Test Ford Fiesta 1,6 Ti: Trpaslík - sportsman

Loni v létě byla nabídka motorů pro Ford Fiesta rozšířena o zajímavou benzinovou jedna-šestku. Rádi jsme si tuhle novinku vzali do testu.
Seznam kapitol
  1. Příjemné překvapení, Kinetický také uvnitř
  2. Malý, ale luxusní, Motor STojí za to,
  3. Dobrý, ale do ČR nevhodný podvozek, Jediný problém: cena, Základní technické údaje

Příjemné překvapení

Budu k vám upřímný a hned na začátek se přiznám, že jsem nad testem Fordu Fiesta tak trochu ohrnoval nos. Ve stejném týdnu totiž byla možnost testu daleko prémiovější značky, ale já jsem k mému určitému zklamání skončil u Fiesty. Mé předsudky se ukázaly jako absolutně neopodstatněné hned potom, co jsem testovací kousek poprvé uviděl. Tahle konkrétní verze se totiž opravdu povedla.

Jak známo, Ford už nějaký ten čas aplikuje na své modely takzvaný kinetický design. Tento styl se mi líbí, protože ať přemýšlím, jak přemýšlím, nemohu si vybavit jediný automobil značky Ford, ke kterému by kinetické tvary neseděly. Při dnešním trendu, kdy každá automobilka dává na své vozy jednu typickou přední část, se velmi často objeví úlet a vznikne model, ke kterému značková tvář prostě nesedí. U Fordu ale pracují šikovní designéři. Když se podívám napříč celou nabídkou, nic nepovedeného nenacházím a testovaná Fiesta můj názor pouze utvrzuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Už „obyčejná“ provedení mají něco do sebe, jenže to, které vidíte na přiložených fotografiích, dostalo navíc sadu Sport. Prohlédnout si tedy můžete sportovní mřížku chladiče, přední nebo zadní střešní spoiler, zadní nárazník vybavený difuzorem a dokonce šestnáctipalcová kola. Čím déle jsem se na automobil díval, tím více se mi líbil. S toutp sadou totiž vypadá jako jakási předehra pro ostrou verzi ST nebo dokonce RS, tedy pokud někdy něco takového přijde. Pro upřesnění ještě doplním, že pro pětidveřovou karoserii činí příplatek za zmíněnou sadu přijatelných 12 500 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Závěr úvodní kapitoly týkající se designu je tedy více než zřejmý. Ford Fiesta se mi líbí. Jestliže toužíte po malém hatchbacku a je pro vás design auta jednou z nejdůležitějších priorit, pak se určitě zastavte na showroomu, protože Fiesta se vzhledově povedla. Za zmínku také stojí, že již dříve jsme pro vás testovali model Ford Fiesta se základním zážehovým motorem 1,25i

Kinetický také uvnitř

Zajímavému designu karoserie odpovídá také provedení interiéru. Možná, že někomu bude připadat až příliš futuristický, mě ale zaujal. Přístrojový štít dostal netradičně tvarované tubusy ukrývající klasicky otáčkoměr a tachometr. Také středová konzole je dynamicky tvarovaná. Na první pohled sice obsahuje velké množství tlačítek, ta jsou ale rozdělena do několika logicky uspořádaných skupin, takže si na ně rychle zvyknete. Navíc vše, co se týká audiosystému, popřípadě telefonu připojeného přes Bluetooth je umístěno příjemně nahoře, zatímco ovladače klimatizace jsou o poznání níže a ještě k tomu jsou od těch prvních odděleny malou přihrádkou. Toto řešení opět přispívá ke snadné orientaci v jednotlivých ovladačích. Uprostřed palubní desky je umístěn multifunkční displej. Mohl by mít lepší grafické provedení, ale vzhledem ke kategorii, o které se tu bavíme, to nijak zvlášť nevadí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Testovaná Fiesta ale nebyla jen tak obyčejná. Do naší redakce se dostavila takříkajíc „v plné palbě“ a v interiéru to bylo znát více než dost. Řeč je o výbavové úrovni Titanium, v rámci níž dostanou budoucí majitelé absolutně vše, co by chtěli v autě určeném převážně do města mít. Klimatizace, rádio s přehráváním MP3, nebo možnost připojit telefon přes Bluetooth, to jsou samozřejmosti.

Všeobecným trendem poslední doby je fakt, že prvky luxusní výbavy dříve dostupné pouze s těmi nejvyššími modely se nyní přesouvají do automobilů stále nižších tříd. Jasně, je to obecně známá věc, ale přesto mě Fiesta dokázala překvapit. Startování tlačítkem jsem myslím během testů takto malých aut ještě nepotkal a stejně tak jsem nikdy nevyzkoušel u této kategorie parkovací kameru, jejíž obraz se promítá do části vnitřního zpětného zrcátka. Sice jsou oba dva zmíněné prvky už vyloženě zbytečné (kdo potřebuje pro parkování s ani ne 4 metry dlouhým autem kameru?), ale jistě jsou zákazníci, kteří prostě chtějí mít ve svém autě maximum vychytávek - a právě ti si u tohoto Fordu přijdou na své. Příplatek se ovšem nevyhne ani nejvyšší výbavě Titanium. Systém Key Free (bezklíčový vstup do auta + startování tlačítkem) stojí 21 000 Kč, parkovací kamera je dostupná v rámci sady Parking, která vás vyjde na dalších 17 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Příjemné překvapení, Kinetický také uvnitř
  2. Malý, ale luxusní, Motor STojí za to,
  3. Dobrý, ale do ČR nevhodný podvozek, Jediný problém: cena, Základní technické údaje
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků