68
Fotogalerie

Test Ford Kuga 2,0 TDCI: trochu jiná liga

Kapitoly článku:


Za volantem

Na úvod poslouží dosti závistivý výrok jistého kolegy, jenž jinak prodává vozy jedné nejmenované prestižní japonské značky specializované na automobily s pohonem všech kol: „První SUV, které se řídí jako osobní auto.“ Ano, v ostře projížděné zatáčce možná pneumatiky trochu zapískají, ale projedete ji tak, jako byste jeli s osobákem. Chování Kugy je takřka neutrální, vyšší těžiště se projevuje pouze minimálně. Tužší pérování řidiči zajistí kontrolu nad vozem v jakékoli stuaci, ovšem na úkor komfortu to nejde.

Jízdní stabilita v přímém směru je bezchybná, chování v zatáčce na ní příliš nemění. Zkoušenému vozu nečinily potíže dokonce ani příčné nerovnosti v zatáčce, zadní kola neměla tendenci odskakovat, ano, to je Focus. Oproti němu se však skrze jakousi minimání setrvačnost v odezvě poněkud projevují vyšší neodpružené hmoty.

Limity podvozku se ale projeví teprve při stížených terénních podmínkách. Trvalý, elektronicky řízený pohon všech kol pracuje bezchybně a reaguje opravdu bleskurychle, ale záhy vynikne pouze omezená skřižitelnost náprav, jež je daní za použití konvenční platformy osobních vozů. K fungování spojky, brzd a přesného a přiměřeně účinného řízení jsme neměli připomínek, podobně jako k řazení šestistupňové převodovky, jejíž hlavice se navíc nachází v těsné blízkosti volantu.

P1010070.jpg P1010065.jpg P1010066.jpg
P1010067.jpg P1010069.jpg P1010077.jpg
P1010072.jpg P1010073.jpg P1010074.jpg
 
Motor naskakuje i po chladné noci hbitě a bez klapotu. Do interiéru se jeho zvuk přenáší jen minimálně. S trvalým tahem lze počítat již od 1 800 ot./min., ovšem s opravdu „trvalým“, takže po překročení hranice 2 000 ot./min. již nepočítejte s jeho dalším růstem. Pokračuje totiž zcela lineárně až do oblasti nejvyššího výkonu. Třeba během předjíždění zato přijde vhod krátkodobé navýšení točivého momentu a tedy i výkonu skrze Overboost o hodnotě 20 Nm (z 320 na 340 Nm). Chod motoru je kultivovaný, ačkoli nezapře svůj vznětový charakter.         

P1010044.jpg P1010045.jpg P1010046.jpg 

A vystupujeme

I přes dílčí výtky jsme vůz do brněnského dealerství vraceli s veskrze kladným hodnocením. Během krátkého seznámení, kdy jsme za jeho volantem absolvovali zhruba 600 km, jsme museli vysoce hodnotit vyváženou kombinaci komfortu, prostoru a jízdních vlastností, jakou u žádného konkurenčního vozu nenajdete.

Během celého testu jsme dosáhli průměrné spotřeby 6,7 l/100 km, zatímco v klidném meziměstském provozu není problém spotřebu stlačit k hodnotě 5,6 l/100 km, což jsme ohodnotili jako velmi slušný výkon. Poskytne komfort i prostor každému aktivně smýšlejícímu řidiči. Ford Kuga s dále neregulovatelným pohonem všech kol je na běžné silnici jako doma a spolehlivě vás dopraví i blátivou stezkou do horské chaty, výkony off-roadu však nečekejte. Na druhou stranu, kdo by se s podobným vozem vrhal do strží a brodů...?   

P1010048.jpg P1010049.jpg P1010047.jpg
P1010094.jpg P1010096.jpg


Vůz k testu zapůjčilo brněnské dealerství Ford CARent, a. s. (www.fordcarent.cz)
 

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud