Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4: Naprav „chyby“

Rumunsko-francouzské SUV mělo podle svých původních plánů namířeno na východní trhy, rozbité silnice nebo rovnou do lesa. Jenže zákaznici se našli také ve městech a rozhodně jich nebylo málo. Z jejich pohledu ovšem nesl Duster několik chyb, které bylo potřeba napravit. A proto přišel facelift.
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Na pohled klasika, Navigace za hubičku?
  3. Výborný do města
  4. A jinak jezdí jak?, Verdikt
  5. Fotogalerie

Představovat Dacii Duster je zcela zbytečné. Na trhu se poprvé ukázala v roce 2010 coby levná alternativa k automobilů kategorie SUV (nebo crossover). Na rozdíl od drtivé většiny z nich ale kromě nízké ceny dokázal Duster nabídnout také vysoce nadprůměrné schopnosti v terénu. Aby také ne, když v pohonu všech kol má prsty Nissan.

Podle původních představ se Duster měl prodávat převážně na východních trzích, případně pod značkou Renault někde v Jižní Americe. Prostě všude tam, kde se najde mnoho méně solventních zákazníků, případně zájemců, kteří chtějí (nebo musí) jezdit mimo silnice. Nikoho z marketingových plánovačů nenapadlo, že by se Duster mohl stát tolik populární také v celé Evropě. Asi za to může částečně finanční krize, každopádně tahle Dacia představovala trefu do černého a vůz se kromě venkova začal objevovat i ve městech, kde sloužil coby levná náhrada za klasická SUV.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Omlazený Duster se neměl změnit. Cílem faceliftu bylo pouze vyjít vstříc zákazníkům, kterým tohle auto původně určeno nebylo. 

A právě v tom byl problém. Duster je v podstatě jednoduchý off-road a u takových aut hledíte ve větší míře na všechno ostatní, jen ne na pohodlí, což byla jedna z velkých rezerv, kterou si rumunské SUV neslo ve svém genetickém kódu. Když zavzpomínám na testy předfaceliftových verzí, vždy se mi vybaví auto, se kterým jsme jezdili všude možně a byla to velká zábava, ovšem jak přišlo na silniční přesuny, nic extra. Duster byl především dost hlučný.

Video | SUV | Dacia | Premiéry | Dacia Duster

Renault Duster Détour: ještě drsnější Dacia

Přidat můžeme také dalších pár drobných prohřešků. Třeba stahování předních oken umístěné na středovém panelu. To ne každému úplně vyhovuje. Interiér působil dost lacině a celý ten levný dojem podtrhla slušně řečeno krycí látka v zavazadelníku.Tedy přesněji řečeno takový jakýsi hadr.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Přestěhované ovladače na stahování oken nebo plato kryjící zavazadelník. Dva příklady napravených chyb původní verze.

Jasně, majitelům by to mohlo být jedno, ale když už vlastně sami zákazníci zatáhli Duster také mezi městská SUV, bylo docela vhodné na všech těchto „chybách“ zapracovat. A přesně v tomto duchu se nesl facelift představený minulý rok na autosalonu ve Frankfurtu.

Testy | Srovnávací testy | Kombi

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Celá kauza modernizovaného Dusteru se dá shrnout celkem pohodlně do jedné věty. Duster zůstal stejný, ale je podstatně pohodlnější. Které konkrétní oblasti mají toto na svědomí, to si řekneme v následujících kapitolách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Dacia Logan 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 134 368 km
Cena: 84 000 Kč
Dacia Sandero 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 71 811 km
Cena: 64 000 Kč
Dacia Logan 1.461
Rok výroby: 2012
Stav: 85 972 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků