Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

54 komentářů

VOLVO
1. července • 20:45

No asi takhle, každý velký, silný a rychlý auto čoudí a smrdí, kdyby to nedělalo, nebylo by silný a rychlý. Je mi líto VW, dělají dobrý auta, nikoho nekopírují, tak jako korejští sousedé. Nikdy bych si nekoupil souseda z Koree, už ta reklama v TV je nemorální a nechápu koho oslovuje.

Walter Diviš
23. dubna • 3:18

Než se začne stavět na výsledcích tohoto testu, stálo by za to se vrátit na počátek celé kauzy.To, co se VW stalo, není otázka celkových emisí, ale toho, že VW nastavil sw, aby se motor choval při stejném režimu jinak v laboratoři a jinak na silnici. Zatímco v laboratoři motor splnil všechny normy, mimo laboratoř, v tzv. "reálném" (sic!) provozu provozu překročil motor emisní normy až 40násobně. Jenže paradoxně (!) to samotné překročení není až tak moc důležité, protože to odpovídá očekávatelnému chování, fyzika se prostě nedá ukecat. Ve chvíli, kdy je motor v zátěži s nedostatkem vzduchu a naopak přebytkem paliva, nutně budou na konci "padat brikety", tedy motor bude mít emise mimo normu. To se dá řešit buď tak, že se budou exhalace složitě čistit, nebo že třeba se uměle sníží přívod paliva, nebo se bude lhát. VW se bohužel rozhodl jít tou třetí cestou - v momentě, kdy systém automobilu dospěje k závěru, že se jedná jen o test, změní radikálně chování motoru (sníží přísun paliva, sníží výkon, upraví mapy v řídící jednotce). Tohle je ta podstata dieselgate, nikoli reálné emise. Kdyby je VW otevřeně přiznal a řekl v tom a tom režimu je to špatný, tak je nikdo nebude obviňovat. Jenže VW chtěl obsadit americký trh a tak šli i cestou podvodu s tím, že se na to nepřijde.Test uvedený v článku je v zásadě k ničemu. Neuvádí nic nového, nevyvrací dieselgate, nic neřeší. Jen potvrzuje jednak to, že konstrukčně starší motory jsou na tom mizerně, jednak to, že průměrné emise lze po krocích celkem slušně zlepšovat (je otázka, jestli se to u nafty pro zákazníka skutečně vyplatí, ale to nechme stranou).Takže aby to bylo opravdu k něčemu - bylo by potřeba vzít stejné auto a projet ho ve stejném režimu jednak ve zkušebně, jednak mimo ni (pochopitelně opakovaně a zprůměrovat). A následně hodnotit rozdíl hodnot. Hyundai má v tomto ohledu nafťáky celkem prachbídné, ale nijak to nezakrývají. Upřímně - když už korejce, tak jedině s jejich benzinovou atmosférou, kde postupují podobně jako japonci, tj. zkopírovat, co funguje, a po malých krocích deset, patnáct let vylepšovat. Díky tomu jsou jejich benzínové atmosféry spolehlivé (ty motory mají fakt minimum závad) a výkonné (litrový výkon je na úrovni malých turbomotorů od VW, to je hodně slušný výkon na to, co nabízeli před patnácti lety). Ale to odbočuju, když už tu někdo Hyundai zmínil.Zpět k dieselgate - VW podváděl, cíleně ovlivňoval chování motoru podle toho, zda si jednotka usmyslela, že je v testu či v reálu (a skutečně si na to i stěžovali uživatelé, kterým nečekaně klesnul výkon třeba někde v tunelu). Za tohle by měl opravdu dostat za uši a naši "hlídací psi demokracie" (no jo, já vím, že tohle není politické investigativní téma) by to měli prověřit do hloubky. Ironií je, že soudy v US to fakt řešej právě s odvoláním na podovod měření vs. reálný provoz (nikoli ohledně reálných hodnot). Tady místo toho tak maximálně vyjde článek, jak je vlastně VW super, že nepadaj z vejfuku brikety. A opravdu to nemá smysl srovnávat s jinými. Sice každý má máslo na hlavě, protože prostě fyzika není compatible s předvolebními tématy, ale tohle si nějak musejí pořešit ostatní. Nemá cenu se ohánět tím, že jinde bijou černochy, když tady je dost zásadní průšvih sám o sobě.

qwertz
23. dubna • 9:57

Samotný fakt, že VW podváděl v nereálných emisních testech, je prakticky bezvýznamný problém. Nějakým způsobem ty testy obchází všichni (buď se nepřiznali, nebo jim to legislativau možňuje) a výsledek je ten, že v reálném provozu jsou emise řádově vyšší. Takový Renault i u EURO 6 motorů překračuje v provozu limity 25x a je vlastně úplně jedno, jestli k tomu používá legální nebo nelegální způsob jak projít emisními testy. Bez ohledu způsob je výsledek stejně špatný.Pokud je pro vás zásadní problém skutečnost, že VW porušil nějaký sám o sobě absurdní předpis (ano i tak by měl být potretán), ale to že ostatním leze z výfuku mnohdy ještě horší svinstvo je vám jedno (pokud to neodporuje legislativě), pak máte nejenom dost pokřivené priority, ale nejste ani schopen indentifikovat problém. A tím problémem jsou reálné škodlivé emise. Bezzubá legislativa je jen chabý pokus tento problém řešit (nebo možná neřešit)

Zelí
23. dubna • 9:29

Co se týká emisí, tak samozřejmě, že jsou daleko větší hříšníci i přímo mezi výrobci v usa. Nicméně jenom vw má takové zisky, že jim může nasypat tak obrovský balík peněz. Žádný jiný výrobce vyskytující se na zeměkouli by jim toto neposkytl. To že auta reagují na měřící cyklus se prokázalo i u jiných výrobců. Rozdíl je v tom, že jedině ten trouba z vw se veřejně přiznal. Ostatní veřejně všechno zatloukli. Takže odsávání peněz může začít...... za blbost se platí.
Za druhé, je potřeba přitlačit na germánii, aby přistoupila a nekladla překážky ke smlouvě ttip. Je potřeba na ně mít páky. A toto je obrovská, prasácká páka. ttip má volnou cestu. Bohužel.

Josef
23. dubna • 18:01

Reakce na Zelí | 23. 04. 2016 09:29 | [78.80.205.xxx] - Zelí, kdysi koncem roku 2014 jsme spolu vedli diskusi o náročnosti trhu USA. Teď tu náročnost koncern VW pocítil. Když chce dobýt trh USA, musí se chovat podle "amerických" pravidel.
Pro osvěžení ti připomenu tehdejší tvůj příspěvek ze dne 21.12 2014 zde na Autorevue, ve kterém jsi uvedl, cituji tě:
"Stačí se podívat na technickou úroveň aut vyráběných a prodávaných v usa v posledních 30 ti letech. Hlouběji nemusíme, ale i tam je to stejné. Pokud se amíci pokusí něco z těch pikslí prodávat v evropě tak zjistí, že je to neprodejné, protože je to nekonkurenceschopné. Takže to po čase stáhnou z prodeje. USA je po technické stránce zaostalý trh. To není žádný objev, to je desetiletí trvající stav."
Reagoval jsem množstvím argumentů o náročnosti trhu USA a jen pro připomenutí k tématu této diskuse ohledně "podvodu" s emisemi připomenu jen dva argumenty (chování a jednání amerických zákazníků a technickou úroveň a nabídku trhu aut v USA vynechám):
....Spotřebitelské svazy – zajímavé organizace v USA, chránící zájmy zákazníků. Z nedávné historie by o své zkušenosti mohl vyprávět Audi, který si nese stín dodnes tím, že včas a důrazně nereagoval na kritiku na z hlediska spotřebitele významný technický problém. Skoro nic tam následně neprodal. Své by mohla hovořit i Toyota s pověstným problémem s brzdou RAVky, kdy údajně místo brzdění auto zrychlovalo.…
Právní ochrana – dovedeš si vůbec představit, co znamenají v USA pro výrobce a pro obchodníka případné soudní spory? Jako příklad opět uvedu tu Toyotu s tím problémem, že americké zákaznici auto nebrzdilo a naopak zrychlovalo a měla nehodu…. A jaký byl výsledek sporu? (Já si osobně myslím, že ta ženská si spletla plyn s brzdou, ale výsledek „šetření“ byl jiný…) Toyota raději vše nakonec vyřešila tak, aby bylo vše „uklizeno“.
...atd.
Výše uvedené je dostatečným vysvětlením toho, že tvoje reakce ve zdejší diskusi zde dne 19.12. na můj příspěvek a mé sdělení o nejnáročnějším trhu v USA, cituji tě: „Nejnáročnější trh aut v USA. To jsi teda komik. To jsi vytáhl z rybníka botu a ne kapra.“ by se dal otočit proti tobě. To mi ale není zapotřebí, protože ty sám sebe deklasuješ ve všech diskusích na úroveň, kterou si zasloužíš. Podle způsobu tvé argumentace, názorů a odhaleného tvého "myšlení" (a "morálky") lze usoudit, že by se tvi v USA asi nedařilo a naopak možná by ti bylo dobře v Rusku...
Na a na závěr stačí jen zdůraznit a připomenout "bolestnou" zkušenost koncernu VW ohledně emisí v "poznání", jaký je nejnáročnější trh USA a jaká má "specifika". Podle toho, kolik koncern VW zaplatí peněz, se lze domnívat, že si to bude koncern VW pamatovat hodně dlouho.

mpolan
23. dubna • 8:19

Moc dobre vis, ze tohle u nas lide slyset nechteji. Tady je VW modla, nadauto. Ti zkratka chyby nedelaji a pokud ano, je treba honem najit nekoho, kdo udelal podobnou.

Jarda
23. dubna • 11:31

Pro tebe je modla hnůjdej a divím se, že jsi se do autora tohoto příspěvku neobul.
A k tvé odpovědi výše, přečti si pár svých příspěvků pod jinými články a pochopíš, proč z tebe mám srandu, přidržtaško z Nošovic B-]
Možná se mýlím a nesníš o i20, nýbrž míříš výše, na i30, ale výš už bych to neviděl.

mpolan
23. dubna • 16:47

Jaroušku, ty hlupáčku, jednak nevím, co je hnůjdej, za druhé jsou mé automobilní zájmy v úplně jiných vodách, než si myslíš. Ale... těžko to můžu vysvětlit hlupákovi, který ani neumí napsat správně značky, natož číst diskuse pod články.

Fanda
22. dubna • 14:57

Většina z Vás než sem něco napíše,zkuste si nejprve zjistit něco konkrétního.Například nedávno redaktoři SM si půjčily v bazaru Pasata s Tím průšvihovým motorem a změřily ho v reálném provozu a zároveň čtyři další podobné motory jiných značek a nedopadlo to pro VW vůbec špatně.Našli se vozy které vypouštěli více oxidů dusíku.

Fanouš
22. dubna • 20:06

Fanouši, jestli autům rozumíš stejně dobře jako gramatice, zůstaň raději u angličáků... :-D Redaktoři si půjčilY, ale vozy se našlI... To je mazec...:-O

Marek
22. dubna • 20:32

Rejpat do gramatiky bez jakéhokoli nazoru k věci zas poukazuje na tvou inteligenci :)))

Fanouš
22. dubna • 21:49

Možná to poukazuje jen na to, že je mi to u zádele, a nesnažím se tady dělat ze sebe chytrolína. A když už, tak by měl každej začít u sebe. Aspoň je vidět, jaký odborníci tady diskutujou. ;-) I nebo Y, k tomu jsem se nedostal, důležítý je, že rozumím všemu okolo Euro 6. :-D

Marek
23. dubna • 6:01

Ach jo :D jak zabedněný je tento národ. V diskuzi o autech tu bude nějaký těžký odborník učit češtinu :D přitom sám udělá někdy chybu :))
tvá ne-inteligence spočívá právě vtom, že ti to nedochází .))

Jiří Hlisnikovský
22. dubna • 13:45

To by mě zajímalo, jak by dopadl VW s modely 2014 a staršími. S těmi je tam jen Audi a nic moc. Také tam není třeba Honda.

qwertz
22. dubna • 14:37

blbě

petr
22. dubna • 12:56

Metodika měření nebyla vysvětlena a většina automobilek se k tomu vyjádřila tak, že měření považují na nevěrohodné.
Jak to že stejný motor od VW je jednou v kategorii C a jednou v kategorii A ?? Asi ty motory pracují zcela nahodile, nebo je to měření zcela nahodilé. A když dáto du Audi automat tak ten stejný SUPER motor je v kategorii D. Audi a VW opravdu dokáží přesvědčit o kvalitě svých motorů...
Srovnávat motory s EURO 5 a EURO 6 je zavádějící.

qwertz
22. dubna • 14:28

Nevíme jak je velký statistický vzorek, ale z té tabulky je zřejmé, že to nahodilé není. To by totiž všechny VW nesměly být nahromaděné na jednom místě v grafu. Spíše to vypovídá o tom, že Audi má vlastní mapy motoru, jeden a tentýž motor může být v různých modelech dodáván ve variantě s SCR i bez atd...

kingusak
22. dubna • 10:28

poměr emisí g/km - je zohledněna spotřeba auta? Autu s větší spotřebou vyletí z výfuku víc gramů.

Ludek_II
22. dubna • 8:14

Něco jako ADAC a jejich "teď už vážně nelžeme, přátelé." :-D

Fanda
22. dubna • 7:15

Pokud je něco s VW špatně,tak je to jasné protože každý přeci ví,že je to šmejd a td.Pokud se napíše něco dobrého,tak je přeci jasný,že je to zaplacené.Někteří zde již jste s tím trapní.Jinak tato měření v reálném provozu již provádělo více organizací a motoristických redakcí včetně Světa Motorů.A že tam nějaká značka chybí?Je logické,že málokdo má možnost testovat všechny dostupné značky.

dieselboy
22. dubna • 11:14
qwertz
22. dubna • 14:37

nakonec se stejně ukáže, že optimalizovali a podváděli všichni, což je ostatně veřejné tajemství všech EURO testů.http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/dieselgate... ...

mpolan
22. dubna • 7:14

Organizace z roku 2013, u níž půlka představenstva má dlouhou tradici ze sektoru publicistiky a marketingu... To má VWáhu... speciálně pro české naiVWní stádo.

Jarda
22. dubna • 15:21

mpolan je zabržděný hnůjdejista, tak bude těžko rozdýchávat, že vše je ve skutečnosti jinak. Navíc když jeho turecká i20 zabírá místo někde koncem tabulky. Kde jinde, že?
Hlavně, že nejnovější onanistická kampaň na hnůjdej se zase vymezuje proti VW koncernu: nemusíme podvádět, abychom...Kdy už se ti ty hnůjdejácký honibrku konečně rozsvítí?

mpolan
22. dubna • 21:40

Ticho, cucáku. Když už chceš napadat oponenta, aspoň si prvně o něm něco zjisti... Jinak uděláš blbce pouze ze sebe, což se ti povedlo právě na jedničku.

defender110
22. dubna • 7:07

No konečně test z reálného provozu a né někde od PC nebo ze zkušební místnosti.

Pate
22. dubna • 9:43

Právě že to není simulace reálného provozu v laboratorních podmínkách, ALE reálný provoz.Tzn. různí řidiči si vyrazili do města na vyjížďku. Každé auto proto mělo jiné podmínky měření, jelo jinou trasu, jiné ulice, jiným řidičem a výsledky jsou tudíž neporovnatelné. A také lehce manipulovatelné.Čekám na laboratorní test věrohodně simulující reálný provoz. V realizaci není problém. "Jen" je potřeba najíst shodu napříč všemi dotčenými a posvětit takovou specifikaci měření.
Takový test bude mít váhu.

qwertz
22. dubna • 14:33

Problém je, že auta používají řidiči na silnici, nikoliv automaty v laboratoři, takže tím laboratorním testem dokážete nejpřesněji změřit emise za 100% shodných laboratorních podmínek, ale k čemu vám tato nereálná cifra bude?

benzin
21. dubna • 22:46

Divné, že auta uváděná na trh v letech 2013 a 2014 neplní Euro 6. :-O

Marwiner
21. dubna • 22:24

Mně by zajímalo kdo nebo co je ta organizace EQUA?
Kdo ji založil kdo ji financuje a kdo v ní pracuje?
Neměli by to páni novináři zjistit než na web vyvěsí takový titulek?

J.
21. dubna • 22:37
Marwiner
21. dubna • 23:14

Nějak z toho nabývám dojmu, že si je najímají automobilky a VW patří mezi jejich zákazníky.
Nezávislí jsou jen v tom smyslu, že je žádná automobilka nevlastní.

J.
21. dubna • 21:53

Neviem, neviem...treba, ale konečne začať. B-]
http://emissionsanalytics.com/who-is-emissions-analytics...

Marek
21. dubna • 20:26

To zas bude v alejích nablito:D :D
Jsem zvědav na teorie otom, jaký je to podvod... A kdoví co ještě :D

Mirek
21. dubna • 20:55

Tak ono by stačilo například, kdybys sklidnil hormony. Kdo o tom ví alespoň základní informace, tak také ví, že se nejedná o současné generace motorů. Můžeš si tedy ty své zvratky po sobě i uklidit sám.

Marek
21. dubna • 21:55

Ja informace mám, drahý kamaráde... Nicméně, lidem co hatujou koncern je to uplně jedno, tyto informace nemají a hatujou vše co se týká VW

Mirek
22. dubna • 5:49

A ty tady evidentně podkuřuješ, aby na to ti druzí nervně reagovali. Takže nejsi o nic lepší.

Marek
22. dubna • 20:33

No promin, ale včem je to špatně? Když tu někdo záměrně vyvolá flamewar proti VW tak ty jsi v první řadě ten, který se toho chytne :)) Tak prosim nepoučuj

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
23. dubna • 9:23

Máš bujnou fantazii a vymýšlíš si. Evidentně děláš vše pro to, abys provokoval. Dej odkaz, kde tak činím.

Marek
23. dubna • 17:59

Neboj se. Připomenu ti to, a pak ti tam hodím odkaz přímo na tenhle tvůj dotaz. Opravdu teď nemám čas ti tu hledat nějaké diskuze... Dobře ale víš že je to pravda
Stejně ale budeš říkat že si vymyslím...

Mirek
23. dubna • 21:46

Tohle jsem přesně čekal, když nevím jak ze svých sraček, tak obviním druhého ze špinavostí.
Tady si například přečti, co jsem v poslední době napsal "proti VW", jak jsem zaujatý a jako jeden z prvních hatuju, blbečku nepoučitelný. Neměl bys raději vystupovat pod svým původním nickem, ať si všichni uvědomí, co jsi zač?
http://www.autorevue.cz/s-emisemi-dieselu-pry-pod... ...

Marek
24. dubna • 9:37

Po pravdě řeknu že nevím. Dlouhou dobu jsem tu nebyl a téměř jsem to tu nesledoval.
Nicméně si to moc dobře pamatuji z dob tak před rokem a půl. Takže si nevymýšlej, kecko.
Ty celodenní hádky v diskuzi když každý tvuj přispěvek byl hate proti VW se zapomenout nedá :)
Dneska si tu práci asi dám a něco ti najdu :) uvidime tak budeš kecat potom.

Mirek
25. dubna • 11:09

Zloděj volá chyťte zloděje. Běž se léčit. :-P

Jan
21. dubna • 20:55

Proč tam není Renault?Nejvíc smrdí VW,když jedu na kole je to největší smrad3-[

John
21. dubna • 21:14

Tu nejde o smrad, ale skodlivost vyfukovych plynov. Hovno asi smrdi viac ako VW, ale to neznamena, ze je skodlivejsie..:-D:-D

Martin
21. dubna • 19:32

Copak na to Fantomas a další antikoncernisti? Určitě přijde nějaké odůvodnění.
:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

hostík
21. dubna • 19:59

třeba je to jen fáma dnešního dne:In San Francisco this morning, US District Judge Charles Breyer said Volkswagen Group would buy back nearly 500,000 2.0L diesel vehicles which were discovered in September to have software that illegally disabled the emissions control system during normal driving conditions.pan soudce si asi nepřečetl článek na autorevue:-):-)

bzzz
22. dubna • 9:23

V US kauze jde o klamani zakaznika vedomym zasahem nikoli o realne emise.

Martin
21. dubna • 20:23

Rozhodnutí okresního (district) soudu jsou poměrně často naprosto mimo realitu...
Ale uvidíme.

qwertz
21. dubna • 20:08

Tato kauza se snad týká jiné generace motorů, ne?

qwertz
21. dubna • 18:41

Místní nenávistná anti-koncern úderka pukne vzteky :-DI když ono se toho zas tak moc nezmění. Toto není první test emisí z reálného provozu EURO 6 motorů vekterém VAG dopadl na výbornou, takže výkřiky dotyčných pomatenců budou zřejmě i nadále pokračovat bez povšimnutí.

Hlinda
21. dubna • 20:00

Srovnejme limity emisí pro naftu a benzín. Srovnejme spotřební daň pro tyto dvě paliva.
A pak ať trh ukáže co je lepší..... .Dnes jsem potkal 3dveřový Focus. Vzadu měl 4 výfuky. Nápis Tunigxxx a pak ještě TDCI. Zvuk byl z výfuku dost divný, jakoby pokus o rádoby sportovní.
A když přidal plyn tak ze všech čtyřech výfuků se linul černý dým.
Fakt hustokrutopříásná kára.
:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

qwertz
21. dubna • 20:06

Tak ono EURO 6 už více méně je srovnané. Problém je, že se to v praxi nekontroluje. Ta laboratorní estráda je k pláči.

Doporučujeme

Články odjinud