Test Fiat Sedici 2,0 MTJ: předsudky stranou

36 komentářů

Integrale
21. ledna • 16:00

"Zamíříte do autosalonu osvědčeného výrobce čtyřkolek různých velikostí s gloriolou japonské kvality nebo k prodejci značky bez sebemenších zkušeností z tohoto oboru, navíc s více či méně oprávněnou pověstí nespolehlivého auta? "To má být vtip? Kromě citované Pandy 4x4 jsou auta jako Lancia Delta HF 4WD/Integrale/Evoluzione, Lancia Dedra HF Integrale, Lancia Dedra Integrale, Alfa Romeo 155 Q4, Alfa Romeo 164 Q4, Alfa Romeo 33 Permanent4, Alfa Romeo 33 4x4, Fiat Tempra 4x4 a Fiat Panda Highclimb 4x4 jako co? Fixní idea? A kdopak to stavěl pro Suzuki auto pro šampionát WRC?Je autor blázen, nebo si jen dělá legraci?Suzuki nikdy neudělala tolik modelů s pohonem všech kol, jako Fiat, který má s pohonem všech kol nesrovnatelně více zkušeností!!!

Honza
7. února • 20:07

Na řazení je znát japonská škola? dobrý fór.....když motor i převodovka je kompletně od Fiatu........inu někdo musí Fiata kritizovat a zapomíná na své průhledné nesmyslyB-]

ôlkjôl
28. července • 21:47

autor je pekny pako. Suzuki bolo a aj teraz je daleko lacnejsie ako fiat:teraz v SR SX4 = 11000 €
Sedici = 12500 €iba hlupak si navyse kupi fiat - s ich servisom a starostlivostou o zakaznika.. ;-);-)(to hovorim ak ouz nastastie byvaly dlhorocny fiatista)

78.98.179.xxx
23. listopadu • 19:26

Troska Ta usmernim. Uvadzas ceny na Slovensku a tie niesu take iste ako v Cechach. Urcite ma na to vplyv doslova zalubenost do SX4 u ludi na Slovensku. Je stvrtym! najpredavanejsim autom zo vsetkych typov a znaciek, prve dve miesta patria Skodovkam. Vobec neviem ci je v niektorom state takto uspesnym. A verte, je to fantasticke auto, cena velmi prijemna, co este k uspechu potrebuje? Servis? Tak ten si nasi musia strazit, inak pojdeme do Madarska a ti si " svoju" znacku, zvlast teraz, silne vazia.

pajar
30. července • 17:21

Pokud se nemýlím, Sedici se vyrábí výhradně jako čtyřkolka a SX4 nabízí základní variantu jen s předním náhonem. Nemam chuť dohlodávat (ověřovat) údaje, tak se omlouvám pokud se pletu - ale vážně srovnáváte srovnatelné?

jasiro
15. července • 22:52

To se pleteš a hodně
Obě veze se dělají v obou provedeních. Rozdíl byl jen v tom, že starší verze SX4 4x2 se vyráběly přímo v Japonsku, zatímco 4x4 jen v Maďarsku. Rozdíl v kvalitě výroby byl dost znát - a tak mnozí usilovali o čistokrevného japonce. Potíže byly s převodovkou a centrální jednotkou. Kvalita dílenského zpracování bohužel kopírovala italské zvyklosti podtržené maďarskou laxností, takže nic moc.
Výraznější posun v kvalitě motorů a celkem i v kvalitě výroby celého auta je od faceliftu SX4 v roce 2011. Nové motory jsou lepší a úspornější. Zlepšilo se i dílenské zpracování. Sedici na tom zřejmě bude podobně. Za tu cenu je to tedy dobré auto. Nicméně ostatní automobilky také nespí, takže italové mají stále co dohánět. Podívejte se, jaké kvalitativní skoky předvádí Kia nebo Dacia.

