon co mohu soudit podle vlastních zkušeností, je třeba Lexus už delší čas vnímám jako více než plnohodnotný konkurent uvedených značek). V každém případě Honda se opravdu snaží prorazit hlavou zeď a dělá to velice dobře. Za BMW 5 v kvalitní motorizaci a xdrive bych sice osobně Hondu nevyměnil, ale také bych musel připlatil minimálně 200-300.000 navíc (spíš víc).P.S. průměrná spotřeba byla (jestli se nepletu) cca 13 l na 100 km při nájezdu cca 5.000 mil - což myslím skvělý výsledek.P.S. průměrná spotřeba 12,8 litrů na km (při trochu těžkopádném přepočtu ) - což je myslím slušný výsledek

Dusan
13. srpna • 18:38

Lexus ma v Americe jeste horsi status nez v Evrope. Zatimco v EU ma sice nic moc prodeje, ale presto se nabizi za cenu srovnatelnou s nemeckou premiovou konkurenci, tak v USA je to lacinejsi nahrazka nemeckych znacek pro lidi, kteri nechteji nebo nemohou utracet za nemecke vozy.

Milan K
13. srpna • 18:43

Nesmysl :-) Nesmíte to s tím fandovským k německým vozům přehánět ;-)

Dusan
14. srpna • 7:54

To neni fanouskovstvi, to je (pro Japonce) smutna realita. Staci se podivat na prodejni ceny. Kdyby Lexus dokazal konkurovat jako rovny s rovnym Nemcum, tak by svoje vozy nenabizel podstatne levneji nez jeho nemecka konkurence.

Filip
14. srpna • 9:48

Já si na start Lexusu v USA pamatuji kolego :-) Byl to naprostý trhák, který doslova vyděsil konkurenci - stal se bestsellerem :-). Zejména amerických výrobcům luxusních aut tak zamotal hlavu, že vláda po jejich tvrdém lobby a snaze o ochranu vlastního trhu zavedla drtivá dovozní cla na automobily zahraniční provenience - zejména z Japonska :-)
V každém případě je třeba konkrétně Lexus zapsán ve státech skvěle - ostatně dlouho dopředu rozebraná produkce LS 460/600h pro USA svědčí za vše.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan
14. srpna • 20:52

Mistni vyrobci luxusnich aut jsou samozrejme neco jineho, to je i oproti Lexusu jeste o dalsi stupinek dolu. Americke luxusni kary stoji uplne vespod zebricku ceny sve tridy. Proste Amerika -> Japonec -> Nemec -> Anglican (B + RR).

Smok
16. srpna • 22:28

Prechadzate segmentami - ktory nemec okrem Maybacha vyraba nieco ako je B/RR?

xvasek
14. srpna • 9:24

Lexus nic nepodbízí - rozdíl ceny je daný rozdílem cla a tím, že se prostě Toyoty v USA víc prodávají, takže jsou tam na jedno prodané auto menší náklady. Němci prostě vyrábí draze a i průměrný američan si spočítá, že u Toyoty / Lexusu dostane to samé za nižší cenu. BTW: Pokud máš někde statistiky prodejnosti "drahých aut" v USA, tak je pošli, já jsem našel jenom celkové.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan
14. srpna • 20:59

Cena neni urcovana naklady, ale trhem. Takze Lexus neni levnejsi proto, ze by mel levnejsi vyrobu (ta by jen zlepsila zisk), ale protoze za tolik se proste da prodat. Mercedes i BMW proste dokazi auta prodavat draze.

xvasek
15. srpna • 8:40

Cena je určována náklady odspodu a trhem shora. Pokud si myslíš, že zrovna v automotive jsou ty nůžky otevřené a je tam nějaký manévrovací prostor (a to zejména v USA), nemám ambice přesvědčovat tě o opaku - každý ať si na to udělá názor sám.

drgi
14. srpna • 8:50

radsej si kupim auto od automobilky, ktora s 280 000 zamestnancami vyrobi 9 milionov aut, ako od automobilky, ktora s 340 000 zamestnancami vyrobi 6 milionov aut. Ta prva sa vola Toyota, ta druha VW.
btw, Toyota ma z zo vsetkych automobiliek najvyssi zisk z jedneho predaneho auta, takze o ziadnom 'podbizeni' nemoze byt ani reci.
To len uberwageny nevedia stravit, ze niekto moze vyrobit kvalitnejsie a lacnejsie auto ako oni ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MK
20. srpna • 10:19

Nechapem tuto logiku, pretoze o nicom nevypoveda, prave naopak. Ak sa vo vyrobe nepouziva viac automatizovanej vyroby ako v druhom pripade, tak by malo byt menej aut vyrabanych viacerymi ludmi lepsie a kvalitnejsie. Okrem toho ta musim sklamat, neviem odkial si nabral, ze Toyota ma najvyssiu marzu z jedneho predaneho auta, pretoze nedavno som cital clanok, kde jasnym vitazom bolo Porsche. Mal by si si najprv overit informacie, ked zacnes nieco zverejnovat a nezavadzat ostatnych.

xvasek
13. srpna • 19:04

Taky si myslím. Kdybych to měl vulgarizovat na opačnou stranu, tak bych při pohledu na prodejní statistiky řekl, že němce v USA nikdo nechce. B-]

Dusan
14. srpna • 7:53

Nebavime se o Toyotach Camry ci Corollach, bavime se o segmentu drahych vozu a tam rozhodne Japonci nejsou na spici trhu.

Petr Šikl
13. srpna • 7:52

Nevím zda pro vozy za mořem je stejné nastavení, ale v hodnocení převodovky se shodujeme:....Samočinná pětistupňová převodovka řadí při běžné jízdě hladce a téměř nepostřehnutelně. Několikrát se mi však stalo, že při rychlém zbrzdění automat váhal s podřazením a občas dokonce tápal....

Jenyk
13. srpna • 9:38

Ještě přesněji je to asi tady: http://www.hondaclub.cz/default.asp?what=a&a_id=1397&s_id=11&preview=1. Nevyhovovalo jim sladění charakteristiky motoru (výkon až nahoře) a jen pětikvaltu.

Juha
13. srpna • 7:21

Tomu autu by hodně slušel pořádný kabát.

Clayton
13. srpna • 2:56

Vynikající auto za vynikající cenu. Měl jsem s ním možnost chvíli jezdit a na dlouhé přesuny po dálnicích je to velmi dobrá volba. Snad jenom to audio bych tak nechválil. Při přímém porovnání s Mark Levinson v Lexusu si připadáte, jako kdyby tam Honda dávala autorádio z vietnamské tržnice... Mimochodem, v březnu Honda slibovala, že navigační DVD s mapami ČR je otázka týdnů:-D

xxx
13. srpna • 7:18

navigační DVD Honda slibuje již pro poslední verzi Accordu (tzn. asi 3 roky) - nikdy ale žádný nevyjde, o to strach nemám... známej si teď kvůli tomu koupil tomtoma...

Skyline
13. srpna • 11:10

Absence ceskych map je neskutecna ostuda a proto verim, ze se jednou objevi. Netroufam si ale odhadnout, kdy to bude, tak nejak doufam nejpozdeji v pristim Accordu, tedy pristi rok.

Doporučujeme

Články odjinud