Test Dacia Logan 0,9 TCe: tentokrát s kufrem...

Možná namítnete, proč že to testujeme podruhé to stejné auto. Inu, ačkoli se to na první pohled nezdá, úplně stejné není…
Seznam kapitol
  1. Kufřík navíc, Čím se vůbec liší?, Nabídka verzí
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled
  3. Účelně a jednoduše, Velkorysý kufr
  4. Za volantem, Motor spíše potěší, Na silnici
  5. Vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (výběr)
  7. Fotogalerie (kompletní, 98x foto)

Kufřík navíc

V minulé generaci se modely Dacia Sandero a Dacia Logan i přes svoji technickou příbuznost přeci jen od prvního pohledu poněkud lišily. To však s příchodem aktuální generace, která slavila svoji premiéru na loňském podzimním autosalonu v Paříži, neplatí: tato auta jsou zcela shodná a liší se pouze typem karoserie a její délkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dacia Logan 0,9 TCe Arctica

Náš test hatchbacku Dacia Sandero 0,9 TCe Arctica z konce letošního března vzbudil mezi našimi čtenáři zasloužený ohlas a my jej nyní doplňujeme testem ekvivalentu v podobě sedanu Logan. Je to takřka neuvěřitelné, ale tato auta jsou prakticky zcela shodná, a to ať už jde o motor, barvu, čalounění a verzi nebo seznam příplatkové výbavy! Také Logan na snímcích tak vyniká zážehovým tříválcem 0,9 TCe a výbavou Arctica.

Díky tomu máte možnost porovnat modely Sandero a Logan skrze pohled na dva konkrétní, prakticky identické vozy. Právě při podobném srovnání nejlépe vyniknou rozdíly v užitné hodnotě a celkovém zaměření. Budeme tedy srovnávat a věnovat se budeme také některým podnětům, jež zazněly od našich čtenářů v diskusi k březnovému testu Sandera.

Testy | Zajímavosti | Dacia | Design

Test Dacia Sandero TCe: hrabě Drákula vrací úder

Ve světle výše uvedeného se čtenářům předem omlouvám, pokud se budu v následujících řádcích opakovat. Jak jsem již naznačil, zaměřím se hlavně na to, čím se sedan Logan liší od Sandera. Obecné skutečnosti se tak dozvíte ve zmiňovaném testu vozu Dacia Snadero 0,9 TCe Arctica. 

Čím se vůbec liší?

Nejprve snad uveďme, co je modelům Sandero a Logan společné. Kromě mechanického základu to je také škála pohonných jednotek a výbav, na našem trhu je identická také paleta výbavových stupňů a seznam příplatkové výbavy. A teď čím se liší. Sandero je oproti Loganu paradoxně ve všech kombinacích plošně o 5 000 Kč dražší. U Loganu si můžete připlatit navíc za couvací asistent, u vybraných verzích Sandera pak za „soft-roadový“ paket Stepway.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Logan zůstává tříprostorovým sedanem se stupňovitou zádí
 

Ačkoli se to na první pohled nezdá, sedánek Logan má o 45 mm delší rozvor náprav (2 634 mm) a o 8 mm nižší světlou výšku (155 mm). Dále je o 289 mm delší (4 347 mm), oproti Sanderu je o 1 mm nižší (1 517 mm) a šířka je u obou vozů shodná (1 733 mm bez zrcátek). Logan vykazuje pohotovostní a celkovou hmotnost 998/1 520 kg, takže oproti Sanderu se stejným motorem je v základu o 36 kg těžší a nabízí o stejnou hodnotu nižší užitečnou hmotnost.

I přes tyto jisté odlišnosti uvádí Dacia pro oba vozy shodné zrychlení z 0 na 100 km/h (11,1 s) i nejvyšší rychlost (175 km/h). Uspořádání interiéru Loganu ani jeho rozměry se od Sandera neliší, dokonce ani větší rozvor náprav není příliš znát v prostoru zadních sedadel, rovněž jízdní vlastnosti i výkony jsou u obou aut prakticky shodné. U Loganu je díky vyšší zádi horší výhled směrem vzad (částečně řeší příplatkový couvací asistent) a je třeba se smířit s nepatrně komplikovanějším manévrováním.

Zajímavosti | Dacia | Kombi | Autosalony | Ženeva 2013 | Premiéry | Design

Dacia Logan MCV přišla o třetí řadu sedadel a vypadá civilněji

Zavazadlový prostor Dacie Logan je v základním uspořádání výrazně větší než u Sandera (510 l vs. 320 l), ovšem citelně méně variabilní, takže je třeba před nákupem uvážit, zda hodláte vozit více menších věcí, nebo méně těch větších. Ještě zmiňme jednu aktualitu. Ačkoli aktuální Logan crashtesty zatím neprošel, Sandero ano. Stalo se tak v květnové emisi výsledků EuroNCAP a Sandero tam pro značku Dacia vydobylo rekord: vůbec poprvé získalo čtyři hvězdy. Nic extra to samozřejmě není, ale trend je to dobrý.

Nabídka verzí

U nás je Dacia Logan v současnosti k mání za ceny od 159 900 Kč, a pokud se rozhodnete pro nákup na splátky, bude záruka (a o tu jde většině potenciálních majitelů takového auta často především) prodloužena na 5 let (jinak je záruka standardně tříletá, za příplatek ji lze ale prodloužit až na šest let, vždy však s limitem 100 000 km). Výbavové stupně jsou tři a nesou jména Access, Ambiance a Arctica.

SUV | Dacia | Premiéry | Paříž 2012 | Design

Dacia Logan a Sandero: atraktivní zvenku, laciný uvnitř

V podobně drahých autech nikdo žádné výkřiky moderní techniky očekávat nebude, přesto je třeba předeslat, že ani Dacia Logan není žádným odkladištěm obstarožních komponent Renaultu. Základem je konvenční zážehový čtyřválec 1,2 16v s výkonem 75 koní (55 kW), který lze za příplatek 20 000 Kč provozovat na LPG. K dispozici je také moderní, přeplňovaný tříválec TCe, který z objemu 0,9 l dosahuje výkonu 90 koní (66 kW) a najdeme jej také v nejnovějších vozech značky Renault včetně nedávno testovaného Clia.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kvalita zpracování má své limity. Všimneme si otevřených spojů plechů pod prahy, zvenčí viditelných závěsů kapoty motoru nebo nepříliš sednoucího slícování středové konzole před řadicí pákou...

Dacii Logan lze opatřit také vznětovým čtyřválcem 1,5 dCi, který je dostupný ve výkonových verzích 75 a 90 koní (55, resp. 66 kW). Tento krok je ale třeba důkladně zvážit, protože slabší z dieselů je o 65 000 Kč dražší než 1,2 16v a o 37 000 Kč dražší než 0,9 TCe, což jsou u vozu této třídy docela výrazné rozdíly. Pravdou je, že řada zákazníků by v nabídce uvítala spíše docela pružný dvouventilový zážehový čtyřválec 1,6i, který třeba u Dacie Lodgy dosahuje výkonu 85 koní (62 kW), ovšem strategie výrobce je zřejmě jiná.

Převodovky pro všechny motory jsou u Loganu výhradně manuální pětistupňové.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kufřík navíc, Čím se vůbec liší?, Nabídka verzí
  2. Zkoušený vůz, Na první pohled
  3. Účelně a jednoduše, Velkorysý kufr
  4. Za volantem, Motor spíše potěší, Na silnici
  5. Vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (výběr)
  7. Fotogalerie (kompletní, 98x foto)
Dacia Duster 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 54 263 km
Cena: 195 000 Kč
Dacia Sandero 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 101 831 km
Cena: 70 000 Kč
Dacia Duster 1.598
Rok výroby: 2016
Stav: 3 466 km
Cena: 325 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků