Kapitoly článku:
Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost: Verdikt
Vrcholný benzinový dvoulitr je sice sám o sobě krásný motor, ale část jeho potenciálu se ztrácí v příliš „americké“ automatické převodovce – a nastavení podvozku beztak agresivní sportovní jízdě nepřeje. Spíš bychom proto doporučili diesel 2.0 TDCi, 154 kW biturbo nebo 132 kW AWD, obojí v kombinaci s dobře fungujícím dvouspojkovým PowerShiftem. (Škoda, že nelze kombinovat biturbo se čtyřkolkou. To by bylo to pravé vrcholné Mondeo pro evropského zákazníka!)
Osobní péči manažera Vignale a služby navíc nemůžeme hodnotit, protože s nimi nemáme žádnou zkušenost. Dostatečným argumentem ve prospěch Vignale je ale už to, že vrcholná verze nevychází dráž než běžné Mondeo se stejným motorem a dorovnanou výbavou.
Technické údaje: Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 999 cm3
Vrtání • zdvih
87,5 mm • 83,1 mm
Nejvyšší výkon
177 kW (240 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 400 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
345 Nm při 2 300 až 4 900 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
7,9 s
Nejvyšší rychlost
240 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 6 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
516 l
Objem palivové nádrže
62,5 l
Hmotnost: provozní • celková
1 564 kg • 2 230 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
10,2 • 5,6 • 7,3 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 599 mm • 1 595 mm
Rozměr pneumatik
235/45 R18
Rozměry: délka × šířka × výška
4 871 × 1 852 × 1 482 mm