Test Dacia Sandero 1,4i a 1,6i: auto pro krizi

114 komentářů

richard
6. dubna • 12:02

Kolik nových vozů Dacia Sandero se ve světě vyrobilo v roce 2015?
Přiznám se že tuto odpověď neznám, proto žádám ty kteří to vědí aby poradily nejen mně ale i ostatním lidem kteří jako já navštěvují tyhle pěkné stránky.

richard
6. dubna • 12:02

Kolik nových vozů Dacia Sandero se ve světě vyrobilo v roce 2015?
Přiznám se že tuto odpověď neznám, proto žádám ty kteří to vědí aby poradily nejen mně ale i ostatním lidem kteří jako já navštěvují tyhle pěkné stránky.

Šmoula Mrzout
6. března • 2:03

1. Dacia se nesloučila s Renaultem a do vínku nic nedostala. V roce 1998 Renault držel již 95% akcií Dacie, kde vyráběl motory 1,5 DCi. za 6 let po té přišel Logan. Co bylo za hrůzy před ním, to nemá na svědomí Renault.2.Umístění rezervního kola, jak tady dokazuje autor, je prý z osmdesátých let. A ptám se tedy, co např. Peugeot 206 nebo 207 s rezervou pod autem a ne v kufru? Taky je to tedy důkaz jejich zastaralosti z let osmdesátých dle dokazování autora? Rezervu pod autem má Sandero, Logan ji má umístěnou v kufru.3. Logan nedostal žádný facelift, protože Logan vznikl v roce 2004 a žádné Logany předchůdce neměl. Pokud myslel autor článku faceliftovaného Logana dle Thalie, měl to napsat a ne blekotat.4. Srovnávání Sandera, resp. jeho předku s Favoritem pro rok 2009, to svědčí o autorově trvávě místo cigarety v puse. Celkově design nevybočuje z dnešních aut. Připomeňme poslední Clio nebo novou Corsu. Tvary stejné jen Sandero je od nich kapánek větší. Dle autora jde o historii. Asi se právě vrátil s rodinou Smolíkových z budoucnosti. 5. Sandero nemá čelní sklo vsazené do gumy, ale je lepené, toho si zhulený autor nevšiml.6. Po otevření dveří zaujmou tvrdší plasty. Zde se asi autorovi zamotaly nohy a padl obličejem na palubku. To by byla i Fabia tvrdá. Buhehe7. Vysoká řadící páka opět připomíná Favorita. Zde si autor hulič zapoměl všimnout, že Sandero je veliké a vysoké auto. Sedačka je umístěna výš a s krátkou sportovní řadicí pákou by autor brzy skončill namotanej na sloupu. Fofrštangla je akorát.
Menší srovnání: postavte Sandero vedle nové Fobie a tu za Sanderem neuvidíte jak je malá. Postavte vedle Sandera Octáfku a to samé, nemluvím o délce Octáfky. Když jsme u Octáfky, německého lowendu, tak za zmínku stojí její pidiprostor v kabině oproti Sanderu, resp. Loganu. O Dacii MCV ani nemluvím, ta by ji odvezla v kufru.8. Motor je sice 8-mi ventilový, žádný výkřik Ferrarri, ale max. otáčky se nezastaví na 5.500 ot./min. jak uvádí autor, ale na rovných 6.000. Dokonce motor 1,4 má od 1.800 otáček k dispozici 90% maximálního kroutícího momentu, což znamená velmi slušnou výdrž, resp. kondici motoru.9. Spotřeba, to je fakt gól. Stylem brzda plyn 8,9 litrů to beru, manželka se Sanderem po městě v zimě pod tuto hranici nedostane, ale jak autor dosáhl spotřeby 4,5 litru je mi fakt záhadou. Tady by se měl nad sebou vážně zamyslet. To asi tahal Sandero za sebou na špagátu, protože s Loganem 1,4 jsem se po městě nedostal pod 6 litrů a to jsem málem otevíral dveře za příznivýho větru.10. Do kopce autor při akceleraci poznával limity motoru. Ty brďo, to asi chtěl vyjet na Gerlach. Pokud vezmeme v potaz vyšší kabinu Dacií, tak s 1,4 motorem po okrskách do jakéhokoliv kopce zrychluje velmi ochotně. To měl autor asi na mysli Fobii 1,2 HTP (čti HovnoToPojede) a spletl si referát.11. Zakončen test s průměrnou spotřebou 4,9 litru. Tak na 50 kilometrů a nebo to řídil Coperfield. A ještě k té plynulé jízdě, to by člověk musel mít dálnici sám pro sebe nebo nepoštět slovenský, polský apod. kamiony na naše silnice.Shrnuto a podtrženo. Autor plácá pátý přes devátý. Sandero jako druhý auto do rodiny je super a to hlavně poměrem cena/výkon. Myslím tím pro střední třídu. Ti co mají na Mercedes tak takovýto článek ani nečtou a ti co slintají v AAAčkách tuplem ne. Po městě se pod 6 litrů nemáte šanci dostat a pokud jezdíte po Praze, Brně či Ostravě, tak i pod 8 je to kolikrát štěstí. Po venku pod 6 litrů se lze dostat, ale bacha na babetisty, aby vám při předjíždění neurvali levý zrcátko.
Pohodlí a prostor v Sanderu máte zaručeno. Dozadu na sedadla lze umístit 3 dětské autosedačky vedle sebe. Zkuste tohle v Octáfce a když zavřete dveře, tak vám z druhé straby vypadne ranou poslední sedačka, o Fobii ani nemluvím. Na předních sedadlech je královský prostor. běžně rostlí 180 cm vysocí a 110-ti kiloví češi se nedotýkají loktama nebo netřou o sebe přihřátě lítka.Moje skušenost je s Loganem 1,4 Laureáte. Sportovní vzduch.filtr, 100 oktanový benzín a dle GPS na dálnici po rovině max. rychlost 187 km/h. Okamžitá spotřeba 16 litrů dle počítače, mějte ale na paměti, že jedete s autem co má díky svým proporcím velký odpor vzduchu. Do rychlosti 150 km/h budete mít spotřebu přijatelnou a jízdu díky podvozku z Nissanu komfortní. Brzdy jsou velmi účiné a nevadnou! I z vysoké rychlosti zabrzdíte bezpečně a vždy se stejným účinkem. Logan, i když má náhon na přední kola, tak má sklony při ostřejší jízdě k přetáčivosti, což je řekněme paradox, ele raději dostat hodiny, než vyletět ven. Logan má rozvor větší než Octáfka a Sandero ho má stejnej jako Octáfka. To je ten důvod, prč je v Daciích víc místa. Dacia MCV má do konce větší rozvor než Superb!
Najeto za 3,5 roku 95.000 km bez závad. Díky velkému kufru jsme absolvovali zimní prázdniny bez střešního nosiče, protože lyže (180cmdlouhý), hůlky, lyž.boty a oblečení pro 4 členou rodinu jsem naložil do kufru.
Zkuste natankovat do Sandera či Loganu z prázdné nádrže po hrdlo. Dostanete tam 63 litry, což můžu i dokladovat.Tím končím a mějte se.

veto
4. května • 8:39

celkom dobry prispevok, aj ked trochu tendencny v prospech Dacie. Tvrde plasty to ma, to je pravda, ale nechapem, preco sa vsade kritizuju, keby som si to neprecital v recenzii, tak by ma ani nenapadalo ich osahavat a skusat tvrdost. Cim sa bude v buducnosti urcovat hranica komfortu? Tvrdostou plastu drziaku SPZky?
Inac, maximalku GPS 187km/h nedas ani s 1,6l motorom podla tvojich podmienok, musel to byt riadny vietor, co ti fukal do chrbta...

Šmoula Mrzout
25. června • 23:10

Ale dáš, po rovince, jenže to ho chudáka musíš fakt točit.

mirostar
5. září • 11:44

A predsa sa predávajú stovka mesačne iba na strednom Slovensku. Moja skúsenosť so Sanderom iba pozitývna, nie som macher na rýchlosti , ale v pohode idem do 170 km s mojím Sanderom 1,6 trochu upraveným.Nestíhajú mi /Ak sa ponáhľam/ ani autá strednej triedy s mojím obsahom. S inými autami natož už bazarákmi sa neda porovnávať je to trieda sama pre seba.

Deus
2. února • 15:09

Ehm....ja neviem co si pojedol, ale je to asi silne....nestihaju mi...haloo!! navrat do reality by neuskodil. A asi si milionar ked si mozes dovolit chodit so sanderom viac ako 100 km/h, lebo zivit to je nieco neskutocne. Mam tento nezmysel, dostal som ho do "daru" od otca a neviem ci to malo byt za trest alebo co, ale aby som mal spotrebu skoro 9 az 10 L na 100 KM na 1.4 motore, sa mi nezda zrovna v poriadku. Predbiehanie nula bodov, aerodynamika nula bodov, mozno trochu nahrava v prospech velkya priestranny kufor, ale ked tam nevozite pol bytu tak vam je to aj tak na nic. Spracovanie plastov niekde na urovni aut z cias komunizmu a otvaranie okien na strednej konzole, ktora je navysse maximalne neergonomicka, tomu tiez neprida. A aj "trochu upravene" sandero nebude nikdy ani len podobne autam vo svojej triede vyrobenym smerom na zapad od nas a nie na vychod.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Andy
14. července • 22:33

Deus -a ešte niečo.Ak si nevieš važiť to,čo si dostal darom,tak netreba frajeriť a otvarať si tlamu na to,že ty si si nebol schopny kupiť auto sa,čiže si sa priživil na svojom vlastnom tatkovi,tak ho zober a vrat mu ho.
Ty si Sandero podla mna videl akurat z obrazku,lebo tolko priblblych až zdebilenych veci,čo si napisal,tak si človek mysli,že si ani nesedel v aute ale niekde v kuchyni a len si si predstavoval jazdu na nejakom aute,že?:-/B-]

RAY
23. července • 11:49

Andy, odepisuješ naprostému vypatlanému tupci, takže se nemusíš obtěžovat, jeho IQ to nikdy nepobere. Zbytečná práce, celkem jsem se pobavil čtením diskuse víc než článku. Češi jsou a vždy budou zakomplexovaný národ a Dacia vždy pro ně bude auto pro socky ikdyž o tom hov..o ví. Hlavní je totiž jak vypadaj na venek..to znamená mít nějakou starou plečku z áček, ale být machr. To , že jede jen někdy a náklady na servis jsou šílené to je druhotné, bo mám Bavor ..ne? a to je hlavní. V nějaké dáčii toho nenamachruje . Ti co trochu myslí jednají jinak. Dokud se lidi posuzují podle auta tak to tak bude. Má dachnu je nutně socka... ale to že zárověn staví barák za pár melcků , vlastní ještě jiné auto popřípadě veterána , to už je fuk. Nebo prostě na to jaké má auto se.e ,hlavně aby to dojelo z A do B a je, a peníze co ušetří za nákup vyvalí do jiných věcí. Má dacii je to socka a je. Bože vypatlanost velké části národa mě až děsí. Mimochodem umístění rezervy zespod je dost sporadické, ale krom všude zmiňovaných 207 atd. to má i novej Range Rover za 2 melcky. Aha. Mějte se a polibte si vejfuky. B-]

Andy
14. července • 22:29

Deus -asi ťa tatko ma rad,ked si ho dostal do daru.no typicky sopliak,ktory tuži po starych hrčiach od BMW a nadupanymi konikmi,že?No ked sa ti to poserie,tak prideš na ich stranky budeš plakať,že nemaš čo do tlamy dať auto potrebuješ ale je pokazene.To len k tomu,čo si napisal k svojmu tatkovi inteligent.
A teraz realita.Mame Sandero 1.6 a ako bolo spomenute ešte vyššie,spotreba fantasticka.Neviem sice ako 1.4-ka ale na mojej 1.6-stke a to nemam podla palubaku ale normalne zratane,tak priemerna spotreba 6,3!!!! a aj pri svižnej jazde.Auto ide paradne ale ak treba rychlo predbehnuť a niečo sa vyruti,stači riadne podradiť,tie motory su paradne,mal som ho aj v starom Scenicu.
Niekomu to proste vyhpvuje,niekomu nie.Mame ho v plnej vybave a sme s nim spokojny.Kupovany bol v roku 2008 a do dnešneho dna mame najazdene 75000km bez akejkolvek poruchy.
Sused si v tom istom roku kupil Fabiu 1.2HTp uplne v holej vybave.Proste nič.Dal za to o 50000tis korun viac a banuje.
Kto ma na nove BMW kupi si to a pre takych je Dacia proste hnus.No pre obyčajnych ludi,to auto je dobre.
Nič viac nič menej.;-)

amus
26. listopadu • 15:36

Píšeš že máš Sandero 1,6 štyri roky. Po 4 rokoch sa má podla plánu údržby meniť rozvodový remeň. Meníš ho ? Ja som to ešte pri inom aute nezažil !

amus
26. listopadu • 15:29

Píšeš že máš Sandero 1,6 štyri roky. Po 4 rokoch sa má podla plánu údržby meniť rozvodový remeň. Meníš ho ? Ja som to ešte pri inom aute nezažil !

kočaj
20. března • 22:01

docela jsem se pobavil čtením vašeho příspěvku.Myslím, že SNDERO mělo smůlu,že padlo do krize a ostatni museli slevnovat. Faktem je že širší auto my dělá problémy proti 120 ale musím si zvyknout . Také reklama s Castrem Marxem ( i když asi z recese) ji nepřidala. Bohužel se nesplnily předpovědi z poloviny 2008 že má Fabia na kahánku. Brzdy vynikající.

Šmoula Mrzout
30. března • 19:28

I mne jste pobavil, nesrovnával jsem Sandero se Š120. Ostatní ho přirovnávají k Fobii, ale ta se poměrem cena/výkon Sanderu nemůže ani přiblížit, na tož aby se jí rovnala.

Mařena
14. února • 11:29

Koukám, že dneska může psát recenze na auta úplně každý. Srovnávat Sandero - které vychází z podvozkové platformy Clio II (rok uvedení 1998) a Modus (rok 2005) - s Favoritem a podobné bludy typu umístění rezervy, víčko nádrže, neinformovanost o dieselových motorech a přes centrálně plánované trhy ani nemluvě, se hodí do nějakého referátu z páté třídy základní školy. Je zřejmé, že pan Vašíček vůbec nepochopil filozofii a smysl značky Dacia a takovým testem zcela shazuje důvěryhodnost této značky, ale hlavně serióznost celého Autorevue. Mimochodem díky šrotovnému v Německu veškerá produkce Dacie směřuje pouze do Německa. Jestli na Autorevue dolehne finanční krize, tak jim může poradit u koho mají začít s propouštěním :-)

Petr1968
15. února • 8:14

Dostat 75tis. také zakoupím nové auto. Ale z jakých peněz stát rozdává?? A jak se to projeví příští rok?? Poklesem prodejů. Doufám,že u nás to neprojde. Nemělo projít ani legalizování státní krádeže. Ekopoplatky. SZ= NSDAP

Petr1968
15. února • 8:06

SE neposer:-D

12. února • 10:53

Mechanismus odepínání rezervy je sice jednoduchý, ale posypová sůl a časté střídání teplot udělají s rezervou svojeMěl jsem Xantii, která používala to samé řešení. Byl jsem za něj neskonale vděčný, protože i po deseti letech fungovalo bezchybně a když jsem jednou potřeboval použít rezervu cestou na dovolenou, byl jsem moc rád, že jsem na tu mokrou vozovku nemusel vykládat celý kufr, ale že si stačilo dát kus hadru pod kolena.

jojoj
14. února • 12:52

Berlingo používá rezervu venku taky, žádný problém přesně jak píšeš

DEE
14. února • 19:21

Stejně tak třeba Peugeot 306 r.v. 2000. Mnohem lepší řešení než mít kolo v zaskládaném kufru. Narvat zasviněné defektní kolo do čistého kufru to je prostě vrchol praktičnosti.

veto
4. května • 8:21

nove clia maju rezervu tiez vonku...kamos si teraz kupil clio grandtour.... rovnako otvaranie okien na paubnej doske ma aj punto classic, tvrde plasty snad vsetky auta v tomto segmente vratane suzuki sx4, sandero je kritizovane za to, co sa u inych aut akceptuje

Teddy
12. února • 20:25

Ono to ma este aj tu "vyhodu", ze ked uz dostanes defekt a musis nahodit rezervu, aspon bude rovnako zasrata, ako ostatne kolesa. Ak by si vytiahol cistulinku rezervu z kufra, svietila by na aute ako past na oko... :-)

JURÁŠ
13. února • 23:13

No spíš hlavně nemusíš dávat zasrané vyměňované kolo do kufru. ;-)

martin
10. února • 13:32

BMW3 DIESEL E46 320 D
spotreba 5,1L/100KM
proc si kupovat novodobej trabant kdyz jsou na trhu dostupny skutecny auta :-D

Petrik
11. února • 11:30

Někteří lidi radši auto nové, popř. s delší zárukou za malý příplatek. Třeba už jen z toho důvodu, že BMW zrovna špička ve spolehlivosti není.

KArel
10. února • 18:05

Ropáka? Ale fuj.

123
10. února • 12:00

Pisatel článku je dobrý ma...,protože odstavec o Škodovkách:"Dodnes obdivuji designery škodovácké řady Škoda 105/120/125/130 a ostatních derivátů. Dokázali totiž na naprosto zastaralém základu vykouzlit pohledné auto. Že vám dnes přijde ošklivé a nadáváte na něj? Nejlepší vizitkou bylo, že si ho lidé prostě kupovali, protože vyloženě ošklivé auto by si ani na centrálně plánovaném trhu nikdo nekoupil." nemůže soudný a normální člověk vypotit.Nebo nezažil dobu těchto super uat.Nejde ani tak o to,že pokládá Škodovky za pohledná auto.To nakonec záleží na vkusu každého soudruha :).Ale napsat,že by si škodovku nikdo nekooupil to je teda věc.Na trhu kromě škodovek na které byly i roční pořadníky,bylo pár kusů Lad,které byůly brány za luxusní vozy a podle toho taky měly cenovku,pak tady bylo pár bakelitových zázraků z NDR,pro velmi zámožné nejaké to UNO nebo Renault z Tuzexu.A asi tři autobazary na ceou republiku.To byl celý trh s auty v ČSSR.Takže pokud chtěl člověk jezdit tak bral i hnusnou a technologicky velmi zastaralou Škodovku.

Mirek
11. února • 11:35

Proboha, kde jste to žil. Tři bazary na republiku? Každá prodejna Mototechny měla bazar a ty byly jen tři v republice? Ceny Lady 1.3 a Š 130 se lišili o kolik? A ve 2. pol. 80. let byly škodovky k mání. Design? Šéfkonstruktér VW o Š120 - povedené osobité auto, o Rapidu - kupé, jak má být., 110R - nádhera. Koukněte se na staré golfy, una apod. Nádhera, co?

tom
15. února • 13:02

Rapid vypadal podstatně lépe. Ale rapid nebyla běžná konfekce.
Já bych tehdejší design také nezatracoval, je otázka jak se na dnešní fabie budou dívat za 20let.
Je ale pravda že by se to prodalo ikdyby to mělo vzhled hranaté koule. Vybrat se totož nedala často ani barva, úspěch byl ze se podařilo shnat místo na pořadníku v dohledné době. Osobně znám jednoho útlocitného jedince který poté co si vyzvedl vytouženou 120ku - upaloval s ní do servisu na přestříkání, aby měla i jeho vytouženou barvu ;-)

Teddy
12. února • 20:23

Jo, 120-ka bola fakt pjekne auto! Pamatam po 89-tom, prvy vylet v rakusku, so 120-tkou mojho otca. Pod alpami na dakom parkovisku prisiel daky tirolak v podkolienkach, kratasoch a klobuku, obchadzal nasho stodvaciaska, hmkal, uznanlivo kyval hlavou. Aj s kamosom sme sa az naduvali od pychy, jake mame auto, aj rakusanom sa paci!Potom sa ten dedo obratil k nam, a vravi "pekne auto chlapci, fakt pekne. to ste si urobili vy dvaja celkom sami?"

ka-spel
13. února • 16:13

:-D asi tak nějak. Taky jsem v 1993 budil v Bavorsku obdiv se Š100. Prostě obdivovali, že vydržela štreku 700km. Jinak srovnávat design Š120 s auty té doby může snad jedině nějaký člen jejich fanklubu.

Jarda
10. února • 14:03

Přesně tak, viz. můj příspěvek výše. Pan Vašíček samozřejmě tu dobu zažil, jako malý špunt, kterému se líbila auta (asi jako každému klukovi v jeho věku) a pro nějž byl nejvetší svátek, když ho tatínek usadil na zadní sedadlo tehdy novotou vonící(nebo spíš smrdící) Š120 a dovezl ho do školky, kde se potom malý Robert o své "jízdní dojmy" dělil s kamarády. O tehdejší situaci na trhu s vozy v ČSSR, pořadnících i na Traboše a nocování před Mototechnou, Tuzexu a jiných "výdobytcích socialismu". samozřejmě neměl ani šajnu. Léta plynula, Robert vyrostl, ale z jeho elaborátů na Autorevue.cz je silně patrné, že duchem je to stále ten malý klouček (teď už spíše puberťák, kterému ještě navíc začíná rosolovatět mozek - i když vzhledem k jeho věku poněkud brzy), kterého každý alespoň průměrně inteligentní člověk musí brát se značnou rezervou.A propos čelní sklo-to je u Sandera samozřejmě lepené, ne jako u Favorita, kromě psychiatra by autorovi prospěla i návštěva očního lékaře.

Patrik Chrz (PatrikChrz)
10. února • 11:25

S tím, že by se stará Škodovka v centrálně plánované ekonomice neprodala, kdyby se nelíbila, byl fakt velkej úlet. V centrálně plánované se prodá naprosto cokoliv, stačí prostě "konkurenci" zdražit nebo jednoduše nedovážet. Lidi tehdy brali cokoliv co mělo 4 kola.
Vždyť až do revoluce se např. běžně prodávaly černobílé TV :D

Jarda
10. února • 12:27

Klid, to je jenom další z dlouhé řady páně Vašíčkových rádobyvtipných duševních průjmů. Články tohoto "odborníka", ve kterých co slovo to blábol, už opravdu nemá cenu číst. Bezkonkurenčně nejstupidnější redaktor na AR. Schválně jsem přečetl všechny jeho publikované články a jejich úroveň je opravdu tristní. Informační hodnota nulová, pouze stále ty samé, opakující se pubertální bláboly.
Ten člověk evidentně o autech neví vůbec nic (pokud vůbec něco o něčem ví) a ta poznámka o centrálně plánovaném hospodářství a "překrásných" stodvacítkách svědčí o tom, že si z totáče nepamatuje ani večerníček, který v těch letech "hltal". Je s podivem, že může v dnešní době dělat motoristického novináře, notabene u soukromého subjektu jakým je tento server, člověk, který svému oboru vůbec nerouzumí. Takovýto "chytrolíni" se spíše vyskytují ve státní sféře a v politice.

losos
10. února • 0:24

Ono to má důvod proč je to auto levné. Výrobní náklady osekané na šrot a technologie není zrovna špičková. Důraz byl kladen především na první dojem! Ale raději nebrat. Dnes se vyrábějí lepší motory a na slevu se dá dostat, jenom otevřít hubu.

rohYpnol
9. února • 23:17

Pane autore, opravdu si myslíte, že za socialismu zde lidi kupovali škodovky mimo jiné i proto, že se jim líbily??? Resp. že by je enkupovali, kdyby se jim nelíbily??? To jste asi žil v exilu. To normální smrtelník ani nemůže napsat. A co by asi tak kupovali??? Volhy,ne :-D:-D:-D?
Sandero určitě za danou cenu není špatná, ale vývojově je za Octavií Tour. Zadní práh do kufru zajišťuje vysokou bezpečnost? Že si jí technici v EuroNCAP nevšimli :-D. Zbytek ani nemá cenu komentovat. Novinář má mít jednu vlastnost - nezaujatost. Podle této recenze bych snad raději koupil Sandero, než BMW, jak je Daca skwelá...
P.S. nemyslím si, že by byla dnes až tak výhodnou volbou. V době, kdy Fabia základ stojí 200tis., asi bych dal přednost jí. Soudobá technika, bezpečnost na dnešní úrovni, prostornost obdobná, a hlavně POZINK.

buffer
11. února • 14:57

Ani fabka nema komplet pozink.. Pozinkovanu ma len cast karoserie (t.j. podvozok nie), a zinkovany je plech pred spracovanim, cize sa to zinkovanie aj tak poskodi na miestach zhybov.. Holt je to lacnejsie a mozu si napisat pozink..

Mirek
11. února • 11:12

S prominutím, užitná hodnota nesrovnatelná, motor fabky 3-válec OHV, jezdit s tím venku je utpení. A antikorozní úprava tam také nějaká je. A fnová abka je hnus na zvracení, úzká a vysoká.

Terminator3
12. února • 18:53

Velice se mýlíte, všechny verze HTP jsou OHC (!)

rohYpnol
11. února • 20:19

Tady bych až tak nesouhlasil. Fabia 2 je uvnitř opravdu prostorná. Pokud budou cestovat 4 normální lidi, není problém. Kufr ať si každý porovná podle litrů. Co se motoru týče, je diskutabilní, zda je lepší stará 1.4 nebo nová 1.2. Samozřejmě lze i díky hmotnosti očekávat, že Sandero bude určitě živější, to ano. Ale Fabia je prostě vůz dnešních technologií. Vzhled je subjektivní záležitostí. Já třeba se vzhledem Fabie2 nemám problém, dokonce se mi i líbí. Nicméně Sandero také vypadá pěkně, to netvrdím. Ale tvrdit tady, že kam se hrabe Fabia na Sandero? To asi těžko...

jojoj
14. února • 12:46

Jediné co skutečně mluví pro Fabii je moderní motor, převodovka a podvozek. Pro Sandero zase vzhled, velikost, vyšší podvozek, měkké nastavení ale je jasné že to je spíš auto do města než na dálnici (i když našich povolených 130 km/h drží 1.4 líp než fabia 1.2 htp)

petr
10. února • 7:01

Ono i Sandero má dobrou bezpečnost, při stejné bezpečnostní výbavě je Sandero přibližně stejně bezpečné jako nová Fabia. Rozdíl je jen v tom, že se za to musí u Sandera připlácet.

Petr1968
9. února • 19:43

Oktávia Tour je zastaralé auto a v porovnaní s ním Dácia Sandero určite nie je pozadu. Dácia má navrch vo vnútornom priestore, Škoda zas má väčší kufor.:-O:-O:-O:-O TO JE GOL JAK SFIŇA:-D:-D:-D

Dušan Mihálik
9. února • 22:18

Škodu Oktaviu Tour radí výrobca do strednej triedy, v skutočnosti to bola pri vzniku nižšia stredná trieda a dnes sa už toto vozidlo môže "smelo" zaradiť medzi malé autá - či už rozmermi, alebo výbavou.

George
9. února • 18:34

Dalsi sracka pro socky...:-/

pg
10. února • 11:34

neboj sockou se můžes stát taky až tě zastoupí šikmoocí přátelé jsou chytří a jejich móóóóc.

siera
9. února • 17:23

Vzhledem k cenám u ostatních značek je cena u vozu s manuální klimatizací naprotrý úlet mimo. Docela by mě zajímalo kolik se jich prodá a pak co vedlo ty lidi k takové koupi. Když vezmu cenu např. Fordu Fusion Ebony tak koupě Sandera Arktica mi příjde jako projev duševní choroby.

mates
9. února • 19:05

asi tak.... recenze je mozna napsana pred trictvrte rokem a autor si jaxi zapomnel overit skutecnou konkurenci za soucasnych cen.... ale alespon se mame cemu smat, pripomina mi to recenze novych favoritu v komunistickych denicich po jeho supr turbo uvedeni :-D:-D:-D

Starý Bobr
9. února • 16:03

Jen pro informaci: Motor 1.4 není starý 1.4 z R19, nýbrž základ z 1.4 16V s osmiventilovou hlavou stejnou jako 1.6. Proto asi slušné chování.

k22
9. února • 15:46

15 let starou feldu...:-D a člověk z toho nebuide tak vyklepanej jako z kozičky fabinky.
Ovšem metrosexuální boreček si za ty prachy koupí vojetý báwo, se Sanderem se fakt moc machrovat nedá :-))

kryton
10. února • 8:07

no a hlavně se sním nedá jezdit tak jako s tím, i 10 let starým BMW ;-)

Matěj Gottwald (wizaard)
10. února • 13:57

To je pravda - s třetinovou spotřebou Sandera se to nedá rovnat. ;-)

kicko
20. dubna • 11:16

BMW 318i, E46, 87kW - 8,2l/100km. Pri volnejsom tempe nie je problem 7,2l/100km.
Ked o tom ho*no vies, aspon sa verejne nestrapnuj.PS: Za rovnaku cenu sa da zohnat zachovana 318i a to je uplna ina liga.

Ondra
9. února • 15:17

"Dacia Sandero je především nesmírně komfortním vozem. "" Jízda po městě dovoluje dynamické svezení ... Mimo město se rovněž jednačtyřka projevuje jako dynamický společník, jenž se neunaví. "" Taková spotřeba je snem každého řidiče."" ale řidiči kulturisté budou nadšeni absencí posilovače řízení "Musim uznat ze ani samotny Renault by to s ceskym zakaznikem "nevykomunikoval" lepe nez pan Vašíček. B-]

altman
9. února • 11:58

Dovolil bych doplnit, že ještě existují na našem trhu vozidla Lada, novější typ lada Priora, a o těcto vozidle není nikde ani zmínka. Škoda, Lady byly vždy výborná auta, ale náš současný trh se jich snad štítí. Určitě se Sanderu vyrovná, je to špičkové auto pro obyčejné lidi.

Patrik Chrz (PatrikChrz)
10. února • 11:36

Kdysi jsme měli 1200 (ještě ten typ s velkými kulatými světly) a jedna věc se jí musela nechat. To bylo auto, který vždycky dojelo. I kdyby třeba s urvaným vejfukem. A když byl jó mráz a baterka v háji, tak se dalo nastartovat aspoň klikou. Bohužel s příchodem katalyzátorů tohle odpadlo :(

chalejkum
25. března • 18:42

patriku...my mneli donedavna 1202 :D

azrael
9. února • 12:14

to bude asi tym, ze nova lada, kupena v roku 2003-4 bola do roka prezrata hrdzou :-) nie miestne hrdzavenie,ale masivna korozia

altman
9. února • 15:24

Já jsem vlastnil Ladu 1300 po dobu 14 roků, stála na parkovišti v Praze Ďáblicích a žádnou rez jsem na ní neviděl. Je to možná tím, že když byly v zimě slané sračky, tak jsem šel do práce na tramvaj, ale sloužila ještě řadu roků mému synovci. Dnes mají Lady pozinkovanou karoserii, výkon téměř 100 koní, ABS, počítač, el.ovládaná okna a další. Nikdo si neuvědomuje, že na našich silnicích se smí jezdit pouze do 90 km/hod, což nikdo nedodržuje, z jedné obce je vidsět na druhou, takže se couráme mezi 90 a 50 km rychlostí, a na dálnici ? Vždyť je každých pár km svedena do protisměru, nehoda střídá nehodu a jak může někdo využít těch obdivovaných 200 nebo 300 koní, když je povolená rychlost 130 km/hod.

ka-spel
13. února • 16:47

Jenom ta klimatizace je pro ně furt sci-fi.

Stanley
9. února • 23:47

ja svojich 200 koni napr. vyuzijem tak, ze za 2 sekundy bezpecne predbehnem ( tvoju ) ladu... a zrychlenie sa nerovna rychlost :)

arpi
11. února • 14:04

hm, asi jeden z těch, co plnou čáru vidí přerušovaně...

altman
10. února • 10:05

no, zrychlení je úžasná věc. Mé zkušenosti a jezdím 50 roků jsou takové, že při rozjezdu vždy předemnou jsou borci, kteří nejdříve odbrzdí ruční brzdu, několikráte pro jstotu prošlápnou plyn a následně při rozjezdu jim chcípne motor. Téměř se nestává, aby než naskočí zelená, řidiči měli zařazený první rychlostní stupeň a prakticky současně se rozjížděli. Takže při umění našich zejména řidiček je ti těch 200 koní na hovno a jseš rád, aby jsi projel křižovatkou než spadne opět červená. Takže klídek.........:-))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dYvY
11. února • 20:39

Zrychlovat se da i za jizdy!:-P

mates
9. února • 13:10

co je to za zvire ta hrdza?

Teddy
12. února • 20:15

To su take dive zvery, ziju u nas v hlbokych lesoch, v noci vychadzaju von a zeru ocel. Ziadne auto nie je pred nimi v bezpeci... :-D

dalibor
13. září • 19:53

:-P zaspievam la la la la la la la c

Puk
9. února • 13:55

:-D:-D

Petr1968
9. února • 13:35

Oxidace voe:-D:-D:-D

r
9. února • 11:52

Kdyby takhle vypadala nová Fabia tak by si ji kupovalo více lidí...Ten tvar Fabie je hrozný...
Dacia je vizuálně hezčí...

roomstein
12. února • 21:31

Přesně tohle mne napadlo. Takhle klidně mohla vypadat nová fabia abyla by to možná nejhezčí škodovka z aktuálních typových řad..

Filip
9. února • 11:12

Tedy, ne že bych proti novým modelům od Dacie byl nějak zaujatý (proti těm z doby komunismu tedy ano) - nicméně, je rozumné kupovat Sendero s 1,6 za 269.000, když je například Octavia I uz i za těch provařených 289.000 ? To nemluvím o super akčních nabídkách dnes prakticky každé automobilky vesrovnatelném segmentu ....P.S. doporučil bych příště vynechat polemiku na téma totalitní doby - nic osobního pane Vašíčku, ale určitě jste byl ještě na konci 80 let mladý chlapec / kluk, který tu dobu nezná z pohledu dospělého člověka - na zkreslených názorech a vzpomínkách je to hodně patrné

roomstein
12. února • 21:30

To je taky 1.6? Ta O1 za 290t.?

Dušan Mihálik
9. února • 17:15

Oktávia Tour je zastaralé auto a v porovnaní s ním Dácia Sandero určite nie je pozadu. Dácia má navrch vo vnútornom priestore, Škoda zas má väčší kufor. Dácia je lacnejšia a nekradne sa. Okrem toho je omnoho krajšia. Na rozdiel od Logana už nepoznať, že ide o "lacné" auto.

Childeater
9. února • 10:19

"Pro úplnost existuje také Renault Sandero určený pro rozvojové trhy, na kterých není značka Dacia komunikována."Netušíte někdo, co to znamená?

123
10. února • 12:24

Nejvís je toho v Jižní Americe tam je Renaultů snad víc než ve Francii akorát Daciu tam nikdo nezná tak je tam Reanult Logan a Renault Sandero :)http://images.google.cz/images?hl=cs&q=renault+stepway&lr=&um=1&ie=UTF-8&ei=52ORSZuiH4-X_gbM-qW9DA&sa=X&oi=image_result_group&resnum=4&ct=title

xman
9. února • 10:57

Chapu to tak ze na vyhode(Indie atd) to prodavaj pod jinou znackou...treba primo Renault nebo jina...co je na tom?

legnaw
9. února • 15:28

Dacia vzala veleúspěšný Logan a pár ranami kladivem z něj vykouzlila ještě atraktivnější vůz - Sandero.ja len poznamenam ze toto auto sa uz dva roky vyraba v Brazilii ako Renault Sandero a takto ho doviezli do Ciganie.... a vymenili tak cele logo http://www.renault.com.br/master.aspx?column=2&idSecao=221&idCarro=17

Childeater
9. února • 11:11

Pokud rozumíte, jste lepší než já.Já větě "Dacia je komunikovaná na trh" prostě nerozumím.

Janek
9. února • 23:11

komunikovat, vykomunikovat a prokomunikovat pouzivaji vsichni bakalari a magistri, kteri ziskali diplom v poslednich 5 letech, chteji neco dokazat a uz neumi cesky. Jeste se poznaji tak, ze pisi slovo republika s velkym R :-));-)

Petr1968
9. února • 10:30

To znamená,že místo Dacia Sandero je tam napsané Renault Sandero:-D:-D

Childeater
9. února • 10:35

Ach tak, díky.Měl jsem dojem, že komunikování Dacie na trhy souvisí třeba s kováním, nějak mi to neznělo česky.
Jsa prostým vidlákem, nerozumím těm páně Vašíčkovým jinotajům. Zrovna tak mi u Dacie Sandero unikly ty principy "geniálních řešení", které pan Vašíček tolikrát zmiňuje.

Puk
9. února • 10:16

V automobilovém průmyslu mi přijde velmi zvláštní, že za posledních 15 let se podobná auta stávají spíše vyjímkou, než pravidlem. Elektronikou nacpané automobily, které vypadají stále stejněji (a stejně Cx nemají nijak závratné), maximální snaha ukázat, že právě to naše auto je nejbezpečnější (to, že zákon zachování energie funguje vždy a všude bez ohledu na počet hvězdiček se nezdůrazňuje), odosobnění aut tím, že si člověk maximálně zkontroluje olej (jinak musí do servisu) – všechno tohle se podle mne podepisuje na přístupu lidí k autům. Sandero není žádný zázrak, ale mám z něj pocit normálnosti. Mám obavu z jeho spolehlivosti (ani u Renaultu není nej). Ale jinak je to autíčko, nad kterým jsem vážně uvažoval, nakonec jsem ho nekoupil kvůli malému kufru (MPV je už zase moc velký stěhovák).

pro2n
9. února • 9:24

Porovnanie s Favoritom je celkom trefne, tiez som mal pocit pri vyskusani auta ako keby som sedel vo Favorite :)

jojoj
14. února • 12:30

favorit ani náhodou, snad felicie

azrael
9. února • 8:51

Precital som si ledva prvy strankyu, ale taku "znusku" nezmyslov som uzx dlho nevidel....- pisat o tom, ze v case socializmu by si skarede auto ludia nekupili, je poriadna kravina . neviem kde zil autor, ale asi zabudol, ze este aj na trabany bol poradovnik....ludia si skratka kupili akekolvek auto, pretoze vyberat si nemohli
- povazovat zamykatelne viecko nadrze za stary koncept ? mily autor, citroen C4 (rv 2005), VW polo (rv 2004) a dalsie auticka maju takisto zamykatelnu nadrz (a to aj vo verzii s centralom) - zrrejme autorvi unika dovod zamykania nadrze pri absencii centralneho zamykania
- rezerva pod autom . tazko to nazvat starou koncepciou, o tak nazvat to setrenim miesta aby sa dalo zvacsit miesto v kufri...v akom pomere autor vyuzoiva kufor a vymenu rezervy ? ja osobne som rezervu za poslednych 10 rokov nepouzil ani raz

martan1981
9. února • 22:05

Moje POLO r.v.2003 ma nadrz otvaranu centralom. Ziadne kluce. :-D

Teddy
12. února • 20:12

No jo, ty mas ale starsiu verziu Pola... :-)

mates
9. února • 8:34

mno na sandero jsem se tesil, jeste cca pred rokem to byla opravdu solidni volba za solidni cenu, kdyz clovek pomine zastarale motory, podvozek a nulovou protikorozni ochranu... nicmene doba se znacne posunula a auta ostatnich znacek sla i o 30 procento dolu, cili sehnat za velmi podobne penize stejne vybane auto s modernejsim motorem i technikou dneska neni problem, stale zastavam nazor ze jedine auto od Dacie ktere je konkuence schopne je MCV ve vybave Artica, vychazi kolem 300, ale treba i Octavia Tour Combi s klimackou a motorem 1,6 je ted za 320... proste jen tak dal, doufam ze dno cen vozu teprve uvidime do cca pul roku, a pokud to Dacia nepochopi ze vsichni brutalne zlevnuji pujdou ji prodeje jeste hur nez ted, uz proste tak levna vzhledem k jednoduchosti auta neni.

bednar
14. března • 23:34

Lepší zastaralá 1,4ka ze Sandera, než supermoderní 1,2ka z Fabie.

malo
13. února • 16:55

velka pravda. Dnes ani jedna Dacia - ani Artica nie je vobec zaujimava. Mala by byt lacnejsia tak o 100K potom by sa dalo nieco poriesit..

rmira
9. února • 8:02

"protože vyloženě ošklivé auto by si ani na centrálně plánovaném trhu nikdo nekoupil"je vidět, že už uplynulo 20 let a paměť autora je trochu zamlžená......Takže, na centrálně plánovaném trhu byl aut nedostatek a prodalo se všechno, co mělo kola, na nejkrásnější stroje byly pořadníky i na 8 let (Trabant - NDR).

Teddy
12. února • 20:11

Presne tak! Moj otec cakal na Skodu120L v poradovniku tusim 5 rokov. Okrem toho lady, wartasy a trabi, to bola asi tak ponuka aut. Nad vybavou, farbou a dizajnom sa nikto ani nezamyslal...

ka-spel
12. února • 19:53

Taky mě to hned bilo do očí. Autor byl v té době na houbách nebo byl synáčkem nějakého soudruha, protože napsat takovou kravinu může málokdo.:-O Jaké tehdy byly možnosti... Co se tehdy dalo koupit? Prd. Na pořadník bylo snad mimo Moskviče, který stál stejně jak Š105 úplně vše. Další věc byla ceny těch kvalitnějších VAZ, které stály cca 80 tis., což bylo oproti škodovkám za 50 tis. v tehdejších poměrech pořádný ranec. Pokud se objevil nějaký Chrysler, Fiat, MB, BMW, tak to měl jen nějaký kočkovec, vekslák, tajemník, řezník případně maximálně tak montér z Libie.

KArel
10. února • 18:01

Ale Škodovky (od "široké" 120 nahoru) byly fakt docela designově povedené. Konstrukčně bohužel plné nutných kompromisů ...

alambert
9. února • 18:58

to měl být vtip? samozřejmě že by si ho lidé kupovali, protože oni neměli jinou možnost. a vubec skodovky, zastavy, fiaty, lady, moskviče a wartburgy...všechny stejně hnusný krabice a jak je lidi kupovali(když měli to štěstí že na ně přišla řada). bylo to proto že jim přišly krásný? teda fakt ne.

veto
10. února • 14:38

si ho nepochopil, myslel to ironicky

alambert
11. února • 21:13

no mě to přijde napsaný tak blbě, že mi to ani ironii nijak nepřipomíná, ale pevně dufám, že to ironie být měla:-D

Petr
9. února • 8:00

Dlouho jsem hledal něco proti ukradení auta (jedno mi totiž už ukradli). Nejlepší systém je pomoci sledování GPS přes Internet, ale ty jsou dneska pořád ještě drahé. S montáží to vychází na cca 12 -14 000 Kč + měsíční poplatky cca 240 Kč/měsíc. Náhodou jsem objevil GPS Osobní lokátor (OL), který je za velmi příznivou cenu, tj. 4 990 Kč. Prodejce k němu ještě poskytuje Internetové sledování, kdy roční poplatek vychází něco přes 1 000 Kč. Mám tuto věcičku už cca 2 měsíce. Je malá a přenosná, takže jde dobře skrýt a navíc ji zapínám pouze, když nechávám někde stát auto (jinak ho mám v garáži). Hned jsem s ženou udělali test, kdy ho jako „ukradla“ a já ji s kámošem v autě sledoval. A funguje to fakt perfektně. Jakmile si jej někdo „vypůjčí“, ihned máte SMS a ještě Vás prozvoňuje. Parádní věcička na tom je, že můžete vše sledovat i na mobilu. Nic podobného jsem Česku ještě neviděl. Bude-li mít někdo zájem, může se kouknout na dualsim-tes.cz

marketa
3. srpna • 13:11

diky za radu,rada si to dam do noveho auta do te stare poúpelnice se to uz nevypati

tom
15. února • 12:16

Cos tím chtěl říct? Jestli to nějak souvisí s článkem, tak leda tak že takovouhle krávovinu do sandera nepotřebuješ, protože to nikdo krást nebude :-D

Tomáš Marný
9. února • 20:00

Copak, předražené čínské dvousimkové srágory už netáhnout, tak bylo nutno obohatit sortiment?

versicht
9. února • 18:29

jo, super, a jakmile strcim jako zloděj auto do garáže, tak jsi v háji jak baťa s dřevákama:)

LOL
9. února • 10:45

strč si tu reklamu někam...

Jyrka
9. února • 7:50

A neni lepsi rovnou Fabka za 199900 nez tahle Cauceskova pomsta?

ja
9. února • 9:30

Kdyz jsem tak koukal na registrace novych aut za leden 2009, tak to Dacia odsrala snad uplne nejvic. Kvalita je neoddiskutovatelna a rozumne ceny se dnes daji sehnat i jinde za jina auta...

Lukas
11. února • 18:26

a nebude to tim, že v lednu nepřišlo jediný auto z fabriky??? prodavaly se max skaldovky,a kd enic nebylo tams e nic neprodalo :-)

mm
9. února • 7:59

Za 199900 ta Fabka bude mít už i zadní plato? No nevím.

Janek
9. února • 23:07

za 199.900 bude mit 4 airbagy a ABS, za dalsich 10 tisic klimu, central a elektricke stahovani oken. Ale pouze 1200 obsah.

roomstein
12. února • 21:23

Jenže tohle je proti fabii krasavec,...a ještě prostorný

marketa
3. srpna • 13:09

krasavec a hlavne prostorne auto,škoda že je čekací doba skoro3měsíce

pepa
17. února • 13:14

Dacia z Rumunska krasavcem ... :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
roomstein
21. února • 20:50

Proti fabii z česka? bohužel ano

xyz
9. února • 4:06

... za autor mel svou pointu, kterou chtel sdelit a nejak se nedokazal oprostit ze zajeti zaujeti sama sebou. Posledni Fabii jsem jeste v ruce nemel, ale ta predchozi se stale dela a donedavna byla jedinou. Bezny vuz v podani Skoda Auto a.s. neprijde az takovy vykrik moderny a komfortu, vc. prehistorickeho rucniho nastavovani (navic ne tak velkych ;) zrcatek a pod., jak bylo komentovano v clanku. Skoro bych predpokladal, ze Dacia s elektrickym ovladanim zpetnych zrcatek bude porad levnejsi, nez Skoda s rucni packou.Resp. VW/Skoda muze byt skutecne mnohem dale ve vyvoji, ale neprojevuje se to tam, kde to vidi autor clanku.
A jeste jedna prakticka poznamka:"Tak třeba umístění kola v rámu pod zadní podlahou ze strany vozovky bylo tehdy docela obvyklé a rezerv umístěných pod dnem zavazadlového prostoru jsme se dočkali až v devadesátých letech, aby se řidiči příliš nezašpinili."No, nakolik jsem ucinil zkusenost, tak clovek se zprasi tak jako tak (zejmena pri vhodnem pocasi), protoze to kolo, na kterem jel nebylo v suchu a teple vozu. A dolovat rezervu z nalozeneho auta je celkem k vztek (a pri dobrem pocasi se jeste umazou vyskladane veci), takze ja bych sebevice "moderni", jestli je to vylozene lepsi nevim... spise se to hur krade, ale zase kdyz si to nekdo bude moci mermo chtit vzit, tak to mozna zvladne s mensi skodou na voze.

Doporučujeme

Články odjinud