82
Fotogalerie

Test Honda Jazz 1,4 LS Cool: mikrostěhovák

Kapitoly článku:


Motor je vhodný i výhodný

Honda motory umí a dokázala to v nejednom testu. Jazz jsem přebíral s necelou tisícovkou najetých kilometrů. Motor produkoval trochu syrový zvuk, který se s počtem najetých kilometrů výrazně lepšil. Čtrnáctistovku oceníte oproti nabízené dvanáctistovce zejména při delších cestách. Na plyn není potřeba tolik šlapat, čímž do kabiny proniká méně hluku a nemusíte se hrozit při dotankování vysoké spotřeby. Motor se zdvojeným sekvenčním zapalováním i-DSI (každý ze čtyř válců je opatřen dvěma svíčkami) produkuje 61 kW při 5700 otáčkách spolu s maximem točivého momentu 119 Nm při 2800 ot./min. Tyto hodnoty stačí na maximálku 170 km/h. Z nuly na sto Jazz zrychluje za 13,3 sekundy, což je o čtyři desetiny sekundy rychleji než v případě jedna-dvojky. Rozdíl minimální, ale zejména v pružném zrychlení se čtrnáctistovka nezadýchává a svou práci odvádí velmi dobře ve městě i na dálnici. Díky nízko položenému vrcholu točivého momentu a potlačení výkonnostní špičky je jízda velmi příjemná.

P1230797.jpg P1230799.jpg P1230801.jpg

Umí za pět, ale i za deset

Výrobce slibuje kombinovanou spotřebu těsně pod hranicí pěti litrů (přesněji 4,9 l/100km.) Ve městě by si čtrnáctistovka měla říct o 6,9 litru, resp. o 5,7 litru na sto kilometrů mimo město. V praxi tyto hodnoty dodrží klidní řidiči. Mimo město lze s lehkou nohou dosáhnout spotřeby na hranici pěti litrů, svižnější jízda si bude žádat o litr více. Ve městě je nutné počítat i se spotřebou na hranici deseti litrů v závislosti na hustotě dopravy a stylu jízdy. Pokud budete maximálně tlačit na pilu, počítejte i s 11 litry, ale to už je extrém a k Jazzu se takto ostrá jízda nehodí. V běžném kombinovaném provozu prostě počítejte se spotřebou mezi 6,5 až 7 l /100 km.

Doma ve městě i na dálnici

Překvapení se konalo po otočení klíčku v zapalování. Stále syrový motor naskočil bez vibrací a od začátku vynikal tichým chodem. Solidní přísun výkonu je k dispozici již pod hranicí 2 000 otáček. Přísun výkonu je plynulý a jízda s ním je příjemná. Pro ostřejší jízdu je nutné motor více vytáčet a častěji řadit. Spojení s pětirychlostní manuálně řazenou převodovkou se povedlo. Převodovka vyniká krátkými a přesně vymezenými dráhami. Jednotlivé rychlostní stupně zapadají lehce a přesně. Řízení není kdovíjak komunikativní, přesto dokáže přenést základní informace o dění pod předními koly. Řízení odpovídá zaměření vozu a určitě nepatří ke slabým stránkách tohoto vozu. Účinnost brzdové soustavy odpovídá velikosti vozu. Lehkého Jazze bezpečně zastaví, avšak očekávat od nich opětovné supersportovní výkony nelze. Na brzdový pedál je navíc nutné jít s citem.Cena odpovídá kvalitám

P1230824.jpg P1230827.jpg P1230837.jpg

Cena odpovídá kvalitám

Základní provedení (značené písmenem „S“) s dvanáctistovkou pod kapotou Honda prodává za 339.000 Kč. Lépe vybavená verze Cool přijde na 379.000 Kč, což je případ i námi testované čtrnáctistovky, která stojí stejně a má navíc automatickou klimatizaci (oproti manuální) a řadu dalších drobností. Testovaná čtrnáctistovka ve výbavě LS mi z nabízených variant vychází nejlépe. Plně vybavená verze 1.4 ES přijde na 409.900 Kč, čímž získáte navíc dva reproduktory, sportovní čalounění, disky z lehkých kol, elektricky sklopná vnější zrcátka, elektrický posuv zadních oken a přední mlhová světla.

Honda Jazz

1,2 S

1,2 Cool

1,4 LS Cool

1,4 ES

Cena (Kč)

339.000

379.900

379.900

409.900

P1230880.jpg P1230874.jpg P1230878.jpg 

Základní výbava testované verze zahrnuje:
ABS + EBD, 4x airbag, předpínače bezpečnostních pásů, bezpečnostní opěrky hlav všech sedadel, kotoučové brzdy, posilovač řízení, třetí brzdové světlo, stěrač zadního okna, dálkově ovládané centrální zamykání + víčko nádrže, ECU imobilizér, elektricky ovládaní předních oken a zpětných bočních zrcátek včetně vyhřívání, ukazatel průměrné spotřeby paliva, výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče, sklopné opěradlo zadních sedadel dělené 60:40, sklopný sedák zadního sedadla, ISOFIX, zrcátko na sluneční cloně řidiče a spolujezdce, čtecí lampička, kryt zavazadlového prostoru, kliky dveří v chromu, automatickou klimatizaci, pylový mikrofiltr, poosvětlený přístrojový panel, nárazníky a zpětná zrcátka v barvě vozu, metalická / perleťová barva, spoiler předního nárazníku,   směrová světla ve zpětných zrcátkách, vnější kliky dveří v barvě vozu, autorádio s CD přehrávačem, dálkové ovládání na volantu, konektor AUX, 2x repro, digitální hodiny, střešní anténa.

Připlatit si můžete pouze za disky kol z lehké slitiny, alarm a přední mlhová světla.

P1230868.jpg P1230870.jpg P1230871.jpg

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud