Kapitoly článku:
Na silnici
Accord je perfektně vyvážen jak pro potřeby komfortního svezení, tak pro vyloženě sportovní jízdu. Díky dobře odladěnému podvozku s pětiprvkovými závěsy vzadu nabízí velmi jisté jízdní vlastnosti za všech okolností, směrovou stabilitu a takřka neutrální chování při průjezdu zatáček, mírná nedotáčivost zkoušeného vozu šla na vrub spíše starým pneumatikám. Naklánění v zatáčkách je minimální, řidič má zkrátka vůz vždy plně pod kontrolou a má k dispozici veškeré podněty od podvozku. Řízení je přesné, brzdy jsme vzhledem k výše uvedeným skutečnostem nehodnotili. Vynikající motor při zvýšených otáčkách dává o své práci posádce důrazně vědět, ale pravdou je, že takto plný zvuk si takřka každý vášnivý řidič rád nechá líbit.
Čtenáře jistě bude zajímat automatická převodovka, která se u vozů tohoto typu příliš často nevyskytuje. Výraznější rázy při řazení se projevují pouze za studena, po zahřátí je řazení plynulé. Volič nemá pojistku, je tedy třeba zvyknout si na „zubatou“ kulisu. Znamenitě pracuje systém manuálního řazení, tedy jakýsi tiptronic, díky kterému lze včas podřezovat před zahájením předjížděcího manévru a vhodně podřazovat pro účinné brzdění motorem. Vzhledem k použití tohoto řešení se motorista bude zřejmě ptát, proč kulisa obsahuje i polohy D3 až D1, jež převodovce nedovolí řadit vyšší stupně třeba během pomalé jízdy do táhlého kopce nebo při tažení přívěsu, ale ani my jsme odpověď na tuto otázku nenašli. Ačkoli samozřejmě obsahuje funkci kick-down, tedy podřazování při plném prošlápnutí plynového pedálu, děje se toto podřazování s poněkud delšími prodlevami, které poněkud omezují dynamické schopnosti vozu a jeho schopnosti při předjíždění.
Při akceleraci elektronika poněkud brzy podřazuje, čímž se zvyšují otáčky motoru i jeho spotřeba. Naopak při postupném zpomalování nechá převodovka zařazeny dlouho vyšší stupně, čímž se dále zpomalují reakce na náhlou potřebu prudce zrychlovat. Díky všem těmto zjištěným skutečnostem o převodovce neměl vyspělý motor zkoušeného vozu možnost plně projevit, co v sobě skrývá.
Nač si dávat pozor
Hondy Accord šesté generace obecně platí za spolehlivá auta bez výraznějších nedostatků, které se týkají spíše věcí, jež jsou obvyklé a lze je považovat za součást běžného opotřebení. Pokud se chystáte na koupi podobného vozu, dávejte pozor především na klepání a jiné pazvuky od zavěšení kol. Ne, že by naznačovaly nějakou závažnou závadu, ale na podvozku se nachází řada silentbloků, jejichž hromadná výměna vám může sáhnout do peněženky hlouběji, než byste čekali. Jedná se zvláště o tzv. tyčky stabilizátorů a ramena přední nápravy. Příjemnou zprávou je, že řadu z náhradních dílů na Accordy šesté generace lze zajistit z druhovýroby, takže běžné provozní náklady výrazně nepřekročí výdaje spojené s provozem Octavie. Na další budoucnost konkrétního vozu má vliv způsob, jakým s ním jeho předchozí majitelé zacházeli.
Pro odpůrce spojky...
Honda Accord šesté generace s dvoulitrovým motorem s variabilním časováním ventilů je tou správnou volbou pro člověka, který chce provozovat automobil přijatelných provozních nákladů, ale také se s ním má v úmyslu občas pěkně projet. Nutno dodat, že automatickou převodovku lze v tomto voze doporučit pouze člověku, jenž je zarytým odpůrcem spojkového pedálu. Toto veskrze konvenční ústrojí totiž jinak sportovně střiženému sedanu ubírá na dynamice a přidává na spotřebě paliva. Ačkoli výrobce při uvádění tohoto modelu na trh mluvil o zásadním snížení spotřeby paliva ve srovnání s předchozími generacemi Accordu, se zkoušeným vozem jsme dosáhli kombinované spotřeby 11,2 l/100 km. Při velmi citlivé jízdě mimo město se ji podařilo stlačit pod 8 l/100 km, naopak ve městě často atakovala hranici 14 l/100 km. Doporučit tak lze spíše verze s převodovkou s manuálním řazením, ale také u nich je třeba počítat se spotřebou, kolísající v rozmezí od 8 do 12 litrů benzínu na 100 km, samozřejmě dle způsobu jízdy. Ale věřte, že ten zvuk a zátah nad 00 ot/min. si odepřete jen stěží…
Stručné technické údaje | |
Počet válců/ventilů na válec | 4/4 |
Zdvihový objem motoru/typ motoru | 1 997 cm3/zážehový |
Nejvyšší výkon | 108 kW/6 000 ot./min. |
Nejvyšší krouticí moment | 184 N.m/4 800 ot./min. |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 10,9 s |
Nejvyšší rychlost | 200 km/h |
Převodovka | Aut., 4 st., sekvenční |
Spotřeba paliva město/mimo město/kombin. | 12,7 l/7,1 l/9,1 l/100 km |
Rozvor náprav | Mm |
Rozchod kol vpředu/vzadu | Mm |
Objem palivové nádrže | 65 l |
Hmotnost pohotovostní/užitečná | 1355/535 kg |
Délka/šířka/výška | 4 595/1 750/1 430 mm |
Základní objem zavazadlového prostoru | 427 litrů |
Zrychlení z 0 na 100 km/h |
Číslo měření | Čas v s. |
1 | 12,56 |
2 | 12,10 |
3 | 12,40 |
Průměr | 12,353 |
Vůz k testu zapůjčila společnost AAA Auto.
Partnerem sekce pro slovenský trh je Autobazar EU, www.autobazar.eu
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E