Test Honda FR-V i-CTDi: naftové eso pro šest

Vyzkoušeli jmse Hondu FR-V s turbodieselem 2,2 i-CTDi. Vyrovná se svými kvalitami pružné a úsporné benzinové osmnáctistovce?
Seznam kapitol
  1. Přerostlá formule, Jak neurazit milenku ani manželku?
  2. Univerzální voják, Brutální Nikita v zatáčkách, Skvělá ovladatelnost
  3. Utopeni prostorem, Naměřená dynamika a zrychlení, Nafta jí sluší, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Honda nemá velkou tradici ve výrobě MPV a nemůže se měřit s tradičními výrobci vozů této kategorie. Jenže Honda se nikdy nenechala zahanbit, a tak v roce 2004 v rámci modelové ofenzivy představila originální MPV se třemi místy vpředu stejně jako vzadu. Pod jeho kapotou ovšem tehdy bily jen dva benzinové čtyřválce o objemu 1,7 a 2,0 litru. Teprve v roce 2005 se představil zbrusu nový turbodiesel 2.2 i-CTDi pod kapotou efervéčka.

honda_frvrevue/P1500407.JPGhonda_frvrevue/P1500409.JPGhonda_frvrevue/P1500415.JPG

Přerostlá formule

Od komformně pojaté přední masky se dynamicky zvedají přední světlomety s čirou optikou, zvedající se linku zachovává i přední nárazník integrovaný s karosérií. Zkosení krátké kapoty připomíná nejvíce Mercedes třídy B, případně přes velikostní disproporci mercedesovské áčko. To připomene i rozměrné čelní sklo s odvážným sklonem. Na ně navazují vnější zpětná zrcátka ukotvená za malým trojúhelníkovým sklem v A sloupku.

Přední nárazník má zajímavě řešené prolisy, kromě středového grilu jsou to výrazné boční profily s prostorem pro zabudování předních mlhových světel. Za zmínku stojí i ostře řezané přední světlomety, jejichž vnitřní roh tvoří integrované ukazatele směru.

 honda_frvrevue/P1500292.JPG honda_frvrevue/P1500551.JPGhonda_frvrevue/P1500549.JPG

Krabicovitý profil vpředu odlehčuje prolis v předních blatnících, tvořící linku k čelnímu sklu a bočnímu prosklení. Mohutný A sloupek je odlehčen malým trojúhelníkovým sklem, rozměrné přední i zadní dveře mají spíše klasické tvary, než aby provokovaly. Dynamiku zádi vytváří zvedající se boční linka a obdobně tvarované zvedající se okno nad zavazadlovým prostorem za C sloupkem. Linku pak dokončují do boku protažené koncové svítilny.

honda_frvrevue/P1500561.JPG honda_frvrevue/P1500508.JPGhonda_frvrevue/P1500516.JPG 

Záď vozu je stejně hravá a netradiční jako příď, připomínající spíše přioděný hatchback. Jak se to Hondě podařilo? Klasická MPV udržují zadní linku takřka rovnou, jako by se jednalo o dodávku. Ne tak Honda. Ta zkosila prosklení pátých dveří a zalomením v polovině zadního skla dosáhla vizuální dynamiky u MPV nevídané.

Záď je rozdělena prolisem v úrovni koncových svítilen s čirými kryty a kouřovým zabarvením ukazatelů směru. Pod tímto prolisem je umístěna chromovaná lišta a hned pod ní v kosodélníku umístěná registrační značka. Na ni navazuje do karosérie integrovaný zadní nárazník. Trochu neharmonicky nebyla do nárazníku zakomponována koncovka výfuku, a tak spolu s katalyzátorem ční pod nárazníkem.

Jak neurazit milenku ani manželku?

Představte si, že byste měli najednou odvézt svou právoplatnou manželku i novou milenku? Kam kterou posadit? Jak to udělat, abyste neurazili manželku ani milenku? Řešení je nasnadě, když máte Hondu FR-V. Jednoduše si je obě posadíte vedle sebe a kocháte se jejich vzájemnou rivalitou.

honda_frvrevue/P1500391.JPG honda_frvrevue/P1500460.JPGhonda_frvrevue/P1500462.JPG honda_frvrevue/P1500471.JPG 

Přední sedadla jsou totiž hned tři, i když prostřední sedadlo zrovna neoplývá dostatkem místa. Pokud máte sklony k masochismu, hubenou manželku posaďte k oknu pravých předních dveří a uprostřed si nechte rozvalitou tchýni. Sice vás bude poměrně výrazně utiskovat, ale v případě nárazu máte lepší ochranu než s bočními airbagy, totiž živý štít.

honda_frvrevue/P1500671.JPGhonda_frvrevue/P1500698.JPG honda_frvrevue/P1500705.JPG

Prostřední sedačku můžete sklopit a na její zadní stěně rozdělat držáky nápojů pro vás i cestující vzadu, případně stačí jen odklopit část sedáku a vznikne šikovná polička hned vedle řidiče. Komu to nestačí, má plastovou zásuvku pod prostřední sedadlem.

Na zadních sedadlech mají všichni dostatek místa a užívají si ho plnými doušky dokonce i ve třech. Nezmínili jsme komfort pro řidiče. Měříte-li pod 180 cm, nebudete mít problém. Jste-li vyšší, čeká vás omlácené pravé koleno od tvrdého plastu přístrojové desky. Jinak je FR-V pohodlné.

honda_frvrevue/P1500715.JPG honda_frvrevue/P1500720.JPG honda_frvrevue/P1500737.JPG

Před řidičem se kromě tříramenného volantu s tenkým věncem nachází analogový přístrojový štít, ve vyvýšené kapličce na středovém panelu najdeme audiosoustavu, řadu tlačítek, ještě níže je uložena malá přihrádka a nalevo od ní, tedy blízko k volantu leží kulisa řadicí páky. Řešení převzaté z dodávek se naplno osvědčilo a umožňuje právě sezení tří cestujících vpředu vedle sebe. Ještě jedna specialita se nachází přímo pod řadicí pákou. Je to táhlo ruční brzdy, další nezvyklá věc, která odlišuje FR-V od běžné automobilové konfekce.

honda_frvrevue/P1500648.JPG honda_frvrevue/P1500609.JPGhonda_frvrevue/P1500639.JPG

Zavazadlový prostor má základní objem 439 litrů, sklopením zadní řady sedadel jej lze zvětšit až na 1 600 litrů. Polstrovaný prostor je dobře obestavěný, nepříliš vysoká spodní hrana pátých dveří přívětivá k zavazadlům cestujících. Pod rovným dnem se nachází plnohodnotné rezervní kolo a hever s nářadím.

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Honda CR-V 2
Rok výroby: 2000
Stav: 254 000 km
Cena: 75 000 Kč
Honda Civic 1.7
Rok výroby: 2004
Stav: 193 000 km
Cena: 60 000 Kč
Honda CR-V 2.2
Rok výroby: 2007
Stav: 99 000 km
Cena: 245 000 Kč