Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Proč nechtít Škodu Fabia?

Pokud chce český zákazník malý hatchback, většinou skončí ve Fabii. Jen mizivé procento sáhne po exotice typu Hondy Jazz, jenže i ta má celkem rázné odpovědi na otázku, proč nechtít tuzemský evergreen.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Krásná není, ale je nepřehlédnutelná
  2. Proč chtít Jazz? Protože má prostorný interiér
  3. Proč chtít Jazz? Protože je variabilní
  4. Motor který nejede? Ale prosím vás, Je úsporný
  5. Cena = problém?, Verdikt?, Technické údaje
  6. Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Fotogalerie

Na úvod si dejme trochu čísel. Podle statistik SDA vygeneroval na českém trhu segment malých automobilů za rok 2015 celkem 46 905 nově zaregistrovaných vozů. Kdo je nejprodávanější? Uznávám, je to zbytečná otázka. Škoda Fabia si z celkového koláče ukousla plných 43,56 % a stala se tak suverénní jedničkou. Druhý v pořadí, Ford Fiesta, drží tržní podíl 11,71 %. Jinak řečeno, pokud u nás někdo uvažuje o malém hatchbacku, v drtivé většině skončí právě ve Fabii.

Premiéry | Honda | Hatchbacky | Ženeva 2015

Nová Honda Jazz slibuje víc komfortu, základní recept se nemění

Je Škoda opravdu tak dobrá, že takovým rozdílem válcuje všechny ostatní? To se vážně nenajdou zajímavé alternativy? Ale najdou a jednu taková má i Honda, která před časem začala prodávat novou generaci modelu Jazz. Tohle auto se těší na českém trhu exkluzivitě luxusních vozů. Za minulý rok se prodalo pouze 40 exemplářů a to znamená 0,09 % z celkových prodejů.

Hlavní otázka tohoto testu je celkem jasná. Existují vůbec nějaké důvody, proč nechtít většinově oblíbenou Fabii?

Krásná není, ale je nepřehlédnutelná

Prvním důvodem může být prostý fakt, že nechcete zapadnout v davu. Se čtyřiceti exempláři za loňský rok patří Hondě Jazz  v pořadí 24. místo. Mimochodem na českých silnicích častěji potkáte podstatně dražší BMW i3 (prodalo se 533 aut) než Jazz. Hůře se u nás prodávají už pouze speciality typu DS3, Alfy Romeo MiTo nebo Smartu ForFour. Takže když si koupíte malý hatchback od Hondy, rozhodně v šedi většinového proudu nezapadnete.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
To je ona, třetí generace Hondy Jazz. Především zadní část vypadá dost zvláštně. Koncept malého MPV japonská automobilka zachovala a dobře udělala

Není to ale pouze tím, jak se Honda prodává, příčinou je i design samotný. Upřímně, automobil to je na pohled zvláštní a mám-li to říci zcela na rovinu, obě dvě starší generace mi přijdou celkem jednoznačně hezčí. Přední část má být moderní, navazuje na vysoce ekologický Insight, zezadu pak naplno vynikne, jak je vůz vlastně úzký. Zkrátka a dobře, můj estetický šálek kávy to není, ale pokud jste jiného názoru, rozhodně se s vámi o vnadách této Hondy přít nebudu.

Důležitější jsou ale faktické věci. Současná, v pořadí už třetí generace Hondy Jazz celkově měří na délku 3955 mm, široká je 1694 mm (včetně zrcátek) a vysoká 1550 mm. Rozvor náprav dosahuje na 2530 mm. To přeloženo znamená, že se vůz mezigeneračně natáhl o poctivých 95 mm a o rovné tři centimetry dostal větší rozvor.

Testy | Škoda | Srovnávací testy | Mazda | Hatchbacky | Kia | Škoda Fabia

Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT

Jak si stojí nová Honda Jazz ve srovnání s trojicí konkurentů v podobě Škody Fabia, Mazdy2 a občas opomíjeného Ria, to ukazuje tabulka základních rozměrů. V ní dobře vidíte, že je Jazz nejkratší a také téměř nejužší. O to větší překvapení na vás čeká v interiéru. 

Honda Jazz vs. Mazda2 vs. Fabia vs. Rio: Základní rozměry [mm]
  Honda Jazz Kia Rio Mazda2 Škoda Fabia
Délka 3995 4050 4060 3992
Šířka 1694 1720 1983 1732
Výška 1550 1455 1495 1467
Rozvor náprav  2530 2570 2570 2470
Radosti
Vzhledem k velikosti vozu prostorný interiér
Výborná variabilita
Povedený motor
Nízká spotřeba
Starosti
Vysoká cena
Pouze jeden motor v nabídce
Mnoho tvrdých plastů v interiéru
Občas odskakující zadní náprava
7  /10
80 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie80 fotografií
_DSC1619.jpg _DSC1626.jpg _DSC1631.jpg
Následující kapitola
Honda FR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 141 769 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2007
Stav: 199 287 km
Cena: 179 000 Kč
Honda HR-V 1.59
Rok výroby: 1999
Stav: 170 696 km
Cena: 39 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 1 příspěvek
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků