Kapitoly článku:
Utopeni prostorem
Za volantem Hondy FR-V máte trochu schizofrenní pocit. Na jedné straně vám řízení, řazení i podvozek dávají najevo, že máte co do činění se sportovně laděným vozem, na druhé straně sedíte na vysoko položeném sedáku a vaše poloha za volantem připomíná řidiče dodávky. Je to paradox, který kazí sen o závodním MPV. Když pak otočíte klíčkem ve spínací skříňce, traktorový zvuk pod kapotou vás definitivně opraví, že FR-V i přes báječné jízdní vlastnosti není závodním strojem.
Ve všech jízdních režimech se Honda projevuje relativně tiše. Aerodynamický hluk je pod běžnou úrovní v této třídě, teprve nad 160 km/h si jej výrazně povšimnete. Rovněž motor je i přes své nýtování srovnatelný s evropskou konkurencí. Jeho hlučnost se zvyšuje kolem 4 000 ot./min, což se naštěstí týká až vysokých jízdních průměrů na dálnici. Závažnějším problémem jsou hlučnější nadkolí, kdy při vysokých rychlostec na dálnici slyšíte to, co byste neměli – hluk odvalujících se pneumatik jako výsledek rezonance s plastovými výplněmi podběhů.
Cestování v FR-V je pohodlné, cestující vpředu mají dostatek místa, to samé lze zopakovat i o trojici cestujících vzadu. Nedořešeným detailem je nedostatek místa uprostřed vpředu, ale to je ďaň za vytvoření šestého místa a zákazníci Hondy se s ním rádi srovnají.
Naměřená dynamika a zrychlení
Zrychlení:
0-100 km/h: 10,7 s
0-120 km/h: 16,4 s
0-140 km/h: 23,3 s
0-160 km/h: 32,5 s
Pružnost:
40 - 80 km/h: 3 st. 7,0 s; 4 st. 12,2 s
60-100 km/h: 3 st. 6,3 s; 4 st. 9,6 s; 5 st. 13,2 s
80-120 km/h: 3 st. 7,3 s; 4 st. 8,3 s; 5 st. 9,6 s; 6 st. 12,1 s
Maximální rychlosti na jednotlivé převodové stupně:
1 – 40 km/h při 4 500 ot./min
2 – 70 km/h při 4 500 ot./min
3 – 120 km/h při 4 500 ot./min
4 – 160 km/h při 4 500 ot./min
5 – 190 km/h při 4 500 ot./min
6 – 190 km/h při 3 700 ot./min
Nejvyšší dosažená rychlost: 190 km/h
Převody:
40: 2 - 2300; 3 - 1500; 4 - 1000; 5 – 800
60: 2 - 3600; 3 - 2100; 4 - 1600; 5 – 1350
80: 3 - 3000; 4 - 2100; 5 – 1850; 6 - 1500
100: 3 - 3700; 4 - 2700; 5 – 2300; 6 - 2000
120: 3 - 4500; 4 - 3300; 5 – 2800; 6 - 2300
140: 4 - 3900; 5 – 3200; 6 - 2700
160 4 - 4500; 5 – 3700; 6 - 3100
Nafta jí sluší
Testovaná Honda FR-V 2,2 CTD-i ve výbavě Comfort je jedinou naftovou verzí. V základní výbavě vozu je airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy, ABS s EBD, VSA – stabilizační systém, posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, alarm, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhová světla, rádio s CD přehrávačem, ovládání audiosoustavy na volantu, optitronová přístrojová deska, palubní počítač, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově a podélně nastavitelný volant, automatická klimatizace, tempomat s ovládáním na volantu nebo chromované kliky dveří.
Za cenu 725 000,- Kč vč. DPH získáte vynikající MPV pro šest cestujících s geny sportovního auta a úsporností a požitelností prostorově velkorysého osobního automobilu. Proto můžeme Hondu FR-V bez obav doporučit jako ideální kompaktní MPV.
Technické údaje
Hodnoty udávané výrobcem
Motor
* Typ: Přeplňovaný vznětový čtyřválec s přímým vstřikováním technologií common-rail
* Objem: 2 204 ccm
* Největší výkon: 103 kW (140 k) při 4 000 ot./min
* Největší točivý moment: 340 Nm při 2 000 ot./min
* Palivo: Nafta motorová
Provozní vlastnosti
* Max. rychlost: 190 km/h
* Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,1 s
* Spotřeba paliva (l/100 km):
o Město: 8,0 l
o Mimo město: 5,3 l
o Kombinovaná: 6,3 l
* Objem palivové nádrže: 58 l
Hmotnosti
* Pohotovostní hmotnost: 1 586 kg
* Užitečná hmotnost: 544 kg
Vnější rozměry
* Délka: 4 765 mm
* Šířka: 1 795 mm
* Výška: 1 655 mm
* Rozvor náprav: 2 830 mm
Vnitřní rozměry
* Základní objem zavazadlového prostoru: 439 l
* Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 600 l
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E