Test Dacia Logan MCV: kombi pro všechny

Francouzi dokázali za pomoci starší techniky a rumunské pracovní síly stvořit opravdu velké lidové kombi. Jaký je nový hit pro sedm?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Pár slov k historii, Hranatost opět v módě, Prostorný interiér
  2. Slabý, ale úsporný turbodiesel, Komfortní jízda má své limity
  3. Slušná ovladatelnost, Kdy zamíří do terénu?, Naměřená dynamika
  4. Zajímavá alternativa na trhu, Technické údaje
  5. Kompletní fotogalerie

Zajímavá alternativa na trhu

Základní výbava testovaného vozu zahrnuje nárazníky v barvě karoserie, chromování na masce chladiče, mřížku přední masky v barvě karoserie, boční ochranné lišty černé barvy, podélné střešní lišty, čalounění na bočních stranách zavazadlového prostoru, čalouněné prvky ve výplních dveří, kryt motoru, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil EBV, airbag řidiče, výškově nastavitelné bezpečnostní opěrky hlavy na všech sedadlech, opěrky hlavy s nastavením sklonu na krajních sedadlech ve druhé řadě, tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, úchyty Isofix na krajních sedadlech ve druhé řadě, výškově nastavitelné bezpečnostní pásy vpředu, elektronický imobilizér, hydraulický posilovač řízení, otáčkoměr, multifunkční displej (hodiny, ukazatel počtu ujetých km, stavu paliva a teploty chladících kapalin), palubní počítač, zvukový signál nevypnutých světel, světlomety nastavitelné z místa řidiče, mlhové světlomety, přední stěrače s cyklovačem (2 rychlosti), stěrač zadního okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka černé barvy, vyhřívané zadní okno (2/3), recirkulaci vzduchu, vývody vzduchu u zadních sedadel, stropní světlo, čtecí lampička na stropním světle vpředu, postupné zhasínání vnitřního osvětlení.

S touto výbavou jej lze pořídit za 326 900,- Kč vč. DPH.

Testovaný vůz byl navíc vybaven Pack Electrique obsahujícím centrální zamykání s dálkovým ovládáním + elektrické ovládání předních oken, tónovaná skla, zapalovač, mobilní popelník, tři stropní madla, kryt zavazadlového prostoru, osvětlení zavazadlového prostoru, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, třímístné sedadlo ve druhé řadě dělené v poměru 1/3 – 2/3.

K tomu se přidalo autorádio 4x15W (příplatek 8.000,- Kč), klimatizaci (příplatek 35.000,- Kč), metalický lak (přípaltek 9.000,- Kč) a kola z lehkých slitin (příplatek 12.000,- Kč). To vše dohromady znamená připravit si 390 900,- Kč vč. DPH. Je to hodně nebo málo? Z pohledu praktického využití automobilu v české silniční realitě je to cena vcelku zajímavá za dobré rodinné kombi vhodné i na podnikání. A daleko není ani představa jeho několikanásobného využití - přes týden jako dodávka, o víkendu jako taxi a o svátcích jako rodinné kombi. Co říkáte?

Technické údaje

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

    * Typ: Přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec
    * Objem: 1 461 ccm
    * Největší výkon: 50 kW (68 k) při 4 000 ot./min
    * Největší točivý moment: 160 Nm při 1 700 ot./min
    * Palivo: Nafta motorová

Provozní vlastnosti

    * Max. rychlost: 150 km/h
    * Zrychlení z 0 na 100 km/h: 17,7 s
    * Spotřeba paliva (l/100 km):
          o Město: 6,2 l
          o Mimo město: 4,8 l
          o Kombinovaná: 5,3 l

Hmotnosti

    * Pohotovostní hmotnost: 1 180 kg
    * Užitečná hmotnost: 616 kg

Vnější rozměry

    * Délka: 4 450 mm
    * Šířka: 1 740 mm
    * Výška: 1 640 mm
    * Rozvor náprav: 2 905 mm

Vnitřní rozměry

    * Základní objem zavazadlového prostoru: 700 l
    * Maximální objem zavazadlového prostoru: 2 350 l

Předchozí kapitola Následující kapitola
Dacia Duster 1.5
Rok výroby: 2011
Stav: 168 701 km
Cena: 164 000 Kč
Dacia Duster 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 64 278 km
Cena: 205 000 Kč
Dacia Logan 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 169 398 km
Cena: 65 000 Kč
Připravujeme: Peugeot 308 GTi vs. Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Peugeot 308 GTi vs. Leon Cupra vs. Civic Type R

Mají výkon kolem tří stovek koní, samosvorný diferenciál, pohon předních kol a ambice stát se tím nejlepší v kategorii „horkých hatchbacků“. No tak se podívejme na to, který z nich je nejlepší.

28.  4.  2016 | Lukáš Dittrich | 30 příspěvků
Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost

Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ

Kdyby nám nedošel benzin, jezdíme v Krušných horách ještě teď. Kromě toho, že nás to ohromě baví, se pořád nemůžeme rozhodnout, kdo je z těchto dvou lepší.

26.  4.  2016 | Lukáš Dittrich | 25 příspěvků
Jaguar Project 7: Změřili jsme dynamiku britské bestie (+videa)

Jaguar Project 7 (dynamika)

Dostala se nám unikátní možnost usednout za volant Jaguaru Project 7. Za volant auta, kterého bylo vyrobeno pouze 250 kusů, které má fantastický podvozek a motor o výkonu 575 koní. Jak je rychlý v reálu? A co dokážou jeho obrovské karbon-keramické brzdy? Výsledky měření a videa najdete v tomto článku.

24.  4.  2016 | Lukáš Dittrich | 25 příspěvků