Kam se svačinou? Nemáte-li plně obsazené auto, tak ideálně pod jedno z předních sedadel, nebo úplně nejlépe do uzavíratelné schránky.

Kam se svačinou? Nemáte-li plně obsazené auto, tak ideálně pod jedno z předních sedadel, nebo úplně nejlépe do uzavíratelné schránky.

83
Fotogalerie

Test: Dacia Lodgy - obrovský prostor za málo peněz

Kapitoly článku:


A vystupujeme

Za volantem vozu na snímcích jsme absolvovali necelých 1 200 km. Dacia Lodgy vyloženě nepřekvapila, ale je třeba uznat, že jsme čekali méně. Ano, je to auto stavěné jednoduše (např. víko zavazadlového prostoru nemá čalounění, ale pouze plastový kryt na svém středu), ale docela kvalitně. Všechno funguje, nic nevrže (kromě čehosi v zavazadlovém prostoru) a výbava nepostrádá nic důležitého.

P1120425.JPGP1120404.JPGP1120363.JPG
Krásy Dacia Lodgy mnoho nepobrala, ale za málo peněz nabízí spoustu muziky

Za čtvrt milionu korun zde stojí auto s klimatizací, dálkovým centrálem, elektrickým ovládáním oken a zrcátek a docela chytrým rádiem s Bluetooth a vstupy pro externí zvuková zařízení. Lodgy je navíc enormně prostorným strojem, který poslouží nejen náročnějším rodinám, ale také každodennímu použití ve službách živnostníků, kteří ocení také tříletou záruku. Rozhodně bychom si připlatili alespoň za loketní opěrku mezi předními sedadly a parkovací asistent vzadu.

Prodejní hodnota takového auta bude za několik let nejspíš mizivá, přesto jde o plnohodnotnou alternativu k produktům zavedených výrobců. Spotřeba paliva nebyla nijak horentní a v hrubých rysech odpovídá tvrzení výrobce, ve městě jsme jezdili za 8,6 l/100 km, na dálnici za 7,4 l/100 km a na klidných cestách mimo město jsme se pohybovali okolo 5,7 l/100 km.
 

Technické údaje: Dacia Lodgy

Rok • stupeň výbavy
2012 • Arctica
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/2 • OHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 598 cm3
Vrtání • zdvih
79,5 mm • 80,5 mm
Stupeň komprese
9,5:1
Nejvyšší výkon
60,5 kW (82 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
134 Nm při 2 800 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
14,5 s
Nejvyšší rychlost
160 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
827 l • 2 617 l
Objem palivové nádrže
50 l
Hmotnost: provozní • celková
1 090 kg • 1 800 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
9,4 • 5,7 • 7,1 l/100 km
Rozvor náprav
2 810 mm
Rozměr pneumatik
185/70 R14
Rozměry: délka × šířka × výška
4 498 × 1 751 × 1 682 mm

Naměřené hodnoty

Stupeň/rychlost50 km/h90 km/h130 km/h
1
23 800 ot./min.
32 400 ot./min.4 400 ot./min.
41 700 ot./min.3 200 ot./min.4 600 ot./min.
51 400 ot./min.2 500 ot./min.3 700 ot./min.
Orientační měření hlučnosti
Volnoběh46 db
50 km/h (4. st.)57 db
130 km/h (5. st.)72 db
Zrychlení 0 - 100 km/hČas
115,11 s
214,76 s
314,66 s
Průměr14,853 s
60 – 100 km/h
3. stupeň8,78 s
4. stupeň11,12 s
80 – 120 km/h
4. stupeň12,18 s
5. stupeň15,84 s

 

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Doporučujeme

Články odjinud