Test Honda Jazz 1,4 LS Cool: mikrostěhovák

Život současného Jazzu se pomalu chýlí ke konci. Jak si po pěti letech vede ve srovnání s konkurencí a má smysl nečekat na nový model?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Velký-malý exteriér, Interiér připomene MPV
  2. Vhodný i výhodný motor, Spotřeba, Jízdní vlastnosti, Cena
  3. Závěr, Detailní srovnání s konkurencí, Plusy a minusy, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie vč. nepublikovaných snímků

Honda Jazz, známá na některých trzích pod obchodním jménem Fit, se v Česku prodává pátým rokem (v zahraničí se prodává od roku 2001, kdy nahradil model Logo). Za celou dobu úspěšných prodejů prodělal Jazz několik menších kosmetických úprav a změny se nevyhnuly ani nabídce pohonných jednotek. Na trh vstoupil japonský prcek s nabídkou dvou zážehových motorů (o objemu 1.2 a 1.4 litru). Po čase Honda přestala Jazz se silnější pohonnou jednotkou dovážet a v nabídce zůstala pouze dvanáctistovka. I přes poměrně nepříznivou cenovou politiku si Jazz dokázal získat každoročně stovky českých motoristů. Co stálo a stojí za přízní tohoto modelu?

P1230817.jpgP1230819.jpg P1230857.jpg

Malý, velký

Dvouprostorová karoserie vypadá díky kosmetickým zásahům po pěti letech na trhu stále svěže a díky usměvavé masce také přívětivě. Přídi dominují velké světlomety protažené až do blatníků. Při bočním pohledu si nemůžete nevšimnout poměrně krátké přídě a kol umístěných téměř v rozích, což přispívá k lepší stabilitě a většímu vnitřnímu prostoru. Béčkový i céčkový sloupek je vyveden v černé barvě což podtrhuje celkovou dynamičnost. Oproti tomu boční zrcátka, kliky dveří a nárazníky jsou provedeny v barvě karoserie. Dveřím chybí ochranné lišty. V zimě potěší vyhřívání bočních zpětných zrcátek. Záď je téměř kolmá a páté dveře se vyklápějí dostatečně vysoko.

P1230748.jpgP1230749.jpgP1230750.jpg

RokPočet prodaných Jazzů
200250
2003222
2004428
2005520
2006326
2007*178
* za období leden-říjen 2007

P1230751.jpgP1230755.jpgP1230803.jpg

Interiér připomene malá MPV

Honda Jazz ze své délky pouhých 3845 mm dokázala vytěžit maximum. Cestující si na nedostatek prostoru nemohou stěžovat, a to samé platí i o zavazadlech. Základní objem zavazadelníku totiž činí 380 litrů, což je stejná hodnota, kterou nabízí řada vozů nižší střední třídy. Hlavní předností je možnost jednoduchým pohybem dělená zadní sedadla v poměru 60:40 doslova zaklopit včetně sedáku do podlahy. Tím vznikne naprosto rovná ložná plocha, která pojme až po střechu 1320 litrů zavazadel. Přístup do zavazadelníku je díky vykrojenému zadnímu nárazníku velmi dobrý a není potřeba předměty zvedat vysoko. Pokud potřebujete přepravit předměty, které se do „kufru“ přes svou výšku prostě nevejdou, nezoufejte. U Jazzu je možné vyklopit sedáky zadních sedadel směrem vzhůru, čímž vznikne solidní hluboký prostor od podlahy až po strop a od dveří ke dveřím (stejně jako u odvozeného modelu City). Pod zadními sedáky je totiž volný prostor. Palivová nádrž se totiž přesunula pod přední sedadla. Pod podlahou zavazadelníku najdete pouze dojezdové rezervní kolo.

P1230864.jpgP1230865.jpgP1230867.jpg

Přední sedadla nabízejí dostatek prostoru a vynikají solidním tvarováním. Správnou pozici za tříramenným multifunkčním volantem najdete rychle. Volant padne dobře do rukou a všechny ovládací prvky lze intuitivně ovládat. Řadící páka je v dobrém dosahu, většinu řidičů však nepotěší stejně jako mě tvar hlavice. V kapličce za volantem se ukrývají tři kruhové ukazatele (zleva otáčkoměr, rychloměr a palivoměr) doplněné malým displejem palubního počítače. Jeho ovládání probíhá stiskem nešikovného kolíčku za volantem, což není příliš praktické řešení. V přístrojovém štítu chybí ukazatel teploty motoru. Ten nahradila dvoubarevná dioda, která za studena svítí modře, resp. při přehřátí červeně. Při dosažení správné provozní teploty zhasne. Palubní deska má netradiční tvar a vyniká příkladnou ergonomií. Na středovém panelu se pod výdechy ventilace ukrývá velký otočný ovladač audiosoustavy spolu s displejem. Pod ním nalezneme ovladače spolu s kruhovým displejem klimatizace. Spolujezdec má k dispozici uzavíratelnou schránku. Interiéru vládne jednoduchost spolu s účelností a slušnou nápadností, což dokazuje odkládací polička pod palubní deskou táhnoucí se přes celou šíři automobilu. V interiéru převažující tvrdší plasty nejsou v tomto případě na škodu. Jejich kvalita a provedení slícování je solidní. Nikde nic nevrže, ani neskřípe.

P1230787.jpgP1230788.jpg P1230784.jpg 
P1230772.jpg P1230775.jpg

Zadní sedadla poskytují dvěma dospělým osobám dostatek prostoru. Z dostatečně dimenzovaných sedáků i opěradel je dobrý výhled. Díky vzpřímené pozici není podélný prostor pro nohy radikálně omezen. Vzhledem k pořizovací ceně mě nepotěšilo manuální stahování zadních okének a s ním spojené staře vyhlížející páčky. Uchu nebude lahodit reprodukovaný zvuk pouze pomocí dvou reproduktorů (další dva jsou za příplatek).

Přes malé vnější rozměry nabízí Jazz úžasný vnitřní prostor.

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Honda Civic 2.2
Rok výroby: 2008
Stav: 147 000 km
Cena: 90 000 Kč
Honda Jazz 1.2
Rok výroby: 2008
Stav: 104 223 km
Cena: 65 000 Kč
Honda Civic 1.4
Rok výroby: 1998
Stav: 179 603 km
Cena: 38 000 Kč
Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede?

VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion

Změřili jsme dynamiku nového Volkswagenu Tiguan s prozatím vrcholným naftovým motorem. Jak rychlý je v praxi a jak si stojí vedle aut, která už mají naše měření za sebou?

dnes | Lukáš Dittrich | 6 příspěvků
Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

GTI Clubsport vs. Mégane R.S. Trophy-R

Jeden slaví narozeniny, druhý se loučí. Ne, tohle nebude klasický srovnávací test, tohle bude především ukázka toho, co všechno dnešní rychlé předokolky umí.

17.  7.  2016 | Lukáš Dittrich | 15 příspěvků
Rychlý test Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC: Parádní auto

Renault Talisman Grandtour

Talisman s karoserií kombi je bez debat designově nesmírně povedené auto. Bude to ale na úspěch mezi těžkou konkurencí stačit?

15.  7.  2016 | Lukáš Dittrich | 63 příspěvků