Test Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC: Než dorazí Type-R

Zájemci o současnou generaci Civiku neměli dosud příliš na výběr, pokud toužili po sportovněji zaměřené variantě. V rámci modelové péče pro rok 2015 ale Honda zařadila do nabídky model Sport, který alespoň svým vzhledem představuje mezistupeň mezi běžnými Civiky a blížícím se Type-R.
Seznam kapitol
  1. Novinky pro rok 2015 a výbava Sport
  2. Zmatené ovládání, ale extrémně praktický interiér
  3. Atmosféra ber růžových brýlí; Nečekaně komfortní
  4. Čím vybavenější, tím výhodnější; Verdikt
  5. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Honda Civic deváté generace je na trhu už od roku 2011 – a první modernizací prošla v roce 2013, takže je logické, že další modelová péče nastala za další dva roky. Civic modelového roku 2015 dostal lehce modifikovaný vzhled, rozšířené funkce elektronického stabilizačního systému, modernější audio-  komunikační systém a také nový stupeň výbavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Civic Sport je novinkou modelového roku 2015; Honda nabízí tuto výbavu se vznětovým motorem 1,6 l nebo atmosférickým zážehovým 1,8 l, který poháněl i testované auto

Civic Sport je částečně inspirován výrazně sportovní estetikou přicházejícího ostrého hatchbacku Type-R. Honda tuto variantu nabízí se dvěma motory: turbodieselem 1.6 i-DTEC a zážehovým čtyřválcem 1.8 V-TEC. Protože naftovou šestnáctistovku jsme podrobně testovali relativně nedávno, dali jsme tentokrát přednost benzínovému motoru.

Technika je stejná

Aby nedošlo k omylu, raději hned ještě jednou zdůrazním, že Civic Sport je stupeň výbavy. Něco jako třeba R-Line u Volkswagenu. Nepřináší tedy vyšší výkon, lepší jízdní dynamiku nebo speciální naladění podvozku. V tomto případě jde „jen“ o vzhled.

Od ostatních verzí modernizovaného Civiku se Sport liší zejména agresivnějším tvarem předního nárazníku, 17palcovými černě lakovanými koly a černým potahem stropu. Při pohledu na fotky by vás mohlo napadnout, že součástí výbavy Sport je i zadní nárazník s naznačeným difuzorem, ale stejný mají i ostatní Civiky modelového roku 2015.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Civic se obejde bez šroubovací antény, což stále není v segmentu C standard; provedení Sport má jiná kola, zadní spoiler i přední nárazník

Pokud se vám tento hatchback líbí, určitě se vám bude zdát ve výbavě Sport ještě atraktivnější. Na druhou stranu, jestli nepatříte k příznivcům „UFO“ designu Hondy, těch několik málo změn oproti standardnímu provedení těžko váš pohled na Civic změní.

Uvnitř se v rámci modernizace nic zásadního nezměnilo. A protože interiér Hondy Civic je zrovna tak kontroverzní jako exteriér, můžu zopakovat tvrzení z předchozího odstavce. Nezapírám, že nepatřím k příznivcům tohoto designu. Dvojice barevných digitálních displejů nad tradiční kapličkou se třemi analogovými přístroji je snad docela osvěžující myšlenka, ale to provedení…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V interiéru přibyl multimediální systém Honda Connect; vstupy pro připojení mobilní elektroniky jsou ukryté ve schránce pod středovou loketní opěrkou

Namísto moderního až futuristického vyznění, o které designéři nejspíš usilovali, na mě kokpit Civiku působí spíš zastaralým dojmem, trochu jako digitální palubní desky amerických aut z 80. let. Na vině je hlavně „digitálková“ grafika displeje před řidičem a barevný nesoulad obou obrazovek. 

Radosti
Komfort odpružení
Reálná spotřeba
Možnost vyklopit zadní sedáky vzhůru
Objemný zavazadelník
Prostor pro nohy vzadu
Slícování dílů v interiéru
Poměr výbavy a ceny
Starosti
Pružné zrychlení z cestovních otáček
Neklid při brzdění
Zbrklá aktivace výstražného osvětlení
Ovládání infotainmentu a počítače
Nepřesvědčivá přední sedadla
Slabší přilnavost (zimní gumy + teplé počasí)
Výhled dozadu
6  /10
101 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie101 fotografií
Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 140.jpg Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 141.jpg Honda Civic Sport 1.8 i-VTEC v testu AutoRevue.cz 137.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Novinky pro rok 2015 a výbava Sport
  2. Zmatené ovládání, ale extrémně praktický interiér
  3. Atmosféra ber růžových brýlí; Nečekaně komfortní
  4. Čím vybavenější, tím výhodnější; Verdikt
  5. Technické údaje; Kompletní fotogalerie
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 90 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků