Test Dacia Logan MCV: kombi pro všechny

Francouzi dokázali za pomoci starší techniky a rumunské pracovní síly stvořit opravdu velké lidové kombi. Jaký je nový hit pro sedm?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Pár slov k historii, Hranatost opět v módě, Prostorný interiér
  2. Slabý, ale úsporný turbodiesel, Komfortní jízda má své limity
  3. Slušná ovladatelnost, Kdy zamíří do terénu?, Naměřená dynamika
  4. Zajímavá alternativa na trhu, Technické údaje
  5. Kompletní fotogalerie

Zajímavá alternativa na trhu

Základní výbava testovaného vozu zahrnuje nárazníky v barvě karoserie, chromování na masce chladiče, mřížku přední masky v barvě karoserie, boční ochranné lišty černé barvy, podélné střešní lišty, čalounění na bočních stranách zavazadlového prostoru, čalouněné prvky ve výplních dveří, kryt motoru, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil EBV, airbag řidiče, výškově nastavitelné bezpečnostní opěrky hlavy na všech sedadlech, opěrky hlavy s nastavením sklonu na krajních sedadlech ve druhé řadě, tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, úchyty Isofix na krajních sedadlech ve druhé řadě, výškově nastavitelné bezpečnostní pásy vpředu, elektronický imobilizér, hydraulický posilovač řízení, otáčkoměr, multifunkční displej (hodiny, ukazatel počtu ujetých km, stavu paliva a teploty chladících kapalin), palubní počítač, zvukový signál nevypnutých světel, světlomety nastavitelné z místa řidiče, mlhové světlomety, přední stěrače s cyklovačem (2 rychlosti), stěrač zadního okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka černé barvy, vyhřívané zadní okno (2/3), recirkulaci vzduchu, vývody vzduchu u zadních sedadel, stropní světlo, čtecí lampička na stropním světle vpředu, postupné zhasínání vnitřního osvětlení.

S touto výbavou jej lze pořídit za 326 900,- Kč vč. DPH.

Testovaný vůz byl navíc vybaven Pack Electrique obsahujícím centrální zamykání s dálkovým ovládáním + elektrické ovládání předních oken, tónovaná skla, zapalovač, mobilní popelník, tři stropní madla, kryt zavazadlového prostoru, osvětlení zavazadlového prostoru, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, třímístné sedadlo ve druhé řadě dělené v poměru 1/3 – 2/3.

K tomu se přidalo autorádio 4x15W (příplatek 8.000,- Kč), klimatizaci (příplatek 35.000,- Kč), metalický lak (přípaltek 9.000,- Kč) a kola z lehkých slitin (příplatek 12.000,- Kč). To vše dohromady znamená připravit si 390 900,- Kč vč. DPH. Je to hodně nebo málo? Z pohledu praktického využití automobilu v české silniční realitě je to cena vcelku zajímavá za dobré rodinné kombi vhodné i na podnikání. A daleko není ani představa jeho několikanásobného využití - přes týden jako dodávka, o víkendu jako taxi a o svátcích jako rodinné kombi. Co říkáte?

Technické údaje

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

    * Typ: Přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec
    * Objem: 1 461 ccm
    * Největší výkon: 50 kW (68 k) při 4 000 ot./min
    * Největší točivý moment: 160 Nm při 1 700 ot./min
    * Palivo: Nafta motorová

Provozní vlastnosti

    * Max. rychlost: 150 km/h
    * Zrychlení z 0 na 100 km/h: 17,7 s
    * Spotřeba paliva (l/100 km):
          o Město: 6,2 l
          o Mimo město: 4,8 l
          o Kombinovaná: 5,3 l

Hmotnosti

    * Pohotovostní hmotnost: 1 180 kg
    * Užitečná hmotnost: 616 kg

Vnější rozměry

    * Délka: 4 450 mm
    * Šířka: 1 740 mm
    * Výška: 1 640 mm
    * Rozvor náprav: 2 905 mm

Vnitřní rozměry

    * Základní objem zavazadlového prostoru: 700 l
    * Maximální objem zavazadlového prostoru: 2 350 l

Předchozí kapitola Následující kapitola
Dacia Sandero 1.39
Rok výroby: 2010
Stav: 89 088 km
Cena: 75 000 Kč
Dacia Duster 1.461
Rok výroby: 2012
Stav: 111 673 km
Cena: 160 000 Kč
Dacia Logan 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 134 368 km
Cena: 84 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků