Test: Honda HR-V 1.6i

Typického představitele kategorie SUV (Sport Utility Vehicle) jsme testovali v závěru podzimu. K dispozici jsme měli pětidveřový model Honda HR-V 1,6i poháněný benzínovým motorem objemu 1590 ccm.
Jedná se o slabší (77 kW/105) ze dvou možných výkonových verzí. Námi testovaný vůz byl vybavený automatickou převodovkou CVT. Výkonnější model s proměnným časováním zdvihu ventilů VTEC má k dispozici pouze manuální převodovku. Hondu HR-V pohání v běžných podmínkách kola přední nápravy, v případě potřeby se automaticky přiřazuje pohon zadních kol. Jedná se o systém tradičně nazývaný Real Time 4WD. Ověřili jsme schopnosti Hondy nejen na silnici, ale vzhledem k roční době i v náročnějších terénních podmínkách. S modelem HR-V jsme najezdili bezmála tisíc kilometrů.

Na silnici Honda potvrdila, že ani vyšší stavba karoserie není na překážku ostřejší sportovní jízdě. Klepněte pro větší obrázekVyspělý podvozek umožňuje podobný styl řízení jako s vozy klasické koncepce s nižším těžištěm i v členitém terénu plném zatáček. Boční náklon je minimální. Honda HR-V je poměrně úzká, uplatní se zejména na silničkách nižších kategorií, kde ji neomezuje ani horší povrch. V takovém případě se uplatní její "poloterénní" původ sportovně užitkového vozu. Průjezdnost terénem je závislá na kvalitě zvoleného obutí. Hondu jsme měli možnost vyzkoušet v prudkých šumavských výjezdech i sjezdech mimo pevné silnice a příjemně nás  překvapila. Přesto jsme si s ní netroufali na opravdu těžké rozbahněné tratě, nemůžeme proto přesně posoudit mezní hranici, kudy Honda HR-V ještě projede a kudy již nikoli.

Brzdový systém ABS doplněný elektronickým rozdělovačem brzdných sil EBD je přesně to, co dává řidiči jistotu, že dobrzdí bezpečně i velmi malé vzdálenosti. Opět se však nedoporučuje zkoušet mezní hranici. I vyspělá technika nedokáže nahradit řidiče a jeho správný odhad.

Pohonná jednotka je podle tradice značky vysokootáčkový benzínový motor, který svou nejvyšší hodnotu točivého momentu 135 Nm produkuje při 3 400 otáčkách/min. Maximální výkon námi testované slabší verze 77 kW/105 k je k dispozici až za hranicí 6000 otáček. V praxi to znamená, že Klepněte pro větší obrázeklehká Honda HR-V solidně zrychluje z klidu i s automatickou převodovkou, avšak kolem pásma 80 - 90 km/h nastává trochu útlum. Udávanou maximální rychlost 152 km/h (s automatickou převodovkou) se nám podařilo překročit, manuální převodovka slibuje nejen o 10 km/h vyšší maximum, ale také o celou vteřinu rychlejší rozjezd z klidu na 100 km/h, tedy za 12,8 sec.

Pětidveřová karoserie je samozřejmě delší než třídveřová a také rozvor náprav je u tohoto modelu natolik dostatečný, že cestující na zadních sedadlech najdou dostatek místa pro své nohy. Zadní lavice je sklopná v poměru 1:1, pro případného třetího cestujícího vzadu uprostřed to znamená, že drobnou štěrbinku mezi opěradly pocítí právě uprostřed zad. Oba krajní pasažéři mají o poznání komfortnější sezení. Základní zavazadlový prostor je průměrný hodnotou 285 l, avšak sklopením zadních sedadel se délka rovné úložné plochy více než zdvojnásobí a také celková plocha i objem umožní bez problému převážet rozměrné předměty jako např. tři a při troše šikovnosti i čtyři jízdní kola v rozloženém stavu včetně dalších "měkkých" zavazadel.

Přístrojová deska je příkladně přehledná, interiér působí elegantně, bez zbytečných "parádiček". Spolujezdec vedle řidiče disponuje dokonce dvěma uzavřenými odkládacími schránkami nad sebou, cestující vzadu mohou využít výsuvný držák pro nápoje. Přes praktičnost a eleganci interiéru působí Klepněte pro větší obrázekzvolené plasty poněkud chladně.

Udávaná spotřeba 8,4 l v kombinovaném cyklu je dokonce o 0,2 l nižší než s manuální převodovkou. V reálném provozu jsme ji o nějakou tu desetinku překročili. Spotřeba výkonnější verze 1,6i VTEC (91 kW/125 k) není ovšem vyšší, jak naznačují nejen údaje  výrobce, ale také zkušenosti kolegů. V tomto bodu je třeba poznamenat, že nová generace 2002 motorů Honda nabízí výrazný posun směrem ke snížení spotřeby paliva, což nedávno odhalil i test nového velkoprostorového modelu Stream. Klepněte pro větší obrázek

V letošním roce prochází Honda HR-V drobnými úpravami, k vidění bude již počátkem března na ženevském autosalonu. Model 2002 působí robustněji především díky mohutnějším nárazníkům vpředu i vzadu. Interiér si uchovává tvary i členění prvků, ale více nyní převažuje černá barva v kombinaci s kovově stříbrnými detaily.

Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2012
Stav: 62 000 km
Cena: 210 000 Kč
Honda CR-V 1.997
Rok výroby: 2009
Stav: 141 861 km
Cena: 205 000 Kč
Honda CR-V 1.597
Rok výroby: 2015
Stav: 27 624 km
Cena: 630 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků