Test Dacia Logan MCV 1,5 dCi: do třetice podle stejného receptu

Rok 2013 končí a my jsme pro vás během něj vyzkoušeli desítky nových i ojetých aut. A pokryli jsme v něm také takřka kompletní obměnu modelů rumunské automobilky Dacia. Faceliftovaný Duster vám detailně představíme až po Novém roce, nicméně nyní vám nabízíme redakční test třetí karosářské verze řady Sandero/Logan v podobě horké novinky Dacia Logan MCV.
Seznam kapitol
  1. Změna identity, Nabídka verzí
  2. Co jsme to zkoušeli, Technická řešení
  3. Na první pohled, Na palubě
  4. Pro zavazadla, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie

Změna identity

Nové kombi Dacia Logan MCV bylo představeno na letošním jarním autosalonu v Ženevě a na český trh vstoupilo teprve v polovině letošního října jako třetí karosářská verze modelové řady Sandero/Logan. V době premiéry se někteří pohoršovali nad tím, že nový Logan MCV neuveze na rozdíl od svého stejnojmenného předchůdce sedm, ale „jen“ pět cestujících, nicméně nic hrozného se nestalo: pro ty, kteří vyžadují enormní vnitřní prostor a možnost přepravy až sedmi cestujících, je zde totiž samostatný model Dacia Lodgy.

Testy | Ojetiny | Zajímavosti | Kombi | Dacia

Test ojetiny Dacia Logan MCV 1,6i: dostupný hangár na kolečkách

Díky tomu Logan MCV nevypadá jako kříženec dodávky a mikrobusu, ale spíše jako běžné kombi. Starší verze Dacia Sandero a Dacia Logan jsme pro vás otestovali v průběhu letošního roku, v tomto testu se tedy soustředíme hlavně na odlišnosti plynoucí z nové karoserie a použití vznětového motoru (dosud zkoušené Sandero a Logan měly zážehové tříválce 0,9 TCe).

Testy | Zajímavosti | Design | Dacia

Test Dacia Sandero TCe: hrabě Drákula vrací úder

Škála výbavových stupňů a motorů je u kombi MCV identická se sedanem Dacia Logan a hatchbackem Dacia Sandero (ten se trochu vymyká oplastovanými verzemi Stepway), jakož i ceník, v němž je kombi Logan MCV ve všech verzích o 20 000 Kč dražší než sedan Logan a o 15 000 Kč dražší než Sandero. Nový Logan MCV je aktuálně při leasingu od RCI (alias Dacia Finance) k dispozici sice bez slevy, ale v kombinaci s několika benefity včetně vítané pětileté záruky.

Testy | Design | Dacia

Test Dacia Logan 0,9 TCe: tentokrát s kufrem...

Ta je sice omezena na 100 000 km, ovšem Logan si soukromý zákazník s ročním náběhem přes 20 000 km většinou nekupuje a ve firmě půjde beztak nejpozději po třech letech z domu. Výbavové stupně nesou označení Access, Ambiance a Arctica. Základní provedení Access zahrnuje alespoň stabilizaci ESC, čtyři airbagy, posilovač řízení a dělené zadní opěradlo.

Nabídka verzí

Ambiance v Loganu MCV přidává dálkově ovládané centrální zamykání a elektrické ovládání předních oken a za 20 000 Kč dostanete paket Cool Music rádiem s CD, MP3, USB a Bluetooth a klimatizaci. Tento paket je standardem pro verzi Arctica, jež je zároveň bohatší třeba o palubní počítač, výškově stavitelné sedadlo řidiče a volant či elektricky stavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dacia Logan MCV je třetí karosářskou verzí řady Sandero/Logan

Základem je konvenční zážehový čtyřválec 1,2 16v s výkonem 75 koní (55 kW), který je jedinou pohonnou jednotkou pro základní verzi Access i střední stupeň Ambiance. U Ambiance lze za příplatek 20 000 Kč provozovat tento motor také na LPG. V nejvyšší výbavě Arctica je k dispozici rovněž moderní, přeplňovaný tříválec TCe, který z objemu 0,9 l dosahuje výkonu 90 koní (66 kW) a najdeme jej také v nejnovějších vozech značky Renault včetně aktuálního modelu Clio.

Také Logan MCV lze opatřit i vznětovým čtyřválcem 1,5 dCi, který je dostupný ve výkonových verzích 75 a 90 koní (55, resp. 66 kW). Tento krok je ale třeba důkladně zvážit, protože slabší z dieselů je o 65 000 Kč dražší než 1,2 16v a o 37 000 Kč dražší než 0,9 TCe, což jsou u vozu této třídy docela pádné argumenty. Převodovky pro všechny motory jsou výhradně manuální pětistupňové.

Následující kapitola
Dacia Duster 1.598
Rok výroby: 2012
Stav: 22 886 km
Cena: 220 000 Kč
Dacia Sandero 1.149
Rok výroby: 2013
Stav: 135 631 km
Cena: 100 000 Kč
Dacia Duster 1.461
Rok výroby: 2012
Stav: 65 668 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků