Kapitoly článku:
A vystupujeme
Ať si už koupíte Golf, Astru nebo Focus, rozhodně neprohloupíte. Je ale velmi dobré, že lze i v tomto vysloveně „tuctovém“ a „supervelkoprodukčním“ segmentu stále vybírat z vozů s rozdílnými charakteristikami. Oproti svým hlavním konkurentům nový Focus vyniká především opravdu jistými a předvídatelnými jízdními vlastnostmi, praktickým a přehledným interiérem a osobitým designem. Motory typu 1,6 EcoBoost se staly přesně tím, co v posledních dekádách poněkud zanedbaný zážehový motor postrádal, a nabízí oproti nejmodernějším dieselům citelně klidnější chod, širší spektrum využitelných otáček a pouze nepatrně vyšší spotřebu paliva.
My jsme s tímto Focusem v průměru jezdili za 7,2 l/100 km, ale je třeba zdůraznit, že rozptyl případných průměrů zůstává podstatně širším spektru než u dieselů. Pokud pojedete Focusem EcoBoost na výlet mimo město, přiblížíte se hranici 6 l/100 km, jestli mu ale „šlápnete“, jste na 10 l/100 km ani nevíte jak. Ale tím se vracíme do kapitoly Na silnici. Podle mého názoru je velmi dobré jezdit autem, které je za běžných podmínek úsporné, pokud však dojde na pověstné lámání chleba a je opravdu potřeba dosáhnout co nejvyšších rychlostních průměrů (a spotřeba paliva je vám v tu chvíli úplně ukradená), můžete se na něj opravdu spolehnout…
Vůz k testu zapůjčilo brněnské dealerství Ford CARent
Kompletní technické údaje | |
Počet válců/ventilů na válec | 4/4, DOHC |
Zdvihový objem motoru, typ | 1 596 cm3, zážehový, EcoBoost Ti-VCT |
Vrtání/zdvih | 79,0/81,4 mm |
Stupeň komprese | 10,0:1 |
Nejvyšší výkon | 110 kW (150 koní)/5 700 ot./min. |
Nejvyšší krouticí moment | 240 Nm/1 600 – 4 000 ot./min. |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 8,6 s |
Nejvyšší rychlost | 210 km/h |
Převodovka – způsob řazení, počet stupňů | man., 6 st. |
Zákl./max. objem zavazadl. prostoru | 316/1 101 l |
Objem palivové nádrže | 55 l |
Hmotnost pohotovostní/celková | 1 258/1 900 kg |
Spotř. paliva město/mimo město/komb. | 7,7/5,0/6,0 l/100 km |
Emise CO2 | 139 g/km |
Rozvor náprav | 2 648 mm |
Délka/šířka/výška | 4 358/1 823/1 484 mm |
Naměřené hodnoty
Otáčky motoru na jednotlivé rychlostní stupně při silničních limitech |
Stupeň/rychlost | 50 km/h | 90 km/h | 130 km/h |
1 | - | - | - |
2 | 3 100 ot./min. | - | - |
3 | 2 000 ot./min. | 3 700 ot./min. | - |
4 | 1 500 ot./min. | 2 800 ot./min. | 4 100 ot./min. |
5 | | 2 200 ot./min. | 3 250 ot./min. |
6 | | 1 900 ot./min. | 2 750 ot./min. |
Zrychlení z 0 na 100 km/h |
Číslo měření | Čas v s. |
1 | 9,10 |
2 | 9,21 |
3 | 8,86 |
Průměr | 9,057 |
Pružnost | |
60 – 100 km/h | |
3. st. | 6,81 s |
4. st. | 7,45 s |
| |
80 – 120 km/h | |
4. st. | 8,42 s |
5. st. | 9,31 s |
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost