Test Ford Mondeo 2,0 TDCI: etalon třídy?

63 komentářů

udo
26. května • 21:54


Kazdemu take auto ake si zasluzi
Ja druhe Mondeo - 2007, posledne zo "starych", TDCi, stipka chiptuningu, stipka uprav podvozku a vyfuku, 90.000 za rok, teraz cez 100.000, vykon cez 140, krutak cez 350, na VPower Diesel, 6l na 100km (nie plizenim vpred)
Kazde 3 mesiace prehliadka (po 20.000km), kazde 3 mesiace som navyse v servise.... s rozbitym celnym sklom :-DO chvilu vymena tlmicov (sama jama v Strednej Europe) za sportove, nech je to komplet, o rok sa ozvem, po 200t.Nechapem Mazda 6, vpredu malo miesta, strasne azijske krivky (este horsie plasty) na pristrojovke, male sedadlo, horsi vyhlad, priemerne motory. Ked, tak vykon a krutak z MPS, ale kto by to zivil B-]

Andy
24. května • 14:27

http://www.autorevue.cz/getfile.aspx?id_file=971339340kde se nachazi tady to? :-/

Antracit
24. května • 18:30

To je přední maska a úžasné zamykání haubny na klíček. :-D

ja
23. května • 23:55

ciste statisticky a ucetne vzato jsou na ne mensi naklady nez na passaty, oktavky a audi, volvo a opel skoncili ....rocni najezd v prumeru 30-40tis km
Mondea jsou vetsinou diesely .......
V okruhu svych znamych znam jen jednoho cloveka, co mel problem se vstrikovanim ze musel menit neco za 20000,-, a ten ma Audi A6 2002 :)

yoyo
23. května • 20:16

ktory je lepsi motor ?

tempe
26. května • 12:09

Mazda.Ta má všechno lepší.

boby
23. května • 13:20

Já jsem kupoval toto Mondeo jako nové, naštěstí ho už po 5 letech nemám. Za těch 5 let najeto 140 000KM. 2x výměna ložiska na kole, prasklá přední pružina u tlumiče, kompletní výměna zadní nápravy, odešlo turbo, shnilé spodky dveří (v dnešní době nevídané). Za 5 let neskutečně mnoho závad a za pěkný prachy. Teď mám Mazdu 6, najeto 90 000km a zatím bez problémů. Ford mi už nesmí do baráku!!!!. Autor článku je zřejmě velký obdivovatel zn. Ford...

Andrej
16. prosince • 23:06

Chlape co si s tym autom robil? Offroad ? Tomuto nerozumiem pochopim zeby si mal motoricky problem lebo poznam ludi co v zime ide z parkoviska 1plny ale toten neznicitelny podvozok takto zhumplovat? Tak to teda klobuk dolu lebo co nase Mondeo prezilo (na prednej naprave menena akurat tycka stabilizatora a na zadnej naprave vsetky silentblocky po 450 000km) v Bratislave za pol miliona kilometrov a 8 rokov je podla mna prinajmensom znamka nadpriemernosti. Ty by si s Passatom pozeram ze daleko nezasiel :D. Toto nepochopim snad nikdy ako ludia dokazu humplovat auta...

Pepis
23. května • 20:09

Vidis, ja si na Mondeo absolutne nemuzu stezovat.

ka-spel
23. května • 1:08

Ten článek je skoro opsaný http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=132&server=1&article=7483

Jiří Duchoň
23. května • 8:48

Cože?! To myslíte vážně?! Jak mohl být srovnávací test Mondea Mk. II a Sierry opsán do podoby testu Mondea třetí generace?! Použil jsem pouze odstavec, kde jsem shrnoval historii před Mondeem druhé generace. Jelikož se jedná o historicky nevratný jev, nevidím důvod, proč ji přepisovat. Možná si neuvědomujete, že podobný výpad je pro novináře velkým zklamáním a potupou jeho práce.

RS
23. května • 13:11

Jiri je to blbec nic si z toho nedelej, clanek je dobry jak ozdy.Doufam ze se dockame take testovani mene bezneho Fordu treba nove Kugy nebo S-MAXE s 2,2 TDCi. Nebo noveho Mondea s 2,2TDCi hlavne clanek napsany o tebe.

Jiří Duchoň
23. května • 13:23

Dobrý den, děkuji Vám, podobně jako snad každý z nás se snažím dělat svoji práci co nejlépe.Kugu Vám slibuji, už se na ni těším. Příjemný víkend!

RS
23. května • 15:16

Tobe take! K te Kuga treba mne by zajimalo jaky Haldex v Kuga je a jak je proti zakladu upraveny, jak se chova, uz jsem to neco slysel a rad bych to vedel presne jak to bude u Fordu, precejenom cekam za hocasem daji i do jinych modelu.

brak
22. května • 15:57

Je zajimave, ze vam tam dovoli vybrat si k testu auto podle vlastniho prani, i kdyz tim riskuji (a v podstate vzdycky se to stane), ze ctenari v diskuzi pod clankem budou drzkovat, jaka je to sunka a vrak...

Jiří Duchoň
22. května • 18:04

Dobrý den, jsem rád, že tímto způsobem naše spolupráce s bazarem funguje. Cílem těchto testů totiž opravdu není dokazovat, že v AAA AUTO prodávají jen samé bezproblémové "voňavky", paradoxně více poznatků nám přinášejí právě auta v horším stavu. Snažíme se o to poznávat konkrétní auta v různém stádiu opotřebení a dobírat se i obecnějších závěrů k daným modelům. I z testu Mondea je doufám patrné, že naše testy ojetin se snažíme psát co nejobjektivněji. Děkuji, příjemný den!

Dusan
22. května • 13:29

Koukam, ze to ma faceliftovou masku ac prefacelift. Otazka zni: byl predchozi majitel tak malicherny a nebo bylo auto bouchle na predek a opravene?

rockblock
22. května • 13:35

to som si vsimol aj ja, k tej maske na aute patria hranate hmlovky, nie tieto gulate pred faceliftom.

Jiří Duchoň
22. května • 14:05

Viz zakpitola "Zkoušený vůz".

Dusan
22. května • 15:42

Kdyz uz jsme u te kapitoly "Zkouseny vuz", automaticka klimatizace (respektive digitalni ja uvadite) byla u modelu Trend v zakladu, takze nebyla dokoupena jak pisete. Manualni klima mela pouze verze Core.

Jiří Duchoň
25. května • 11:19

Dobrý den, nemáte pravdu. Elektronicky řízená klimatizace byla vyhrazena stupni Ghia, teprve po faceliftu ji získaly všechny verze kromě Core.

Fénix56
22. května • 12:59

Tehehe, nevím kde na tu cenu v áčkách přišli. Zamlžená historie (jako tradičně) , ale hlavně že povedou ty své úlysné vtírvé kecy. Cena cca 180.000 Kč a můžeme se bavit, v opačném případě naschle:-P Jinak auto bylo popsáno celkem slušně beru:-). Ale slovo robustní bych používal opatrněji. ps: ty rezavé dveře zespoda teda mazec:-/

martin
22. května • 11:52

ty vole čtvr melounu za takovouhle šunkuměl jsem už dva ojeté Fordy a koukám že problém s korozí mají pořád, viz prolisy kolem stěračů u escorta v zadních dveřích, zadní podběhy u mondea1 a teď tohle:
http://www.autorevue.cz/files/290911683.jpgto mě fakt ser..e. Když se kouknu na sousedovo volvo z r. 1987 tak mám chuť do forda kopnout

DaewooMaster
22. května • 18:11

Presne tohle jsem si rikal i ja pri spatreni toho ohavneho detailu na te fotce (tam snad chybi dole tesneni, ne?). :-/ Aneb i ja mam jeste v zive pameti zbesile korodujici Scorio (zvlast ty diry v zadnich blatnicich viditelne na skoro kazdem Scorpiu - docela zajimave, jak to auto dokazalo hnit zasadne zevnitr). Mam ted shodou okolnosti ze stejneho roku korejce (za zlomek ceny teto reklamy na Hemmerite), kde ani na mistech, kde je oderka az do plechu, nic nerezne, ac nebyl nikdy garazovan... Jeste ze se ty tituly Auto roku nedavaji az po par letech provozu auta, to by zrejme Ford moc titulu neposbiral... ;-)

Vrata
22. května • 10:10

Raději doporučuji si připlatit za motor 2.2 TDCI, který byl vyvýjený Jaguarem, Fordem a PSA. Je výkonnější, takže při jízdě stačí plyn jen skutečně lechtat a při běžné jízdě do 150 mám dlouhodobě spotřebu 6.4 (mám kombi). Má na to vliv i 6ti stupňová převodovka, která na dálnici při 150 točí lehce pod 2500, přesto má chuť zrychlovat již od 100 km/h. Vysoký krouťák, navíc s overbustem se postará o dostatečné zrychlení.
Jen je škoda, že velmi dlouhé převody jsou 3 - 4ka, 5ka i 6ka. 4ku bych dal trochu kratší - při 60 točí ~ 1600, což se samozřejmě motoru vůbec nelíbí, ale trojka má již ~ 2100.
Navíc k tomuto motoru se dávají i výkonnější brzdy a lepší výbava. Za těch pár tisíc navíc to určitě stojí. Z 0 na 100 má 8s. "Nejrychlejší" kombi planety - Škoda Octavia Combi II RS 2.0 TDI CR k tomu samému potřebuje o půl sekundy víc :-P

Dusan
22. května • 12:39

No nevim, kdyz se podivam na ceny ojetych 2.2TDCI, tak mam dojem, ze to asi nebude nejlepsi motorace. Uprimne receno zadne TDCI neni vyhra a fakt, ze v dobe absolutni preference naftaku stoji jako ojetina nejsocialnejsi verze se zakladnim benzinem vice nez nejvyssi diesel 2.2TDCI v maximalni vybave vcetne navi a kuze o leccems svedci. Mondea jsou dobra a spolehliva auta, nicmene nesmi mit na palube diesel, ktery ma tendenci po sto stopadesati tisicich zacit projevovat fatalni zavady s dosti desivymi servisnimi naklady. Bohuzel benzinu je malo a pokud jsou tak drahe a rychle zmizi.

Andrej
16. prosince • 22:52

Tak aby si bol v obraze - "ci po sto stopadesati tisicich zacit projevovat fatalni zavady" Nase ma uz 480tis. km a akurat sa vymenilo turbo, siel som ho preblafnut na dialnicu a az som sa sam cudoval ako rychlo tam naskakalo 220km/h. r.v. 2002, TDCi s DELPHI vstrekovanim 96 kW. Interier stale vyzera bohovsky, ziadne vrzganie ci praskanie dokonca ani za studena a ani v mrazoch. Bol vymeneny volant lebo bol fakt osuchany, co sa sedadiel tyka, su perfektne pevne, po 500km bez prestavky ziadne fatalne zavady chrbtice ako u konkurencie. Jednoducho to poviem tak, sadnem do mondea, vsetko na dotyk kvalitne, makkucke, vyhulim radiu (orig tovarenske aj repro) vsetko hra cisto, hlasno, kvalitne nic nerezonuje, nepraska nepuka...oprem laket o laktovku nevrzga, oprem laket o dverovu opierku - nevrzga. A teraz si sadni do passatu s typicky cesko/slovenskymi pravymi 150tis. km a chyt sa niecoho, poriadne si opri niekde laket... A to nehovorim este o motore 96kW passat, turbozrut, MAF senzor je tam asi na vymenu so zhavicmi alebo co, predna naprava je jak zlozita tak nahovno, neucinna a draha. Btw na mondeu este neboli menene ani len capy, akurat tycky stabilaku. Ale poviem to tak ze zhumplovat sa da kazde auto ;-) je to od kusu poviem priklad za predvadzany model by som nechcel ani za svet ale napriek tomu, interier stale vyzera skvelo.

rockblock
22. května • 13:30

ake zavady? aky rok vyroby?
TDCI su akurat trochu nachylnejsie na kvalitu nafty, ak kupis od roku 2004 a netankujes na JZD, tak nevidim problem. Po tomto roku urobili upravu vstrekovania, motor uz tak citlivy nie je, ale predsa. Ostatne mozne zavady (napriklad turbo) sa tykaju rovnako inych znaciek a motorov, ked honis na dialnici auto a potom nenechas vychladnut, pripadne mas v zime studeny motor a ides mu po krku, tak ti odide turbo na comkolvek.

LOL
22. května • 13:51

Jo tyhle báchorky jak je to v pohodě jsem už taky slyšel.Není jediný důvod jít do rizika, když tohle auto, tak v benzínu.Jen když se podíváš do bazarů, tak cenovky těchto Mondeí hovoří za vše.Kupujou jen neznalci.Člověk s nějakou to zkušeností, raději vybere něco jiného.To že tady ještě bude psát spousta Mondeáků , jak maj motor v pohodě nic neznamená.Prostě to zvýšené riziko tam je a proto radím nekupovat.Benzín je jasná volba...:-D

rockblock
22. května • 14:15

to co pises o bazaroch a cenovkach hovori o niecom uplne inom, ale ved nevadi. Mondeo je typicke fleetove vozidlo, podobne ako Focus a vypocitaj si zivotny cyklus modelu, spoj si to s tym, ze koncia v leasingoch a objavuju sa potom v bazaroch. A ked ich je vela, tak cena ide rapidne dole.
A radsej som si vybral mondeo. A radsej dizel. Mal si to auto? Zaoberas sa autami? Ma vasa rodina viac takychto aut? Sory, ja to auto mam, v rodine dalsie tri a kupoval som od priatela, ktory ma bazar a predava skor za drahsie ceny, auta si vybera na aukciach. V tejto kategorii a za tieto peniaze, som si mal podla teba vybrat ake auto? napis konkretne veci a neopisuj stare legendy z internetu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan
22. května • 15:12

Faktem je, ze realna bezproblemova zivotnost TDCI je nekde pres tech sto tisic az stopadesat tisic. Pak uz vyrazne narusta riziko nakladnych oprav. Problem je, ze skoro jakekoliv jeta Mondea na trhu jsou prave takhle ojezdene vozy. Vim o nekolika pripadech z okoli, kdy si dotycny koupil TDCI s tim, ze 2004+ pohoda po faceliftu, cerpadlo uz po upravach a najednou bum, odtahovka ucet v servisu za sedesat tisic. Pak znam jednoho nestastnika a ten uz ma ucet v servisu pres sto tisic, pokazde to same zavada naftaku aneb variace na tema cerpadla, vstriky, turba.

Mindoro
22. května • 16:58

..neexistuje jediny duvod proc jit do rizika..
Hmm, dobry. A co takhle duvod v rocnim najezdu nad 30tiskm?? Nerad se pasuji do znalce tohoto auta, ale par jsem jich uz mel a par let uz se v problematice TDCi pohybuju. Pokud nekdo nekoupi problematicke TDCicko z pocatku vyroby (do 3/2003) kde byly problemy s materialy v cerpadlech, sponami a nasledne se vstrikovaci, tak muze byt ve stejnem klidu jako majitel konkurencniho commonrailu.
Pokud se mu neco vy.ere tak to pravdepodobne nebude TURBO, CERPADLO ani dalsi rado citovane zaklinadlo benzinovych motofandu, ale budou to vstriky, kterezto u commonrailovych motoru jsou stejne spotrebni dil jako treba tlumice.. Servisni sit na repasi vstrikovaci Delphi je stale sirsi a provedene opravy stale levnejsi, takze svete div se neodkladna a silene draha repase vyjde i s praci na 5tis/ks. Az to priste ZNAMEMU udela BUM na dalnici, tak muze vyrazne usetrit..Tak to tem znamym Dusane prosimpekne povez.
A abys jim usetril dalsi starosti, tak jeste vzkazuji, ze Mondea na turba netrpi (pletes si to asi s VW nebo Renaultem)Me treba nikdy vstrikovace neodesly, ale resil jsem problem s napinacimi kladkami (u 2.2tdci)
U 2.0 TDCi motor stale funguje jako novy se 170tis km. Az se na nem budou muset ty vstriky za 20tis Kc vymenit vubec me to nebude srat, protoze jsem 4x tolik usetril na palivu.

LOL
22. května • 18:29

Bavil jsem se o tom, že je nesmysl to kupovat ojeté.A za tím si stojím.Jsou tu jiná auta s menším rizikem.Piš si co chceš, říkej si co chceš, tohle jsou fakta.Repasovat se začalo je to cca rok a ne vše jde zrepasovat, i když řešení to je, to nepopírám, avšak co bys poradil známemu Dušana před cca 2 roky a více.
Je zajímavé, že ostatní automobilky tak velké problémy neměli.Nakonec každý pochopí proč FORD v současnosti spolupracuje s PSA.Prostě se jim něco moc nepovedlo, tak proč to neříci.Nakonec na autu.cz je sekce Ford a problemy se vstřikovači tam jsou popsány.Bylo toho opravdu moc.Jen podotýkám nic proti Fordu nemám.http://www.auto.cz/diskuse/4618a80bac1c8?diskuse -)

Mindoro
22. května • 18:53

A jinak dekuji za odkaz do diskuse. Nejaky ten patek do ni pod pseudonymem Krkovicka prispivam:)

LOL
22. května • 21:18

Jo krkovička...ten tam je taky :-).....Zdílením výrobních nákladů je to taky, to bezesporu, ale jsem si ale jist že tam je i to, že holt když to někdo má vychytaný lépe, tak proč se sním nespojit.Ford si totiž více zkazit pověst už díky dieselům nemohl,takže si jen polepšil.....(tím nemyslím vstřikovače, myslím diesel Ford jako celek dlouhodobě) Prostě konkurence na tom byla lépe, tak se musel snažit.Vím že teď už to je v pohodě....

Antracit
22. května • 21:11

Známej má TDCI 96 KW, model 2003. Vstřiky 2x pryč, poprvé oprava 40.000 Kč, podruhé prý o něco míň. (všichni mu říkali ať ho nebere, bylo to už známá věc před dvěa lety o průserovosti Delphi sestému, ale maj v rodině samý Fordy, tak značce věřil) Teď ho prodává, nemáte někdo zájem? To co ušetřil na palivu za ty cca 2 roky co ho má, dal do vstřiků. To ani nemluvím o tom, že tahle verze měla ten silně nestabilní volnoběh, takže je to radost se s 96KW motorem rozjíždět.... A ta spotřeba taky není moc růžová, ale Mondeo je velké auto. Myslím že je v průmeru kolem sedmi. Což mě na nafťák přijde docela dost i když je takhle velkej. A proto jedno rčení nakonec: Fordem tam a vlakem zpátky. (máme v rodině 2 Fordy můžu potvrdit) :-D

Mindoro
22. května • 18:51

Pred dvema roky bych mu poradil at si koupi benzina- sam jsem to udelal a spokojene na nem padesatku odkroutil:)
Nastesti technologicky vyvoj nezastavis a nyni bych mu smele poradil diesela (sapozrejme s varovne vztycenym prstem:))Jsi zrejme vemi dobre zasvecen do problematiky fuzi a sdileni vyrobnich nakladu kdyz si troufas spolupraci Fordu s PSA pricitat problemum s TDCi:)
Nevim, jestli jsi nekdy diskutoval na zahranicnich forech ale pokud ne, tak vez, ze demonizace problemu TDCi je kultovni zalezitosti ceske motoristicke verejnosti. Nakonec proc to nerici.. U nas v republice je odbornikem kazdy!

ka-spel
23. května • 1:34

Doporučuji motortalk.de proti autorevue.cz, auto.cz atd. nepoměr. Žádní Petr1968 a podobní sběračí příspěvků, ale spousta info.

rockblock
23. května • 9:31

doporucujem osobne ceske ford forum http://cmc.fordclubs.org/ rozsiahle informacie aj forum.Ked som mal nejaky problem, alebo proste chcel vediet informaciu, tak som ju tam vzdy nasiel.
Co sa tyka prijemnejsej jazdy na 2litry benzine a 2litry nafte - tak to je subjektivny nazor. Ako som uz napisal, mondeo je na dlhe trasy, cize prevaha dialnic, tam mi je pohodlnejsie mat istotu, ze auto aj v stovke dokaze zrychlit, ked sa ocitnem v nudzovej situacii... podotykam bez podradenia. Ak sa vsak bavime o jazde v meste, tak benzin bude urcite prijemnejsi na vozenie sa.
Suhlasim aj s tym, ze ludia niekedy az zbytocne demonizuju tieto motory. Ak si s autom zajdes na diagnostiku do Forda, tak ti uplne presne povedia, v akom stave su vstreky. A potom je to o tom, ako sa kto o auto stara. Ked je zanedbane, tak sa ti pokazi hocijake auto. Treba si uvedomit, ze auto neni perpetum mobile a na konci to zaplatis tak jako tak. Bud to zaplatis na pravidelnych a drahych servisnych prehliadkach v autorizovanom servise a mas pokoj, alebo na to kasles a potom to zaplatis na drahej oprave, ked ti nieco vybuchne. nemusim ti ale hadam, hovorit, ze radsej pojdem na pravidelnu servisnu a mam pokoj, ako by som mal mat poruchu, volat odtahovku a mat tyzden auto v service... Vyber si co je lepsie.A ak si niekto pred kupou jazdenky preoveri, co kupuje, tak je to holt jeho problem. Ak je auto kazove, tak pri vysokom najazde kilometrov sa vada prejavi urcite este pocas zaruky, takze to ma osetrene.este k tym vstrekom, cas od casu natankujem V-Power dizel a auto poriadne prevetram (t.j. vytocim do otacok, az za kuri za autom). Jazdim vacsinou kludne, ale autu vyslovene prospieva, ked ho obcas takto prevetras, vypali sa bordel, ktory si v motore mal, navyse s premiovym palivom sa ti aj precisti a mas pokoj. Ak clovek vyslovene nekasle na svoje auto alebo nema vyslovene smolu na kazovy kus, tak fakt nevidim problem, dolievas naftu a menis olej... vybavene.

Dusan
22. května • 17:20

To ze se daji vstriky repasovat, tak chytrej sem taky. :-( Problem je v tom, ze jednak repase neni zdaleka vzdy mozna (nekdy lze pouze menit) a druhy v tom, ze vstriky nejsou zdaleka jedine co odchazi. Zminovane zavady turb jsou na dieselech velmi caste az masivni a dusledkem muze byt nejenom zniceni turba, coz vyresi repase za dvacku, ale i zniceni celeho motoru.Jinak ano obecne NOVY diesel se muze majiteli zaplatit bud tim, ze ho proda hned po zaruce a nebo tim, ze zaplati servisni naklady diky palivu. Problem ma kupujici ojetiny, ktery koupi auto s rizikovym najezdem ma sanci, ze blizici se zavady "vyzere" a pritom nema ten vydelek za predchozi desetitisice lacinejsich kilometru. Kdyz si clovek uvedomi, ze rozdil ve spotrebe mezi dvoulitrem naftou a vykonejsim na jizdu prijemnejsim dvoulitrem benzinem je nejake dva litry v prumeru, tak to uz musi s tou ojetinou jezdit hodne dlouho aby se mu vetsi opravy zaplatily.

ka-spel
23. května • 1:29

Pod to se jako bývalý majitel naftové sierry podepíšu. Dokud to jede, tak je to super a levný provoz, ale jak se se to začne sr@t, tak si hned začnete nadávat, proč jste si nekoupili benzín. A nejhorší je, že vždy, když si po nějaké opravě říkate, jak je to už vychytaný a v pohodě (že to přece neprodáte, když už je to všechno v cajku a tolik jste do toho vrazili), tak příjde nějaký nečekaný defekt a je to tak furt dokola.

Mindoro
22. května • 18:10

Bavime se o Mondeu, ze?? Masivnimi a destruktivnimi zavadami turbodmychadel a nemoznosti repase vstrikovacu Delphi se proto nebudeme zabyvat..ale jestli chces, muzeme si povidat o tom, jak u benzinovych Duratecu praskaji rozvodove retezy. Ten kdyz praskne, tak je amen. Dojezdeno. Znami kamosu mych kamosu by mohli vypravet.Muj pripad se tykal ojetin. Kazdy kupujici ma moznost seznamit se detailne se stavem motoru. Pokud neni schopen odhalit nacnute vstriky, turbo ci rachtajici kladky, pak zjevne neumi kupovat ojetinu a mel by se drzet vsech katastrofickych predpovedi a kalkulaci. Je pochopitelne (a v zadnem pripade to nepopiram) ze u TDCi je riziko "slapnuti vedle" mnohem vetsi nez u benzinu. Pokud pro nekoho 2l, ve spotrebe znamenaji 40-50tis rocne, pak pro nej varianta "benzin" uplne IN asi nebude a stejne si koupi TDCi. Ostatne i kdyby jednou do roka vsechno povymenoval, je stejne na nule:)

Joker
23. května • 12:23

Nojo, jenže najezdit 75000+ km za rok není tak úplně obvyklé
(resp.: 7l benzínu po 32Kč vs. 5l nafty po 34Kč = nafta ušetří 54Kč/100km, takže úspora 40k Kč je po zhruba ujetých 74k km)

dtsmaniak
22. května • 16:44

presne takoveho znameho mam taky :-) 2.0 tdci a opakovane menene turbo (4x?) a vstriky, nechapu, co s tim delal. porad nejak problemy, tak to dal pryc, ze chce neco spolehlivejsiho...
...a koupil sharana v automatu :-D

Dusan
22. května • 16:49

On v tom muze byt zcela nevinne. Problemem je, ze tyhle motory jsou dost slozite a v servisu casto nejsou schopni najit puvodni pricinu zavady. Takze klidne meni vyhorele turbo trikrat za sebou proste proto, ze nezjisti ze poskozeni turba zpusobila nejaka dalsi zavada, ktera nebyla ani v jednom pripade odhalena.

ka-spel
23. května • 1:22

Pokud to dává do autorizáku, tak se není čemu divit. Tam se s tím neser@u a místo banální opravy mění celé díly. Sám jsme viděl kolik aut s vadnými čerpadly vozili k soukromníkovi co dělá jen čerpadla a umí (a za levno). Auta mu tam sváželi od MB, Oplu, Fordu z celé Moravy. A pochybuji, že zákazníkům ůčtovali jeho cenu.

rockblock
22. května • 16:52

tak v tomto mas pravdu, moze kludne byt, ze sa pravidelne nemenili filtre a zaniesla sa sonda, ktora nasledne hlasi motoru udaje, tym padom riadiaca jednotka vyhodnucuje zle a posiela vykon tam, kde nema byt a nestastie je na svete. A pritom stacilo pravidelne servisovat, alebo vycistit sondu za tisicku...

rockblock
22. května • 15:56

tak to mas potom ine skusenosti ako ja. Ako je ale potom mozne, ze pri tak fatalnych vadach ake popisujes, sa toto auto ani len nepriblizilo k Lagune v testoch spolahlivosti?

Dusan
22. května • 16:47

O jakych "testech spolehlivosti" mluvite? Zadne relevantni v podstate neexistuji s vyjimkou jednoho, ale ten ma jen male pokryti a neresi problem benzin/naftak.

rockblock
23. května • 9:16

ano, neriesi rozdelenei benzin/nafta, ale uprimne, vidiet toto mondeo v benzine je rarita, schvalne si to vsimam, odkedy mam to svoje. Takze pre mna je ten vysledok vlastne o dizly. Ak su vsetky dizle take poruchove a percentualny pomer je vyslovene v neprospech benzinov, tak predsa tych par bezporuchovych benzinov nemoze vylepsovat statistiku obrovskemu poctu kazovych dizlov. Alebo pocitam zle?

henk
22. května • 11:16

z kterýho kopce jsi naměřil těch 8s z 0 na 100 ? :-D

rockblock
22. května • 11:42

na porovnanie, ina recenzia z tohoto servera
http://www.autorevue.cz/Prehled-testu/Ford-Mondeo-kombi-22-TDCi-nakladak-kompaktni-test/Plusy-a-minusy-parametry-prehled-vsech-motoru/sc-132-sr-1-a-4464-ch-22149/default.aspx
je to 9s, moj ma tabulkovo 10.8. Osobne som nameral 10.9 a zabrzdenie zo 100 na 0 za 3s.

rockblock
22. května • 10:01

mam uz viac ako rok, popisem moje skusenosti.
R.v. 2004, TDCI 84kW, vybava Ambiente + tempomat a elektrony, plny pocet airbagov. Dovezene z Francuzska z operativneho leasingu, na tacho 160.000km. Originalne radio na kazety som vymenil za Pioneer s bluetooth handsfree, adapterom sa da prepojit aj s originalnym ford ovladanim na volante.
Po pol roku bolo treba menit zadny klinovy remen aj s napinacou kladkou - ma predpisany vymenny interval prave po 160.000km.
Po roku som komplet brzdy - kotuce aj platnicky.
Jediny problem, ktory som s nim mal, ze odskakovala zadna naprava v zakrutach.
Perpektivne bude treba menit synchrony, trojka obcas zadrhava.
Upodozrieval som tlmice, ale tie boli po kontrole uplne v poriadku. Mame v rodine viac Mondeos a tak ma upozornili, ze su to najskor silentbloky zadnej napravnice, vymena asi za 10.000 Sk. Je to pomerne jednoducha suciastka, ale obrovska cast tej sumy ide na servisnu pracu, pretoze treba demontovat kompet napravu, takze uctuju 6 hodin prace. Cize ak vam auto nesedi na ceste, nechodte hned menit tlmice, ale skontrolujte najprv toto.Inak, auto servisujem pravidelne u Forda v Nitre, pravidelne menene vsetky naplne a tankovane u Shell. Co sa tyka oprav, nijaka z nich nebola zatial z dovodu nekvality auta, vsetko to boli veci, ktore skor alebo neskor odidu na kazdom aute, najma pri tomto pocte km. Teraz ma auto 207.000km, ide bez problemov. S novymi P7 gumami teraz sedi na ceste jak pribite, pouzivam ho hlavne na dialnici, takze mam priemernu spotrebu okolo 6.8l/100km. Do mesta to prilis pohodlne auto nie je, ale to ma netrapi, kupoval som ho vyslovene na dlhe cesty.
Momentalne prerabame dom, takze ho pouzivam aj ako stahovak, je to bezodna diera a odveze toho skutocne vela, aj napriek malemu schodu po odklopeni sedadiel.Co ma na tom aute stve asi najviac, je zle vyriesena aerodynamika spatnych zrkadiel. Odstrekujuca voda ide totiz na bocne okno, takze je take spinave, ze potom nevidno poriadne do zrkadla. Nevyriesil to ani tekuty stierac naneseny na okno, bordel vzdy ostava na okne a nechce ist prec. Autoradio je umiestnene prilis nizko, ked si chce clovek precitat display, musi sa pozriet dole - t.j. mimo cestu - nebezpecne.
Jaj, a davajte pozor na parkovanie pri obrubniku, ked budete vycuvavat. Spodny spojler je prilis nizko a tak ked budete cuvat, tak si ho mozete vytrhnut. :-P
Inak som s autom maximalne spokojny, turbo na moj vkus zapina trochu neskor, ale da sa na to zvyknut a naucit sa to predvidat pri rychlych manevroch na dialnici. Uplne fantasticke su brzdy, vobec neslabnu a hryzu kotuce jak besne. Radenie nie je az take kratke, ako sa pise v clanku, passat ma rozhodne kratsiu kulisu.
Osobne som sa bal toho poctu km, ale pokial poznate povod auta a pochadza z operativneho leasingu - kde muselo byt pravidelne servisovane, tak to moze byt celkom dobry kauf. Ja som maximalne spokojny.

ka-spel
23. května • 1:12

To zastříkání bočních oken měla už sierra. To bych řekl, že mohli za víc jak deset let vyladit.

rockblock
22. května • 13:47

Este poznamka k tempomatu. Neviem o com pise autor, ale napriklad ked idem na tempomat a predo mna sa pichne nakladak, tak ked slapnem nabrzdu, tak sa tempomat vypne a idem na manual, noha na plyne. Akonahle mi kamion uhne, stlacim tlacidlo RES na volante, pustim plyn a nemusim na nic cakat, auto sa snazi co naskor dosiahnut naposledy nastavenu rychlost. Mal autor clanku inu skusenost? Resp. myslel to iste?
Jedine co je pomale, je ked idem na tempomat a chcem tlacidlom upravit rychlost. Ak len par krat kliknem, tak treba cakat. Ak chcem, aby to spravil rychlo, tak ale stlacim tlacidlo a drzim ho zmacknute, vtedy prida rychlost rychlejsie.

Jiří Duchoň
22. května • 14:03

Dobrý den, nám se naopak jevil tempomat při vyvolávání rychlosti z paměti, třeba po zařazení vpředu jedoucího kamiónu, skutečně pomalé, což patřičně "ocenili" i řidiči jedoucí za vozem. Ani nás nepřekvapilo, že se tempomat choval podobně pomalu jako u Jaguaru X-type... U většiny jiných značek, včetně VW Group, je práce s tempomatem skutečně daleko pohodlnější. Každopádně Vám děkuji za popsání zkušeností!

rockblock
22. května • 14:20

schvalne, ked sa mi toto hocikedy stane a za mnou sa ocitne oktavka alebo passat, tak doteraz sa nikto z nich nestazoval ani neblikal, tempomat reagoval rychle a bez vahania.
Je mozne, ze upravili software (vase testovane je 2002, moje facelift 2004)?

Jiří Duchoň
22. května • 17:55

Vidíte, to by klidně tak být mohlo, ale bohužel nemám zkušenost. Jen vím, že nový X-type, který jsem měl před dvěmi měsíci, se choval naprosto stejně...

mm
22. května • 9:58

to teda cumim. Lutujem toho chudaka, co si to skusane mondeo kupi. Stary crep a nema ani 100 tkm??? Pekna kravina. Naviac bez dolozenej historie. Naviac po buracke. Hrozne.Ale, vzhladom na AAAauto je to asi standard.Skoda:-P

Joker
23. května • 11:40

1. Při průměrném stáří auta v ČR 14 let bych 6 let staré auto nenazýval "starý střep"
2. 87k km za 6 let = průměr 14500 na rok, podle mě normál.
Mimochodem, třeba dědy Favorit r.v. 1991 má najeto cca 65000 ;-)S tím zbytkem ale celkem souhlas... 6 let staré bourané Mondeo s neznámou historií, o které se předchozí majitel evidentně moc nestaral, za 240k Kč... to mi teda vůůůbec nepřijde jako dobrá koupě.

mm
23. května • 16:24

amigo, naozaj si myslis, ze niekto vyhodil 600K za diesel, aby na nom jazdil 15tkm rocne??? Ja natocim sukromne cca 30tkm a to jazdim len do prace a na dovolenku - jednu rocne :))Vo firme nase auta jazdia min 40tkm rocne a mame kusy, ktore natocili 100tkm rocne - a to sme vyrobna firma... Taki obchodaci urcite najazdia min. 50tkm rocne. TJ toto Mondeo ma natocene cca 300tkm! Teda vstrekovace a cerpadlo tesne pred smrtou - kedze nie su prave etalonom spolahlivosti.Celkovo - velmi draha a velmi nebazpecna kupa. Naviac, je vseobecne zname, ze diesle od Fordu dost vela zeru a mne sa teda spotreba 7 litrov na diesel zda dost vela. Urcite je lepsie JTD od Fiatu alebo TDI od VW.

Soustruh
22. května • 11:29

Co to meleš? Snad záleží na použití toho vozu že jo, např. známí mají stařičkou Fiestu z roku 1996, kupovaná jako nová, a má najeto cca 40 000 km. Pravda, napoprvé jsem se tomu taky usmál, ale někdo si prostě nemusí vozit zadek kamkoli se přesunuje že jo. ;-)

martin
22. května • 11:43

dejavu???
že by trochu recyklovaný článeček?

Doporučujeme

Články odjinud