Ext
26. července • 21:43

Hele autore ses si fakt jistej, že koncern fiat nema zkusenost s ctyrkolkama? Me prijde, ze trosku meles nesmysly...

dall
26. července • 22:48

treba o Campagnole nikdy neslysel

Hm
26. července • 15:45

tak jsem se těšil na ten italdesign a co nevidim, opět a zase fiat humáč...to je fakt na vyhození

SX4
26. července • 14:53

na jaře šel do světa a teď mám SX4 1.6 GLX (po FL) a je to netušená pohoda! Vzdušný interiér, robustní podovozek, který se nezalekne našich "dokonalých" okresek, kvalitní zpracování - žádné povrzávání jako v Golfu - a krásně živý a točivý motor. Jako bonus vysoký posed a sedala ve kterých ani po štrece Kolín - Split nebolí záda. V zatáčkách se míň naklání (ale na Golfu jsem měl 195/65, tady 205/60) a jízdu si kráisně užívám, což s koncernovou motorizací 1.6 MPI dost dobře nešlo.....a nekrade se!
:-D

homer
30. července • 13:30

A to je jako ten "nekonečný příběh problému" že si do golfa neumíš vybrat motor, z něčeho tě bolely záda, v zatáčce ses údajně nakláněl a nakonec ti ho ukradli? Napiš až se budeš chtít zbavit tohodle sráče - ať se pobavíme.

armstrong
27. července • 11:07

mát to samé sx4 a mohu jen souhlasit,na naše rozbité cesty jak dělané.

BlackRider
26. července • 11:36

99kW a maximalka jen 190? Jak je mozny, ze Citroen C5 2.0 HDI 100kW, kterej vazi o 300kg vic jede bez problemu pres 200?

Lacomme
26. července • 12:53

C5 je pokud vim jine auto s urcite jinou aerodynamikou

BlackRider
26. července • 13:30

Jo, C5 je mnohem vetsi a tezsi auto... tim spis bych cekal ze bude se stejne vykonnym motorem pomalejsi... mozna mu ale pomaha delka zlepsit aerodynamiku...
Nebo italove ten motor trochu precenujou...

armstrong
27. července • 11:03

porovnáváš c5 s sx4???copak c5 je suvéčko???kdo o autech něco ví si asi myslí své...

BlackRider
27. července • 11:18

C5 neni SUV uplne stejne jako SX4 neni SUV ;) Ze das Fabii na trochu vyssi pruziny neznamena, ze to je hned SUV, stejne jako snizenim z ni neudelas supersport ;)

wolff
26. července • 13:35

Hmotnost na maximální rychlost nemá vliv!!!
Na tu má vliv zpřevodování (které u malého SUV bude jistě jiné, než u sedanu) a dále aerodynamický odpor. ten už z podstaty bdue mít sedan lepší. Rozdíl odpovídá... ;-)

BlackRider
26. července • 14:07

Ja mluvil o kombiku prvni generace
C5 Sedan ma max. rychlost 204 km/h a kombik 200 km/h. Podle clanku ma ten fiat prevody dostatecne dlouhy, takze to by nemel byt problem...
Ted ale koukam, ze ten Fiat je o 17cm vyssi coz moc aerodynamice nepomaha.
Ale ani to nevysvetluje proc ma o vic nez sekundu pomalejsi akceleraci nez C5. Tam by mela byt nizsi vaha dost znat...
A pokud jde o oznaceni SUV, tak i ta C5 zvladne tezsi teren nez tenhle Fiat ;)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
wolff
26. července • 14:24

Ano, tak sme se dobrali k výsledku, který sme chtěli... Auto s rozvorem jak kráva má lepší terénní schopnosti jako malé SUV... Bravo.myslím, že netřeba dále debatovat.P.S. Ať nejsem úplně mimo mísu: "Ted ale koukam, ze ten Fiat je o 17cm vyssi coz moc aerodynamice nepomaha." ...ano tady si zcela (pravděpodobně) výjimečně trefil hřebíček na hlavičku. Ano tady je ten zakopaný pes..., resp... si můžeš začít lámat hlavu nad v max u tuarega a dalších podobných aut. Ty mají 2x takový výkon, ale v max jen o málo větší.. No proč asi...?
;-)

BlackRider
26. července • 15:01

Jenze Tuareg a a spol sou auta mnohem vetsi a tezsi nez tohle prditko, tam je to celkem jasny.
A oznacovat tohohle Fiata za SUV muzes kolikrat chtes, ale furt to bude znit smesne... Myslis, ze takovej Nissan Patrol je horsi offroad nez tenhle prcek, protoze ma delsi rozvor dokonce i nez C5? ;)
C5 ma mnohem vetsi svetlou vysku nez tohle radoby miniSUV, toz ve vysledku znamena ze projede i tam kde uz Fiatek bude viset za bricho...

SX4
26. července • 15:12

Už zmlkni hlupče - víš co to znamená SUV? Sport and Utility Vehicle a ne žádný offroad.A teď si vem pastelky a běž si zase kreslit - a nezlob:-O

BlackRider
26. července • 15:30

Nekdy se zajed podivat do USA (tam kde tohle oznaceni vzniklo), jak takovy SUV vubec vypada, hosiku ;).

armstrong
27. července • 11:11

měl by ses vrátit do USA. a zůstat tam tady je Tě určo škoda,jak může někdo porovnávat vozy z úplně odlišných tříd???

BlackRider
27. července • 11:16

Ja neporovnaval samotny vozy, ale jejich jednotlivy schopnosti. Mozna to na tebe bylo moc komplikovany, ale co se da delat...

SX4
26. července • 15:40

Už jsem ti jednou řekl abys zmlknul chlapečku. Když jsem já jezdíl v Jeepu, tak ty jsi sbíral houby a raději se podívej např. na youtube jak je SX4 hodnocena v USA...www.youtube.com ... www.youtube.com ...

BlackRider
26. července • 16:23

To vis ze jo Bobe :) z USA je jen to prvni video (v americe opravdu nejezdi vlevo :D ) a ani jednou sem v nem neslysel zkratku SUV... kdo vi cim to bude :D.
Mozna by ses mel podivat aspon na Wikipedii, co ze to vlastne SUV je: en.wikipedia.org ...

rosta12345
26. července • 9:56

ten rozdíl v prodejích bude taky hlavně v tom že si asi nejspíš fiat a suzuki rozdělili trhy protože po uvedení SX4 na náš trh se tady fiat ještě nějakou dobu tuším vůbec neprodával

Martin P.
26. července • 10:32

A jestli to nebude cenou. Ta nazacatku atakovala v nejhorsi verzi 400 a to bylo moc. Takze to bylo asi tak videt jako nova Croma.

Radek
26. července • 10:29

Myslím, že to bude automobilkám jedno, který typ se prodá, zisk půjde v předem stanoveném poměru do obou majitelů, ať už se to prodá pod značkou Fiat nebo Suzuki.

Martin P.
26. července • 9:25

Osobne sem se o to auto zajimal a byl jsem dost zklaman.Oba vozy maji stejny zaklad, SX4 i Sedici jsou z jedne tovarny v madarsku. Oba pouzivaji z velke casti stejne motory ( Suzuki ) a lisi se jen v plastech a vnitrku.Plasty z venku asi neni to co z toho dela prakticke auto. Ale bohuzel vnitrek Fiatu je zarazejici. Neprakticke , designove dobre, ale usedle, nesikovne.Jeden z dost nepochopitelnych nedostatků Sedici. Vzadu nesla proti SX4 sklopit kompletne sedadla, mysleno sedak. Vznikly schod a nerovna plocha dela hodne mizerny dojem.Sedici je pak na to hure nez Grande Punto, ikdyz drazsi a jako by v rade vyse tesne pod Bravo.Pokud SX4 je jeste o tolik levnejsi nevyjde Sedici jako dobra koupe.

Ja Prvni
1. ledna • 12:14

:-)
Tady se sešla parta... motry jsou Suzuki jen benzinovy. Test je na diesel dvoulitr - coz je Fiat.
A vsichni, kdo nemaji napsany VW na mozku, ho radi k nejlepsim dieselum na trhu.
:-)

bujak
26. července • 7:36

ale to nieje fiat, to je suzuki sx4, len zprasené...

Ondra
26. července • 1:23
asdf
26. července • 8:00

jo, použili ho blbě vidláci

lamal
26. července • 1:05

auto v pohode, no radsej suzuki...uz len preto, ze ta maska od fiatu je tam otrasna...a iste nie v bielej farbe :-O

Doporučujeme

Články odjinud