Test Honda Accord 2,0: sporťák s automatem

(test ojetiny) Sedan Accord je dobrým příkladem sportovního vozu střední třídy. Ale sluší mu automatická převodovka?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nabízená provedení, Zkoušený vůz
  2. Pohled zvenčí, Uvnitř, Pracoviště řidiče
  3. Na silnici, Nač si dávat pozor, Závěr, Stručné technické údaje, Zrychlení z 0 na 100 km/h
  4. Kompletní fotogalerie

Model Accord zvolila automobilka Honda jako první, který měl upevnit náklonnost evropských zákazníků tím, že byl vyráběn přímo v Evropě. Vozy Accord 5. generace tak začaly roku 1992 vyjíždět z nové továrny v britském Swindonu, a to výhradně jako čtyřdveřový sedan. Na evropském trhu byl doplněn ještě variantami kombi a kupé, které se však dovážely z továren v USA. Tento Accord prošel faceliftem v roce 1996, který vozu konečně vtisknul charakteristickou masku chladiče a opatřil jej dvojitými hlavními světlomety, ale především nevšedním motorem 2,2i VTEC/110 kW, jenž se stal alternativou k jednotkám 1,8i/85 kW, 2,0i/96 kW a, rovněž novému, vznětovému motoru s přímým vstřikem nafty 2,0i TD/77 kW. Zajímavé je, že všechny tyto motory si vystačily s jedinou vačkovou hřídelí a rozvodem SOHC, ačkoli kromě vznětové varianty využívají techniky čtyř ventilů na válec. Za důležité pokládám upozornit na to, že nejvýkonnější motor 2,2i VTEC patřil mezi vůbec první sériově vyráběné jednotky, vybavené proměnlivého časování ventilů. Na sklonku roku 1998 však přišla generace šestá, jež byla k dispozici kromě karosérie sedan konečně i jako hatchback. Délka novinky se zmenšila o 90 mm a rozvor náprav klesl o 50 mm (šířka však narostla o 30 a výška o 50 mm), přesto se konstruktérům podařilo vytvořit vůz s objemnějším zavazadlovým prostorem a větším prostorem zvláště pro cestující vzadu.

Klepněte pro větší obrázek

Nabízená provedení

Standardní výbava všech verzí byla dle tradic rozsáhlá. Každý Accord šesté generace, prodaný na našem trhu, tak byl vybaven čtveřicí airbagů, ABS s rozdělovačem EBD, centrálním zamykáním, elektrickým ovládáním všech oken, imobilizérem, elektricky stavitelnými zrcátky či výškově stavitelným volantem a sedačkou řidiče. Všechny pohonné jednotky v nabídce, v době příchodu na trh výhradně zážehové, měly variabilní časování ventilů VTEC. Většina z Accordů byla osazena dvoulitrovými čtyřválci, ale nabízela se také základní „osmnáctistovka“ s výkonem rovných 100 kW a sportovně střižený 2,2 o výkonu 156 kW, určený výhradně pro verzi Type-R, jež byla homologována jen jako čtyřmístná. Stupně výbav se jmenovaly LS a ES, alespoň mechanicky ovládaná klimatizace byla standardem kromě základního Accordu 1,8 LS a sportovního Type-R a ES zahrnovalo krom jiného klimatizaci s digitální regulací, tempomat či litá kola. Zkoušený vůz byl vybaven elektricky ovládaným střešním oknem, changerem na CD v zavazadlovém prostoru nebo audiosoustavou Bose se subwooferem pod zadním oknem. Rádio to bylo znamenité, s čistým a plným zvukem, ale vydatně se v něm ozývaly ruchy od mobilních telefonů. Níže naleznete tabulku nabízených verzí včetně oficiálního ceníku z půle roku 1999. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 

Provedení
Cena v Kč
1,8i LS
629 000
2,0i LS
679 000
2,0i ES
779 000
2,0i ES Aut.
819 000
2,2i Type-R
919 000

Zkoušený vůz

Již po první obhlídce připraveného auta jsme si uvědomili svoji nepozornost při jeho výběru. Stříbrná Honda totiž měla automatickou převodovku. Ne že by to byla apriorní vada, ale k takovému vozu se podle našeho názoru příliš nehodí. Jedná se přitom o elektronicky řízené, čtyřstupňové zařízení s klasickým měničem momentu, možností sekvenčního řazení a přemostěním měniče při jízdě vyšší rychlostí na nejvyšší stupeň pro snížení spotřeby. Již při pohledu do technických údajů bylo jasné, že i přes výkonný motor nebudu provozní výkony tohoto vozu nijak oslnivé, což praxe bohužel potvrdila. Z tabulek plyne, že dvoulitrový Accord s „automatem“ zaostává při zrychlení z 0 na 100 km/h v porovnání se slabší verzí 1,8i o 0,5 s a oproti provedení 2,0i s manuálním řazením dokonce o celou sekundu. Accord 1,8i dosáhne rychlosti o 5, Accord 2,0i man. dokonce o 10 km/h vyšší. Accord Type-R má přitom kombinovanou spotřebu vyšší jen o 0,5 l/100 km, zato z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,2 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 228 km/h…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Námi vybraný vůz byl ve velmi dobrém stavu, exteriér zaznamenal během dosavadního provozu jen několik drobných šrámů, zatímco interiér byl zcela bez vad. Jako nový byl koupen v České republice, ale servisní knížka chyběla. Na tachometru bylo jen těsně přes 100 000 km, ale skutečnou hodnotu bychom odhadovali zhruba o 60 000 km výše. Podrobná prohlídka nás utvrdila v přesvědčení, že tento Accord nebyl bourán. Lakován však byl alespoň přední nárazník. Na karosérii nebyly znát známky koroze, která se vyskytovala v povrchové podobě na dílech náprav, nikoli skeletu karosérie. Nový majitel bude muset zainvesnovat do brzdového systému. Kotouče ještě něco vydrží, ale obložení bylo v katastrofálním stavu, jeho skřípot budil husí kůži nejen na řidiči, ale i na tělech ostatních účastníků dopravního provozu. Zničená byla elektricky ovládaná anténa, toho času uložena ve schránce před spolujezdcem. Výměna provozních kapalin a stěračů bude přitom pochopitelnou samozřejmostí.

Vůz:
Honda Accord 2,0i VTEC ES aut.
Cena:
149 000 Kč
Rok výroby:
1999
Stav tachometru:
105 000 km
Další záznamy:
Koupeno jako nové v ČR
Servisní knížka:
Ne
 
 
Výbava
 
 
 
Posilovač řízení:
Ano
Airbagy:
4x
El. řízení podvozku:
ABS + EBD
Centrální zamykání:
Ano, na dálkové ovládání
El. ovládání oken:
Ano, 4x
El. ovládání zrcátek:
Ano, včetně el. vyhřívání
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:
Ano, manuálně
Stavitelný volant:
Ano, výškově
Zadní opěradla
Sklopná, nestejně dělená
Tempomat:
Ano
Klimatizace:
Ano, digitální
Autorádio:
Ano s kazetovým přehrávačem a changerem CD
Přední mlhová světla:
Ano
Nárazníky v barvě vozu:
Ano
Litá kola:
Ano, orig.
Palubní počítač:
Ne

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Nabízená provedení, Zkoušený vůz
  2. Pohled zvenčí, Uvnitř, Pracoviště řidiče
  3. Na silnici, Nač si dávat pozor, Závěr, Stručné technické údaje, Zrychlení z 0 na 100 km/h
  4. Kompletní fotogalerie
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 90 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků