Test Ford Fiesta 1,25i: komfortní, leč líná

Fiesta šesté generace patří k nové gardě kompaktů, kde cena není již jedinou prioritou. Vyzkoušeli jsme provedení Titanium s motorem 1,2.
Seznam kapitol
  1. Důležitá novinka, Nabídka verzí, Testovaný vůz
  2. Na první pohled, Uvnitř, Za volantem
  3. Na silnici, A vystupujeme
  4. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie

Důležitá novinka

Ačkoli dnes u nás jdou z Fordů na odbyt především Fusiony, a to díky radikální cenové politice importéra, Fiesta patří stále ke stěžejním evropským modelům značky. Moderní malý automobil dnes ale již ke svému úspěchu s nízkou cenou nevystačí, musí být také bezpečný, dobře vybavený, ale především k veřejnosti musí promluvit svérázným stylistickým jazykem. A nová Fiesta to umí. Díky tomu patří v konfekční nabídce nižší třídy její nová generace k prvním vozům, za jejichž volantem se nebude stydět ani ješitný chlap.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy s bujarým jménem Fiesta se vyrábí takřka čtvrt století a v dosavadních pěti generacích jich zatím vzniklo úctyhodných dvanáct milionů. Fordy Fiesta patřily vždy k tomu nejlepšímu, takže nebylo třeba měnit jméno ani pro šestou generaci.

Ta se představila vloni a zvažovalo se pro ni označení Verve podle koncepční studie z předloňského Frankfurtu. V Evropě se nabízí jako tří a pětidvéřový hatchback, ale ve skutečnosti jde o skutečně „globální“ automobil. Vyrábět se bude nejen v německém Kolíně, Číně, Španělsku či Thajsku, ale také v Mexiku, a to jako čtyřdvéřový sedan pro americké trhy (podrobně jsme o něm psali na tomto místě).

Fiesta šesté generace stanula na nové podlahové plošině s označením B2E, jež byla navržena v Hirošimě a ponejprv použita v Mazdě 2. V porovnání s ní je však podvozek Fiesty paradoxně laděn sportovněji a má oslovit dynamičtěji smýšlející klientelu. V porovnání s předchozí generací pak vzrostla pohotovostní hmotnost jen o nějakých 15 kg, z nichž většina připadá na bezpečnostní prvky a výztuhy.

Nabídka verzí

Nová Fiesta se nyní u nás prodává v pěti výbavových stupních a s dvojicí karosérií (za pět dveří se připlácí 15 000 Kč). Již základní Ambiente nabízí za 234 990 Kč vestavěné rádio s přehrávačem CD a MP3, centrální zamykání, elektrické ovládání zpětných zrcátek (na dveře se opět vrací praktický a nesmrtelný ovladač z hloubi osmdesátých let), dva čelní airbagy, ABS, posilovač řízení (EPAS) či nárazníky v barvě karosérie.

Za stupeň Trend se připlácí 20 000 Kč, za něž zákazník kromě jiného dostane i vstup AUX pro externí zvukový nosič, dálkové ovládání zamykání, elektrické ovládání předních oken nebo lakované kliky a zrcátka. Z Trendu vychází provedení ECOnetic, jež je za 377 990 Kč dodáváno výhradně s modifikovaným vznětovým motorem 1,6 TDCI DPF a při solidním výkonu 66 kW dosahuje v kombinovaném režimu spotřeby pouhých 3,7 l/100 km.

Také řady Ghia a Titanium s cenami od 351 990, resp. 294 990 Kč, jsou bohatostí své výbavy srovnatelné, ale Ghia je laděna spíše komfortně a lze ji objednat pouze v pětidvéřovém provedení. Obě prestižní verze se standardně dodávají s klimatizací, bočními airbagy a kolenním vakem pro řidiče, palubním počítačem, koženým paketem a dalšími příjemnými drobnostmi. Za příplatek lze pořídit i tempomat, automatickou klimatizaci, hlavové airbagy, ESP, bezklíčkový vstup a startování, kožené čalounění, vestavěnou hands-free sadu Bluetooth, ale také různé sportovní pakety, typické vyhřívání čelního okna či prodlouženou záruku.

Nabídka motorů a převodovek je zatím dosti omezená. K mání jsou zážehové jednotky 1,25i (44 kW a 60 kW) a 1,4i/71 kW a vznětové 1,4 TDCI/50 kW a 1,6 TDCI/66 kW, škálu by měla doplnit „šestnáctistovka“ Ti-VCT s výkonem 88 kW. Dostupné motory jsou kombinovány s pětistupňovými, manuálně řazenými převodovkami se shodným odstupňováním (liší se jen použitými stálými převody), pouze pro verzi 1,4i lze přiobjednat čtyřstupňový „automat“ s možností sekvenčního řazení.

Testovaný vůz

Ford Fiesta 1,25i Titanium
Cena zkoušeného vozu:
323 990 Kč*
Cena základního provedení:
234 990 Kč
 
 
Výbava
 
 
 
Posilovač řízení:
Ano
Airbagy:
7x
El. řízení podvozku:
ABS, EBD
Centrální zamykání:
Ano, na dálkové ovládání
El. ovládání oken:
Ano, 2x
El. ovládání zrcátek:
Ano, včetně el. vyhřívání
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:
Ano
Stavitelný volant:
Ano, výškově a podélně
Zadní opěradla
Dělená, sklopná
Tempomat:
Ne
Klimatizace:
Ano, man.
Autorádio:
Ano, na CD a MP3
Přední mlhová světla:
Ano
Nárazníky v barvě vozu:
Ano
Litá kola:
Ne
Palubní počítač:
Ano

*Zvýhodněná zaváděcí cena
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Důležitá novinka, Nabídka verzí, Testovaný vůz
  2. Na první pohled, Uvnitř, Za volantem
  3. Na silnici, A vystupujeme
  4. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  5. Kompletní fotogalerie
Ford Mondeo 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 122 312 km
Cena: 160 000 Kč
Ford Mondeo 2.2
Rok výroby: 2008
Stav: 141 808 km
Cena: 140 000 Kč
Ford C-MAX 1.6
Rok výroby: 2006
Stav: 95 746 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků