Test Dacia Logan MCV: kombi pro všechny

Francouzi dokázali za pomoci starší techniky a rumunské pracovní síly stvořit opravdu velké lidové kombi. Jaký je nový hit pro sedm?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Pár slov k historii, Hranatost opět v módě, Prostorný interiér
  2. Slabý, ale úsporný turbodiesel, Komfortní jízda má své limity
  3. Slušná ovladatelnost, Kdy zamíří do terénu?, Naměřená dynamika
  4. Zajímavá alternativa na trhu, Technické údaje
  5. Kompletní fotogalerie

Zajímavá alternativa na trhu

Základní výbava testovaného vozu zahrnuje nárazníky v barvě karoserie, chromování na masce chladiče, mřížku přední masky v barvě karoserie, boční ochranné lišty černé barvy, podélné střešní lišty, čalounění na bočních stranách zavazadlového prostoru, čalouněné prvky ve výplních dveří, kryt motoru, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil EBV, airbag řidiče, výškově nastavitelné bezpečnostní opěrky hlavy na všech sedadlech, opěrky hlavy s nastavením sklonu na krajních sedadlech ve druhé řadě, tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, úchyty Isofix na krajních sedadlech ve druhé řadě, výškově nastavitelné bezpečnostní pásy vpředu, elektronický imobilizér, hydraulický posilovač řízení, otáčkoměr, multifunkční displej (hodiny, ukazatel počtu ujetých km, stavu paliva a teploty chladících kapalin), palubní počítač, zvukový signál nevypnutých světel, světlomety nastavitelné z místa řidiče, mlhové světlomety, přední stěrače s cyklovačem (2 rychlosti), stěrač zadního okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka černé barvy, vyhřívané zadní okno (2/3), recirkulaci vzduchu, vývody vzduchu u zadních sedadel, stropní světlo, čtecí lampička na stropním světle vpředu, postupné zhasínání vnitřního osvětlení.

S touto výbavou jej lze pořídit za 326 900,- Kč vč. DPH.

Testovaný vůz byl navíc vybaven Pack Electrique obsahujícím centrální zamykání s dálkovým ovládáním + elektrické ovládání předních oken, tónovaná skla, zapalovač, mobilní popelník, tři stropní madla, kryt zavazadlového prostoru, osvětlení zavazadlového prostoru, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, třímístné sedadlo ve druhé řadě dělené v poměru 1/3 – 2/3.

K tomu se přidalo autorádio 4x15W (příplatek 8.000,- Kč), klimatizaci (příplatek 35.000,- Kč), metalický lak (přípaltek 9.000,- Kč) a kola z lehkých slitin (příplatek 12.000,- Kč). To vše dohromady znamená připravit si 390 900,- Kč vč. DPH. Je to hodně nebo málo? Z pohledu praktického využití automobilu v české silniční realitě je to cena vcelku zajímavá za dobré rodinné kombi vhodné i na podnikání. A daleko není ani představa jeho několikanásobného využití - přes týden jako dodávka, o víkendu jako taxi a o svátcích jako rodinné kombi. Co říkáte?

Technické údaje

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

    * Typ: Přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec
    * Objem: 1 461 ccm
    * Největší výkon: 50 kW (68 k) při 4 000 ot./min
    * Největší točivý moment: 160 Nm při 1 700 ot./min
    * Palivo: Nafta motorová

Provozní vlastnosti

    * Max. rychlost: 150 km/h
    * Zrychlení z 0 na 100 km/h: 17,7 s
    * Spotřeba paliva (l/100 km):
          o Město: 6,2 l
          o Mimo město: 4,8 l
          o Kombinovaná: 5,3 l

Hmotnosti

    * Pohotovostní hmotnost: 1 180 kg
    * Užitečná hmotnost: 616 kg

Vnější rozměry

    * Délka: 4 450 mm
    * Šířka: 1 740 mm
    * Výška: 1 640 mm
    * Rozvor náprav: 2 905 mm

Vnitřní rozměry

    * Základní objem zavazadlového prostoru: 700 l
    * Maximální objem zavazadlového prostoru: 2 350 l

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Pár slov k historii, Hranatost opět v módě, Prostorný interiér
  2. Slabý, ale úsporný turbodiesel, Komfortní jízda má své limity
  3. Slušná ovladatelnost, Kdy zamíří do terénu?, Naměřená dynamika
  4. Zajímavá alternativa na trhu, Technické údaje
  5. Kompletní fotogalerie
Dacia Duster 1.461
Rok výroby: 2012
Stav: 148 892 km
Cena: 165 000 Kč
Dacia Duster 1.461
Rok výroby: 2015
Stav: 41 026 km
Cena: 260 000 Kč
Dacia Sandero 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 42 010 km
Cena: 120 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků