Kapitoly článku:
Zkoušený vůz
Po omezenou dobu pěti dní jsme měli k dispozici Kugu se vznětovým motorem, pohonem všech kol a lepší výbavou Titanium. Ta má v základní výbavě již snad vše co může řidič potřebovat, tedy od automatické klimatizace a polokoženého čalounění až po užitečné serepetičky včetně osvětlení podlahy či nástupních prostorů okolo předních dveří, přesto byl „náš“ vůz navíc doplněn zadními zatmavenými okny, chromovanými podélníky na střeše nebo vyhříváním předních sedadel, čímž ceníková cena poskočila na 717 700 Kč.
S devíti tisícovkami najetých kilometrů a bez viditelného poškození či opotřebení však byl v době testu nabízen za velmi zajímavých 591 964 Kč, tedy za méně, než co stojí úplně základní provedení.
Testovaný vůz: | Ford Kuga 2,0 TDCi Titanium |
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH): | 591 964 Kč* (ceníková 717 700 Kč) |
Cena základního provedení (vč. DPH): | 599 900 Kč |
| |
Výbava | |
| |
Posilovač řízení: | Ano |
Airbagy: | 6x |
El. řízení podvozku: | ABS, EBA, TCS, ARM, ESP |
Centrální zamykání: | Ano, na dálkové ovládání |
El. ovládání oken: | Ano, 4x aut. |
El. ovládání zrcátek: | Ano, včetně el. vyhřívání |
Výškově stavitelné sedadlo řidiče: | Ano |
Stavitelný volant: | Ano, výškově a podélně |
Zadní opěradla | Dělená, sklopná |
Tempomat: | Ano |
Klimatizace: | Ano, automatická, dvouzónová |
Autorádio: | Ano, na CD, 6x repro |
Přední mlhová světla: | Ano |
Nárazníky v barvě vozu: | Ano |
Litá kola: | Ne |
Palubní počítač: | Ano |
*Cena po slevě na předváděcí vozidlo
Na první pohled
Zatímco většina současných vozů SUV vypadá co možná nejrobustněji a nejagresivněji, designéři Kugy šli jinou cestou. Díky tomu jeho konstruktéři stvořili lehce působící a zdánlivě se usmívající auto, jež vás potěší již ve chvíli, kdy kněmu přicházíte. Podařilo se jim to především použitím předních světlometů, jež připomínají faceliftovaný Focus. Velké paraboly potkávacích světel jsou tedy blíže středu a zužují se k blatníkům do dálkovek a blinkrů, což nijak nesnižuje účinek samostatných jednotek. Tím je rofil přídě odlehčen, maska chladiče byla redukována na minimum a většina chladicího vzduchu prostupuje ohraničenou mřížkou ve spodní části nárazníku.
Při pohledu zboku dynamičnosti Kugy přidávají stoupající linie zasklení i prolisu nad unifikovanými klikami dveří, jenž prochází i středem zadních sdružených světel. Kol dokola vůz obkračují plastové obklady v jeho spodní části, které jeho karosérii chrání před drobným poškozením. Poněkud teatrálně, i když stylově možná působí falešné mřížky na předních blatnících. Mohutnou záď zdobí decentní střešní spoiler a dvojice koncovek výfuku, vystupující z náznaku stříbřitého difuzoru. Na povrchu karosérie se setkávají různorodé materiály od surového plastu až k chromu v lesklém i matném provedení. Zpětná zrcátka se ke karosérii přiklápějí manuálně, ale zato skutečně až k jejímu povrchu.
Uvnitř
Jakmile do Kugy nastoupíte, potěší vás pocit dokonalého přehledu o okolí vozu, k němuž přispívají i velká zpětná zrcátka. Teprve za jízdy však oceníte, že vidíte přes běžné vozy jedoucí před vámi, čímž můžete také optimálně načasovat začátek předjížděcího manévru.
Interiér je obložen kvalitními a dobře zpracovanými materiály, ačkoli dojem skutečného luxusu nečekejte. Volant, přístrojový štít i středový panel budou dobře známy každému, kdo zná současné Fordy. Standardní startovací tlačítko najdete uprostřed středové konzole hned pod spínačem varovného osvětlení. Celkový systém bezklíčového startování však postrádá praktický význam, neboť pro odemčení a zamčení vozu musíte beztak stlačit spínač na dálkovém ovládání.
Na všechna výše uložená sedadla je pohodlný přístup, což ocení nejen ti, kteří mají potíže s pohybem. Po usednutí za volant ihned nabydete dojmu, že sedíte v moderním automobilu, a vše tedy naleznete přesně na tom místě, na kterém to hledáte. Interiér je bohatý na drobné odkládací prostory, větší lahve s nápoji zde ale umístíte jen stěží.
Zavazadelník potěší svým objemem zvláště u verze s absencí rezervního kola. Za pozornost stojí nejen jeho dobrá využitelnost, ale především rolovací záclona v jeho horní části, ačkoli v případě použití zatmavených oken v podstatě postrádá praktický význam. Pro zasunutí stačí stlačit její hranu ve stylu současných Škodovek, čímž se clona svine. Při jejím zatahování se však okraje během celého pohybu sunou v kolejnicích a v patřičnou chvíli zapadnou do pojistek, takže není třeba složitě manévrovat a hledat nějaká očka. V případě nutnosti lze sedáky vyklopit vpřed a nestejně dělená opěradla položit na jejich místo, čímž vznikne v podstatě rovná plocha bez schodku. Při nakládání zavazadel je však přesto třeba překonat dosti vysokou nákladovou hranu.