Pri Kuge ma trochu zaráža interier, lepšie povedané jeho prevedenie. V rodine máme Fiestu(10), Focus(05), Mondeo(08). Dosluhujucého "zlatého" Focusa som mal v pláne meniť za Kugu ale ak sa človek pozrie na interier zistí že je to zmes Focusa a C-maxu a práve tu nastáva problém, myslím si že interier v tejto kategorii mohol byť spracovaný trochu zaujimavejšie, modernejšie, výnimočnejčie. Počkáme na Vertrek????
"Řadový, kapalinou chlazený zážehový pěttiválec, uložený vpředu napříč před přední nápravou" ... co to je? Neni to náhodou benzíňák? :o))) upravte si ten popisek na konci prosím.a co se týče těch nadávačů na diesely, tak souhlasím naprosto s kolegou. Né každej si kupuje auto jenom kvůli spotřebě. Někomu ten průběh síly prostě vyhovuje. Mám rád, když můžu jet po silnicích první třídy na pětku a na pětku také předjíždět bez nutnosti stále řadit. Mám rád, když mi je jedno, jestli jedu ve dvou, nebo v pěti lidech atd atd... kdo chce benzína, tak ho má.. kdo chce naftu, tak zase jí, tak co se pořád rozčilujete nad něčím, co doma nemáte a nechcete mít :o))
Rozpory mezi vyznavači benzínu a dieslu budou vždy, lidi už jsou takoví.Stejně jako budou pře mezi skalními vyznavači různých značek či typů aut.Nevětší paradox je, že výhody a nevýhody všech jmenovaných kategorií jsou notoricky známé, takže veškeré diskuse jenom omílají to samé dokola a nikomu nepomohou.
"Mám rád, když můžu jet po silnicích první třídy na pětku a na pětku také předjíždět bez nutnosti stále řadit."Hele vyduneni dieselfanatici maji nejaky klub a poradaji pravidelna skoleni na blaboleni?:-D Vzdycky, kdyz jedu dieselem, tak si na tyhle internetove bludy vzpomenu a zasmeju se. Docela by me zajimalo, jaky diesel s jakym benzinem srovnavas. Ja jel v ledascem a zatim jsem diesel, u ktereho bych radil min, nez u srovnatelneho benzinu, nepotkal.
No přesně... kdo může napsat, že je diesel pružnější a není třeba řadit? To jsem taky nepochopil1.4TSI 150k s kompresorem Tiguan - šestka od 50kmh do maximálky... tomu říkám že není potřeba řadit :-)Diesel umí prostě zabrat, to vyvolává dojem dravé jízdy, to TSI neumí, ale při tom jede líp
A co těch 6 kvaltů, které tam musíš dát mezi 0 a 50?
Přesně, koukám pořádnej trotl turbo benzin jede 50 a má tam 6ku. Bože to jsou řidiči, pak jsi po takovém trotlu kup auto.
Nikdo neříká, že do 50 musíš zařadit všechny rychlosti :-D (třeba může stačit řadit 1-2-4-6 nebo jinak). Každopádně záleží jaký ty převody jsou. 50 na šestku nemusí být problém, pokud je například rovinka a neočekává se rychlé zrychlení a jen se lechtá plyn.
Ono to pojde, to ano, ked sa to auto uz raz kotula tak na udrzanie rychlosti vela sily netreba, ale motor sa asi z toho velmi radovat nebude. Aspon ja mam zasadu, radit tak, ze na 4 a 5 to po predradeni nahor padne akurat na 2000 (nizsie to na 4 a 5 proste nepustim), pohybujem sa najcastejsie medzi 2000-3000 no a tam uz aj ten benzinak ma pary pomerne dost (aby nie, ma 1800 kubikov), cize nejake problemy so zrychlenim naozaj nema no a spotreba je stale rozumna. A s tym vedomim ze ked poslem na 4000, tak udalosti za zacnu odvijat az neslusne rychlo (trojka je v tomto pripade hlavnym zdrojom zabavy). No a stale ma dalsich 1500 otacok rezervu, pod kotol sa da hadzat viac a viac az do 5 a pol - 5 sedem, viac to nema vyznam tocit. Tam sa ale dostanem mozno dvakrat rocne (obcas treba zrazit niekomu prilisne sebavedomie), pripadne ked nahanam kolegov na motorkach :-) Jedine co ma fakt serie je 4000 na dialnici, tam mi chyba 6, pripadne by stacilo mat o chlp