Test: Ford Mondeo - EcoBoost startuje

Ford Mondeo zůstává stále „zlatým standardem“ evropské střední třídy a dále jej posílil nástup nové generace motorů EcoBoost.
Seznam kapitol
  1. Svěží vítr do plachet střední třídy, Infúze v podobě EcoBoostu, Zkoušený vůz, Výbava a ceny
  2. Nabídka verzí, Na první pohled, Prostor pro zavazadla nezklame
  3. Interiér na výši doby, Počítač k člověku přátelský, Praktické hlasové ovládání, EcoBoost + PowerShift = zážitek
  4. Raketa na kolech, A vystupujeme, Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Svěží vítr do plachet střední třídy

Stávající generace Fordu Mondeo není na našem trhu žádným nováčkem, takže ani není divu, že v našem archivu najdete hned několik testů vozů tohoto typu. V poslední době jsme vám nabídli testy pětiválcového hatchbacku 2,5T, nejlevnějšího „turbodieselu“ 1,8 TDCi se stejnou karosérií i „našlápnutého“ kombíku s motorem 2,2 TDCi. S ohledem na význam i popularitu řady Mondeo dějiny této ságy trvající od roku 1993 průběžně sledujeme a konfrontujeme nejen s konkurencí, ale také s jejími předchůdci. Pozornosti laskavého čtenáře proto doporučujeme také rozsáhlý srovnávací test Mondea „kulaťáka“ (zaoblená verze po faceliftu původního provedení z roku 1997) a Sierry 2,0i DOHC se stejným objemem motoru i typem karoserie, který svého času přinesl nejedno překvapení.

Tento dlouhý úvod se měl stát jakousi zástěrkou proto, že se v našem dnešním krátkém testu nebudeme již podrobně věnovat evoluci fenoménu Mondeo, jeho technice či spolehlivosti. Zájemce o všechny tyto podrobnosti odkazujeme zejména na naše testy ojetých vozů, kde o nich již byla řeč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Infúze v podobě EcoBoostu

Ford Mondeo stávající generace prošel v loňském roce rozsáhlou modernizací, jejíž prezentaci si Ford nechal kupodivu na moskevský autosalon. Karoserie všech nabízených verzích dostaly nové nárazníky (ten přední se nyní vyznačuje výraznějším a větším otvorem pro přístup vzduchu k chladičům a alternativně vestavěnými svítilnami LED pro denní svícení; od výbavového stupně Titanium), nové světlomety vpředu i vzadu (nově z LED, přičemž ještě nedávno Ford standardní žárovky a pouhý „vzhled LED“ vehementně obhajoval jako praktický) a přepracované ráfky. Ani uvnitř žádná revoluce neproběhla a posun se omezil prakticky jen na modernizaci materiálů a některé nové prvky včetně vylepšené stropní konzole.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Revoluce se však odehrála pod přední kapotou Mondea, a to hlavně mezi zážehovými jednotkami. Původní garnituru zde dnes zastupuje letitý „dvoulitr“ Duratec, jehož výkon se od roku 2000 nezměnil, a pro nejlevnější verzi Core vyhrazený 1,6 l 120 k/88 kW, ostatní části spektra obhospodařily nové čtyřválce EcoBoost vyznačující se přímým vstřikováním a přeplňováním. Jistě si vzpomenete, že jejich konstrukce pochází z USA a my jsme se jí podrobně věnovali již několikrát. V rámci zatím posledního faceliftu byla rozšířena také paleta vznětových motorů TDCI pokrývající dnes škálu od 115 koní (85 kW) do 200 koní (147 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zkoušený vůz

K našemu krátkodobému testu jsme převzali hatchback Mondeo 2,0 EcoBoost s výkonem 203 koní v nejvyšším stupni výbavy Enterpirse, který byl vyroben na počátku loňského roku a spadá tak ještě do dob před posledním faceliftem a ani celá škála příplatkových povrchových dílů tuto skutečnost nemůže popřít. Přesto je třeba přiznat, že tento světlemodrý elegán se zatmavenými okny a škálou doplňků s matově stříbřitým povrchem budil i po dlouhých letech své výroby pozornost všude, kde se v rámci našeho testu objevil.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K našemu štěstí pod svojí kapotou ukrýval slabší verzi nového „dvoulitru“ EcoBoost s výkonem 203 koní (149 kW), který je v nabídce pohonných jednotek pro Mondeo v současnosti obklopen jednotkami 1,6 EcoBoost 160 k/118 kW a 2,0 EcoBoost 240 k/176 kW. Jistým zklamáním pro některé zákazníky bude, že oba dvoulitry EcoBoost jsou zatím k dispozici výhradně s novou dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou PowerShift a skutečně manuálního řazení si mohou naplno užít pouze provozovatelé verze 1,6 EcoBoost. Námi zkoušený vůz byl doplněn širokou paletou příplatkové výbavy v úhrnu bezmála čtvrt milionu korun, ale s ohledem na stav počítadla ujeté vzdálenosti atakující hranici 20 000 km je nyní nabízen se slevou přes 360 000 Kč.  

Výbava a ceny:

Ford Mondeo 2,0 EcoBoost Enterprise
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH):
731 906 Kč (v rámci akční ceny)
Cena základního provedení (vč. DPH):
499 990 Kč (v rámci akční ceny)
 
 
Výbava
 
 
 
Posilovač řízení:
Ano
Airbagy:
7x
El. řízení podvozku:
ESP, ABS, TCS, EBA, HSA
Centrální zamykání:
Ano, bezklíčové
El. ovládání oken:
Ano, 4x, aut.
El. ovládání zrcátek:
Ano, včetně el. vyhřívání a sklápění
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:
Ano, el., s pamětí
Stavitelný volant:
Ano, výškově a podélně
Zadní opěradla
Dělená, sklopná
Tempomat:
Ano
Klimatizace:
Ano, aut., dvouzónová
Autorádio:
Ano, na CD a MP3, s navigací
Přední mlhová světla:
Ano
Nárazníky v barvě vozu:
Ano
Litá kola:
Ano
Palubní počítač:
Ano

Následující kapitola
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 1.8
Rok výroby: 2004
Stav: 111 030 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2006
Stav: 142 556 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků