Test Honda City 2010: dává vůbec smysl?

Malé sedany nebývají krásné. Jinak na tom nebyla ani Honda City první generace, ta druhá vypadá o dost lépe. Dokáže s ní Honda uspět?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Karoserie konečně se sexy zadkem, Prostorný interiér
  2. Živý šetřílek pod kapotou, Jistá jen v nižších rychlostech
  3. Závěr, Ceny, Plusy a minusy, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie (62 foto)

Trnitá cesta od hatchbacku k sedanu

Hondy City první generace nebyla zrovna šlágrem. Naroubovaný kufr na Jazzu tloukl přímo do očí. A to ještě mohu tvrdit, že v rámci konkurence se jednalo o jeden z nejlepších počinů v segmentu malých sedanů - nejeden konkurent dokázal svým vzhledem vystrašit i velmi otrnulé jedince.
Jelikož automobilky mají napnuté rozpočty, verze sedan většinou vzniká z pětidveřové varianty (a to pak není divu, že malé sedany vypadají tak, jak vypadají). Prostě bída, o vyváženosti proporcí či nějaké harmonii karoserie nemůže být ani řeč. Malým sedanům se možná i proto na starém kontinentu dlouhodobě nedaří a jejich pravým rájem je dálný východ. Dokáže Honda City dosavadní situaci změnit?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sexy zadek, konečně

Současné City vypadá lépe než předchůdce a dokonce lépe než většina úhlavním konkurentů v podobě Suzuki SX4 sedan, Fiatu Linea, Chevroletu Aveo či Renaultu Thalia. To, že se předchůdce desingově příliš nepovedl můžete vidět z fotografií zachycující obě generace vedle sebe. Doslova naroubovaná záď trhala celkové vnímání vozu.

To nová generace modelu City působí o mnoho lépe. Dynamičtější tvar karoserie a podařené zadní partie mohou konečně oslovovat i mladší zákazníky. Příď s dlouhými světlomety odkazuje na příbuznost k japonské značce. Maska chladiče je masivnější díky čemuž celý vůz působí dospěleji. Nové City je o pouhých 5 mm delší než předchůdce, přičemž rozvor byl prodloužen o 100 mm. Díky tomu profituje posádka (mezi předními a zadními sedadly je o 25 mm více prostoru).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezigenerační srovnání Honda City I. gen Honda City II. gen
délka (mm) 4395 4420
šířka (mm) 1690 1695
výška (mm) 1485 1470
rozvor (mm) 2455 2540
rozchod předních kol (mm) 1455 1495
rozchod zadních kol (mm) 1455 1475
světlá výška (mm) 145 135
provozní hmotnost (kg) 1117 1171
celková hmotnost (kg) 1510 1540
objem zavazadelníku (l) 500 506

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prostorný interiér vs. hůře využitelný kufr

Kabině vládne relativně jednoduchá palubní deska, která si mé sympatie získala po stránce ergonomické. Potěšil mě výborný volant z modelu Civic seřiditelný ve dvou osách a přehledné provedení přístrojové kapličky. Přední sedadla poskytují pouze podprůměrné boční vedení těla, přičemž je lze výškově nastavit v rozmezí 50 mm. Přesto bych uvítal nejnižší polohu ještě o nějaký ten centimetr blíže k vozovce. Přece jen sedím v Hondě a ne v nějakém „embéčku“ z Francie. Bohužel na tuto myšlenku musím rychle zapomenout. City, stejně jako Jazz má pod předními sedadly umístěnou palivovou nádrž. Nezbývá než se s výše položenými předními sedadly smířit. Volant můžeme seřizovat podélně i výškově v rozmezí 40 mm. Zde nemám připomínek. Nově na místě řidiče přibyla opěrka levé nohy, kterou snad každý ocení při delších jízdách po dálnici.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kdo touží po variabilním a dobře přístupném zavazadlovém prostoru, měl by se obecně tří-prostorovým automobilům vyhnout. Samotná stavba sedanů totiž omezuje využitelnost zavazadelníku a ruší sebemenší pomyšlení na větší variabilitu interiéru. První generace modelu City však oplývala zvláštností. Sedáky zadních sedadel bylo možné v případě potřeby vztyčit (palivová nádrž našla své místo netradičně již tehdy pod předními sedadly), čímž vznikl solidní přepravní prostor (pohodlně jste tak odvezli kytku v květináči či dětské kolo). Nová generace si umístění palivové nádrže zachovala, ale přišla o možnost sedáky zvedat. Majitelé se musí spokojit pouze s odkládacím prostorem pod sedáky. Opěradla zadních sedadel se dají polohovat a sklápět v poměru 60:40, a tím veškerá variabilita končí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Samotný zavazadelník pojme nadprůměrných 506 litrů, nepotěší však omezeným přístupem a vzpěry zasahujícími do nákladového prostoru. Přístup do kufru je možný dvěma způsoby - můžete zatáhnout za páčku umístěnou vedle sedadla řidiče nebo musíte použít klíček a víko manuálně odemknout. O co jednodušší by bylo otevírání dálkovým ovladačem či tlačítkem umístěným na víku?
Další výtka spočívá v ovládání audiosoustavy. Honda zjednodušovala a redukovala počet ovládacích prvků na rovných deset kusů. Bohužel právě tato redukce snižuje komfort ovládání. Na druhou stranu cestující potěší audiosystém přehrávající MP3 (nechybí konektory AUX a USB) a velké množství odkládacích přihrádek a různých schránek. Nepochopitelně ovšem chybí funkce RDS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Honda Jazz 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 112 576 km
Cena: 115 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 120 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 99 796 km
Cena: 210 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 49 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků