je to krásný autíčko hezky se vtom sedí i jezdi mám ho rád:-));-)
dělal jsem zkušební jízdu s dustrem a hned sem si ji objednal v terenu super měl sem před tím octávku ale věčně jsem někde chytal spodkem. přemýšlel jsem o yetym ale vypadá z boku jak dodávka a ještě k tomu o 200000kč někde jinde. Řekl bych že dustry budem potkávat tak často jako za totáče trabanty.V jednoduchosti a hlavně v ceně je síla. Nepotřebuji el. ztah. oken, deštový senzor,parkovací čidlo a další pičičandičky ale spolehlivost a praktičnost to se rumunům opravdu povedlo.Jsem automechanik takže vím o čem mluvím.Myslím že škodovka má cenově o čem přemýšlet. Měl jsem octávku a věčně nějakej problém, a to jsem patriot.
Já na toho svýho čekám šestý měsíc, včera jsem volal prodejci (volám mu teď skoro každej den) a představte si, on už se narodil :-P, čeká na vlak ve velkoskladu v Lipsku, odtamtud do Roudnice nad Labem a pak uz kamionem do prodejny, dle plánu bude můj v týdnu 9, ale možná ... já se snad nedočkám :-/
Mne sa to auto veeelmi paci, sledovala som jeho zrod uz od prvej "hlasky", ze sa bude daco taketo v skupine renault vyrabat. A tí, co si poriadne neprecitali clanok, Lock prerozdeli krutiaci moment medzi obidve napravy 50/50 do 80 km/h, ked sa tato rychlost prekroci, prepne sa to do rezimu Auto, kedy je pohanana predna naprava a az po preklznuti prednych kolies automaticky pripoji zadnu napravu. Vasek tesim sa s tebou a tisko zavidim:-)
No, já v Dacii jel, ale už jsem asi moc zmlsanej od jinejch aut. Pracuju v terénu, auto nešetřim a kdysi jsem vsadil na RAV4. Mám jí už 10 let (najeto skoro 210000km) a nedám na ní dopustit. Ano, je cenově jinde, ale na rovinu - i ta 10ti letá strčí pořád Dustera do kapsy vě většině ohledů. A leju do ní jen naftu a olej, opravy jen ty opravdu nutné, co jsou na každém autě (brzdy, tlumiče). Při výsledcích testů spolehlivosti bych se bál, že to bude stejná popelnice, jako Logan. A jako živnostník si rozmyslím, jestli za 10 let kupovat 1x RAV4 v super výbavě nebo 2x Dustera, kterej je zevnitř jak plechovka s pár čudlíkama a cenově to vyjde nakonec stejně. Ale kdybych chtěl levný vozítko na ježdění na chatu, sem tam odvézt dřevěný polena nebo pár kýblů hnoje a bylo mi jedno, že za tu cenu to auto za pár let vyhodím a koupím si nový, asi bych do Dustera taky šel. Ale je to vždy o tom, že na horší se zvyká vždy hůře a když někdo nepoznal lepší SUV, určitě mu Duster vadit nebude (ale věřte mi, že když pracujete venku, někam pár minut jedete a jdete zas ven, moc rádi si v zimě pak zalezete do auta, co má vyhřejvaný sedačky).
v Německu a Švícarech se dodává s vyhřejvanejma sedačkama....
Auto SUV 4x4-239000Kč? Není o čem.To hovoří za vše a pán co si přidá pár korun a koupí si Grand Vitaru asi spadl z horského kola přímo na hlavu! Já jsem zastáncem jednoduchosti. Ano také se mi líbí technické vymoženosti a elektr. vychytávky, ale vyzkoušená (sice starší) technika Renaultu mě nevadí, ba naopak. Podle mne se tu také řeší prkotiny na které si řidič rychle zvykne. I dnes mají auta nedořešené některé prvky, třeba jako ty stěrače.Já měl ve 130 libovolně volitelný cyklovač. Každý ho chtěl a je dnes někde? Jinak dnes na 12let starém mišákovi po třetím nastříknutí začne stírání s automatickým doběhem a samozřejmě kontrolou kapaliny.To samé na zadku s ciklovačem. Na každém autě najdete nějakou vychytávku a nějakou blbost. Jak říkám: SUV 4x4 za 239000? Dobrý!! A že nestíhaj? Ani se nedivím, ale to je i u jiných aut! Ale kdo chce psa bíti,klacek si vždy najde.
V jednoduchosti je síla, to je přeci obecně známé a žádné asi auto není ideální pro všechny, aspoň ne v této cenové kategorii. Zatím mám za sebou jen 700km s mojí Arcticou na kterou jsem čekal 5 měsíců. Jezdím vlastně jen v zimních podmínkách a když slyším jak jiným sviští pneu v zaparkovaných ledových kolejích tak mě hřeje u srdce,že takové problemy už nemám.Co se týče jízd. vlastností tak opravdu není velká spotřeba ani po městě, pokud se motor (benzin) nevytáčí, což při jeho výkonu není ani třeba. Zatím jsem nikde nenašel nějaké doporučení jakouže rychlostí je vhodné jet tím či oním rychlostním stupněm, případně jakými otáčkami. Okolím bylo doporučeno zajíždět při občasném vytáčení do 3500-4000ot kkvůli dynamickému zaběhnutí motoru. Ale asi si nikdy nezvyknu na umazané nohavice kalhot při nástupu a výstupu z vozu, už se těším na léto.:-))
Máš sice upatlaný nohavice , ale nikdo ti díky vylezlejm prahum neomlátí na parkovišti dveře. Všechno špatný je pro něco dobrý.B-];-) moc povedený autíčko.:-D
Za 239000.-je nejlevnější dvoukolka ,za4x4 v základu dáš 300000.-B-]
Ještě chci dodat, že mě třeba vadí, že se nemohu vrátit a opravit se. Chybu udělá pomalu každý, ale napravit to nejde. Takže:Pardon (y)
To bychse divil ne mozna,ale urcite.:-D
:-/. Mám objednaného Dustera, ačkoliv auto mých snů je Subaru forester v dieslu.Jo, je to o penězích, Subaru je někde jinde, přesto se na Dustera těším.Po ojetinách nekoukám, nevím, co kupuji, tady mám alespoň záruku. SUV potřebuji, jezdím s rodinou do Beskyd na chalupu po dost drsném polním terénu a se dvěma malými dětmi s krosnou na zádech tohle šlapat 2 km se mi někdy nechce. Já jsem jeden z klasických zákazníků, co potřebuje suv- žádné auto pro blondýny, co s ním jezdí honit vodu k nákupnímu centru.Prostě dělníka (hezkýho a dobrýho)
Mám ho také objednaného od října. Je to super praktické auto pro každodenní potřebu provozně nenáročné pro rodinu ideální. Z manželkou hodně cestuji cestou necestou a když sklopím zadní opěradla perfektní na přespání.Škodovka at se jde vycpat s tou cenou.A to jsem měl octávku.Myslím že dost automobilek tímto příjde o kšeft i autobazary.A to vím o čem mlluvím.Jsem automechanik měl jsem spoustu aut ale tímto modelem co se týče praktičnosti, ceny i designu jsem mile překvapen.At vám dobře slouží.
Naprosto souhlasím, také jsem chtěla Forestra, ale objednala jsem si Dustera 4x4 diesel v té nejlepší výbavě - ušetřím cca 300 tisíc a to už stojí za úvahu. Nepotřebuji mít kde co na elektroniku - čím jednodušší, tím míň možností jak se co pokazí! Automatické stírání mě taky leze na nervy. Zrcátka ovládaná na středovém panelu nevadí, jde jen o zvyk. Měla jsem Feldu Laurin&Klement v kůži a taky měla ovládání zrcátek na středu - vedle řadící páky. Teď mám ovládání na dveřích a když si spolujezdec dá ruku na dveře, tak nechtěně okno otevře a lekneme se oba. Otevírání zadních oken jsem nechala mechanické - s klimatizací většinou okna stejně neotevírám vůbec. Na Dustera se těším, bohužel čekací doba 4 měsíce, ale kdo ví jestli to nebude více. Napište nějaké konkrétní zkušenosti - Vy, kteří už jste se Dustera dočkali!
Taky o něm přemyšlím po zkušenosti s ojetinama z bazarů, pokaždé negativní.Včera jsem byl v autosalonu, takže čekací doba 4 až 5 měsíců když to půjde dobře je o něj šílený zájem kdo by to byl řekl, že do dacie no, ale za tu cenu supr. Ukazali mi vnitřek prostorově vyhovvujicí a na naše silnice uplně supr, asi vezmu tu 4x4 akorát holt ta čekací doba je mazec no uvidíme.
Ahoj Jardo,já jsem to čekání vyřešil koupí předváděčky 4x4 d v pěkné výbavě a se slevou bez pár korun 60.000 :-)Při zkušební jízdě jsem se rozhodl pro tohdle burlaka, i když jsem si mohl koupit santa fe, ix 35, nebo outlandera. Potřebuji auto, které vydrží naše současné vozovky a nebudu muset rvát nesmyslné peníze do oprav. Ročně uběhám okolo 55.000 okolo komína a současné Mondeo mne mezi 120 a 220tkm stálo na opravách cca140tis. no hnus! Jdu si pro něj za 14 dnů, akorát jsem si nechal přidělat tažný a přikoupím si ty hezčí plecháče na zimu. Už se těším, tohle bude auto č. 16 :-D
Mam dastra od června zatim žadnej problem, najel jsem s nim 5000km cestou necestou , nema chybu:-))
Zkus napsat něco víc . Jak sedí na silnici chování v terénu opravdová spotřeba a td. však víš dík.
Co se týče jízdních vlastností, nestalo se, že bych při jízdě udělal, něco co bych po něm nechtěl...stopu drží skvěle, neskáče, nehoupe se. Rozhodně to není žádnej závoďák, skvěle tahne od spoda, ale když potrebuješ někoho rychle předjet, podřadíš a nic moc (benzín, nafta nevim) to je zatím jediný, co mi ze začatku vadilo, ale už jsem si zvykl. Mám dvoukolku a na Šumavě jsem s ní vymetl kde co, nikde jsem nezustal viset. Spotřeba do 7l na dálku s koly na střeše, couračky okolo baráku 8l. Když ho protáhneš bahnem, tak máš bahno až na střeše diky roztlemení blatniků. Podle mě je to pohodový auto. Všude se telej -špatnej interier, samé plasty-pro někoho všechno špatně-pro mě perfekt... vezmu hadr, utřu bahno a za 10min. je uklizeno ;);)
Miro, ano takto bych to definoval také.S tím navahováním v zatáčkách bych sice s tebou moc nesouhlasil, ale u takovéhoto auta normál, beru. Navíc je tu věc o které se nikdo nezminil: Asi se nebude krást a když něco,tak těch 239000Kč je určitě lépe oželitelnějších než 600000 za G. Vitaru, i když to už je jiné kafe!
Jo a ještě abych nezapoměl 6 let zaruka na kastli. 5 let prodloužená zaruka/ 100 000 km zdarma
Dacia Duster bude bezpochyby velkým hráčem na trhu nejenom u nás. Musím uznat,že exterier je opravdu povedený a docela i chytlavý. Bohužel ten interier ten je teda oproti zbytku auta tragický:-( Když už se jim povedlo udělat tak pěkné auto ten interier snad mohli dotáhnout do konce.
nechapem ako moze niekto kritizovat neexistenciu automatickeho stierania po ostrekovani, Ved to je najvacsia blbost na svete. Takto si celne sklo ostreknem, necham roztiect po celom okne a potom spustim stierace. Nic praktickejsieho neexistuje. Benzin by som nedoporucoval, pri 130km/h toci 4000rpm, to je uz dost.
No hlavně při popisu interiéru jsem se pěkně ušklíbal, a občas i jinde a celkově mě to nenadchlo, ale zase ani neurazilo. A když jsem pak viděl cenu, tak si říkám, že rozhodně chápu, že si to lidi budou kupovat, v poměru cena/užitná hodnota rozhodně super. Pokud bude ovšem spolehlivost alespoň průměrná :).
Dobrá cena ve srovnatelné výbavě? To je určitě lepší přidat pár korun a koupit alespoň grand vitaru než tuhle ceausescuovinu.
Co tak dat foto z testovacej jazdy?
www.autoweek.com.ua ...
Nevypada spatne,ale ten interier je desnej tj typicka dacie. Vydim to tak,ze je to idealni pracovni autak pro monterkare nebo na vesnici kde v tom budou jezdit napr.do lesa popr. v tom bude nejakej vydlak honit machra. Proste typickej pracovni autak. V kazdem pripade udelala dacie ve svem vyvoji milovej krok dopredu. Jen tak dal. Ale muj favorit dacia urcite neni.
nehaň něco co jsi nevyzkoušel, možná by ses divil;-)
Konecne jedna normalni automobilka, ktera zjistila, ze vetsina radobymodernich aut s jejich systemem "pri ostrikovani hned setrit" akorat vetsinou stve ridice a drhne suchy spinavy sklo, jak rad vzpominam na moznost poradne ostriknout a pak setrit, ne ze se sterace spousti hned bez ohledu na to ze voda jeste ani na sklo nedostrikla.....
Vidíte a já myslel, že moderní auta to mají úplně jinak. V první řadě moderní auto indikuje na kontrolce, že chybí kapalina v ostřikovačích, tudíž víte, zda máte vodu a nebo ne a můžete se pro setření rozhodnout. Dalším bodem je, že moderní vůz má prodlevu mezi ostřikem a setřením okolo 0,5 s, tudíz pokud aktivujete ostřikovače, pak setření přichází na řadu až v okamžiku, kdy je na skle voda.Systém odděleného ostřiku a setření je ovšem zajímavý a nic proti němu nemám. Osobně bych jej nechtěl a pokud ano, pak jedině s možností to přepnout do systému, který popisuji výše. Uznávám také, že mnohé vozy stírají v podstatě okamžitě a to není zrovna dokonalé. Ale zase že by systém Dacie byl něco co stojí za opěvování to opravdu ne. Řeší se to zde jakoby to bylo na denním pořádku. Přidom když sáhnu hluboko do paměti nedokáži si vzpomenout, kdy mi došla v ostřikovačích voda. Možná to bude tím, že více kontroluji stav provozních kapalin a nečekám, až dojdou.
Asi jinak definujeme moderní. Já bych za moderní považoval cokoliv uvedené v relativně nedávné době, řekněme dvou let. A tam rozhodně neplatí, že moderní auta mají kontrolku. Většina na českých silnicích, vozy ze SchadeAuto, kde i sesle spolujezdce a zpátečka je luxusní výbava za příplatek ke standardnímu vozu ze obávám, že tomu tak není. Přesto poslední výkřik akce ostřik+stěrač tedy zahrnut je.Není to zásadní přednost, ale zase bych to neuvedl jako příklad rumunské technologické zaostalosti. Osobně bych skoro řekl, raději tohle než spojené, bez kontrolky a zpoždění (jak bohužel také bývá běžné).Kapalina (bez kontrolky) dojde snáz při častějším střídání řidičů.
No ideální kompromis, začít stírat po puštění páčky odstřikování tu ještě nebude dlouho, protože to bohužel nikoho v automobilkách nenapadne.Tím pádem by jste byl spokojen vy i já a nic by se nemuselo přepínat. Akorát by jste musel v případě delšího odstřikování pustit páčku a hned zapnout, aby to začalo stírat.
Já jsem se svým vozem spokojený. Zmáčknu páčku cca 0,5 s to jen stříká a pak se spustí stěrače. Když mám z cca 5ti litrů posledních cca 0,6 litru, začne mi svítit kontrolka, že mi voda dochází. Takže situace, abych ji neměl je extrémně málo pravděpodobná. Navíc každý týden kontroluji alespoň jednou stav kapaliv pod kapotou i okem - olej, posilovace a ostrikovace.Ale jinak ty systémy mají různé výhody a nevýhody. Nic není moc jednoznačné.
To ses frajer. Ja mam sve posledni auto asi 8mesicu a kapotu sem mel otevrenou pred 8mesici kdyz sem autak kupoval.
Čim jezdíš, Radku?
Naposledy to bylo Audi, pak jsem ztratil přehled :-)
Krindapána, ty seš teda vatař! ;-)
Si pište pánové. Turbo, kvatro, tuning ;)
Dobrý den rozčiluje mě Vaše fotogalerie s nemožností prohlížení, vždy je nutné zavřít pop-up okno a jít dál hrůza
Taky mě to léta rozčiluje, jenže na Autorevue žijí ještě v době páry ...
Vítej v klubu :-D
proč se na každej straně auta disky točej na jinou stranu? to je fakt strašnej problém dát na jednu stranu zrcadlový 3-[
u Mitsubischi Pajero v ceně cca 1,2 mil, co jsem dneska viděl, jsou stejná kola. Nemáte-li rozteč očí aspoň 3 m (pořádná příšerka), stejně nevidíte najednou kola z obou stran auta.Nevadí-li toto zákazníkům velké automobilky, vadí to jen šťouralům.
Tak právě proto, že je to tauto tak levný, je pochopitelný , že mají jenom jedno kolo a ne dvě. Spíš se divím, že teda neudělali nějakej symetrickej design, ale i tak, je to prkotina a většina lidí si toho ani nevšimne a hlavně si můzou vybrat jiný...
Heh, teď jsem si toho všimnul, neuvěřitelný! Že se o tom aspoň redaktor nezmínil ...
ale slabé motory ...
Blbost. Prvně otestuj a potom kritizuj.
Naftové motory dochází jako svině viz. starší renaulty a benzínový je slabý a hodně žere. Jinak na zevnějšku pěkně zapracovali, ale na vnitřek už neměli asi peníze...!!!
Hodně žere? Blbost, žere 7-8l/100km
moc se pleteš benzínova16 žere na dálku s kolama na střeše do 7l denní couračky 8l:-P
Dochazi jako svine??? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????:-OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Odkojen Škodou 120, Wartburgem a Moskvičem přežiju všechny uvedené nedostatky, zajímalo by mě ale, platí li pořád nezinkovaná karoserie a nutnost nástřiku spodku a dutin. Asi ano, ve všech recenzích se o tom cudně mlčí.
Máme doma 3 roky MCV. Negarážované, ježdné každý den. Nikdy nic nestříkáno a nikde nic nerezne... Nesmíte věřit jedné pohádce milionkrát kopírované pořád dokola...
:-/ Dle slov nejmenovaného autorizovaného dealera v Brně, karoserie není pozinkovaná, ale oboustranně "fosfátovaná", co je v konečném důsledku " údajně " téměř stejně účinná ochrana... Ale dle slov klasika: "je to dobře, anebo špatně". Asi ukáže čas...
To "téměř stejně účinná ochrana" se ukázalo už u prvních Loganů kdy to některým majitelům začalo brutálně hnit: autoklubdacia.cz ... , autoklubdacia.cz ... , www.daciaclub.ro ... , www.daciaclub.ro ...
Uz jsem to jednou psal, ale opakovani je... vsak vite co: to by ste koukali, kolik vehlasnejsich vyrobcu nepouziva skutecne pozinkovani! Treba nahmatkove, mazda, a to u vsech modelu. Ano, maji taky nakou jinou ochranu plechu, a zda se ze dobre funguje, ale neni to klasickej pozink, a zrejme jde o levnejsi nahradu...
Tak treba namatkove Mazda, Toyota, Honda, Kia, Nissan prectete si testy AutoBildu na 100.000 km (vetsinou najeto za necele dva roky). I kdyz tyto znacky zazarili ve spolehlivosti mechanickych skupin oproti jinym evropskym automobilkam jako je Opel/VW/Skoda/Ford tak narozdil od nich nebyla koroze nicim vyjimecnym na nekolika mistech a to nejenom karoserie.Podotykam, ze se jednalo vzdy o max. 2 roky stara auta denne v provozu. Inu, 3 roky zaruka a honem pryc z baraku a jupi pro novy model. Toto je strasne EKO, kdyz zivotnost vice nez 1 tuny plastu, oceli a tezkych kovu skonci po par letech provozu. Je to fenomen doby, veci na jedno pouziti - stejne jako toto SUVecko pro zamindrakovany socky. Myslivec, rybar nebo chalupar si stejne koupi za 100tKč ojete Suzuki Samurai/Jimny/Vitara nebo Forester.Postaci v alpach uz jsou leta spokojeni s Pandou 4x4, po prvnim roce prodeje to ceka stejny osud jako Logan v sedanu - pad z vrcholu statistik
Přesně tak, nebo koukněte se třeba na zlé audi, ty hliník taky nezinkují, nebo renault své plastové blatníky také nezinkuje ;)
A Medvěd dává záruku 30 let na neprorezivění :-D Jestli to vyrábějí z 18/10 těžko říct.
Ale pokud se nepletu, tak to je jako u většiny výrobců jen ve směru zevnitř -> ven:-D
Motat tam normalizaci a dřívější režim. Z kterého ústavu utekl ? snad pro výzkum totalitních režimů ?
S tim souhlasim. Myslim že by se měl autor držet technické stránky věci a tyto "povidla" si schovat pro to, až bude psát román. Pokud má nějaké osobní zášti a nebo důvodu k zesměšňování tohoto auta, například používáním zdrobnělin ( zadní "okénka" jsou podle mě zcela normální okna jako u většiny ostatních aut) pak by možná stálo za to věnovat se něčemu jinému. Výtky na adresu tohoto auta jsou jistě oprávněné, avšak je snadné si přimyslet například kvalitnější plast, ovládání oken a "okének" na dveřích a plno dalších věcí, když si zároveň přimyslím k ceně vozu dalších 100000.
Buď je v registru nebo se mu stýská po embéčku ...
vždyť ten kufr je menší než ve fabce. 475l je hezký číslo, ale v tomto autě se objem kufru počítá až po střechu, u jiných aut po spodní hranu okna zadních dveří.
Co to placas??? Ten objem je po plato!
Poloha Lock určitě nenapůlí výkon mezi přední a zadní nápravu, tohle myslím neumí udělat žádné běžné zařízení v autech. Lock prostě jen obě nápravy mechanicky spojí.
Tak jest. "lock" neco jako mezinapravova spojka (nebo uzaverka mezinapravoveho diferencialu, kterej ale Duster stejne nema). kolik vykonu se pak prenasi predni, nebo zadni napravou, to zalezi od adheznich podminek.
No nevim. Přenos sil v závislosti na adhezi umožní neuzamčený diferenciál. Uzamčený dif nebo mezinápravová spojka v poloze lock se začne chovat jako jeden kardan a přenáší 50/50. Je možný že z důvodu blbuvzdornosti se neuzamyká u některých aut úplně aby když majitel s polohou lock najel do zatáčky na asfaltě se diferenciál nerozlítl.
nejdrive jen noticka - rozdeleni ostrikovace a sterace je bezva vec!A ted to dulezite - dodaci lhuta? AZ JEDEN ROK. Jak mi bylo sdeleno u jednoho Renault prodejcu. At o je naprosto diskvalifikujici. Je nekdo, komu by se chtelo cekat 9,10 ci 12 mesicu? To je porod...
Tak na Ferrari, Bentley nebo podobné to je asi normání doba, ale u Dusteru to také nechápu. Tohle auto by mělo být k dostání v každém větším supermarketu a ne na pořadník za odměnu...:-D
Dodacia lehota na Slovensku je 6 mesiacov, co je extremne vela. Cim je to sposobene: Tovaren v Rumunsku bezi na maximalnu kapacitu, ale dopyt vo Francuzsku, Nemecku a Rusku je NEOCAKAVANE extremne vysoky! Preto sa vyrobca rozhodol nasytit najprv tieto 3 trhy + Rumunsky a az potom zacnu riadne dodavat pre zvysok Europy. Nepaci sa to nikomu vo zvysku Europy, ale nic s tym asi nespravime. ;( Tesit nas moze aspon to, ze je o Duster tak vysoky zaujem.
Tak já to celkem chápu, že je o to na západě zájem. Kdybych byl vinař ve Francii tak by mi to jako auto na objíždění vinohradu asi stačilo. To samé Fritz co je přes víkend Jäger to asi taky využije. Prostě pro všechny účely, při kterých si nebudu chtít ničit svoje lepší auto.No a třeba se pro německý trh dodává i nástavba, kdy je pod autem nůž a místo kufru sběrný pytel a Helmuti to používají místo zahradního traktůrku :-D
Ono dlouhé dodací lhůty jsou dány tím, že zájem zákazníků překonal nejoptimističtější odhady automobilky o více jak 100%, což je tedy co říci. Jinak na takový Civic se po příchodu čekalo více jak 6 měsíců, na řadu Volkswagenů se také čeká půl roku apod. takže ono těch 6 měsíců není až takové neobvyklé. Pravda 12 měsíců to již vzbuzuje pocit výjimečnosti.
