Kapitoly článku:
- Útokem na Evropu, S úpravami pro rok 2012, Osvěžení také v útrobách
- Ve znamení efektivity, Nabídka verzí, Výbava pro každého
- Zkoušený vůz, Vzhůru na palubu, dálky volají…, Smutný pohled do kufru
- Za volantem, Skvělý motor, Stroj na zážitky
- A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Fotogalerie
Ve znamení efektivity
U verzí vybavených automatickou převodovkou byly sníženy také ztráty vznikající třením v převodovce a převodové stupně byly optimalizovány z hlediska snížení spotřeby a emisí. Izolace interiéru od pazvuků zvenčí byla vylepšena díky použití izolační pěny s vyšší hustotou v prostoru pod kapotou a za palubní deskou.
Změny se dotkly i zvukové izolace v podlaze, která byla u verzí s dieselovým motorem doplněna akustickými kryty částicového filtru a sběrného výfukového potrubí. Soubor opatření na snížení hluku doplňuje zvětšení tloušťky zadního skla o 0,9 mm, díky kterému se podařilo zlepšit komfort pro cestující na zadních sedadlech.
Ani po faceliftu se Accord nedočkal žádné podoby denního svícení
Japonským konstruktérům se ve spolupráci s německými a britskými kolegy podařilo u verzí Accord Tourer i sedan dále vylepšit charakteristiku tlumičů s ohledem na různorodé typy vozovek, které se v Evropě nacházejí. V případě tlumičů se dvěmi režimy přinesla vyšší stabilitu při vysokých rychlostech, ale především výrazné zlepšení kvality jízdy na špatných vozovkách.
Novinkou u vozů značky Honda se stává systém automatického přepínání dálkových světel, kterým jsou vybaveny verze s Bi-HID (pro dálková i potkávací světla) světlomety. Tento systém je řízen kamerou umístěnou mezi čelním sklem a vnitřním zpětným zrcátkem. Kamera dokáže rozpoznat světlomety protijedoucích vozidel nebo zadní světla vozidel vpředu a podle potřeby přepne z dálkových světel na tlumená.
Nabídka verzí
Faceliftované provedení osmé generace Hondy Accord je i nadále nabízeno s karoseriemi čtyřdveřový tříprostorový sedan a jako poněkud (ale nikoli o mnoho) praktičtější kombi s tradičním označením Tourer. K dispozici jsou dva zážehové a jeden vznětový motor (ve dvou výkonových verzích), přičemž, světe div se, výkonovou špičku představuje „benzín“, což je dnes jev takřka raritní.
Pro milovníky zážehových agregátů (které i přes úctu ke špičkovému dieselu 2,2 i-DTEC k sportovně střiženému autu zkrátka sedí lépe) jsou k dispozici čtyřválce 2,0 i-VTEC s výkonem 156 koní (115 kW) a 2,4 i-VTEC o výkonu 201 koní (148 kW). Zastánci nafty mají k dispozici dobře známý agregát 2,2 i-DTEC s výkonem 150 koní (110 kW), nebo 180 koní (132 kW).
Všechny tyto jednotky jsou standardně opatřeny šestistupňovými manuálními převodovkami a s výjimkou nejsilnějšího dieselu také s pětistupňovým „automatem“ dodávaným za příplatek 50 tis. Kč. Ceny kombíku Accord Tourer začínají na částce 604 000 Kč.
Výbava pro každého
Aktuální Accord v rámci tradice neoplývá škálou doplňkové výbavy, takže připlatit si můžete prakticky jen za sestavu aktivního tempomatu (ACC), předcházení opuštění pruhu (LKAS) a mírnění následků nehody (CMBS) za 100 000 Kč a „inteligentní“ klimatizaci (+ 40 000 Kč). To vám však do značné míry vynahradí rozsah výbavových stupňů, kterých je rovnou šest.
Přístup do vozu je pohodlný, vzadu je ale o něco méně místa než by se na střední třídu slušelo
Ten základní nese prosté označení S a obsahuje kromě kompletního řízení podvozku a sady airbagů (bohužel bez kolenního pro řidiče) také palubní počítač, dálkové elektrické ovládání zámků, oken a sklopných a vyhřívaných zrcátek, automatickou dvouzónovou klimatizaci nebo litá kola. Comfort je bohatší třeba o sedadlo řidiče s regulací výšky a tuhosti bederky, tempomat nebo rádio s MP3, vstupy AUX a USB a ovládáním na volantu.
Accord Elegance přidává například automatické stěrače a světla (se senzorem, tedy u nás k ničemu…) a stmívací vnitřní zrcátko, alarm, kožené čalounění volantu a hlavice řadicí páky, Bluetooth hands-free či mlhovky. Od verze Lifestyle to začne být zajímavější, protože v ní najdeme třeba elektrické zdvihání a uzavírání výklopné zádě, vyhřívání předních sedadel, parkovací asistent s čidly vpředu i vzadu, výkonnější audiosystém nebo již výše zmíněné bi-xenonové adaptivní světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel.
Špičkou aktuální nabídky Accordu se pak stávají varianty Executive a Type-S dodávané za stejnou cenu. Executive míří spíše na luxus a nabízí třeba výdechy ventilace pro cestující vzadu, kožené čalounění či elektricky ovládané střešní okno, namísto kterých sportovně střižený Type-S disponuje speciálním interiérem či osmnáctipalcovými litými ráfky.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E