To, že automobilky průběžně přehodnocují nebo ruší plány na nová vozidla, není vůbec výjimečná záležitost. "Je to logické. Řada tradičních vozů, zvláště pokud to nejsou SUV a jsou postavena na staré platformě, se v současné době ocitá v takzvané spirále smrti," uvedl Karl Brauer - průmyslový analytik a výkonný vydavatel společnosti Autotrader a Kelley Blue Book.

To, že automobilky průběžně přehodnocují nebo ruší plány na nová vozidla, není vůbec výjimečná záležitost. "Je to logické. Řada tradičních vozů, zvláště pokud to nejsou SUV a jsou postavena na staré platformě, se v současné době ocitá v takzvané spirále smrti," uvedl Karl Brauer - průmyslový analytik a výkonný vydavatel společnosti Autotrader a Kelley Blue Book.

Díky němu měla světlo světa v roce 2020 spatřit světlo světa nová generace vozu Fusion.

Díky němu měla světlo světa v roce 2020 spatřit světlo světa nová generace vozu Fusion.

Nicméně v prosinci v této souvislosti sdělil, že zákazníci dávají momentálně přednost autům s vyšší siluetou. Přesto je ale stále Fusion nejprodávanějším sedanem Fordu.

Nicméně v prosinci v této souvislosti sdělil, že zákazníci dávají momentálně přednost autům s vyšší siluetou. Přesto je ale stále Fusion nejprodávanějším sedanem Fordu.

V podstatě by se tak mohlo jednat o jakousi fúzi s původně avizovaným velkým sedanem Taurus. O něm už také mluvčí nechce cokoli říkat. Je ale také možné, že se sice nová generace nebude vyrábět v mexické továrně továrně Fordu a ve španělské Valencii, ale v Číně se zákazníci premiéry nakonec dočkají.

V podstatě by se tak mohlo jednat o jakousi fúzi s původně avizovaným velkým sedanem Taurus. O něm už také mluvčí nechce cokoli říkat. Je ale také možné, že se sice nová generace nebude vyrábět v mexické továrně továrně Fordu a ve španělské Valencii, ale v Číně se zákazníci premiéry nakonec dočkají.

Ačkoliv to mluvčí značky nechce potvrdit, ani jakkoli komentovat, list The Detroit News má k dispozici dopis zaslaný dodavatelům, ve kterém se píše, že dochází k rušení redesignu modelu Fusion, což je program označený v kódové řeči CD542N.

Ačkoliv to mluvčí značky nechce potvrdit, ani jakkoli komentovat, list The Detroit News má k dispozici dopis zaslaný dodavatelům, ve kterém se píše, že dochází k rušení redesignu modelu Fusion, což je program označený v kódové řeči CD542N.

Nový šéf Fordu Jim Hacket se samozřejmě přímo k budoucnosti Fusionu/Mondea nevyjádřil.

Nový šéf Fordu Jim Hacket se samozřejmě přímo k budoucnosti Fusionu/Mondea nevyjádřil.

Neznamená to samozřejmě okamžité stažení tohoto vozidla z výrobního programu. Ford údajně plánuje nechat si ho ve svém porfoliu na nejméně tři až čtyři příští roky.

Neznamená to samozřejmě okamžité stažení tohoto vozidla z výrobního programu. Ford údajně plánuje nechat si ho ve svém porfoliu na nejméně tři až čtyři příští roky.

Rozhodnutí Fordu o přehodnocení programu Fordu  je v mnohém podobné tomu, které učinil koncern Fiat Chrysler Automobiles v roce 2016. Tehdy se rozhodl "odepsat" modely Chrysler 200 a Dodge Dart.

Rozhodnutí Fordu o přehodnocení programu Fordu je v mnohém podobné tomu, které učinil koncern Fiat Chrysler Automobiles v roce 2016. Tehdy se rozhodl "odepsat" modely Chrysler 200 a Dodge Dart.

Některé spekulace uvádějí, že nový Fusion, pokud tedy vznikne, by se mohl posunout do vyšší třídy.

Některé spekulace uvádějí, že nový Fusion, pokud tedy vznikne, by se mohl posunout do vyšší třídy.

Vedení americké automobilky Ford v současnosti zvažuje další osud svého středně velkého sedanu. Ten se na území USA prodává s označením Fusion. V Evropě má prakticky identický model jméno Mondeo.

Vedení americké automobilky Ford v současnosti zvažuje další osud svého středně velkého sedanu. Ten se na území USA prodává s označením Fusion. V Evropě má prakticky identický model jméno Mondeo.

Díky němu měla světlo světa v roce 2020 spatřit světlo světa nová generace vozu Fusion.
74
Fotogalerie

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost: Punc lepšího zboží

Kapitoly článku:


Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost: Verdikt

Vrcholný benzinový dvoulitr je sice sám o sobě krásný motor, ale část jeho potenciálu se ztrácí v příliš „americké“ automatické převodovce – a nastavení podvozku beztak agresivní sportovní jízdě nepřeje. Spíš bychom proto doporučili diesel 2.0 TDCi, 154 kW biturbo nebo 132 kW AWD, obojí v kombinaci s dobře fungujícím dvouspojkovým PowerShiftem. (Škoda, že nelze kombinovat biturbo se čtyřkolkou. To by bylo to pravé vrcholné Mondeo pro evropského zákazníka!)

Osobní péči manažera Vignale a služby navíc nemůžeme hodnotit, protože s nimi nemáme žádnou zkušenost. Dostatečným argumentem ve prospěch Vignale je ale už to, že vrcholná verze nevychází dráž než běžné Mondeo se stejným motorem a dorovnanou výbavou. 

Ford Mondeo Vignale 188.jpgFord Mondeo Vignale 199.jpgFord Mondeo Vignale 210.jpg

Technické údaje: Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost

Rok
2016
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 999 cm3
Vrtání • zdvih
87,5 mm • 83,1 mm
Stupeň komprese
10,0
Nejvyšší výkon
177 kW (240 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 400 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
345 Nm při 2 300 až 4 900 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
7,9 s
Nejvyšší rychlost
240 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 6 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
516 l
Objem palivové nádrže
62,5 l
Hmotnost: provozní • celková
1 564 kg • 2 230 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
10,2 • 5,6 • 7,3 l/100 km
Rozvor náprav
2 850 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 599 mm • 1 595 mm
Rozměr pneumatik
235/45 R18
Rozměry: délka × šířka × výška
4 871 × 1 852 × 1 482 mm

Ford Mondeo

Ford Mondeo si získal renomé vynikajícím chováním na silnici a v aktuální generaci rovněž obřím vnitřním prostorem. Ford přemýšlí o ukončení výroby tohoto modelu.

Ceny a výbava • Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi • Test Ford Mondeo 2.0 Hybrid iVCT • Modernizace

Doporučujeme

Články odjinud