Kapitoly článku:
Interiér je zklamání
Na pohled vypadá Mustang skvěle a člověk velmi rychle a velmi snadno podlehne dojmu, že si kupuje za sakra zajímavé peníze prémiové auto. Jenže po usednutí do interiéru vezmou přesně tyto iluze rovnou za své.
Ne, Mustang není uvnitř vyloženě špatný, ale výsledek rozhodně není na evropské poměry prémiový a „prémiový“ myslím v tom pravém slova smyslu, ne v tom korejském. Stručně řečeno, když si sednete do Mustangu, je to podobné, jako kdybyste si sedli do takového normálně vybaveného Mondea.
Interiér není špatný, ale k prémiové kategorii má dost daleko. Po stránce materiálů to je taková na pohled atraktivnější variace na běžně vybavený Ford Mondeo
Nedávno jsme byl na jedné tiskové konferenci poučen o tom, že existují dvě kvality. Jedna je ta pravá, která znamená odolnost auta vůči poruchám a pak je tu takzvaná „úroveň vnímané kvality“, tedy to, jak na vás auto zapůsobí. Chci věřit tomu, že u té první kvality nebude mít Mustang problém, úroveň vnímané kvality je ale kvůli tvrdým plastům všude okolo nebo třeba i díky špatně fungujícímu multimediálnímu systému s horší grafikou ne úplně nejlepší. A je to právě interiér, který vám dá jasně najevo, že Mustang není prémiové auto.
Během testu se mi stala zajímavá věc. Čím více jsem v Mustangu jezdil, tím horší mi interiér připadal. Důvod je prostý, zezačátku ve vás vládne nadšení prostě proto, že sedíte v Mustangu se stahovací střechou. Je to stejné, jako když se člověk zamiluje. Až z onoho nadšení procitnete, dostaví se velmi pravděpodobně menší zklamání.
Na interiér se ale můžete dívat ještě z druhé strany. Je to přece americké auto a ta jsou v tomto směru trochu jiná. Především ale oproti předchozí generaci jde stále o velmi solidní posun kupředu. Takže když na vás přijdou chmury z laciného interiéru, stačí se opět podívat na logo na volantu a hned vám bude jasné, že je zde vlastně vše v naprostém pořádku.
Vpředu na vás čeká dostatek místa, vzadu to je mnohem horší. Pro každého, kdo má rád své nohy, je druhá řada prakticky nepoužitelná
Prostor: Dozadu raději nelez
Nový Mustang Convertible je koncipovaný jako 2+2. Mohu vás ubezpečit, a údaje o naměřených rozměrech v tabulce vás přesvědčí, že to vzadu není zrovna dvakrát velká paráda. Druhá řada je vyloženě nouzová. Za mých 190 cm se nevejde nikdo, kdo má nohy, ale i za spolujezdce se malé osoby posadí pouze tehdy, pokud se spolujezdec výrazně uskrovní.
Přední opěradla navíc lze jen překlopit dopředu a ani sedadlo spolujezdce se po odjištění neodsune vpřed. Musíte ho posunout elektricky. Pokud je střecha uklizená za sedadly, pak není nastupování zas tak hrozné, jestli ale chcete tuto činnost praktikovat se střechou nahoře, nezapomeňte se před tím důkladně protáhnout, protože nároky na nástup dozadu jsou pak velmi podobné závodní gymnastice.
Přední sedadla mají slušné tvarování. Po odjištění se ale pouze odklopí opěradlo, posunout sedadlo musíte elektricky. Nastupování dozadu není úplně snadné, stejně jako cestování ve druhé řadě obecně
Jak to tak vypadá, nikdo si od začátku moc nemyslel, že by zrovna v Mustangu vzadu mohli cestovat další osoby. Vpředu přirozeně žádné výraznější prostorové problémy nečekejte.
Ford Mustang: Rozměry interiéru (cm)
|
Šířka v úrovni loktů vpředu
|
152
|
Šířka v úrovni loktů vzadu
|
115
|
Prostor pro hlavu vpředu min.
|
89
|
Prostor pro hlavu vpředu max.
|
97
|
Prostor pro hlavu vzadu
|
87
|
Délka sedáku vpředu
|
52
|
Délka opěradla vpředu
|
64
|
Min. šířka sedáku vpředu
|
32
|
Délka sedáku vzadu
|
44
|
Délka opěradla vzadu
|
69
|
Prostor pro nohy vzadu min.
|
5
|
Prostor pro nohy vzadu max.
|
30
|
Prostor pro nohy vzadu řidič 190 cm
|
6
|
Střecha je plátěná, na manipulaci je potřeba nějakých devět sekund, což věru není mnoho. Opět to má své důvody. Stejně jako dříve se střecha jednoduše složí za sedadla, nikoliv do kufru, a navíc odjištění od rámu probíhá ručně. Výsledek je praktický a rychlý. Jenom s autem nesmíte jet, jinak systém vypustí na displej hlášku o příliš vysoké rychlosti (můžete jet klidně krokem, ale stejně to bude moc) a stahování střechy se zruší.
Manipulace se střechou je velmi rychlá, ale auto při tom musí stát, jinak se vám střecha nepohne. Stejně jako dříve se střecha skládá za sedadla, nikoliv do kufru
K manipulaci se střechou se pak váže ještě jedna drobnost. Mustang přirozeně stáhne okna, pokud chcete se střechou něco dělat, ale po dokončení operace je už nevytáhne zpět. Ne že by to bylo životně důležité, ale u aut, která toto umí, je to takový příjemný zvyk. Stejně jako tlačítko pro vytažení všech oken najednou. To Mustang bohužel také neumí.
Zavazadelník pak zvládne maximálně 332 litrů. Protože se střecha neukládá přímo do kufru, máte těchto 332 litrů k dispozici pořád na rozdíl od klasických kupé-kabrioletů. Taková auta totiž nabídnou se střechou nahoře větší prostor pro zavazadla, se střechou dole naopak minimální prostor. Mustang je přesný kompromis. Jen se připravte na dost nepravidelný tvar. Ale testujeme přece kabriolet, ne kombík.
Zavazadlový prostor (cm) |
Šířka min. |
97 |
Šířka max. |
131 |
Výška po plato (max/min) |
35/27 |
Výška nakládacího otvoru |
41 |
Min. délka ložné plochy |
101 |
Výška nakládací hrany |
76 |
Šířka nakládacího otvoru |
108 |