dlshi kazdy prevod, tu bol onen spominany 520D hotovy balzam (aj ked zalezitost viac prevodovky ako motora). No a uplnym prebornikom (benzinak) bola filcka 1.6, ktoru som mal predtym - na to aka to bola prajednoducha a v podstate zastarala konstrukcia, to auto stvaralo priam sialene kusky, bolo zabavne a plne energie (kym bolo prazdne :-). Ten motor v takom lahkom aute bol vynikajuci, vodicom ovela silnejsich aut (uplne jedno akych) serviroval prekvapenia rad-radom, nekompromisne a bez zlutovania :-) Raz po malej nahanacke cez Donovaly sa stalo ze doslo aj na zvedave otazky a neveriaci pohlad do skromnej strojovne na pumpe (co to tam mate?!), zaporom boli nie velmi dokonale jazdne vlastnosti, mala miera pohodlia a chybal tempomat. Skratka hodne zavisi od toho ako je motor celkovo naladeny, od hmotnosti no a ako je to sprevodovane no a co od toho ocakavame. Tot nedavno som napriklad bol doslova zdeseny z jedneho automatu ktory to nevahal poslat na miernom stupani na 1500, aby vzapati zistil ze to nestaci (to v lepsom pripade, v horsom to svinstvo tomu motoru nechal zozrat), no proste des. Benzinak a manual je skratka volba pre aktivnejsi styl a zabavu. Dobry start do Noveho roku kazdemu (bez ohladu na palivo :-)
Ale tu sa nik nerozculuje, ani nik nenadava na diesel :-), napriklad na 520D cestou z Chorvatska mam len tie najlepsie spomineky a je to (aj ked jediny svojho druhu) kandidat na buduce vozitko (ale v trojke, patka je uz nad sucane financne moznosti :-(Ide o to, ze vzhladom na vykony, ktore moderny benzinak ponuka, plus cenu (u nas bohuzial aj kvalitu) nafty, priplatok za ten diesel sa (vo vacsine pripadov doslova astronomicky) povazujem za uplne prehnany a o vyhodnosti z ciste 'ciselneho' diskutabilny. O dalsich 'vyhodach' ako zbytocnych kilach naviac na najmenej vhodnom mieste apod uz ani nehovoriac. Je to samozrejme aj vec zvyku. Kto jazdil x rokov na nafte, asi bude z dnesnych dieselov nadseny, kym sa to samozrejme nezacne sypat. Pruznost je stale vysadou nafty (tu vsak narasta nebezpecna konkurencia v podobe preplnaneho benzinu). Na druhej strane, plati stale ze co je nove, takisto nemusi byt uplne dobre, napriklad starsi 1.9TDi jazdil aspon v mojom pripade o hodne lepsie ako novsi 1.6TDi, ten bol jednoducho ''bez stavy'', cele to chutilo ako gumovy rozok.Jazdny prejav je takisto vec preferencii, na tu Tvoju avizovanu 5-ku dokaze bezpecne predbiehat aj ten moj stary atmo 20v chcipak, hoci ja si castokrat radsej podradim s medziplynom, je to proste zabava, ma to zvuk, da sa to tocit, aspon nezachrapem :-)Ono stale to bude debata ako o kurati a vajci, jednoznacny rozsudok sa tu vyniest ani neda, skor ide o to, ze tie prednosti, ktorymi sa diesely este dekadu dozadu oproti benzinakom mohli pochvalit, uz take vyrazne zdaleka nie su, pozicia 'modly' nasinca v podobe kombika a nafty sa uz takymi padnymi argumentami ako 10-15 rokov dozadu sa logicky velmi podopriet asi ani neda.Skratka pozriet sa na to z viacerych stran, napriklad som strasne zvedavy na avizovany preplnany benzinak dvojliter od BMW, na ten cakam :-)
Tak když se na to podívám z více stran, tak moderní diesely jsou jedna z největších ekohrozeb lidstva B-]Úlevy v emisích pro kamna vůdči benálu jsou stále aktuální. A kdo má čichat ten nechutný smrad z nafty?V důsledku bych ale měl držet basu a být rád za dieselmanii, aspoň není benzin dražší než nejdražší ;-)
:-Dnie je tak davno co benzinaky zasvinili svet tisickami ton olova.A ohladom ekologie benzinu "o tom potom" V skratke cert alebo diabol.
Tak nevím ale s prostorností nějak nemohu souhlasit. Pravda, nelítal jsem kolem vozu s metrem, ale kabina mi přijde u Kugy opravdu dost stísněná - na to, jaký kus auta to je.Takový Tiguan mi přijde mnohem prostornější.O kvalitě sedadel také příliš přesvědčený nejsem. Pišly mi jako takové židličky. Jestli podle mě Kuga někde ztrácí, pak to je podle mého dojmu právě z interiéru. Jinak ovšem klobouk dolů. Musím uznat, že to je skvělá náhrada MHD do města B-]Co mi v testu opět naprosto schází - zhodnocení účinnosti světel, ventilace i stěračů. Nechce se mi hledat, jestli to ve starších testech bylo, ale tohle by měla být kua samozřejmost, ne? A ne obligátní připomínky k (ne)měkčeným plastům a podobným zběsilostem 3-[
Suhlas s tym co si napisal. Pri vybere auta som vyberal medzi Tiguanom, Kugou a novym Sportage - vybral som Kugu. Vnutri je zufalo malo miesta, urcite menej nez v Focuse. Povedal by som nieco medzi Fiestou a Focusom. Sedadla su katastrofa, nemam sice kozene, ale len latkove, no podla fotiek maju rovnaky tvar. Nulove bocne vedenie, bederna opierka len na to, aby bolo co akoze nastavovat tou packou na boku, po dlhsej ceste boli chrbat. Ergonomia tiez ziadna vyhra, najviac ma ale dostal multifunkcny volant, ktory v noci nie je podsvieteny, trafit sa na spravne tlacitka je fakt umenie. V aute mam rovnake radio Sony, kvalita zvuku je vsak biedna, hra to ako z plechovky. Svetla sa mi zdaju ok (nemam xenony), naopak stierace by mohli byt lepsie. Casto skacu po skle a nechavaju smuhy, auto ma pritom len 4 mesiace (kupene v auguste). Celkovo som z toho auta sklamany, cakal som viac, ak by som kupoval teraz, beriem urcite novy Sportage.
Tak to jsi přesně ten zákazník, kvůli kterému ještě existují automobilky typu Kia a Hyundai. Nejsi spokojený s Fordem - který se jediný dá pořádně srovnávat s VW ( i když Kuga s Tiguanem možná jen podvozkově) a tak bys koupil ještě větší magořinu v podobě koncernovky K+H. S tou bys byl nespokojený cca za týden a pak bys koupil nějaký čínský výdrb nebo americký omyl - Chevy. Neponaučitelný, nicméně dokážu všem že Tiguan se dá překonat .......
VW je stejny lowend jako Ford nebo Kia, takze tvuj prispevek ponekud postrada smysl.
A proc ne RAVka? Cenove srovnatelne, pohodlne, spolehlive. Jen bacha na CRV, to je teprv low end.
zeptej se někoho s RAVkou kolik najezdil do výměny spojky a kolik ho to stálo:-/
já bych šel do ForestraB-]
OMG, ty to mas v palici hodne nesrovnane. Kazdemu vyhovuje neco jineho a tvrdit o Tiguanu, ze je lepsi nez Kuga nebo Sportage je bez osobni zkusenosti se vsemi vozy pouze mlacenim prazdne slamy.
Takže standardní kvalita Sony :-( Nevím, na jak dlouho uzavřel smlouvu Ford se Sony, ale je to asi velká bída. Nejen že to hnusně vypadá, ale ono to i hnusně hrá 3-[Já bych šel do Tiguana, pro mě je to zatím jasný vítěz této kategorie. I když Sportage jsem ještě neviděl.Kuga je krásná, jen má hodně ale. Jedním z nich je rozhodně i cena.Každopádně přeji ať slouží. Ty stěrače mi přijdou zvláštní, myslel jsem, že když to je aero konstrukce, tak kvalitní přítlak je dán již samotným typem.
a kde je výkon kurva?? testujete new motor a nenapíšete tam parametry? to mam hledat jinde??? :D:D:D
Hned v prvním odstavci o motorech, naše drahá new brzdo... U některých diskutujících by možná nebylo od věci, kdyby si před publikací svých infantilních slintů (podpořených haldou duchaplných smajlů a pravopisných chyb) radši nejdřív přečetli samotný článek...
je to mozna hloupost, ale proc jsou indikatory volice prevodovky napravo od paky?...vim ze jsou i na display, ale takhle nejsou od ridice vubec videt?...to se to vyrabi jen pro pravostranne rizeni?
Dobry postreh :-)To je to iste ako smerovky na vnutornej strane prednych svetiel u niektorych modelov, dovod tohoto usporiadania mi takisto nie je znamy. Podobnych hovadin v sucasnej produckii najdes cele kvanta.
Snizili kompresni pomer? A neni prave kompresni pomer to, co dela diesel uspornejsim? Timhle smerem ke kultivovanosti si muzu v klidu koupit benzinaka se stejnou spotrebou, jednoduzsi technikou a bezproblemovymi zimnimi starty...
Nuz, k tomu asi tolko ze este stale prezivajuci syndrom 'vyhodnosti' dieselu ako 'lepsej' motorizacie je vyliecitelny asi tak ako chronicka bronchitida :-)
kazdemu vyhovuje nieco ine ... a neviem o akom syndrome to hovoris, benzin ma tiez svoje pre a proti ... ;-)
ne všichni si kupují svoje auta proto, aby šetřili.
Nekteri si je kupuji aby tam misto ticheho vykonneho motoru meli uchrchlaneho ropaka ? :-D
tímto směrem jde také Mazda u svých vznětových motorů. Spotřeba se opravdu snižuje, ale jedná se asi o kombinaci úprav časování, sání, síly a rozptylu vstřikovačů... Nejsem odborník, třeba nám to tu někdo pořádně vysvětlí ;-)
a nemáte náhodou na mysli kroutící moment?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.