Test Ford Kuga 2,0 TDCI: trochu jiná liga

Otestovali jsme pro vás SUV Ford Kuga s pohonem všech kol. Tentokrát ovšem i s žádaným vznětovým motorem 2,0 TDCI.
Seznam kapitol
  1. Konečně evropské SUV..., Nový začátek, Nabídka provedení
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Uvnitř
  3. Za volantem, A vystupujeme
  4. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Konečně evropské SUV...

Módní kategorie SUV je pro každou velkou automobilku v Evropě zásadní. Ford zde přitom dosud tuto třídu nebral vážně, zatímco v USA nabízí tradičně širokou paletu bytelných vozů s alternativním pohonem všech kol. Teď má ale být všechno jinak.

Tradičně jedním z nejprodávanějších aut na trhu USA je Ford F150, který má sice karosérii typu pick-up, ale celou svojí konstrukcí má rozhodně blíže k terénnímu vozu než k osobnímu. Kromě toho zde nabízí širokou paletu skutečných off-roadů od „malého“ Exploreru přes Expedition až po obrovský Excursion. K vývoji terénního auta pro Evropu sáhl Ford nejprve po spolupráci s japonským Nissanem. Ten výsledek jejich společného úsilí nakonec pojmenoval Terrano II, kdežto Ford svoji v detailech odlišenou verzi nazval Maverick. Přes maximální technickou spřízněnost těchto vozů se lépe prodával Nissan, jenž byl v kategorii off-roadů přeci jen lépe etablovaný. Následoval dovoz amerických terénních vozů Explorer. Jejich většímu rozšíření však zabránila skutečnost, že byly až příliš poplatné své americké domovině, v nabídce nefiguroval vznětový motor a nejmenší zážehový byl šestiválcový čtyřlitr. Mezitím byl představen Ford Ranger, dvou až pětimístný automobil s otevřenou ložnou plochou za kabinou, jenž nedávno prošel faceliftem. Tento vůz již vzniknul ve spolupráci s Mazdou, která jej prodává jako B-Fighter. A značka Mazda, v níž má Ford svůj významný vlastnický podíl, se podílela také na vzniku Mavericku, jenž ale taktéž vznětový motor postrádal.

Nyní je zde ale Kuga, jež úspěšně značku Ford v Evropě reprezentuje, neboť je právě pro evropské zákazníky stvořen. Na tomto místě najdete test vrcholného provedení se zážehovým turbomotorem o výkonu 200 koní (147 kW), tentokrát jsme pro vás vyzkoušeli Kugu s osvědčenou vznětovou jednotkou, která bude jistě i u nás nejprodávanější. V následujících řádcích se proto zaměříme především na specifika testovaného vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Ford Maverick / Ford Ranger

Nový začátek

V rámci Fordovy poslední modelové ofenzívy, kdy během pouhých dvou let představil plných osm novinek, se tedy konečně dostalo i na SUV s označením Kuga (bez zajímavosti není, že toto jméno vzniklo fonetickým přepisem v Americe tradičního označení Cougar). Všechny tyto modely se vyznačují novým stylistickým jazykem, který Ford nazývá Kinetic Design. Jeho cílem je zdůraznit dynamické vlastnosti Fordů, které se přitom během posledních tří dekád vyznačují znamenitými schopnostmi na silnici, jež se však v designu odrážely dosud jen pramálo.

Vzhled Kugy vzniknul pod vedením Martina Smithe, jenž před tím zazářil ve službách Opelu, ale též Audi (působil zde takřka dvacet let) a ještě před tím Porsche. Sériová Kuga vychází ze studií Iosis (Frankfurt, 2005), SAV (Ženeva, 2005) a S Concept (Paříž, 2006). Ford Kuga je tak kompaktním crossoverem s pětidvéřovou karosérií, jízdními vlastnostmi blízkými běžnému osobnímu vozu a zvýšenou světlostí a pohonem všech kol pro zlepšený pohyb mimo zpevněné vozovky. Stojí na variabilní podlahové plošině interně značené C1, kterou využívají nejen Fordy Focus a C-Max, ale také Mazda 3 nebo Volvo S40. Zachována tedy byla vyhlášená víceprvková zadní náprava s obchodním označením Control Blade.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nabídka provedení

Zájemce o Kugu to má v zásadě jednoduché, neboť pro něj v německém Saarlouisu vyrábějí dva výbavové stupně a dva motory, americká tradice se přitom projevila v alternativní oddělené nabídce systémů pohonu pouze předních a všech kol.

Základní výbava Trend je dodávána výhradně s vznětovým čtyřválcem TDCi, jímž byl vybaven i námi zkoušený vůz, jeho cena činí 599 900 Kč s pohonem předních a 691 900 Kč s pohonem všech kol. Standardní výbava přitom obsahuje kromě jiného elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, mlhovky, klimatizaci, elektrické ovládání všech oken, palubní počítač, šestici airbagů, dvojité centrální zamykání a startování tlačítkem nebo rádio s přehrávačem CD.

Ve verzi Titanium již můžete mít i zmíněný přeplňovaný zážehový pětiválec, který je dodáván výhradně s pohonem všech kol a alternativně s pětistupňovou automatickou převodovkou (všechny ostatní Kugy se dodávají standardně s šestistupňovým „manuálem“).

Diesel je ve verzi Titanium v porovnání s Trendem dražší o 107 000 Kč a Kuga Titanium s jednotkou 2,5 Turbo může být vaše za 786 900 Kč. Titanium se pak vyznačuje například automatickou duální klimatizací, automatickými stěrači, tempomatem, čalouněním v kombinaci látky a kůže či sedmnáctipalcovými litými koly.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Konečně evropské SUV..., Nový začátek, Nabídka provedení
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled, Uvnitř
  3. Za volantem, A vystupujeme
  4. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků