47
Fotogalerie

Test Ford Fiesta 1,25i: komfortní, leč líná

Kapitoly článku:


Na první pohled

P1010005.jpg P1010001.jpg

Zvenčí je Fiesta jakákoli, jen ne nudná. Může se vám líbit, nebo nelíbit, ale to je tak všechno, co s tím můžete dělat. Rozměrný přední nárazník je výrazně zaoblený a supluje část předních blatníků. Úzká a členitá světla s projektory pro potkávačky se zakusují hluboko do blatníků a tvoří spodní okraj kapoty. Na výrazně skloněnou kapotu navazuje skutečně velmi rozměrné čelní sklo. Spodní linie bočních oken se výrazně dvihá směrem vzad v kontrastu ke svažující se střeše, jež však nijak neomezuje prostor na zadních sedadlech.

P1010010.jpg P1010011.jpg P1010012.jpg 

Dveřní kliky z Mondea a oddělená zpětná zrcátka budí dojem solidnosti. Zadní světla jsou situována vertikálně, aby neomezovala vstup do zavazadelníku. Testovaný vůz byl vybaven velkým zadním spoilerem, tvořícím stříšku nad zadním sklem, a zadním nárazníkem s náznakem difuzoru. Celek pak působí velmi dynamickým a agresivním dojmem, postrádá však otěrové lišty pro ochranu před drobnými šťouchanci.

P1010006.jpg P1010008.jpg P1010009.jpg 

Uvnitř

Fiesta vzbuzuje pocit robustní důvěryhodnosti již ve chvíli, kdy velkou klikou otevíráte těžké a rozměrné dveře. Těmi vstupujete do relativně prostorného interiéru čalouněného směsicí kvalitních textilních a plastových materiálů, ovšem v poněkud fádním šedo-modrém tónování. Přední sedadla mají na danou třídu nezvykle dlouhé sedáky i opěradla s dostatečným bočním vedením, jejichž materiál je příjemně tuhý. Řidič i spolujezdec mají ve všech směrech dostatek místa, k tomu přispívají i hluboká vybrání ve dveřích v místech loketních opěr, k opravdovému pohodlí však řadě řidičů bude chybět středová opěrka.

Také sedáky zadních sedadel jsou dosti dlouhé, ale boční vedení zde nehledejte. Pokud vpředu jedou cestující běžných postav, nebude dospělý člověk ani zde trpět klaustrofobií. Konfigurace interiéru umožňuje pohodlné cestování i na delší vzdálenosti, ale vzadu jen ve dvou. Odkládacích prostor mají hlavně řidič se spolujezdcem dostatek včetně rozměrné schránky před spolujezdcem. Pod sloupkem volantu se skrývá progfresivní prvek: v nižší třídě zatím spíše výjimečný kolenní airbag, jenž se standardně dodává v kombinaci s bočními airbagy (ty stropní jsou pak ve všech výbavách nabízeny za příplatek).

P1010014.jpg P1010015.jpg P1010016.jpg
P1010018.jpg P1010019.jpg P1010020.jpg P1010050.jpg

Velikost a konfigurace zavazadelníku odpovídá očekáváním, dojem kazí jen vysoká nákladová hrana a chybějící čalounění na zadní straně opěradel. Víko se otevírá dostatečně vysoko, v prostoru nenajdeme kotevní úchyty (vzhledem k omezené ploše podlahy podle našeho názoru ani nejsou třeba). Pro zvětšení celkového prostoru lze vpřed na sedáky sklápět nestejně dělené zadní opěradlo, vznikne však výrazný schod. Konstrukce hlavových opěrek nevyžaduje při manipulaci s opěradly jejich vyjímání.

P1010054.jpg P1010052.jpg P1010053.jpg
P1010056.jpg P1010057.jpg

Za volantem

Také palubní deska se vyznačuje osobitým vzhledem. Fádní šedo-modré plasty oživují ve značné míře užívané prvky s matně stříbřitým povrchem, které najdeme v okolí ventilačních otvorů, na volantu a řadicí páce, ale především na středovém panelu, jenž je tvořen ze dvou rozměrných a členitých součástí. Ta horní nese především ovládací prvky vestavěného rádia, spodní pak trojici kulatých ovládacích prvků ventilace. Jsou celkem přehledné, avšak jejich hrubé zpracování působí poněkud ruralistním dojmem.

Nad středovým panelem se nachází velký výklenek s malým displejem, kde se zobrazuje škála údajů od času přes datum až po hodnoty z audiosoustavy. Tu lze ovládat i jednoduchým ovladačem na levé příčce volantu. Ten byl u zkoušeného vozu čalouněn kůží a jeho věnec se nám jevil jako velmi příjemný a přiměřeně tlustý.

P1010013.jpg P1010042.jpg P1010049.jpg
P1010024.jpg P1010046.jpg P1010044.jpg P1010023.jpg

Přístrojovému štítu dominuje stříbřitá konzole s přehlednými analogovými ciferníky, v duchu doby jsme zde postrádali nejen teploměr chladicí kapaliny, ale i nějakou kontrolku studeného motoru. Uprostřed nahoře je třířádkový displej palubního počítače kombinovaný s vnějším teploměrem a počítadly ujeté vzdálenosti, jeho fuknkce lze vyvolávat tlačítkem na konci levé páčky pod volantem. Vnější osvětlení se ovládá přehlednými tlačítky na panýlku vlevo od volantu. Ergonomii rozmístění všech kontrolních a ovládacích prvků nelze i přes jistý svéráz v podstatě nic vytknout, vše je ve snadném dosahu a přesně tam, kde to řidič očekává.    

P1010043.jpg P1010048.jpg P1010017.jpg P1010027.jpg
 

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud