Test Dacia Logan MCV: kombi pro všechny

Francouzi dokázali za pomoci starší techniky a rumunské pracovní síly stvořit opravdu velké lidové kombi. Jaký je nový hit pro sedm?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Pár slov k historii, Hranatost opět v módě, Prostorný interiér
  2. Slabý, ale úsporný turbodiesel, Komfortní jízda má své limity
  3. Slušná ovladatelnost, Kdy zamíří do terénu?, Naměřená dynamika
  4. Zajímavá alternativa na trhu, Technické údaje
  5. Kompletní fotogalerie

Zajímavá alternativa na trhu

Základní výbava testovaného vozu zahrnuje nárazníky v barvě karoserie, chromování na masce chladiče, mřížku přední masky v barvě karoserie, boční ochranné lišty černé barvy, podélné střešní lišty, čalounění na bočních stranách zavazadlového prostoru, čalouněné prvky ve výplních dveří, kryt motoru, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil EBV, airbag řidiče, výškově nastavitelné bezpečnostní opěrky hlavy na všech sedadlech, opěrky hlavy s nastavením sklonu na krajních sedadlech ve druhé řadě, tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, úchyty Isofix na krajních sedadlech ve druhé řadě, výškově nastavitelné bezpečnostní pásy vpředu, elektronický imobilizér, hydraulický posilovač řízení, otáčkoměr, multifunkční displej (hodiny, ukazatel počtu ujetých km, stavu paliva a teploty chladících kapalin), palubní počítač, zvukový signál nevypnutých světel, světlomety nastavitelné z místa řidiče, mlhové světlomety, přední stěrače s cyklovačem (2 rychlosti), stěrač zadního okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka černé barvy, vyhřívané zadní okno (2/3), recirkulaci vzduchu, vývody vzduchu u zadních sedadel, stropní světlo, čtecí lampička na stropním světle vpředu, postupné zhasínání vnitřního osvětlení.

S touto výbavou jej lze pořídit za 326 900,- Kč vč. DPH.

Testovaný vůz byl navíc vybaven Pack Electrique obsahujícím centrální zamykání s dálkovým ovládáním + elektrické ovládání předních oken, tónovaná skla, zapalovač, mobilní popelník, tři stropní madla, kryt zavazadlového prostoru, osvětlení zavazadlového prostoru, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, třímístné sedadlo ve druhé řadě dělené v poměru 1/3 – 2/3.

K tomu se přidalo autorádio 4x15W (příplatek 8.000,- Kč), klimatizaci (příplatek 35.000,- Kč), metalický lak (přípaltek 9.000,- Kč) a kola z lehkých slitin (příplatek 12.000,- Kč). To vše dohromady znamená připravit si 390 900,- Kč vč. DPH. Je to hodně nebo málo? Z pohledu praktického využití automobilu v české silniční realitě je to cena vcelku zajímavá za dobré rodinné kombi vhodné i na podnikání. A daleko není ani představa jeho několikanásobného využití - přes týden jako dodávka, o víkendu jako taxi a o svátcích jako rodinné kombi. Co říkáte?

Technické údaje

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

    * Typ: Přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec
    * Objem: 1 461 ccm
    * Největší výkon: 50 kW (68 k) při 4 000 ot./min
    * Největší točivý moment: 160 Nm při 1 700 ot./min
    * Palivo: Nafta motorová

Provozní vlastnosti

    * Max. rychlost: 150 km/h
    * Zrychlení z 0 na 100 km/h: 17,7 s
    * Spotřeba paliva (l/100 km):
          o Město: 6,2 l
          o Mimo město: 4,8 l
          o Kombinovaná: 5,3 l

Hmotnosti

    * Pohotovostní hmotnost: 1 180 kg
    * Užitečná hmotnost: 616 kg

Vnější rozměry

    * Délka: 4 450 mm
    * Šířka: 1 740 mm
    * Výška: 1 640 mm
    * Rozvor náprav: 2 905 mm

Vnitřní rozměry

    * Základní objem zavazadlového prostoru: 700 l
    * Maximální objem zavazadlového prostoru: 2 350 l

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Pár slov k historii, Hranatost opět v módě, Prostorný interiér
  2. Slabý, ale úsporný turbodiesel, Komfortní jízda má své limity
  3. Slušná ovladatelnost, Kdy zamíří do terénu?, Naměřená dynamika
  4. Zajímavá alternativa na trhu, Technické údaje
  5. Kompletní fotogalerie
Dacia Sandero 1.149
Rok výroby: 2013
Stav: 135 631 km
Cena: 94 000 Kč
Dacia Logan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 76 047 km
Cena: 130 000 Kč
Dacia Sandero 1.149
Rok výroby: 2011
Stav: 131 397 km
Cena: 67 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků