Test Honda Jazz 1,4 LS Cool: mikrostěhovák

Život současného Jazzu se pomalu chýlí ke konci. Jak si po pěti letech vede ve srovnání s konkurencí a má smysl nečekat na nový model?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Velký-malý exteriér, Interiér připomene MPV
  2. Vhodný i výhodný motor, Spotřeba, Jízdní vlastnosti, Cena
  3. Závěr, Detailní srovnání s konkurencí, Plusy a minusy, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie vč. nepublikovaných snímků

Honda Jazz, známá na některých trzích pod obchodním jménem Fit, se v Česku prodává pátým rokem (v zahraničí se prodává od roku 2001, kdy nahradil model Logo). Za celou dobu úspěšných prodejů prodělal Jazz několik menších kosmetických úprav a změny se nevyhnuly ani nabídce pohonných jednotek. Na trh vstoupil japonský prcek s nabídkou dvou zážehových motorů (o objemu 1.2 a 1.4 litru). Po čase Honda přestala Jazz se silnější pohonnou jednotkou dovážet a v nabídce zůstala pouze dvanáctistovka. I přes poměrně nepříznivou cenovou politiku si Jazz dokázal získat každoročně stovky českých motoristů. Co stálo a stojí za přízní tohoto modelu?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Malý, velký

Dvouprostorová karoserie vypadá díky kosmetickým zásahům po pěti letech na trhu stále svěže a díky usměvavé masce také přívětivě. Přídi dominují velké světlomety protažené až do blatníků. Při bočním pohledu si nemůžete nevšimnout poměrně krátké přídě a kol umístěných téměř v rozích, což přispívá k lepší stabilitě a většímu vnitřnímu prostoru. Béčkový i céčkový sloupek je vyveden v černé barvě což podtrhuje celkovou dynamičnost. Oproti tomu boční zrcátka, kliky dveří a nárazníky jsou provedeny v barvě karoserie. Dveřím chybí ochranné lišty. V zimě potěší vyhřívání bočních zpětných zrcátek. Záď je téměř kolmá a páté dveře se vyklápějí dostatečně vysoko.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

RokPočet prodaných Jazzů
200250
2003222
2004428
2005520
2006326
2007*178
* za období leden-říjen 2007

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér připomene malá MPV

Honda Jazz ze své délky pouhých 3845 mm dokázala vytěžit maximum. Cestující si na nedostatek prostoru nemohou stěžovat, a to samé platí i o zavazadlech. Základní objem zavazadelníku totiž činí 380 litrů, což je stejná hodnota, kterou nabízí řada vozů nižší střední třídy. Hlavní předností je možnost jednoduchým pohybem dělená zadní sedadla v poměru 60:40 doslova zaklopit včetně sedáku do podlahy. Tím vznikne naprosto rovná ložná plocha, která pojme až po střechu 1320 litrů zavazadel. Přístup do zavazadelníku je díky vykrojenému zadnímu nárazníku velmi dobrý a není potřeba předměty zvedat vysoko. Pokud potřebujete přepravit předměty, které se do „kufru“ přes svou výšku prostě nevejdou, nezoufejte. U Jazzu je možné vyklopit sedáky zadních sedadel směrem vzhůru, čímž vznikne solidní hluboký prostor od podlahy až po strop a od dveří ke dveřím (stejně jako u odvozeného modelu City). Pod zadními sedáky je totiž volný prostor. Palivová nádrž se totiž přesunula pod přední sedadla. Pod podlahou zavazadelníku najdete pouze dojezdové rezervní kolo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přední sedadla nabízejí dostatek prostoru a vynikají solidním tvarováním. Správnou pozici za tříramenným multifunkčním volantem najdete rychle. Volant padne dobře do rukou a všechny ovládací prvky lze intuitivně ovládat. Řadící páka je v dobrém dosahu, většinu řidičů však nepotěší stejně jako mě tvar hlavice. V kapličce za volantem se ukrývají tři kruhové ukazatele (zleva otáčkoměr, rychloměr a palivoměr) doplněné malým displejem palubního počítače. Jeho ovládání probíhá stiskem nešikovného kolíčku za volantem, což není příliš praktické řešení. V přístrojovém štítu chybí ukazatel teploty motoru. Ten nahradila dvoubarevná dioda, která za studena svítí modře, resp. při přehřátí červeně. Při dosažení správné provozní teploty zhasne. Palubní deska má netradiční tvar a vyniká příkladnou ergonomií. Na středovém panelu se pod výdechy ventilace ukrývá velký otočný ovladač audiosoustavy spolu s displejem. Pod ním nalezneme ovladače spolu s kruhovým displejem klimatizace. Spolujezdec má k dispozici uzavíratelnou schránku. Interiéru vládne jednoduchost spolu s účelností a slušnou nápadností, což dokazuje odkládací polička pod palubní deskou táhnoucí se přes celou šíři automobilu. V interiéru převažující tvrdší plasty nejsou v tomto případě na škodu. Jejich kvalita a provedení slícování je solidní. Nikde nic nevrže, ani neskřípe.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zadní sedadla poskytují dvěma dospělým osobám dostatek prostoru. Z dostatečně dimenzovaných sedáků i opěradel je dobrý výhled. Díky vzpřímené pozici není podélný prostor pro nohy radikálně omezen. Vzhledem k pořizovací ceně mě nepotěšilo manuální stahování zadních okének a s ním spojené staře vyhlížející páčky. Uchu nebude lahodit reprodukovaný zvuk pouze pomocí dvou reproduktorů (další dva jsou za příplatek).

Přes malé vnější rozměry nabízí Jazz úžasný vnitřní prostor.

Následující kapitola
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 115 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 99 796 km
Cena: 205 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2010
Stav: 176 486 km
Cena: 204 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek