Test Honda FR-V i-CTDi: naftové eso pro šest

Vyzkoušeli jmse Hondu FR-V s turbodieselem 2,2 i-CTDi. Vyrovná se svými kvalitami pružné a úsporné benzinové osmnáctistovce?
Seznam kapitol
  1. Přerostlá formule, Jak neurazit milenku ani manželku?
  2. Univerzální voják, Brutální Nikita v zatáčkách, Skvělá ovladatelnost
  3. Utopeni prostorem, Naměřená dynamika a zrychlení, Nafta jí sluší, Technické údaje
  4. Kompletní fotogalerie

Honda nemá velkou tradici ve výrobě MPV a nemůže se měřit s tradičními výrobci vozů této kategorie. Jenže Honda se nikdy nenechala zahanbit, a tak v roce 2004 v rámci modelové ofenzivy představila originální MPV se třemi místy vpředu stejně jako vzadu. Pod jeho kapotou ovšem tehdy bily jen dva benzinové čtyřválce o objemu 1,7 a 2,0 litru. Teprve v roce 2005 se představil zbrusu nový turbodiesel 2.2 i-CTDi pod kapotou efervéčka.

honda_frvrevue/P1500407.JPGhonda_frvrevue/P1500409.JPGhonda_frvrevue/P1500415.JPG

Přerostlá formule

Od komformně pojaté přední masky se dynamicky zvedají přední světlomety s čirou optikou, zvedající se linku zachovává i přední nárazník integrovaný s karosérií. Zkosení krátké kapoty připomíná nejvíce Mercedes třídy B, případně přes velikostní disproporci mercedesovské áčko. To připomene i rozměrné čelní sklo s odvážným sklonem. Na ně navazují vnější zpětná zrcátka ukotvená za malým trojúhelníkovým sklem v A sloupku.

Přední nárazník má zajímavě řešené prolisy, kromě středového grilu jsou to výrazné boční profily s prostorem pro zabudování předních mlhových světel. Za zmínku stojí i ostře řezané přední světlomety, jejichž vnitřní roh tvoří integrované ukazatele směru.

 honda_frvrevue/P1500292.JPG honda_frvrevue/P1500551.JPGhonda_frvrevue/P1500549.JPG

Krabicovitý profil vpředu odlehčuje prolis v předních blatnících, tvořící linku k čelnímu sklu a bočnímu prosklení. Mohutný A sloupek je odlehčen malým trojúhelníkovým sklem, rozměrné přední i zadní dveře mají spíše klasické tvary, než aby provokovaly. Dynamiku zádi vytváří zvedající se boční linka a obdobně tvarované zvedající se okno nad zavazadlovým prostorem za C sloupkem. Linku pak dokončují do boku protažené koncové svítilny.

honda_frvrevue/P1500561.JPG honda_frvrevue/P1500508.JPGhonda_frvrevue/P1500516.JPG 

Záď vozu je stejně hravá a netradiční jako příď, připomínající spíše přioděný hatchback. Jak se to Hondě podařilo? Klasická MPV udržují zadní linku takřka rovnou, jako by se jednalo o dodávku. Ne tak Honda. Ta zkosila prosklení pátých dveří a zalomením v polovině zadního skla dosáhla vizuální dynamiky u MPV nevídané.

Záď je rozdělena prolisem v úrovni koncových svítilen s čirými kryty a kouřovým zabarvením ukazatelů směru. Pod tímto prolisem je umístěna chromovaná lišta a hned pod ní v kosodélníku umístěná registrační značka. Na ni navazuje do karosérie integrovaný zadní nárazník. Trochu neharmonicky nebyla do nárazníku zakomponována koncovka výfuku, a tak spolu s katalyzátorem ční pod nárazníkem.

Jak neurazit milenku ani manželku?

Představte si, že byste měli najednou odvézt svou právoplatnou manželku i novou milenku? Kam kterou posadit? Jak to udělat, abyste neurazili manželku ani milenku? Řešení je nasnadě, když máte Hondu FR-V. Jednoduše si je obě posadíte vedle sebe a kocháte se jejich vzájemnou rivalitou.

honda_frvrevue/P1500391.JPG honda_frvrevue/P1500460.JPGhonda_frvrevue/P1500462.JPG honda_frvrevue/P1500471.JPG 

Přední sedadla jsou totiž hned tři, i když prostřední sedadlo zrovna neoplývá dostatkem místa. Pokud máte sklony k masochismu, hubenou manželku posaďte k oknu pravých předních dveří a uprostřed si nechte rozvalitou tchýni. Sice vás bude poměrně výrazně utiskovat, ale v případě nárazu máte lepší ochranu než s bočními airbagy, totiž živý štít.

honda_frvrevue/P1500671.JPGhonda_frvrevue/P1500698.JPG honda_frvrevue/P1500705.JPG

Prostřední sedačku můžete sklopit a na její zadní stěně rozdělat držáky nápojů pro vás i cestující vzadu, případně stačí jen odklopit část sedáku a vznikne šikovná polička hned vedle řidiče. Komu to nestačí, má plastovou zásuvku pod prostřední sedadlem.

Na zadních sedadlech mají všichni dostatek místa a užívají si ho plnými doušky dokonce i ve třech. Nezmínili jsme komfort pro řidiče. Měříte-li pod 180 cm, nebudete mít problém. Jste-li vyšší, čeká vás omlácené pravé koleno od tvrdého plastu přístrojové desky. Jinak je FR-V pohodlné.

honda_frvrevue/P1500715.JPG honda_frvrevue/P1500720.JPG honda_frvrevue/P1500737.JPG

Před řidičem se kromě tříramenného volantu s tenkým věncem nachází analogový přístrojový štít, ve vyvýšené kapličce na středovém panelu najdeme audiosoustavu, řadu tlačítek, ještě níže je uložena malá přihrádka a nalevo od ní, tedy blízko k volantu leží kulisa řadicí páky. Řešení převzaté z dodávek se naplno osvědčilo a umožňuje právě sezení tří cestujících vpředu vedle sebe. Ještě jedna specialita se nachází přímo pod řadicí pákou. Je to táhlo ruční brzdy, další nezvyklá věc, která odlišuje FR-V od běžné automobilové konfekce.

honda_frvrevue/P1500648.JPG honda_frvrevue/P1500609.JPGhonda_frvrevue/P1500639.JPG

Zavazadlový prostor má základní objem 439 litrů, sklopením zadní řady sedadel jej lze zvětšit až na 1 600 litrů. Polstrovaný prostor je dobře obestavěný, nepříliš vysoká spodní hrana pátých dveří přívětivá k zavazadlům cestujících. Pod rovným dnem se nachází plnohodnotné rezervní kolo a hever s nářadím.

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Honda CR-V 2.2
Rok výroby: 2009
Stav: 171 704 km
Cena: 230 000 Kč
Honda Civic 1.5
Rok výroby: 1999
Stav: 208 716 km
Cena: 45 000 Kč
Honda Civic 2.2
Rok výroby: 2008
Stav: 147 000 km
Cena: 130 000 Kč
Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Škoda Superb Combi vs. Mazda6 Wagon

Říká se, že když dva dělají totéž, není to totéž. Mazda6 a Škoda Superb to jednoznačně dokazují. I když oba míří do stejného segmentu, v praxi se od sebe dost výrazně liší.

9.  2.  2016 | Lukáš Dittrich | 110 příspěvků
Tak trochu jiný test: Úplně poslední týden s Land Roverem Defender

Land Rover Defender

Trh s automobily se neustále mění, ale odjakživa jsem byl zvyklý na to, že když se podívám do ceníků Land Roveru, vždy tam najdu Defender. Tahle jistota je minulostí. Po šedesáti osmi letech...

4.  2.  2016 | Lukáš Dittrich | 23 příspěvků
Test ojetiny Hyundai ix35: Potěší spolehlivými diesely, zklame při jízdě

Ojeté Hyundai ix35

Nošovické SUV bylo nahrazeno novou generací pojmenovanou Tucson. Model ix35 tak nyní čeká bazarová kariéra.

2.  2.  2016 | Dalibor Žák | 54 příspěvků