Test Honda Civic 1,6 i-DTEC: když méně znamená více...

UFO pokračuje v letu. Kam? To se zatím stále jaksi neví, jisté ale je, že mu v něm nyní pomáhá nový motor. A je to velmi dobrý motor…
Seznam kapitol
  1. Zase to UFO…, Motor z první ligy, Emoce v první linii
  2. Nabídka verzí, Na první pohled, Zkoušený vůz
  3. Na palubu, Kouzlení se sedadly, Pracoviště řidiče, Motor na jedničku
  4. Na silnici, A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Fotogalerie

Zase to UFO…

Již od premiéry předchozí generace Hondy Civic v roce 2005 byste jen těžko hledali test nebo jiný článek k tomuto modelu, v jehož záhlaví by se alespoň jednou neobjevil výraz UFO. A musím se přiznat, že mi dalo dost práce alespoň tentokrát se tomuto trendu vyvarovat. Ono se ale není čemu divit, toto auto totiž vybočuje z řady jak designem karoserie a interiéru, tak soustavou kontrolních a ovládacích prvků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda Civic s lehkým a živěji reagujícím motorem 1,6 i-DTEC

A že se UFO vyrábí již v druhé generaci? Máte pravdu, nový, v pořadí již devátý Civic slavil premiéru v roce 2011, ovšem po stylistické stránce jde pouze o adaptaci generace předchozí. Loni na jaře jsme vám tento vůz představili v podrobném testu verze Honda Civic 2,2 i-DTEC Sport, který nyní doplňujeme našimi zkušenostmi ze svezení s provedením Civic 1,6 i-DTEC ve zcela novém výbavovém stupni Lifestyle zavedeném pro Civic v rámci úprav pro modelový rok 2013.

Testy | Zajímavosti | Technika | Design | Honda Civic | Honda

Test: Honda Civic 2,2 i-DTEC Sport - překvapivá proměna

Tyto vozy byly po všech stránkách prakticky stejné a jediné odlišnosti se týkají výbavového stupně a motoru, takže v následujících řádcích se budeme věnovat právě jim a zájemcům o podrobnosti k řadě Civic jako takové doporučíme výše odkazovaný test z loňska. Nejvýznamnější novinkou vozu na snímcích je jeho pohonná jednotka 1,6 i-DTEC, jež se stala dosud posledním přírůstkem do rodiny vozů Honda určené hlavně pro evropské trhy.

Motor z první ligy

První podrobnosti k motoru 1,6 i-DTEC jsme vám přinesli již na sklonku roku 2011, přičemž pod kapotu Hondy Civic doplul až letos v březnu. Zcela nově vyvinutý vznětový čtyřválec 1,6 i-DTEC je prvním z řady Earth Dreams, která postupně nahradí stávající motorizace automobilky Honda. Ta jej prezentuje jako nejlehčí mezi konkurenty, ovšem za zmínku stojí také jeho postavení v rámci ostatních motorů nabízených v současnosti pro řadu Civic.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Civic, to je tradiční důraz na detaily

Ano, Civic 1,6 i-DTEC je sice stále o rovný metrák těžší než zážehový čtyřválec 1,8 i-VTEC, ovšem zároveň o 60 kg lehčí než dosud stále nabízený větší vznětový agregát 2,2 i-DTEC. A mít před přední nápravou přes dva pytle cementu navíc, nebo nemít, to je s ohledem na jízdní vlastnosti u vozu této kategorie docela důležitou otázkou... 

Testy | Honda Civic | Honda

Test Honda Civic i-VTEC: UFO přistává

 

Tento čtyřválec patří nejen po stránce konstrukční, ale i po té provozní k nejlepším současným motorům své kategorie. Kromě nízké hmotnosti se při vývoji pracovalo také na snížení tření, které se údajně podařilo omezit o 40 %. Nový agregát Honda 1,6 i-DTEC používá systém vstřikování common-rail pracující s tlakem až 180 MPa. Součástí motoru jsou také nerezové výfukové potrubí a systém recirkulace výfukových plynů s vysokotlakým a nízkotlakým vedením.

Emoce v první linii

Honda Civic i ve své deváté generaci probouzí emoce, a my říkáme: SLÁVA! V záplavě dnešních aut svázaných vesměs sítěmi tradic, konvence a požadavků nejrůznějších administrativních limitů je až s podivem, že se najde auto (navíc v racionalitou ovládaném segmentu nižší střední třídy!), jež se nebojí vystupovat z řady. Toto auto v dohledné době vysloveně nezastará, za dalších patnáct dvacet let bude vypadat spíše jako komiksová rekvizita.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Současný Civic nenechá chladným snad žádného pozorovatele. Jeden se do něj zamiluje a druhý jej bude nenávidět, nic mezi tím neexistuje. Pokud patříte mezi ty, kterým se toto auto nelíbí, pokuste se nad to alespoň na chvíli povznést a číst dále: je to totiž auto objektivně vzato velmi dobré. A to i přesto, že snad až na nový motor, k němuž se dostaneme později, nad konkurencí vlastně žádnou svojí vlastností vysloveně neční.

Zajímavosti | Technika | Premiéry | Palivo | Honda Civic | Honda

Honda Civic: evropské specifikace (+velká fotogalerie)

Ačkoli vás to možná na první pohled překvapí, tento futuristicky střižený vůz je po technické stránce koncipován veskrze konzervativně. Systém „vše vpředu“ je samozřejmostí, ale třeba všechny zážehové motory mají jen jeden vačkový hřídel (byť v kombinaci s čtyřventilovou technikou a proměnným časováním) a zadní kola spočívají na jednoduchých vlečených ramenech spojených torzní příčkou.

Následující kapitola
Honda Civic 2.204
Rok výroby: 2007
Stav: 156 879 km
Cena: 129 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 195 000 Kč
Honda CR-V 1.997
Rok výroby: 2010
Stav: 83 304 km
Cena: 270 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků