Kapitoly článku:
- Útokem na Evropu, S úpravami pro rok 2012, Osvěžení také v útrobách
- Ve znamení efektivity, Nabídka verzí, Výbava pro každého
- Zkoušený vůz, Vzhůru na palubu, dálky volají…, Smutný pohled do kufru
- Za volantem, Skvělý motor, Stroj na zážitky
- A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Fotogalerie
A vystupujeme
Honda Accord Tourer ve své aktuální, loňským faceliftem nastavené verzi autem, jež v intencích střední třídy skutečně vyniká, a to především orientací na řidiče a špičkovým podvozkem. To je však vyváženo omezeným prostorem pro zavazadla a cestující na zadních sedadlech a vyšší cenou.
Accord si nedělá nároky na tituly nejprodávanějších modelů a nepokouší se za cenu kompromisů vyhovět každému, je to alternativa pro ty, kteří znají své priority. A je třeba s povzdechem konstatovat, že podobných automobilů je dnes i přes stále se rozšiřující nabídku na trhu stále méně…
Honda Accord Tourer představuje zajímavou alternativu pro ty, kteří vědí, co chtějí
Při porovnání naměřených hodnot dynamických vlastností tohoto Accordu s Avensisem z minulého týdne vynikne překvapivě malý rozdíl ve zrychlení z 0 na 100 km/h, který čini přibližně 0,5 s ve prospěch Accordu. Výraznější jsou ale rozdíly v pružném zrychlení z 60 na 100, resp. z 80 na 120 km/h, kde jsou znát kratší převody Hondy.
Během týdne jsme s Hondou Accord Tourer najezdili necelých 1 000 km při průměrné spotřebě 7,2 l/100 km. Ve městě jsme se přes 8 l/100 km dostali jen výjimečně, v dálničním provozu se připravte na 6,5 l/100 km a při klidné mimoměstské jízdě se dostanete na 5,8 l/100 km. V porovnání s Avensisem jsou to hodnoty o něco vyšší, ale odpovídají charakteru vozu i jeho určení.
Technické údaje: Honda Accord Tourer
Rok • stupeň výbavy
2012 • Lifestyle
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 2 199 cm3
Nejvyšší výkon
110 kW (150 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
350 Nm při 2 000 až 2 750 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
9,8 s
Nejvyšší rychlost
207 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
406 l
Objem palivové nádrže
65 l
Hmotnost: provozní • celková
1 594 kg • 2 100 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
7,0 • 4,7 • 5,6 l/100 km
Rozměr pneumatik
225/50 R17
Rozměry: délka × šířka × výška
4 750 × 1 840 × 1 470 mm
Stupeň/rychlost | 50 km/h | 90 km/h | 130 km/h |
1 | – | – | – |
2 | 3 000 ot./min. | – | – |
3 | 1 800 ot./min. | 3 400 ot./min. | – |
4 | 1 450 ot./min. | 2 500 ot./min. | 3 700 ot./min. |
5 | – | 2 000 ot./min. | 2 950 ot./min. |
6 | – | 1 600 ot./min. | 2 400 ot./min. |
Zrychlení 0 - 100 km/h | Čas |
1 | 10,61 s |
2 | 10,26 s |
3 | 9,81 s |
Průměr | 10,227 s |
60 – 100 km/h |
3. stupeň | 5,15 s |
4. stupeň | 7,62 s |
80 – 120 km/h |
4. stupeň | 8,22 s |
5. stupeň | 10,95 s |
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E