Kapitoly článku:
Je to krasavec?
I když je to od představení FF už více než pět let, pořád se objevují kritické hlasy na téma designu vozu. Je pravda, že klasické Ferrari si člověk představuje spíše jako Italii nebo rovnou jako LaFerrari, ale i Lusso je pěkné, ne že ne. A hlavně, kdyby to byl ošklivý propadák, pak by asi nebylo nutné dělat nástupce. Jenže FF bylo prodejně velice úspěšné a Lusso na tom zajisté nebude jinak. Hodnocení designu ovšem nechám na každém z vás. Podle mého skromného názoru jde o parádní vůz, i když jsem možná až příliš ovlivněn tím pekelným atmosférickým dvanáctiválcem.
Design je dost podobný FF, ale najdete zde řadu změn. Vše má
své funkční důvody
Oproti FF inženýři udělali i na karoserii několik změn, přičemž vše je přísně funkční. Větší otvor vpředu je zde potřeba kvůli lepšímu chlazení, obrovský difuzor vzadu a decentní spoiler nad zadním oknem pro změnu vylepšují aerodynamiku. Ta se údajně celkově zlepšila o šest procent. Jiná jsou i světla a moc pěkný detail najdeme na předních blatnících. I tyto žábry mají svůj funkční účel, ale zároveň odkazují do historie, konkrétně na model 330 GTC.
A kdyby vás náhodou zajímalo, proč se auto už nejmenuje FF, respektive proč má takový složitý název, je to jednoduché. GTC je další odkaz do historie a kromě toho jde o zkratku slov Grand Touring a Competition, čtyřka poukazuje na pohon všech kol, čtyři místa uvnitř a teď také na čtyři řízená kola no a Lusso je italsky luxus. Jinak řečeno, svezli jsme se ve Ferrari „velké cestování závody 4 luxus“. Když nic jiného, tak výstižný tento název opravdu je.
Mám z něj radost
GTC4Lusso je fantastický stroj. Jeho schopnosti opravdu působí tak, jako kdyby ignorovaly fyziku. Řídit pár hodin tohle auto byl zážitek a osobně dost pochybuji o tom, že ho letos ještě něco překoná. I když, nikdy neříkej nikdy, že ano.
Na každý pád mi speciálně jedna věc udělala obrovskou radost. V době, kdy vše svazují regule, normy, emise a kdo ví co všechno ještě, se pořád najdou značky, které staví výhradně a bez kompromisů na jízdě, zážitku z řízení a emocích. Ferrari vzhledem ke své historii takové musí být, i kdyby emisní čert na koze jezdil a GTC4Lusso dokazuje (ačkoliv se bavíme o dvoutunovém kombi a čtyřkolce), že tahle italská značka taková opravdu pořád je. Svět je stále ještě relativně v pořádku.
Technické údaje: Ferrari GTC4Lusso
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
12/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 6 262 cm3
Vrtání • zdvih
94,0 mm • 75,2 mm
Nejvyšší výkon
507 kW (690 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
8 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
697 Nm při 5 750 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
3,4 s
Nejvyšší rychlost
335 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 7 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
450 l • 800 l
Objem palivové nádrže
91 l
Hmotnost: provozní
1 920 kg
Prům. spotřeba: komb.
15,0 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 674 mm • 1 668 mm
Rozměr pneumatik
245/35 ZR20
Rozměry: délka × šířka × výška
4 922 × 1 980 × 1 383 mm