Test Honda City 2010: dává vůbec smysl?

Malé sedany nebývají krásné. Jinak na tom nebyla ani Honda City první generace, ta druhá vypadá o dost lépe. Dokáže s ní Honda uspět?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Karoserie konečně se sexy zadkem, Prostorný interiér
  2. Živý šetřílek pod kapotou, Jistá jen v nižších rychlostech
  3. Závěr, Ceny, Plusy a minusy, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie (62 foto)

Trnitá cesta od hatchbacku k sedanu

Hondy City první generace nebyla zrovna šlágrem. Naroubovaný kufr na Jazzu tloukl přímo do očí. A to ještě mohu tvrdit, že v rámci konkurence se jednalo o jeden z nejlepších počinů v segmentu malých sedanů - nejeden konkurent dokázal svým vzhledem vystrašit i velmi otrnulé jedince.
Jelikož automobilky mají napnuté rozpočty, verze sedan většinou vzniká z pětidveřové varianty (a to pak není divu, že malé sedany vypadají tak, jak vypadají). Prostě bída, o vyváženosti proporcí či nějaké harmonii karoserie nemůže být ani řeč. Malým sedanům se možná i proto na starém kontinentu dlouhodobě nedaří a jejich pravým rájem je dálný východ. Dokáže Honda City dosavadní situaci změnit?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sexy zadek, konečně

Současné City vypadá lépe než předchůdce a dokonce lépe než většina úhlavním konkurentů v podobě Suzuki SX4 sedan, Fiatu Linea, Chevroletu Aveo či Renaultu Thalia. To, že se předchůdce desingově příliš nepovedl můžete vidět z fotografií zachycující obě generace vedle sebe. Doslova naroubovaná záď trhala celkové vnímání vozu.

To nová generace modelu City působí o mnoho lépe. Dynamičtější tvar karoserie a podařené zadní partie mohou konečně oslovovat i mladší zákazníky. Příď s dlouhými světlomety odkazuje na příbuznost k japonské značce. Maska chladiče je masivnější díky čemuž celý vůz působí dospěleji. Nové City je o pouhých 5 mm delší než předchůdce, přičemž rozvor byl prodloužen o 100 mm. Díky tomu profituje posádka (mezi předními a zadními sedadly je o 25 mm více prostoru).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezigenerační srovnání Honda City I. gen Honda City II. gen
délka (mm) 4395 4420
šířka (mm) 1690 1695
výška (mm) 1485 1470
rozvor (mm) 2455 2540
rozchod předních kol (mm) 1455 1495
rozchod zadních kol (mm) 1455 1475
světlá výška (mm) 145 135
provozní hmotnost (kg) 1117 1171
celková hmotnost (kg) 1510 1540
objem zavazadelníku (l) 500 506

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prostorný interiér vs. hůře využitelný kufr

Kabině vládne relativně jednoduchá palubní deska, která si mé sympatie získala po stránce ergonomické. Potěšil mě výborný volant z modelu Civic seřiditelný ve dvou osách a přehledné provedení přístrojové kapličky. Přední sedadla poskytují pouze podprůměrné boční vedení těla, přičemž je lze výškově nastavit v rozmezí 50 mm. Přesto bych uvítal nejnižší polohu ještě o nějaký ten centimetr blíže k vozovce. Přece jen sedím v Hondě a ne v nějakém „embéčku“ z Francie. Bohužel na tuto myšlenku musím rychle zapomenout. City, stejně jako Jazz má pod předními sedadly umístěnou palivovou nádrž. Nezbývá než se s výše položenými předními sedadly smířit. Volant můžeme seřizovat podélně i výškově v rozmezí 40 mm. Zde nemám připomínek. Nově na místě řidiče přibyla opěrka levé nohy, kterou snad každý ocení při delších jízdách po dálnici.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kdo touží po variabilním a dobře přístupném zavazadlovém prostoru, měl by se obecně tří-prostorovým automobilům vyhnout. Samotná stavba sedanů totiž omezuje využitelnost zavazadelníku a ruší sebemenší pomyšlení na větší variabilitu interiéru. První generace modelu City však oplývala zvláštností. Sedáky zadních sedadel bylo možné v případě potřeby vztyčit (palivová nádrž našla své místo netradičně již tehdy pod předními sedadly), čímž vznikl solidní přepravní prostor (pohodlně jste tak odvezli kytku v květináči či dětské kolo). Nová generace si umístění palivové nádrže zachovala, ale přišla o možnost sedáky zvedat. Majitelé se musí spokojit pouze s odkládacím prostorem pod sedáky. Opěradla zadních sedadel se dají polohovat a sklápět v poměru 60:40, a tím veškerá variabilita končí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Samotný zavazadelník pojme nadprůměrných 506 litrů, nepotěší však omezeným přístupem a vzpěry zasahujícími do nákladového prostoru. Přístup do kufru je možný dvěma způsoby - můžete zatáhnout za páčku umístěnou vedle sedadla řidiče nebo musíte použít klíček a víko manuálně odemknout. O co jednodušší by bylo otevírání dálkovým ovladačem či tlačítkem umístěným na víku?
Další výtka spočívá v ovládání audiosoustavy. Honda zjednodušovala a redukovala počet ovládacích prvků na rovných deset kusů. Bohužel právě tato redukce snižuje komfort ovládání. Na druhou stranu cestující potěší audiosystém přehrávající MP3 (nechybí konektory AUX a USB) a velké množství odkládacích přihrádek a různých schránek. Nepochopitelně ovšem chybí funkce RDS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Karoserie konečně se sexy zadkem, Prostorný interiér
  2. Živý šetřílek pod kapotou, Jistá jen v nižších rychlostech
  3. Závěr, Ceny, Plusy a minusy, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie (62 foto)
Honda Civic 1.798
Rok výroby: 2014
Stav: 24 532 km
Cena: 300 000 Kč
Honda CR-V 2.199
Rok výroby: 2012
Stav: 164 437 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 1.396
Rok výroby: 2000
Stav: 199 486 km
Cena: 40 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků