Test Fiat Punto 1,4 T-Jet: dostupný hothatch

44 komentářů

Boháč
22. dubna • 9:48

Komu učarují Fiaty, už s nimi zůstane. Několika ohrnovačům nosů chci jen připomenout, že automobilka Fiat je jedna z nejstarších v Evropě, dělali auta, když ještě Mercedes neexistoval. Počet vítězství v závodech svědčí o tom, že měli vždy technicky navrch. Fiat je plnokrevník.

motor
27. června • 6:46

Skoda jen ze ve Fiatech sou vykal motory, ktere radi odchazeji i v prvnich 3-5letech :( Jinak by to bylo dobre auto. Znamy to ma a jediny co je na tom spatne je, ze motory ve Fiatech casto odchazeji.

TOMBY
27. června • 15:38

Musí taky někdy přeřadit na dvojku, to by nevydržel žádný motor:-D

Petruszka
27. června • 10:21

Mám už 5. Fiata a ty předchozí slouží všem majitelům dál...asi jsem měla štěstí na dobré kusy - a to rovnou několikrát, že? :-D Boa, to jsou kecy, co jsi tu napsal.3-[

P.
27. června • 10:47

Kolega to má s Fiaty podobně, určitě taky nemá problém s motory. Chtělo by to info od člověka z nějakého hodně velkého Fiat servisu (a který tam maká 10 a více let), to by pak mělo nějakou statistickou hodnotu.

eman
26. června • 16:10

,,Stačí přišlápnout plyn a brzy závodíme v nejvybranější společnosti na každé křižovatce. "
Tak tomu říkám skromnost. :-)) Sakra kluci neblbněte a mějte rozum. Než si to na rozjezdu, sebenadupanější dvoukolka porovná přes EBD i s ideálně rovným asfaltem bez děr a vody, tak je z té křižovatky můj osmdesátiletý tatík s jeho veteránem, šestnáctiletou obyčenou Imprezou kombi, už dávno pryč. A ani přitom nekvičí kolečky, protože jde jak kočka za myší, pěkně všema čtyřma. O ostatních vlastnostech auta, tedy stabilita, citlivost na boční vítr, spotřeba, pohodlí jízdy, vnitřní prostor, kufr....ani nemluvě. Jinak, po zkušenostech za zhruba dvacet tisíc ujetých s mým Grande Puntem na různých silnicích a kolech, konstatuji, že sedmnáctky kola jsou na naše silnice naprosto nesmyslný rozměr. Pérování je s nimi na dorazu každou chvilku a hmota roztočených kol je víc ve vzduchu než na cestě. Jako optimální na na ty naše dvojkové tankodromy jeví patnáctky. Takže můj závěr je: Grande Punto není šunt, ale ani zázrak. Je to naprosto normální auto, které prostě vypadá dobře. Ale rozhodně bych velice zvažoval, jestli má smysl, dát skoro čtyřista za tuhle motorizaci, která sice umí zasprintit, ale jinak oproti, o sto levnější normální čtrnáctce, vlastně nic víc, protože obě limituje v zatáčkách v podstatě stejný podvozek a těžiště.

Petruszka
26. června • 17:15

emane, ale Impreza zrovna nepatří na našich silnicích mezi běžná auta...to spíš Fabia 1,2 HTP.
Btw. ten motor je velice slušný i v Bravu, takže v lehčím GP musí jet parádně.

TOMBY
26. června • 18:18

A kdo řekl, že ten motor a auto je pro zakomplexovaný český šetřílky, ti ať si koupí 1.2 z koncernu a tiše pak pokukují až kolem nich projede něco, co vypadá a jede o trošku lépe.
Porovnávat GP se Subaru je také ubohé. Jsou to auta velice blízká, hlavně náhonem kol.
Ke srovnání Fóbie RS bych spíše volil GP 130hp naftu v 1.9, tam by se majitel rodinné hotdovky divil, ale to už tady také někdy běželo.
Myslím si, že cena je úměrná nabídce výbavy a toho co vůz poskytuje. Jinak ta vaše RS stála kolik? He ehm. To by se mi ani nevyplatilo při pořízení auta na 4 roky. Njn.

expert0001
26. června • 16:35

myslím, že obyč 1,4 16V není levnější o 100, ale jen o nějakých 30tis - bohužel (ale zase má 6ti kvalt a to se počítá)...

zmulin
26. června • 16:05

To je fakt.Škodovka neoznačila Fóbii jako hothatch (což ostatně ani Fiat tenhle model;-)),ale rovnou RS-to je vy lamy Rallye Special,což mi připadá podstatně vtipnější.Navíc tenhle typ aut neni o maximálce,ale o okrskách a když to vemem s pevnym startem,tak má GP 0-100km/h o 0,5 vteřiny lepší a podvozek taky modernější(i když systém zhruba stejnej),takže si milí majitelé pseudoRS vemte plynový masky,až pojedete zase druzí...:-D:-P

Niemand
26. června • 12:16

Nechci Punto shazovat, ale i Fabia RS mela vyssi vykon a tocivy moment a tu by za hot hatch neoznacil ani zamestnanec Skody auto a.s.Maly kufr, tvrde plasty, spatny podvozek, vysoka spotreba, nizky vykon.:-(

Q
27. června • 14:56

i kdyby byla pravda co rikas, tak na tehle fiat se da aspon koukat, na rozdil od opuchle krabice s kamny pod kapotou kterou honosne zoves Fobije eres..maly kufr- rekl bych ze tohle auto si nekoupi clovek ktery kazdy tyden stehuje lednicku s mrazakem na chalupu, jeho vlhky sen je Octavia kombi.
tvrde plasty - nechapu co s tim porad novinari maji, vetsinu casu kdyz sedim v aute mam fyzicky kontakt s trojici volant - radici paka - sedacka, vyjimecne nejaky ten cudlik nebo klika dveri.. nechapu k cemu nekomu bude mekceny plast, mam se snad po te palubce valet?
spatny podvozek - sportovnejsi automobil miva tvrdsi podvozek, v teto kategorii se nemeri spatny/dobry tim jestli projede diru v silnici u vas na navsi s jednim nebo dvema nadskocenim..
vysoka spotreba - ano i me se zda velka, vetsi nez muj atmosfericky japonsky dvoulitr. ale treba nebylo auto zabehle a taky ho trosku tyrali..
nizny vykon - 90 KW neni zadna olympiada ale na takove male roztomile auti celkem staci..

MOMO
27. června • 21:03

...opuchlá krabice... Pán je zřejmě odborník:-/

Mr. Murphy
26. června • 15:43

Ještě jsi zapomněl napsat, že se to za rok a 20.000km rozpadne, je to přece Fiat, ne? ;-) Náhodou za ty prachy je to vynikající volba!

ffff
26. června • 13:21

ty kaspare to neni jenom o vykonu t jet by rs netrel na kazdy okresce

jano
26. června • 14:15

pozri si maximálku a zrýchlenie rs a potom komentuj....kto by komu natrel....zrýchlenie je cca rovnaké a maximalku ma rs vyššiu o cca 10 km.

HrdinaJan
26. června • 14:52

A hlavne by ty dve auta musela zavodit hodne dlouho aby se projevila nizka spotreba FRS a tim by prave vyhrala. Nez by FIAT odjel z benzinky tak by FRS byla v cili. :)

Mippi
26. června • 15:15

No auticko je to krasne, aj ten motor musi chodit celko solidne , ba az dynamicky ale stale ma odradza ta spotreba, v dnesnej dobe kedy ceny PHM idu stale hore sa mi to zda stale velka spotreba a co udava vyrobca, tak to nikdo nikdy nedosiahne anei nedosiahol! Ale je to pekny kusok, mozno keby ten motor mal tak + cca 10 kw tak by to bola parada... A co sa tyka Fabie RS, sice to jazdi to velmi slusne(chodil som na tom asi rok), a spotreeba ako kolvek ked clovek ide na plny plyn(mysllim tym vazne dynamicku ba az sialenu jazdu) tak nikdy som ju nemal vyssiu ako 7,1 l/100 kmh. Pri beznom dynamickom jazdeni Mesto do 80km/h mimo mesto do 130 km/h a dialnica do 170km/h som mal kombinovanu spotrebu 6,6 l na 100km. Ale myslim si, ze punto je dnes uz dalek ako neaka Fabia, takze je to novy model a vyzera naozaj pritazlivo..aj motor je dobry len ta spotreba... No ako sa hovory vzdy je to nieco za nieco :-)

Petruszka
26. června • 11:58

Nějak mi uniká, proč se v článku píše chvíli o 5. dveřích a pak zase o 3. dveřích...to ten design popisoval někdo podle obrázku a nevěděl, jaká verze bude k dispozici???

Tom
26. června • 11:38

Proč se používá zrovna toto označení? HOT znamená "teplý" a HATCH "otvor" Volně přeloženo: Teplá prdelka :-))

Tomas
26. června • 11:47

:-D tady nekdo neumi ani zaklady anglictiny...Hot muze byt i girl - znamena sexy, vzrusujicim atraktivni...
hatch - je zkratka hatchback, typ karoserie bezne pouzivany znacici zkoseni zadnich dveri.Capisto amigo?;-)

Tom
26. června • 12:17

Jenom jsem použil slovník ze seznam.cz ;-)

Smx
26. června • 11:37

Pokud je spotřeba v reálu opravdu taková, jak ji popisujete, tak to za moc dobrou spotřebu nepovažuju a nějak mi uniká reálný přínos tohohle "downsizingu".. :-(

Petruszka
26. června • 12:38

Moc se mi nezdá, že by to tolik žralo...moje Bravo T-Jet 150 žere podstatně míň a to bude mít najeto teprve 6 tisíc km.

dall
26. června • 11:10

vybava obsahuje el. ovladana zadni okna? autor si nevsiml, ze je 3dv.?

Sherman
26. června • 23:22

Nevsiml ani kdyz oteviral pate dvere :D

Mr.Murphy
26. června • 11:01

To je už druhý článek v krátké době, kde se o něj otíráte.... Jste normální? Stupidní politické narážky byly doposud výsadou serverů jako novinky.cz atp.. Teď to jako budem číst i tady? :-(

Dušan
31. července • 16:33

Když někdo nazve mluvčího ministra Lojzou Šišulíkem,neuráží postiženého člověka,ale arogantního,ukecaného člověka,který odpoví vždy,ale na něco úplně jiného než byl tázán.;-)

mates
26. června • 13:37

moje rec, jak rika jeden nejmenovany politik "netrapte se s temi co vas kopou do kotniku, oni vys nedoshanou..." a pan Cikrt toho v zivote dokazal vic nez 99 procent z nas co umej jen blbe zvanit, autory nevyjimaje, a osobne si ho velmi vazim a smekam pred nim. Ale psat stupidni poznamky o nekom kdo za svuj telesny handicap nemuze je vlastne jednodussi, on to ma alespon v hlave srovnane...

dall
26. června • 11:08

to neni politicka narazka, to je stupidni delani si legrace z neci telesne vady, je to ubohe, i kdyby to reklo dite ve školce, neomluvitelne v motoristickem magazinu...

RedBaron
27. června • 14:46

I ty přecitlivělá plačko, tebe asi celý dětství mlátili, co? Mám pocit, že tenhle fór vadí 10x víc tobě než samotnýmu Cikrtovi, kterej určitě nějaký smysl pro humor má.

wolff
26. června • 12:54

Můžu jenom? Můžu?
Je Cikrt malý? Je.
Vadí Cikrtovi jeho výška, jeho vada v zaměstnání, případně v profesním růstu? Nevadí.
Otravuje "svým" způsobem jiným lidem svým zaměstnáním život? Otravuje
Šel "do politiky" dobrovolně? Šel.TAK SE PTÁM, KDE JE KUJVA PROBLÉM? ;-)

Q
27. června • 14:46

je tu problem a veliky. tim ze si nekdo dela legraci z jeho telesne vady klesa na uroven CSSD ktera na tom udelala bibloard kampan.neco jineho je delat si z nej srandu jako z politika, kvuli jeho chovani, dusledkum jeho cinu, vystupovani atd.. to klidne, za sve vystupovani muze kazdy sam a je za nej odpovedny.
ale delat si z nekoho srandu kvuli jeho telesne vade za kterou nemuze je ubohe. je pravda ze Cikrt s tim nedela cavyky a prechazi to s klidem, ale je to hnusne - stejne jako delat si srandu ze Schwarzenberga ze si trochu slape na jazyk. I kritika a sranda se da delat na urovni, ne stylem fekalni humor ala divak TV nova nebo tupy volic levice.

dall
26. června • 13:13

muzeš mi řict, jak otravuje tiskovy mluvčí lidem život a jaký je to politik??? trochu mimo, ne? pletes si ministra s mluvcim...

wolff
26. června • 13:32

Tuhle reakci sem čekal, byť sem si tedy myslel, že dokážeš správně rozlišit tu skutečnost, že ministři si své mluvčí vybírají (nikoliv dědí) a tedy být mluvčím některého z ministrů svým způsobem je do jisté míry politcká funkce. A Cikrt se za Julínkovy názory bije více než běžný mluvčí, což potvrzuje i jejich "reklamní" kampaň. Jde-li tedy jakákoliv osoba do politiky musí počítat i s jistými fórky na svoji osobu. A myslím, že fórek ve stylu, který zde byl předvedený a nebo fórek ve stylu Velký s "malým" je v dnešní politické kultuře ještě ten lepší...
P.S. A jen tak mezi nama... luvčí nejen že by měl mít něco v hlavě... co si budeme povídat, taky přeci jen záleží trochu an tom jak vypadá a jak vystupuje. Ne že bych já zrovná byl zastáncem, případně dokonce nějakým imagemakerem, ale Cikrt ve společnosti Julínka prostě vypadá komicky.P.S. II Nemám v podstatě nic proti němu osobně, ale přiznám se, že právě pro tu političnost a pro tu komičnost spojení těch dvou se mi osobně vkusné vtípky na jeho a Julínkovu osobu líbí (pokud nepřekračují nějakou rozumnou mez, což tady nepřekročilo). POkud to ěnkdo nechápe, pak je mi ho líto... Měj se.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mr. Murphy
26. června • 15:25

Já Cikrta uznávám, je to člověk, co si stojí za svým názorem, ikdyž je to nepohodlné - což je v Česku pořád rarita. Tandem "Julínek-Cikrt" je možná vizuálně komický, ale mě se velmi líbí, že někdo z ministrů dá to tak vysoké a "marketingově" citlivé funkce člověka s handicapem.... A jinak ta debata není o primárně o Cikrtovi, mě prostě vadí, když se politika tahá do témat, se kterými vůbec nesouvisí.... Ikdyž nenávidím Ratha, nechci tady číst "ovládání auta je tak jednoduché, že by jej pochopil i David Rath" nebo "tohle auto je tak pěkné, že v něm vypadá dobře i Paroubkova ex-manželka"... :-|

wolff
26. června • 16:07

No ale nikdo sem netahá své politické názory... Prostě.. Ta poznámka byla výstižná, protože v dnešní době je mediálně známý liliput Cikrt.. Kdyby to byl Paroubek... tak tam byl napsaný Paroubek... Ať se ti to líbí nebo ne.. politika se plete i do obyčejného života... (a můžeš mít politické názory jaké chceš)... Všimni si, že zde žádné neprezentuju (snad až na výjimku toho, že jejich podání restruktualizace zdravotnictví je opravdu pro kočku)... Ale to ví většina populace... Teda myslím...
A co se týká toho obsazení.. Tam je ještě jiná otázka.... Kolik schopných lidí se na to místo mluvčího ministra zdravotnictví hrnulo.. Možná hodně, možná málo... Ale myslím, že to nebyl zrovna populární flek...
P.S. Tím netrdím, že Rath měl recept na to jak dát dohromady naše zdravotnictví, jediné co vím jistě je, že to není cesta udělat z nemocnic akciovky.

KK
26. června • 18:39

My "soukromou" nemocnici ve městě máme a světe div se, funguje. A rozhodně se nedá řící, že by člověka odmítli, nebo by na ošetření čekal kdovíjak dlouho. Všichni jsou milí a opravdu ochotní. Informovanost pacienta vzrostla, stejně jako standard ošetření.Když byla nemocnice města (státní) bylo to hoší. Já jsem se současným stavem spokojen.

wolff
26. června • 19:16

Výjimka potvrzující pravidlo...
Zavolej si třeba do Boskovic.... A nebo i jiných měst...
P.S. Třeba v těch Boskovicích to vede ODS a s privatizací nemocnice mají svoje zkušenosti...:-D

Rokba
26. června • 9:55

Vyrobí mi ho ve 30. týdnu, bílá barva, skleněná střecha...

expert0001
26. června • 9:57

chválím barvu - v bílé nemá chybu ;-)

HrdinaJan
26. června • 10:48

Hlavne se udrzuje uplne sama. :)

matoza
26. června • 8:56

auticko je to pekne ale pride mi ten vykon slaby, keby to bolo aspon 100kW ako malo stare punto gt to by bolo hodne lepsie, nove 1,6l motory maju 90kW sice nemaju taky krutiaci moment ako turbo ale jazdne vlastnosti su podobne a spotreba nizsia, je tu viac konkurentov stary yaris ma 1,5l 110kW, colt 1,5l 110kW, corsa opc 1,6l 141kW, ....

Beaumont
26. června • 9:35

Nástupce Punta GT je zmiňovaný Abarth. Ale už standardní 1.4 T-Jet 88kW jede výborně, zkusil jsem ho v Bravu a i tam je to vysloveně dynamická motorizace.

Doporučujeme

Články odjinud