78
Fotogalerie

Test Honda Accord 2,2 i-CTDI: pan Nedoceněný

Kapitoly článku:


Vše pro řidiče

Pokud zrovna neholdujete anonymnímu tvarování Volkswagenů, jistě oceníte palubní desku Accordu. Vše je zde orientováno přímo na řidiče. Usednete za perforovanou kůží čalouněný volant a je vám jasné, že máte vše pod kontrolou. Není třeba obávat se ohromně působící uživatelské příručky, jež čítá bezmála 600 stran, neboť ovládání všech skupin je veskrze intuitivní a snadno pochopitelné i pro řidiče s vozy Honda neseznámenými.

P1020489.JPG P1020492.JPG P1020275.JPG
P1020274.JPG P1020278.JPG P1020280.JPG   
 
Přímo na volantu se nacházejí ovládací prvky dálkového ovládání audiosystému a tempomatu, přístrojovému štítu, vzdáleně připomínajícímu svojí koncepcí ten v „ufu“ Civic, dominuje velký tachometr s vestavěným, dvouřádkovým displejem palubního počítače a po stranách doplněný otáčkoměrem, palivoměrem a teploměrem chladicí kapaliny a potřebnými kontrolkami.

P1020277.JPG P1020276.JPG P1020287.JPG P1020270.JPG P1020281.JPG

Také páčky pod volantem jsou řešeny evropským stylem, první fáze cyklovače stěračů aktivuje samočinný a velmi dobře pracující automat. Ovládání rádia a klimatizace je integrováno do jediné jednotky na středové konzoli a jejich regulaci hravě zvládne i žák páté obecné. Regulaci teploty pro pravou a levou část interiéru lze provádět samostatně, nebo simultánně. Prakticky nic se nenachází mimo snadný dosah řidiče, což přispívá k bezpečnosti provozu a pohodě v interiéru.
  
P1020282.JPG P1020283.JPGP1020271.JPG
P1020284.JPG  P1020286.JPGP1020493.JPG

Na silnici

Vznětový motor naskakuje po krátkém žhavení bez protestů, ani jeho „studený klapot“ není nikterak protivný. Testovaný vůz posádku ani okolí neobtěžoval žádnými pazvuky ani „zpívajícími“ kladkami. Zahříval se poměrně rychle, takže jsme nepostrádali ani vyhřívání sedadel.

Jakmile vyjedete na silnici, pod nosem vykouzlíte potměšilý úsměv tatínka, který rodinu přesvědčil, že s ohledem na prostorové možnosti pořídil právě tento vůz. Brzdná síla je dávkována velmi citlivě a na její soustavu se řidič může kdykoli a opakovaně spolehnout. Řazení šestistupňové převodovky je přesné a má krátké dráhy, také její odstupňování bylo zvoleno vhodně.

Motor bez jakýchkoli, třeba u TDI motorů běžných protestů hladce a měkce spolupracuje již od 1 400 ot./min., jeho chod je vhodně a účinně tlumený, na skutečné živosti nabývá ale až v obvyklém okolí 2 000 ot./min.

P1020223.JPG P1020224.JPG P1020225.JPG

Směrová stabilita byla u zkoušeného vozu vynikající, překonávání nerovností naznačovalo dosažení bezmála ideálního kompromisu mezi komfortem a ovladatelností, ovšem vždy jaksi s mírně zvýšeným důrazem na jízdní vlastnosti a aktivní bezpečnost. Řidiče neobtěžují prakticky žádné vibrace vedené do volantu nebo řadicí páky. Řízení je lehké, ale zároveň přesné a bezprostředně komunikující, to vše v kombinaci běžnému Evropanovi takřka neznámé.

V tuto chvíli cítím, že jsem dosud při hodnocení tohoto Accordu použil až příliš mnoho vykřičníků při popisu všech těch předností, takže zpátky na zem. Těžký motor dělá podle našich čerstvých zkušeností v kombinaci s prodlouženým rozvorem náprav z Accordu Tourer 2,2 i-CTDi auto určené hlavně pro jízdu na delší a přímé vzdálenosti, neboť „řezání zatáček“ je omezeno citelnou, i když nijak nepředvídatelnou nedotáčivostí. To však nic nemění na našem zjištění, že Accord Tourer 2,2 i-CTDi je jedním z vůbec nejlepších vozů svého druhu, který s úspěchem obstojí i v konfrontaci s nejlepšími čtyřválcovými „diesely“ současnosti.   

A ven!

Dobře, takže vystupujeme. Tohle auto bylo prostě dobré. Tichý a kultivovaný motor, přehledně a kvalitně zpracovaný interiér, znamenité jízdní vlastnosti, to jsou jen některé prvky, jimiž nás vůz přesvědčil. S tímto vozem pojedete rychle, děti však nebudou kvílet zděšením a manželka vám navíc nevynadá při tankování.

Ve městě jsme jezdili za 8,4 l/100 km, mimo město jsme se dostali pod 6,0 l/100 km a celkový průměr během 1 200 km činil 7,2 l/100 km, což jsme hodnotili s ohledem na celkové zaměření vozu jako dobrou, nikoli však nepřekonatelnou hodnotu.

S ohledem na zpřevodování jsme šestou rychlost hodnotili spíše jako rychloběh, což je patrné při náhledu do připojených tabulek, takže jsme při testech pružného zrychlení posuzovali pouze „pětku“. S přihlédnutím ke konkurenci je třeba zmínit nejvyšší rychlost Accordu Tourer 2,2 i-CTDi, která ani přes použití šestistupňové převodovky nepřekročí hranici 200 km/h.

 

Vůz k testu zapůjčila společnost AAA Auto.
 

Partnerem skce pro slovenský trh je Autobazar EU, www.autobazar.eu

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud