Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Proč nechtít Škodu Fabia?

Pokud chce český zákazník malý hatchback, většinou skončí ve Fabii. Jen mizivé procento sáhne po exotice typu Hondy Jazz, jenže i ta má celkem rázné odpovědi na otázku, proč nechtít tuzemský evergreen.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Krásná není, ale je nepřehlédnutelná
  2. Proč chtít Jazz? Protože má prostorný interiér
  3. Proč chtít Jazz? Protože je variabilní
  4. Motor který nejede? Ale prosím vás, Je úsporný
  5. Cena = problém?, Verdikt?, Technické údaje
  6. Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Fotogalerie

Na úvod si dejme trochu čísel. Podle statistik SDA vygeneroval na českém trhu segment malých automobilů za rok 2015 celkem 46 905 nově zaregistrovaných vozů. Kdo je nejprodávanější? Uznávám, je to zbytečná otázka. Škoda Fabia si z celkového koláče ukousla plných 43,56 % a stala se tak suverénní jedničkou. Druhý v pořadí, Ford Fiesta, drží tržní podíl 11,71 %. Jinak řečeno, pokud u nás někdo uvažuje o malém hatchbacku, v drtivé většině skončí právě ve Fabii.

Hatchbacky | Premiéry | Honda | Ženeva 2015

Nová Honda Jazz slibuje víc komfortu, základní recept se nemění

Je Škoda opravdu tak dobrá, že takovým rozdílem válcuje všechny ostatní? To se vážně nenajdou zajímavé alternativy? Ale najdou a jednu taková má i Honda, která před časem začala prodávat novou generaci modelu Jazz. Tohle auto se těší na českém trhu exkluzivitě luxusních vozů. Za minulý rok se prodalo pouze 40 exemplářů a to znamená 0,09 % z celkových prodejů.

Hlavní otázka tohoto testu je celkem jasná. Existují vůbec nějaké důvody, proč nechtít většinově oblíbenou Fabii?

Krásná není, ale je nepřehlédnutelná

Prvním důvodem může být prostý fakt, že nechcete zapadnout v davu. Se čtyřiceti exempláři za loňský rok patří Hondě Jazz  v pořadí 24. místo. Mimochodem na českých silnicích častěji potkáte podstatně dražší BMW i3 (prodalo se 533 aut) než Jazz. Hůře se u nás prodávají už pouze speciality typu DS3, Alfy Romeo MiTo nebo Smartu ForFour. Takže když si koupíte malý hatchback od Hondy, rozhodně v šedi většinového proudu nezapadnete.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
To je ona, třetí generace Hondy Jazz. Především zadní část vypadá dost zvláštně. Koncept malého MPV japonská automobilka zachovala a dobře udělala

Není to ale pouze tím, jak se Honda prodává, příčinou je i design samotný. Upřímně, automobil to je na pohled zvláštní a mám-li to říci zcela na rovinu, obě dvě starší generace mi přijdou celkem jednoznačně hezčí. Přední část má být moderní, navazuje na vysoce ekologický Insight, zezadu pak naplno vynikne, jak je vůz vlastně úzký. Zkrátka a dobře, můj estetický šálek kávy to není, ale pokud jste jiného názoru, rozhodně se s vámi o vnadách této Hondy přít nebudu.

Důležitější jsou ale faktické věci. Současná, v pořadí už třetí generace Hondy Jazz celkově měří na délku 3955 mm, široká je 1694 mm (včetně zrcátek) a vysoká 1550 mm. Rozvor náprav dosahuje na 2530 mm. To přeloženo znamená, že se vůz mezigeneračně natáhl o poctivých 95 mm a o rovné tři centimetry dostal větší rozvor.

Testy | Škoda | Srovnávací testy | Hatchbacky | Mazda | Kia | Škoda Fabia

Mazda2 1.5 Skyactiv-G vs. Škoda Fabia 1.0 MPI vs. Kia Rio 1.25 CVVT

Jak si stojí nová Honda Jazz ve srovnání s trojicí konkurentů v podobě Škody Fabia, Mazdy2 a občas opomíjeného Ria, to ukazuje tabulka základních rozměrů. V ní dobře vidíte, že je Jazz nejkratší a také téměř nejužší. O to větší překvapení na vás čeká v interiéru. 

Honda Jazz vs. Mazda2 vs. Fabia vs. Rio: Základní rozměry [mm]
  Honda Jazz Kia Rio Mazda2 Škoda Fabia
Délka 3995 4050 4060 3992
Šířka 1694 1720 1983 1732
Výška 1550 1455 1495 1467
Rozvor náprav  2530 2570 2570 2470
Radosti
Vzhledem k velikosti vozu prostorný interiér
Výborná variabilita
Povedený motor
Nízká spotřeba
Starosti
Vysoká cena
Pouze jeden motor v nabídce
Mnoho tvrdých plastů v interiéru
Občas odskakující zadní náprava
7  /10
80 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie80 fotografií
_DSC1619.jpg _DSC1626.jpg _DSC1631.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Krásná není, ale je nepřehlédnutelná
  2. Proč chtít Jazz? Protože má prostorný interiér
  3. Proč chtít Jazz? Protože je variabilní
  4. Motor který nejede? Ale prosím vás, Je úsporný
  5. Cena = problém?, Verdikt?, Technické údaje
  6. Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Fotogalerie
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 195 000 Kč
Honda CR-V 1.997
Rok výroby: 2010
Stav: 83 304 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 95 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků