Test Fiat 500 1,2: s benzinem pod pět

56 komentářů

!
20. ledna • 17:31

Ani zadarmo !

Bárt
7. ledna • 19:07

Hmm, tak si nemůžu pomoct, ale asi žiju v jiný dimenzi nebo co. F500 jsem měl možnost skoro den řídit (1,4 Sport) a poznatky mám částečně naprosto odlišné. Mám 1,82m, ale pořádnou pozici za volantem jsem nenašel - buď jsem měl moc blízko pedály nebo moc daleko volant. A ke stropu mi taky moc nechybělo. Takže ti dva dvoumetroví basketbalisté, kteří se bez problémů měli dopředu vejít, mi moc nesedí...
Podvozek je povedený, ale v žádném případě komfortní. Dřív jsem jezdil Punto 1.generace a to bylo o třídu komfortnější. A řízení (aspoň v té verzi sport) příliš lehké vůbec nebylo (jako třeba v Passatu) a zpětná vazba se dala taky najít.
A co se týče popisu dálnic - jestli tou málo udržovanou dálnicí mezi Kolínem a Cáchami autor myslel tu pekelně rovnou A4, která je skoro po celé délce tříproudá, tak by se měl zajet podívat do Sárska, kde dálnice kvůli poddolovanosti velkých ploch mají zlomy jak po zemětřesení (které je tam mimochodem docela časté)...
Jinak se mi ale F500 děsně líbí, moje choť z něho jde do mdlob pokaždý, když ho vidí, hlavně v červené :-D
A jedna malá prosbička autorovi: buďte tak hodný a přečtěte si své dílo před tím, než ho zveřejníte. Předejdete tím spoustě překlepů a vět, na jejichž začátku jste očividně myslel na něco jiného, než na jejich konci...

dall
7. ledna • 19:52

ja jezdil ve stejne verzi, mam 190 cm a vesel jsem vcelku naprosto pohodlne, az me to prekvapilo

HondaMan
4. ledna • 8:42

Když se prodírám touhle diskuzí, musím se smát, jak je český národ omezený.
Jak můžete srovnávat Fabii nebo dokonce Megane s F500? To je jako srovnávat tričko od vietnamců s polem od LaCoste. Oba oděvy vás zakryjí stejně, stejně jako vás všechna auta přepraví z místa A do místa B, ale pokud někam přijedete ve fabii jste za "socku se služebákem" zatímco pokud přijedete v F500 jste za člověka se vkusem, který nemá problém s utracením peněz za věc nepraktickou.Chápu lidi, kteří požadují od auta co nejvíce praktičnosti, ale proč tedy hanět výrobek pro lidi, kteří na nějakou funkčnost kašlou a chtějí malé auto za které se nemusejí stydět.

Albert
10. ledna • 16:53

Omezenost se projevuje i jinak - např. posuzováním lidí podle toho kdo v čem přijede.

RS
5. ledna • 11:47

Ze F500 jste za člověka se vkusem :-D:-D:-D:-D nedelej si prdel!!!!At zije retro bakelit ;-) Fiat 500 je nevkusny bakelitovy kyc prave pro lidi ce nemaji zadny moderni vkus a potebuji hledat predrazene pseudo retro od levneho Fiatu.
Definice kyce Fiatu 500 1. V aute, kde prebyva citovosti a chybi v nem to, co se da definovat jinak nez jan jako hloupa image jen pro samu image, která neumoznuje prekrocit sama sebe.
2. Nejde o pravdive sdeleni.
3. Je to nemoc neodpovedneho sneni, nahrazka, sebeuspokojeni v iluzích a slasti.
4. Selhává ve vypovedi, podbizí se jako neprava legenda.

wolff
6. ledna • 18:03

Tak to je hukot...
To musel být dobrý vzorek.. Ať se snažím sebe víc, nechápu ani jednu větu tohoto sdělení...:-O

Socka
5. ledna • 13:33

Ty už nehul voe !;-)

Haya
4. ledna • 18:26

to HondaMan: souhlas, ale těžko to vysvětlit lidem, kteří si koupí auto jen proto, že má velký kufr (a je to jednou, jestli to je Fabia combi nebo Thalia...), který použijí jednou ročně...B-]

Yarda
4. ledna • 13:59

Až si něco podobného budu moci dovolit jako třetí auto do domácnosti - jen pro jednoho do hyperqelbu a s nákupem zpátky tak proč ne.

won
4. ledna • 10:58

Nelze s tebou jinak než souhlasit. Ovšem Fabia je u nás na Vysočině (HB) zejména ve verzi Combi ceněna jako luxusní vůz pro rodinu i malé hospodářství, jezdí tu i dokonce Š100, Š105-120. A malá auta pro člověka na úrovni? To zde neexistuje. Lidé na úrovni i ženy tu sedí v teréňácích - aby seděli výše a byli v bezpečí

Socka
4. ledna • 9:33

Česko je národ socek - mozkovejch.

Grison
4. ledna • 10:44

To je fakt, z každé diskuse na jakékoliv téma to je vidět:-(Snad se to za 2 generace zlepší)

John
3. ledna • 21:42

Preboha ta pruznost na 5.stupen je o com??????? Ta prevodovka je proste zle odstupnovana!
Kde asi panove z Fiatu udelali chybu????:-/

Bluejacker
4. ledna • 1:14

Ta prevodovka je dobre odstupnovana s ohledem na spotrebu. Ma velmi dlouhe prevody a 5.stupen je jako dalnicni prevod pro udrzovani stale rychlosti s nejmensi spotrebou. Podobne to mam i na svem Civicu, kde je 4.stupen zprevodovan aby tahl do omezovace rychlosti a paty je pouzitelny pouze pro rekreacni jizdu.Btw 1,2 s benzinem pod 5l neni zadna slava. Japonci (Honda, Nissan) toho dosahli uz pred deseti lety s mnohem vetsim vykonem. (Napr. 12let stary Civic 1,5 Vtec s vykonem 114k jede take pod 5l).

bingo
4. ledna • 14:13

Ovsem proc toho japka nedosahuji dnes :-D V ramci soucasne nabidky to neni uplne nezajimava spotreba.

PT
4. ledna • 14:54

Japonci toho dosahují i dnes ;-) Na Auto.CZ jezdili s konkurenční Toyotou Aygo 1.0 VVTi 50kW mimo město za 4,4 litru B-]
http://magazin.auto.cz/testy/toyota-aygo-blue-cool-1-0-vvt-i-kapesni-sportovec.html

bingo
4. ledna • 15:52

S tim jsem dokonce i jel, ale spotrebu nesledoval, resp. nebylo jak. Spis me fascinovalo zpracovani interieru, ty obnazene plechy ve dverich a plasty okolo, uplne mi ozily vzpominky na Peugeot 106 :-)

nax
4. ledna • 9:29

Zhruba 10 let stareho Civica mam, ale 1.4 "bez" VTEC a pod pet teda nejezdim, je fakt ze jezdim hodne mesto a primesto. To mi dela cca 7l-100. Myslel jsem, ze VTEC by si vzal jeste trosku vic, ale treba ne. Jinak dalnice pri 130-140kmh jezdim za docela hezkych 6.5.

Bluejacker
5. ledna • 0:17

Zalezi jaky VTEC to je, je vice typu. Prikladem byla 1,5 VTEC, ktera byla vyrabena pouze jako dvouvackova (bez treti ostre vacky). Oznacovala se jako VTEC-E ekonomicky zamerena motorova jednotka nebo take D15Z6 a D15Z8, ktera do 2500 ot. jela na chudou smes a tim snizovala celkovou spotrebu k 5l/100km pri 90km/h. Proc zrusili vyvoj tohoto moturu netusim, ale vyvinuli nove inteligentni iVTEC motory, ktere zvladaji pod 6l/100km pri vykonu 120k, coz je take slusne.
Vase 1,4 bude nejspise D14B*, ktera ma vyssi spotrebu mensi vykon nez zminovana 1,5 VTEC. Byla to tusim posledni motorova jednotka od Hondy bez VTEC technologie.

STENLY
4. ledna • 1:21

ano, starý vítek možná...a co nový civic, taky to umí ? :-)) těžko..

LOL
3. ledna • 11:48

Jinak pánové kdyby si tohle auto koupil Wolff, tak by jezdil pod tři litry.:-D

d
3. ledna • 17:30

jezdit za 5l není špatný výsledek, ale s fábkou kombi a benzínovou 1,2 jezdím za 6,2. Což v poměru k velikostem a poměru vah obou aut ukazuje, že se dá s maloobjemovými motory obecně jezdit úsporně a těch 5l/100 km není zase extra velký zázrak.

Bertík
3. ledna • 18:42

jj - s Ochcávkou I 66 kW TDI dělám Brusel za 4,2l/100. Když v Plzni nacpu nádrž přes zmáčknutý vzduchový ventil (60 l) a vezmu 23l rezervy, tak je dojezd něco přes 2000 km - ještě po návratu z BXL 200 km pojezdím po Česku. Jinak je lepší jezdit do BXL vrchem - přes Holandsko - je to o 10 km kratší a bývá tam podstatně slabší provoz. A nejezdí tam tolik policajtů, jako přes Liege.

miki
4. ledna • 14:22

Něco ti poradim. Kdyby jsi vzal ještě dalších 83l rezervy, měl bys dojezd 4000km. :-D

Jorg
3. ledna • 23:04

Hééézký... Proboha a co má bejt?

freddy
4. ledna • 0:33

a co je nam tu do tvé škodovky?...naše stařičké uno dokáže při 120-cítce jezdit i za čtyři...a taky se nechlubime...joooo fiat je fiat a toto je mazel B-]

Emanuel
3. ledna • 13:43

Ne ne, jemu by ten benzin v nadrzi dokonce pribyval B-]

Yarda
3. ledna • 9:51

v základní výbavě Pop startuje na 283 900,- Kč. Kdyby mi někdo za tuto cenu nabízel jakýkoliv standardní model, pochyboval bych při současné automobilové krizi o jeho zdravém rozumu.Tohle nechápu - co tím chtěl básník říci?

stoural
3. ledna • 16:11

Za 250 tisic si clovek koupi renault megane sedan, tj. auto nizsi stredni stridy B-]

martin
3. ledna • 12:49

jak to tak čtu, tak autor má trochu problém se vymáčknout:-/

Petr
3. ledna • 10:17

Asi to, ze je to drahy...

PT
3. ledna • 11:08

Spíše předražené ;-)
Jeho dvojče Ford Ka, které sjíždí ze stejné výrobní linky se liší ve své podstatě jen designem a jiným naladěním a přitom stojí v základu 219.900,- Kč resp. 259.900,- Kč ve výbavě Titanium.

dall
3. ledna • 14:43

no, jenze prave o ten design jde :-))

RS
3. ledna • 22:01

Ano Ka neni F500, Ford KA i vypada daleko lepe ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mek
3. ledna • 23:57

Mluv za sebe.

RS
5. ledna • 11:23

Ty radeji nemluv :-P

Mek
3. ledna • 21:47

Přesně tak - nové Káčko má naprosto nudný tuctový design, stylovost starší generace je úplně v čudu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
RS
3. ledna • 22:03

Mluv za sebe ;-) Me se libi vice to nove.

ethicon
3. ledna • 12:54

Môj drahý, ale Ford K neni Fiat 500:-)))500 je legenda..ináč v Top Gear bola verzia Abarth označená ako najlepšie malé športové auto(1.4 turbo 135 CV a dá sa zvýšiť na nejakých až 180 vo verzii essese--) dokonca porazila MINI a v Top Gear!!!!

RS
3. ledna • 22:06

Legenda je i KAcko ;-) Navic v testech jezdi lepe. ;-)

RS
3. ledna • 22:00

To jenom proto ze jeste neni Ka ST ktere bude lepsi nez ten Abarth "Essese" :-D

JanQ
3. ledna • 8:34

pri 140kmh na 5ku jen 3800rpm u 51kW?..........me toci 72kW pri 130kmh/4000rpm...hmm

joj
6. ledna • 13:27

Me toci 55 kW pri 130 km/h na 5ku tesne pod 4000 rpm

LOL
3. ledna • 11:46

Hmmm, ale koho zájimá jedno s nejšerednějších aut s názvem Thalie...hmm.;-)

JanQ
3. ledna • 22:04

furt lepsi seredna Thalie nez serednej xicht vid:).......

Mek
3. ledna • 3:19

"Trochu překvapivá je dvojice předních světlometů, z nichž jeden slouží potkávacím a dálkovým světlům a druhý parkovacím světlům. To se nám zpočátku nezdálo jako úplně čisté řešení, ale Italové jistě měli důvod, proč osvětlení v přídi zdvojili. Každopádně čistotě retra tento prvek nepřidá." - Této poznámce nějak nerozumím. Viděli jste vůbec fotku původní pětistovky? Vždyť na místě dnešních parkovacích světel byly dřív blinkry, takže tohleto JE stylově čisté řešení, které dost přesně odpovídá originální předloze, a né že né...

boss-ivoss
3. ledna • 11:00

Pětistovku (novou) jsem měl půjčenou, ve výbavě Sport s 1.4kou, mám pocit, že ve spodních světlometech byly světla pro denní svícení...

dall
3. ledna • 14:42

taky mi to tvrdili, kdyz jsem s ni jezdil...

Karel
3. ledna • 8:57

Zrovna jsem se chtěl zeptat, kde to jako má přední blinkry. Jinak zrovna tohle mi jako čistý prvek nepřijde, nejde tak snadno nahradit baňku blinku světlometem ...Ale ta palubka, to je lahůdka, krásný, funkční a přitom skvěle odkazující na tehdejší styl (bt ne nutně 500, ale prostě aut té doby).

Mek
3. ledna • 21:44

Jasně, ale mrkni na fotku - ta baňka blinkru byla prakticky stejně velká jako dnešní světlomet pro denní svícení. http://uk.gizmodo.com/fiat%20500%20old.jpg

Mek
3. ledna • 3:26

... ale jinak nádhera! :-)

martin
3. ledna • 12:47

....jednodušší rozvod, který dává motoru
sílu při rozjezdu...
dokáže to někdo technicky zdůvodnit???

Potkan
3. ledna • 17:45

Autor má zřejmě na mysli, že motor má jen 2 ventily na válec (dnes jsou většinou 4 ventily na válec). No a obecně platí, že menší počet ventilů je efektivnější v nižších otáčkách, zatímco ve vyšších jsou lepší čtyřventily. Je to způsobeno tím, že ve vysokých otáčkách proudí do válců a z válců větší množství palivové směsi, resp. výfukových plynů a víc ventilů má lepší prostupnost. V nízkých otáčkách, kdy je objem plynů menší, mají ovšem vyšší efektivitu dvouventily, protože u čtyřventilů nedochází k dostatečnému víření směsi, které je potřebné pro co nejefektivnější spalování.

JiVi
4. ledna • 7:21

to ale nemyslis vazne, tuhle kokotinu :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mmm
4. ledna • 20:26

pane asi jsi trochu omezený ale takhle to opravdu je, napr Honda VFR zapína 4 ventily az od 7000 otáček jinak jeden an dva na válec

Doporučujeme

Články odjinud