Kapitoly článku:
Sportovní nejen posazem
Honda Civic Tourer nenabízí jenom sportovní posaz. S ním maximálně koresponduje také celkové naladění podvozku. I ten používá vzadu jednoduchou torzní příčku, která ovšem funguje velmi dobře. V Hondě se proto nedočkáte žádných rázů od zadní nápravy jako u Octavie. Obecně navíc Civic jezdí výborně.
Podvozek je výrazně tužší než u Škodovky. Rozdíl oproti Seatu není tak velký, ale pořád zde je. Součástí našeho slušně vybaveného exempláře byly také zadní nastavitelné tlumiče. Ať si na nich nastavíte cokoliv, podvozek je pořád poměrně tuhý. V podstatě si pouze určujete, jak moc se vám bude pohupovat záď automobilu.
V zatáčkách se Civic jen tak rozhodit nenechá. Navzdory jednoduché zadní nápravě zvládá i ostřejší zacházení naprosto s přehledem. Konkurenti mohou závidět.
V zatáčkách si Civic vede znamenitě. Leon ST je v tomto směru dobrý, Honda je ale ještě o malý kousíček jistější. V případě Škody Octavia je znát narostlá záď. Auto působí výrazně těžkopádnějším dojmem. Pro zájemce o agilní kombi, které není určeno pouze pro jízdu z bodu a do bodu B, mám ještě jednu zprávu. Honda nabízí ostřejší řízení. Na sebemenší pohyb volantem reaguje Civic okamžitě. Řízení je přesnější a strmější. Mezi krajními polohami napočítáte 2,5 otáčky. U koncernových kombíků to bylo o čtvrt otáčky více.
Osobně se velmi těším na ostrou verzi Civicu Tourer, která by snad také měla být na cestě. Podovozek už tohoto základního provedení je velmi jistý a zároveň stále dostatečně pohodlný. Nerozhází ho nerovnosti na silnicích, zvolenou stopu drží s přehledem.
Nastavitelné zadní tlumiče nakonec ovlivňují jízdu méně, než by se mohlo na první pohled zdát. I v režimu Comfort je podvozek stále spíše tuhý.
K dobrým pocitům z řízení nakonec přispívá také manuální převodovka s pákou umístěnou výborně při ruce. Je pouze potřeba si zvyknout na její lehkou nepřesnost, což je dílem okamžiku. Pak už jednotlivé rychlosti padají na své místo více než expresně.
Dobré auto za dobré peníze?
Hodna Civic Tourer s motorem 1.8 i-VTEC startuje ve výbavě Comfort na částce 487 900 Kč. Výbava je v podstatě kompletní. Kromě standardních věcí typu airbagů dostane zájemce elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, tempomat, el. zrcátka, šestnáctipalcová litá kola, automatickou klimatizaci a rádio s USB a čtyřmi reproduktory.
Octavia kontruje motorem 1.4 TSI (140 k) s výbavou Ambition za 495 900 Kč, která je ovšem o něco chudší. Chybí tempomat, litá kola nebo elektricky ovládaná okna vzadu. I ve srovnání s Hondou ale nakonec pořád vychází jako cenově nejzajímavější Leon ST.
V jeho případě ovšem z ceníku s platností od devátého dubna vypadla jedna-čtyřka, kterou jsme testovali dříve. Aktuálně si můžete pořídit slabší provedení s výkonem 125 koní za 451 900 Kč nebo naopak výkonnější verzi s maximem 150 k a systémem ACT (vypínání poloviny válců). Jeho cena pak činí 491 900 Kč. V každém případě jde o výbavu Style, kde najdete úplně všechno. Na rozdíl od Hondy také dvouzónovou automatickou klimatizaci, šest reproduktorů nebo systém XDS.