Zvlášť ostříknout a zvlášť setřít se dnes sice už nenosí, ale mě to chybí. Kolikrát se mi stalo, že mám v zimě sklo od soli, potáhnu páčku a zjistím, že není kapalina (zejména se může snadno stát, když se střídají řidiči) a snaživé auto samo rozmatlá sklo do neprůhlednosti.Podobně jako se nějaký recenzent vysmíval velkému Loganu, že má rezervu zvenku jako Š120 a že se umaže. Ale bez ohledu na uložení rezervy, už jenom kvůli kola co vyměnit potřebuje se ušpiním skoro vždy a vyndávat auto z kufru auta naloženého na dovolenou není nic moc.Jinými slovy. Ano, jsou to laciné vozy a je to na nich znát, ale ne vše, s čím automobilky kdy přišli je vždy nutně zlepšení, byť to dělají skoro všichni... (dodnes se mi stýská po paměťovém cyklovači z Felicie).
Myslím, že u všech solidních a moderních aut, jak např. u mého Peugeotu 207 r. v. 2008, existuje alespoň půlsekundová prodleva mezi ostříknutím a stíráním (teď jsem se byl ještě raději ujistit :-) ). Okno na sucho jsem opravdu nikdy nestíral.Ale paměťový cyklovač z feldy byl fakt super!!! Škoda jen, že dešťové srážky většinou moc paměťové nebyly a musel se při delší cestě poměrně často přenastavovat :-D.
Poprvé jsem se s kumulací ostřikovače s stíráním setkal v roce 1996 v OI a byla to věc, kterou jsem nemohl skousnout. První setření vždy za sucha. Kdyby tam idioti nechali aspoň 1-2 sekundovou prodlevu tak by bylo všechno OK. Do dneška se to na autech v koncernu nezměnilo.Čili duster má bod k dobru.
nejen, že rozdělení stříkání a stírání je praktické (nejprve aplikuji tolik kapaliny kolik chci a až pak stírám) ale i ten klakson na páčce je lepší v kritické situaci, než uprostřed volantu ...
Souhlasim. Sice se mi nestane ze bych mel prazdnou nadobku ostrikovacu (na to tam mam kontrolku), ovsem taky mi vadi, ze se stirace rozbehnou hned jak se dotknu ostrikovace. Jeste sem nestihl ani poradne ostrikat celni sklo, a uz ty stirace behaj, a odiraji se jedna radost. Radsi bych byl, kdyby se do ostrikovani sterace nepletly...
Souhlas, rozdělení ostřikovače a stěračů vidím jako velké plus, samozřejmě pokud jde jen o dva pohyby stejnou páčkou. U svého auta jsem tuhle automatiku zrušil, protože stěrače se rozebíhaly okamžitě a drbaly suché sklo dřív než ho ostřikovač stihnul namočit. . Ani ovladače stahování oken na středovém panelu nevnímám jako problém, ještě nedávno se to běžně používalo i u daleko luxusnějších aut. I měkčí sedačky vidím taky spíš jako plus. Tvrdé sedačky nesnáším. Po dvou hodinách nejpozději mě z nich bolí otlačený zadek a brní nohy. Ve starém renaultu můžu jen třeba osm hodin v kuse a žádný problém.
Taky bych to nejradsi zrusil ale nevim jak.
Kdybych to mohl u mych steracu vypnout (nebo alespon dat delsi prodlevu mezi ostrikovanim a stiranim), taky bych to udelal. Mne se zrovna tak stirace rozbihaji prakticky okamzite s ostrikovanim...
jo, paměťovej cyklovač byl super B-]B-]B-]
Jo clovece, cyklovac, to je dalsi vec co mi chybi! U meho auta je ten prokletej "destovej senzor" nebo jak se to jmenuje, a tahle ptakovina mi jde desne na nervy! To si stira jak chce, nekdy sviha steracma jak blazen na vyssi rychlost i po par kapkach, jindy nehne steracma ani kdyz uz pres sklo nic nevidim. Nastavovani citlivosti vubec nepomaha. Nekdy mam pocit, ze si ty sterace tak nejak ziji vlastnim zivotem, nebo co. Jo, zlatej klasickej cyklovac, jako sem jej mnel na skodofce: potenciometrem nastavim intervaly hezky podle intenzity deste, a jedu...
Mam destovy senzor a jsem s nim spokojen tak na 95%. Co mas zac, ze to tak blbne?
viděl bych to na frantíka B-] (PSA/Rendl)
Tedy nevím co máte za model, ale PSA má automatický senzor vypínatelný a lze ovládat normální cyklovač. To samé Renault. Navíc lze volit u drtivé většiny modelů PSA (renault nevím) i citlivost senzoru...
Jaké máte auto, že nemůžete deatkivoat automatické stěrače a využívat cyklovač?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.