Test: Honda CR-V 2.2 i-DTEC – na shledanou!

Osud aktuální generace Hondy CR-V se nezadržitelně blíží ke konci. Že to je špatná zpráva? Ale kdeže, rýsuje se možnost pořídit zajímavé SUV za ještě zajímavější peníze.
Seznam kapitol
  1. První dojem klame, Interiér: co chcete měnit?
  2. Ne SUV, ale MUV, Diesel na úrovni
  3. Český ideál, Na shledanou
  4. Fotogalerie

Honda CR-V je dalším z celé řady modelů spadajících do čím dál větší kategorie SUV. Aktuální generace figuruje na trhu už od roku 2006, takže je jasné, že nadešel nejvyšší čas na odebrání se ze scény a přenechání svého místa v nabídce novějšímu, modernějšímu a snad i lepšímu nástupci.

Honda představila v Ženevě koncept nové generace modelu CR-V. Podobně, jako tomu bylo v nedávné minulosti hned u několika případů, také tentokrát jde o „koncept“, který už prakticky odpovídá finální podobě, což potvrzují také zástupci této japonské automobilky s tím, že se budou měnit už pouze vyložené drobnosti. Definitivní sériové provedení se představí v Paříži, na český trh dorazí novinka na podzim. Aktuální provedení modelového roku 2012 to má tedy definitivně spočítané, proč jej testujeme?

Testy | Honda

Test Honda CR-V 2,2 i-DTEC: drží své pozice

Důvod je prostý. Honda připravila pro modelový rok 2012 drobná vylepšení, přehodnotila výbavu a hlavně, což je v tomto případě asi nejdůležitější, upravila ceník. Model CR-V totiž patřil prakticky od začátku k poměrně drahým SUV. To se bude s blížícím se příchodem nové generace měnit, takže se rýsuje dost zajímavá možnost na koupi nového automobilu. Otázkou pouze je, zda CR-V má i po pěkné řádce let svého účinkování na trhu v porovnání se stávající konkurencí co nabídnout.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Designem asi mnoho lidí neohromí. Vzhled ale není to nejdůležitější.

První dojem klame

Design prodává, to je známé pravidlo, které platí čím dál více. Pokud je u Hondy CR-V něco zastaralé, pak to je právě vzhled. Budu mluvit sám za sebe a řeknu, že se mi tohle japonské SUV nikdy moc nelíbilo. Zpočátku jsem k němu zaujal postavení ve stylu „dobrý, zvyknul bych si“, nicméně časem jsem přehodnotil svůj názor na „tohle se mi nelíbí ani trochu“. Design je jedním slovem zvláštní.

Pokud sdílíte stejný názor na design, pak vás chci pouze upozornit na fakt, že první dojem, který není zrovna dvakrát ideální, dost klame. Tohle auto má i po letech spoustu výhod, jen ten design citelně zestárnul. Z čistě pragmatického hlediska samozřejmě nejde o žádný zásadní problém, ale v dnešní době mám občas pocit, že zákazníci mají ke koupi toho kterého auta spoustu důvodů, přičemž těch pragmatických ale tak trochu ubývá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Testované provedení dostalo atraktivní lak karoserie. Hned auto vypadá mnohem lépe.

Interiér: co chcete měnit?

Také o interiéru se dá říci, že první dojem klame. V neustálé masáži měkčených plastů, což se považuje za nepochybnou známku dech beroucí kvality, by se člověk mohl posadit do Hondy CR-V a vzápětí by zase fofrem vystoupil s tím, že v takhle plastovém autě přece cestovat nebude. Ano, uznávám, že vzhledem k pořizovací ceně nedělá ani interiér na první pohled patřičně hodnotný dojem, ale…

Testy | SUV | Renault

Test: Renault Koleos 2.0 dCi – rozdílem třídy

Vzpomeňme si na nedávno zveřejněný test Renaultu Koleos. Podobně velké francouzské SUV stálo v nejvyšší výbavě zhruba stejně, jako testovaná Honda CR-V a podle fotek budilo dojem minimálně třikrát luxusnějšího auta. Během týdne ovšem člověk zjistí, že na pořekadle o tom, kterak není všechno zlato, co se třpytí, přeci jen něco je a trochu ze svého původního francouzského nadšení ubere. U CR-V je tomu přesně naopak. Jistě, všude najdete tvrdé šedivé plasty, které ovšem vydrží a hlavně zpracování všeho je už na první pohled minimálně o třídu lepší, než v případě zmiňovaného Renaultu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
V interiéru převládají tvrdé plasty, taková už je realita. Zpracování je výborné.

A to není všechno, čím déle člověk jezdí s touhle Hondou, tím více zjišťuje, že je interiér vlastně navrhnut velmi chytře. Složité tvary se časem okoukají (vzpomeňme na současné modely Ford, které nejprve vzbudily nadšení futuristickou palubní deskou, na ni ovšem s odstupem času spousta kolegů z různých redakcí nadává). Jednoduché tvary se neokoukají a hlavně jsou jednoduché. Honda CR-V z tohoto těží na největší možnou míru. Člověk sem sedne a hned ví. Přístrojový štít s pro někoho možná lacinou grafikou taktéž estéty asi nenadchne. My tu ovšem nejsme na výstavě. Při každodenních jízdách naopak řidič ocení příkladnou přehlednost. Nic jiného přece není potřeba.

Osobně doufám, že nová generace zůstane stejně jednoduchá jako ta současná. Myslím si, že není potřeba nic zásadně předělávat. Ano, s ohledem na občas přehnané potřeby evropských zákazníků jsou měkčené plasty nevyhnutelné (považme, už i Subaru důrazně na tiskové konferenci upozorňovalo na fakt, že XV má měkčený plast všude možně), nic jiného se měnit nemusí. 

Následující kapitola
Honda Civic 2.204
Rok výroby: 2007
Stav: 156 879 km
Cena: 129 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 195 000 Kč
Honda CR-V 1.997
Rok výroby: 2010
Stav: 83 304 km
Cena: 270 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků