Test Ford Kuga 2.0 TDCi 103 kW PowerShift 4x4:Bratranec z USA

Kuga se změnila ze stylového, ale stísněného crossoveru v SUV, které se prakticky neliší od amerického Fordu Escape. Naštěstí má evropský diesel, evropskou převodovku a také velmi evropské jízdní vlastnosti.

První Ford Kuga přišel na trh začátkem roku 2008 jako poněkud opožděný pokus naskočit do vlaku kompaktních SUV, který už tehdy uháněl plnou rychlostí.

V ČR se po počátečním zaváhání, způsobeném nerealisticky nastavenými cenami, Kuga slušně ujala – ale faktem je, že produktové oddělení evropského Fordu nastavilo priority modelu poněkud jinak, než by typický zájemce o kompaktní SUV chtěl. Výborné jízdní vlastnosti jsou přece jen chabou náplastí na kufr sotva srovnatelný s hatchbacky segmentu C.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford nabízí Kugu druhé generace s motory 1.6 EcoBoost a 2.0 TDCi

Ford Kuga druhé generace je z jiného soudku. Už nepůsobí tak sportovně jako předchozí model, jehož profil šéfdesignér evropského Fordu Martin Smith s oblibou přirovnával k běžecké botě, ale slibuje víc místa pro posádku i její zavazadla. Na mezigenerační vývoj rozměrů se podíváme v jedné z následujících kapitol.

Zatímco první Kuga využívala platformu evropského Focusu druhé generace, nový model stojí na stejné globální platformě Fordu pro auta nižší střední třídy jako modely Focus a C-MAX/Grand C-MAX. V Americe se velmi úspěšně prodává jako Ford Escape. Ano, Kuga už není výhradně evropským modelem.

Jeden Ford pro všechny

Plán One Ford, který razí šéf celého Fordu Alan Mulally, velí postupně sjednocovat nabídku značky po celém světě a dosahovat úspor z rozsahu přechodem na globální platformy pro jednotlivé modelové řady. Právě díky této strategii se v evropské nabídce Fordu konečně objeví Mustang. A Focus je nejprodávanějším autem na světě.

V Evropě dostanete Ford Kuga se dvěma motory, každý ve dvou stupních výkonu. Zážehový 1.6 EcoBoost „umí“ 150 nebo 182 koní, přičemž točivý moment má v obou případech stejnou hodnotu: 240 Nm od 1600 do 4000, respektive 5000 ot./min. Diesel 2.0 TDCi dosahuje nejvyššího výkonu 140, popřípadě 163 koní.

Slabší verzi EcoBoostu nabízí Ford výhradně s předním pohonem a manuální převodovkou, silnější naopak jen jako čtyřkolku s automatem. Zájemci o 2.0 TDCi 140 koní mají na výběr mezi jednou a dvěma poháněnými nápravami, silnější provedení se dodává vždy jako AWD. Na přání je k dispozici automatická dvouspojková převodovka PowerShift, kterou vyrábí společný podnik firem Ford a Getrag u slovenských Košic. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Testovaná Kuga měla volitelný pohon všech kol a dvouspojkovou převodovku

Exempláři, který nám začátkem února týden dělal společnost, chybělo k vrcholnému provedení jen 23 koní, ale měl čtyřkolku i automat. Odtud poněkud krkolomné modelové označení: Ford Kuga 2.0 TDCi 103 kW 4x4 PowerShift Titanium.

Jak auto s tak dlouhým názvem funguje (nejen) na silnici, rozebereme postupně v následujících kapitolách:

Předchozí KAPITOLY Následující
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků