Test Fiat 500X 1.6 MultiJet: Italský paradox

Dokud jsme s novým Fiatem 500X nevyjeli mimo město, mnoho našich sympatií nezískal. Není to u městského crossoveru trochu paradox?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Žádná velká sláva
  2. Městský crossover mimo město, Je to motokára, Naměřená dynamika
  3. Zpět do interiéru, Na pohled maximálně povedený, Kolik za to?
  4. Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Cesty Fiatu a Suzuki v segmentu malých crossoverů se definitivně rozešly. Zatímco v Japonsku připravili místo SX4 novou Vitaru, Fiat postavil model 500X coby nástupce Sedici. Japonský crossover jsme si podrobně představili nedávno, tentokrát došlo na jeho bývalého italského sourozence, který dnes představuje přímou konkurenci.

Fiat 500X sdílí techniku s Jeepem Renegade a spolu s ním se také vyrábí na jedné lince. Na pohled se oba automobily od sebe dost liší, ale společný a robustně vypadající základ jejich příbuzenský vztah nezapře. Třeba už tímto se nový Fiat od zmiňované Vitary velmi liší, protože ta rozhodně jako robustní auto nepůsobí.

Italská novinka je v daném segmentu zajímavá ještě dalšími vlastnostmi. Může to být čtyřkolka, což není úplně běžné, můžete si pořídit i verzi Cross zaměřenou ve větší míře na terén a hlavně se můžete spolehnout na zadní víceprvkovou nápravu a teoreticky tedy na nadprůměrné jízdní vlastnosti. Uvidíme, jaká bude praxe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nástupce Sedici sdílí techniku s Jeepem Renegade a design s Fiatem 500. To je takhle na první pohled celkem slibná kombinace

Žádná velká sláva

Náš testovací týden by se dal rozdělit do dvou částí, kdy ta první nevyzní pro 500X moc lichotivě, ale ta druhá je naopak velmi pozitivní. Abychom měli to špatné za sebou, začneme tím, čím mě tento Fiat neoslovil. A to je zpracování.

Zajímavosti | SUV | Fiat | Jeep

Google Business View: Podívejte se, jak se vyrábí modely Renegade a 500X

Ano, vím že mají novinářská auta těžký život, že jim každý dává, co se do nich vejde (i nevejde), ale asi by se nemělo stávat, že ta úplně první věc, která vás po tom úplně prvním nastartování a prvních metrech jízdy zaujme, jsou pazvuky v interiéru. Ty nás provázely u 500X od samého začátku až do konce a na svědomí je měla střešní okna.

Časem jsem dospěl k závěru, že důvodem zřejmě nebudou špatná okna jako taková, ale relativně snadno se kroutící karoserie. Stačí si zkusit parkovat na obrubník a už uvnitř slyšíte, jak to kolem vás skřípe. Tohle je věc, kterou bych u tak robustně vypadajícího auta postaveného na Jeepu nečekal.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První věc, kterou nás sympatický Fiat počastoval po pár metrech jízdy? Skřípající střešní okna, hodiny, které nelze nastavit, špatně fungující ovladač jízdních režimů. Škoda...

Brzy se ukázala další problematická věc, otočný volič jízdních režimů, který při otočení vydával zvuky, jako kdyby do něj někdo nasypal písek. Ale třeba ho některá z předchozích redakcí pokropila nápojem. A konečně „drobnost“ číslo tři, digitální hodiny. Nastavíte je na aktuální čas, vypnete motor, za dvě hodiny k autu přijdete a zjistíte, že ukazují stejný čas, jako když jste odešli. Zkrátka i hodiny se vypnou s motorem. Údajně je potřeba nahrát nový software, který by tuto záhadnou „závadu“ měl vyřešit.

Testy | SUV | Jeep

Test Jeep Cherokee 3.2 V6: Špatný krok správným směrem  

Jednoduše řečeno, ujedete s testovaným Fiatem prvních deset kilometrů a už máte před očima několik negativních věcí, to rozhodně není dobrý začátek, ale ještě to není to nejhorší, čeho si člověk hned po krátké jízdě všimne. Tím nejhorším je nastavení podvozku. 

Radosti
Výborný design
Robustní interiér
Možnost navždy vypnout start/stop
Úsporný diesel
Jízdní vlastnosti na okreskách
Starosti
Přehnaně tvrdý podvozek
Zpracování některých částí interiéru
Málo místa pro hlavu vpředu i vzadu
Aerodynamický hluk
6  /10
91 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie91 fotografií
500x-53.jpg 500x-49.jpg 500x-51.jpg
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Žádná velká sláva
  2. Městský crossover mimo město, Je to motokára, Naměřená dynamika
  3. Zpět do interiéru, Na pohled maximálně povedený, Kolik za to?
  4. Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogalerie
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 247 163 km
Cena: 34 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků